DarkSide pisze:warran pisze:
W takim razie, zgodnie z tym, co piszesz, nie ma różnicy czy zbudujemy i przeniesiemy w fazie nocy (imo bardziej intuicyjne) czy od razu postawimy na sąsiednim kafelku (mniej intuicyjne, bo nagle nie zgadzają nam się zasięgi i możemy przez przypadek rzucić kostką w złym momencie i jak to oznaczyć, że buduję schronienie akurat na konkretnym kafelku?)
Ale to nie ma znaczenia, bo WSZYSTKIE akcje dziejące się w Fazie 4. dzieją się jednocześnie więc zbieranie, eksploracje, wynajdywanie przedmiotów i budowa schronienia dzieją się jednocześnie (nie możesz zatem budować na sąsiednim kaflu
właśnie odkrywanym w danej rundzie). Budować możesz tylko na odkrytych w poprzednich rundach.
Tak więc nie bardzo rozumiem co miałoby się pomylić. Jeśli myli ci się to połóż na chwilę niebieski/biały znacznik w nowym miejscu by za kilkadziesiąt sekund położyć w tym miejscu żeton obozu odwrócony na odpowiednią stronę. W końcu Schronienie buduje się tylko raz na grę, więc nie podejrzewam miłośników RC o takie nieogarnięcie by pogubić się w takiej sytuacji.
A swoją drogą ciężko sobie wyobrazić sytuację by mieć większość kafli terenu już odkrytych i nadal być bez schronienia (chyba że naturalne, ale wtedy zwykle raczej gracze decydują już pozostać w tym miejscu), bo spanie pod gołym niebem jest dosyć szkodliwe.
Dzieją się jednocześnie, ale rozpatrywane są po kolei, a budowa jest rozpatrywana przed np. eksploracją. Jeśli zatem już w fazie budowy przesunę sobie obóz (teraz już ze schronieniem), to
1) Mogę, zaaferowany rozpatrywaniem pozostałych akcji, o tym zapomnieć i przenieść obóz ponownie w fazie nocy
2) Mogę, zaaferowany rozpatrywaniem pozostałych akcji, stwierdzić, że przecież kafelek, który eksploruję, ma 2 piony, a obóz jest oddalony o 2 kafle, więc muszę rzucić kostką (a tak naprawdę nie musiałem, bo był oddalony o jeden kafel)
3) Zakładając, że o wszystkim pamiętałem, może mi wyskoczyć coś, co np. zablokuje jakieś źródło (oby nie w obozie, bo znowu mogę się pomylić) i nowa lokacja obozu przestaje być tak atrakcyjna, jak była podczas budowy. A przeniesienie w fazie nocy pozwala mi na to zareagować.
Wniosek: przesuwanie obozu przy okazji budowy schronienia jest ciapkę bez sensu: raz, że jest nie intuicyjne i może powodować niezamierzone błędy (Single Responsibility Principle się kłania
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
), dwa, że nie pozwala zareagować na to, co wydarzy się w kolejnych akcjach.
A w ogóle to ta dyskusja jest trochę bez sensu
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)