Przerzucone z wątku ogólnego.
Lovecrusader pisze:Witam, mam pytanie co do dodawania bonusów z kart wyposażenia w trakcie spotkań walki. Z instrukcji wyczytałem, że można wykorzystać bonus z jednej broni, ale dodatkowy efekt typu przerzut kości czy inne takie już z pozostałych (jeżeli dobrze zinterpretowałem). Czy w takim razie, jeżeli korzystam z zasobu broni która daje np. +3 do siły, mogę dodać również bonus z zasobów sprzymierzeńców typu wynajęty osiłek czy ochroniarz? Z instrukcji wynika że faktycznie, niezależnie od testu, tylko jeden bonus się liczy z jednej karty, chociaż być może jest to tylko niedociągnięcie w instrukcji i ktoś z was zaciągnął już języka u jakiegoś eksperta na ten temat?
Drugie pytanie, na temat dodatku Góry Szaleństwa i efektów powodujących "postęp aktywnej tajemnicy"- moje pytanie tyczy się postępu gdy tajemnica wymaga polowania na potwory (Czarna Koza bodajże miała taką, co wymaga ubicia potworów o łącznej wytrzymałości chyba równej lub większej od 2x liczby graczy. Czy jeżeli np. coś ma spowodować postęp tajemnicy o jeden, to mam znaleźć potwora o wytrzymałości 1 i go położyć, czy po prostu wylosować i cieszyć się jak wypadnie jakaś gruba bestia?
Ad.1) Warto cytować dokładnie, gdy dopytujemy o jakąś konkretną zasadę, musiałem się trochę naszukać, skąd pomysł na tę dziwną regułę
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Po pierwsze wzmianka nie jest z instrukcji lecz z almanachu, po drugie, to nie zasada dotycząca premii do umiejętności, tylko pytanie z sekcji "Najczęściej zadawanych pytań", które uściśla, czy są jakieś ograniczenia odnośnie liczby broni. Ograniczeń nie ma, dlatego możemy korzystać z wielu efektów, które nie są premią do umiejętności (przerzuty itp) i tego dotyczyła odpowiedź. Pochodząca zaś z broni premia do umiejętności wspomniana w odpowiedzi to tylko przykład, bo pytanie dotyczyło broni. W każdym teście można skorzystać tylko z jednej premii do umiejętności (z jednej
karty). W trakcie walki najczęściej wybierzemy zapewne premię z jednej karty broni, bo to one dają najwyższe premie w walce.
Ad. 2) Niestety nie jest tak różowo
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Ta tajemnica wymaga poświęcania Wskazówek, a więc na karcie zostanie umieszczona jedna Wskazówka z puli. Kiedy jakiś badacz pokona potwora i chce go umieścić na karcie, może poświęcić Wskazówkę/Wskazówki z karty Tajemnicy, zamiast poświęcać własne.