Herosi / Heroes - nowa gra od Fabryki Gier Historycznych

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
kudlacz135
Posty: 645
Rejestracja: 15 sie 2013, 21:39
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Herosi / Heroes - nowa gra od Fabryki Gier Historycznych

Post autor: kudlacz135 »

Nie jestem pewien w jaki sposób argument z doborem kart jest problemem. Stały dociąg z koncentracji to mocny czar, tak jak dodatkowa kostka w żywiole powietrza, gdzie oba ułatwiają życie. Ale, celem w grze jest zjechanie punktów życia do 0, a nie poker na ręce, więc dociąg gdy nie mam czego rzucić, to naturalna sytuacja, a niekoniecznie problem z mechaniką. Natomiast mnie też szkoda, że w trakcie gry uczę się niewielu czarów, około trzech, zawsze ze dwa znajdę przydatne, rzadziej cztery. Z tym, że gdy łapiesz już rozgrywkę, to gra faktycznie trwa mniej więcej tyle ile jest napisane na pudełku. A w grze, mimo, że karty występują w 3 kopiach, to jest tam 27 różnych czarów. 3 podstawowe + 1 wymuszony przez herosa, 3 zablokowane, 5 których raczej nie użyjesz, bo więcej naszkodzą niż pomogą, więc z 15 czarów, które są dostępne w trakcie gry, 3 dochodzą z draftu, kolejne 2-3 kupuję w trakcie rozgrywki, to wtedy liczby wydają się być sensowne i zazębiać... Jednak mamy chyba podobne odczucia, rozgrywka jest naprawdę fajna, jak się zastanowić nad mechanizmami, to to działa i można dostrzec intencje autora, ale przez to, że gra się przyjemnie i dynamicznie to chciałoby się czegoś więcej :)
Awatar użytkownika
kwiatosz
Posty: 7874
Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
Lokalizacja: Romford/Londyn
Has thanked: 132 times
Been thanked: 417 times
Kontakt:

Re: Herosi / Heroes - nowa gra od Fabryki Gier Historycznych

Post autor: kwiatosz »

Wookie pisze: - 7/10 samo w sobie też niczego nie znaczy. Często 7/10 to ocena, jaką gracze/recenzenci dają tak naprawdę średniej grze. Bo dobre, to 8, a naprawdę dobre to 9, czy ew. 10
To bardziej konsolowy system oceniania, średnia, działająca poprawnie gra to powinno być moim zdaniem 6, 7 to już ciekawa, ale z niedomaganiami. No ale ja ocenianie gier na skali liczbowej oceniam raczej na 0 niż na 1 ;)
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b

ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
Leafdrake
Posty: 54
Rejestracja: 21 cze 2004, 23:42
Lokalizacja: Łódź

Re: Herosi / Heroes - nowa gra od Fabryki Gier Historycznych

Post autor: Leafdrake »

kudlacz135 pisze:ale przez to, że gra się przyjemnie i dynamicznie to chciałoby się czegoś więcej :)
Prawda, prawda. Treba jeszcze pograć. Mam zamiar poeksperymentować z tym dociągiem. Spróbuję też zwiększyć pulę kart na starcie, zdraftować np do sześciu. Ciekawy jestem co by to zmieniło. Mój współgracz w rozważaniach na temat "dlaczego ta gra,jest taka dobra i co w niej popsuć żeby była jeszcze lepsza" stwierdził że jest tutaj o jedną mechanikę za dużo. On wolałby mieć prościej. Pojawił się pomysł na połączenie dociągu i aktywacji. To nie jest kwestia naprawiania czegoś tylko modyfikacji pod kątem własnych upodobań.
BTW: Lubimy deckbuildingi. Ja na przykład byłbym zachwycony gdyby dokupowanie działało bardziej, i gdyby stwory również można było sobie dokupić, a spadnięte wyrotować przez discard, bibliotekę i rękę żeby wystawić ponownie. Ok, ok. To już inna gra by była. Ale inspiracja płynie z Herosiów :) Bo to dobra gra jest.
:::efkon:::
Leafdrake
Posty: 54
Rejestracja: 21 cze 2004, 23:42
Lokalizacja: Łódź

Re: Herosi / Heroes - nowa gra od Fabryki Gier Historycznych

Post autor: Leafdrake »

Zrobię mały Offtopic. Chciałbym waszą uwagę zwrócić na taką śmieszną lecz nie głupią grę w wersji cyfrowej. Eredan PVP Arena. Grałem sobie na iPadzie ale ona chyba jest multiplatformowa. Żeby nie było, jest to gra typowo kiblowa i po tygodniu ma się jej dość. Warto jednak wziąć sobie ją na bęben i spróbować, tym bardziej, że jest darmowa. O co chodzi: wybieramy sobie pięć kart bohaterów (tam innych nie ma) z tych co mamy w kolekcji. Podczas rozgrywki dociągamy do trzech wystawiamy do pojedynku jednego bohatera. Najpierw jeden gracz wystawia swojego (atakujący) potem drugi swojego (broniący) Starcie trwa kilka sekund. Polega na rzuceniu sześcioma kośćmi, wybrane następnie można dwa razy zrerolować. Kości mają swoje symbole w różnych kolorach. Sekwencje dwóch trzech symboli odpalają umiejętności bohaterów. Przykładowo żółty i czerwony trigeruje fireballa, jednocześnie sam czerwony odpala cośtam jeszcze, a czarny w tym czasie zadaje obrażenia fizyczne. Kto wygeneruje więcej obrażeń na przeciwnika wygrywa. Gra się do trzech zwycięstw. Postacie mają levele (do trzech) z każdym levelem otrzymują coraz to silniejsze ale również bardziej kombinacyjne umiejętności. Ogólnie banał. Gra jednak ma w sobie nieco finezji. Są postacie lepsze do ataku, lepsze do obrony, jednocześnie będąc obrońcą warto przemyśleć kogo się wystawi bo można się dostosować do już wskazanej postaci atakującego. Wybranie kości do przerzutów też wymaga chwili zastanowienia. Umiejętności różnych i ciekawych na postaciach jest sporo. Na początku jest banalnie, praktycznie wszystkie pojedynki się wygrywa, ale w momencie kiedy już dysponujemy postaciami na 2 LvLu zaczyna się robić ciekawiej. Fanom Herosów polecam bo myślę że warto przynajmniej się zapoznać. No polecam :)

http://www.eredan-arena.com/
:::efkon:::
Awatar użytkownika
sztefyn
Posty: 687
Rejestracja: 17 wrz 2014, 18:00
Lokalizacja: Olsztyn
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Herosi / Heroes - nowa gra od Fabryki Gier Historycznych

Post autor: sztefyn »

Jakie jest rozmiar koszulek na karty dla Herosów?
"Nie śpię, bo trzymam kredens. Z planszówkami." :)
Kolekcja gier BGG | Sprzedam/Wymienię | Kupię
Adam Kwapiński
Posty: 107
Rejestracja: 01 gru 2011, 10:59
Been thanked: 3 times

Re: Herosi / Heroes - nowa gra od Fabryki Gier Historycznych

Post autor: Adam Kwapiński »

Karty do Herosów mają wymiar 63x88mm. Koszulki powinny być o ok. 1mm większe w każdą stronę. Wymiar kart jest identyczny z większością kart do gier kolekcjonerskich takich jak Magic, więc ten sam rodzaj koszulek będzie ok.
Awatar użytkownika
kudlacz135
Posty: 645
Rejestracja: 15 sie 2013, 21:39
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Herosi / Heroes - nowa gra od Fabryki Gier Historycznych

Post autor: kudlacz135 »

Jeśli ktoś jest ciekawy, to Rahdo wrzucił swoje dwa zdania na temat herosów :) : Final thoughts
Awatar użytkownika
Sienio
Posty: 390
Rejestracja: 04 sty 2010, 21:44
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 3 times
Kontakt:

Re: Herosi / Heroes - nowa gra od Fabryki Gier Historycznych

Post autor: Sienio »

Zapraszamy na partyjkę "Herosów" podczas Pionka, który zaczyna się już jutro w Gliwicach :)
Oprócz tego zapraszamy do zapoznania się z grą "Veto - Szlachecka Gra Karciana".

Obrazek
Awatar użytkownika
Ink
Administrator
Posty: 2820
Rejestracja: 17 gru 2007, 09:53
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 105 times
Been thanked: 160 times
Kontakt:

Re: Herosi / Heroes - nowa gra od Fabryki Gier Historycznych

Post autor: Ink »

Recenzja "Herosów" na Games Fanatic:

http://www.gamesfanatic.pl/2015/07/02/h ... zywistego/

W trzech słowach: chłopakom z FGH/Lion Games udało się zrobić coś bardzo oryginalnego, co w założeniach wyglądało mocno ryzykownie, a jednak działa zaskakująco fajnie. Jak to z innowacjami bywa - nie każdemu podejdzie, ale szkoda nie spróbować.
Games Fanatic -/- Gradanie -/- Za dużo gier
O ile wyraźnie nie zaznaczono inaczej, powyższa wypowiedź nie jest stanowiskiem moderacji lub administracji forum.
Awatar użytkownika
Sienio
Posty: 390
Rejestracja: 04 sty 2010, 21:44
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 3 times
Kontakt:

Re: Herosi / Heroes - nowa gra od Fabryki Gier Historycznych

Post autor: Sienio »

Ink pisze:Recenzja "Herosów" na Games Fanatic:

http://www.gamesfanatic.pl/2015/07/02/h ... zywistego/

W trzech słowach: chłopakom z FGH/Lion Games udało się zrobić coś bardzo oryginalnego, co w założeniach wyglądało mocno ryzykownie, a jednak działa zaskakująco fajnie. Jak to z innowacjami bywa - nie każdemu podejdzie, ale szkoda nie spróbować.
Dzięki za recenzje i komentarz. To chyba najbardziej merytoryczna polska recenzja "Herosów", która ukazała się do tej pory.
Awatar użytkownika
kudlacz135
Posty: 645
Rejestracja: 15 sie 2013, 21:39
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Herosi / Heroes - nowa gra od Fabryki Gier Historycznych

Post autor: kudlacz135 »

Sienio pisze:
Ink pisze:Recenzja "Herosów" na Games Fanatic:

http://www.gamesfanatic.pl/2015/07/02/h ... zywistego/

W trzech słowach: chłopakom z FGH/Lion Games udało się zrobić coś bardzo oryginalnego, co w założeniach wyglądało mocno ryzykownie, a jednak działa zaskakująco fajnie. Jak to z innowacjami bywa - nie każdemu podejdzie, ale szkoda nie spróbować.
Dzięki za recenzje i komentarz. To chyba najbardziej merytoryczna polska recenzja "Herosów", która ukazała się do tej pory.
To prawda, rzadko kiedy kuszę się na komentarze w obronie gier, które podobają się mnie; należy przecież rozumieć to, że komuś się nie podoba konkretna mechanika lub klimat. Ale w przypadku Herosów, szkoda było, że niejednokrotnie własne upodobania przesłaniały merytoryczne argumenty, zarówno zalety jak i wady produktu. A szkoda dlatego, że nawet na forum pod wpływem 1 komentarza, który często zawiera się w raptem dwóch zdaniach, ktoś rezygnował nawet z próby zagrania w upatrzony wcześniej przez siebie tytuł.
Awatar użytkownika
Sienio
Posty: 390
Rejestracja: 04 sty 2010, 21:44
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 3 times
Kontakt:

Re: Herosi / Heroes - nowa gra od Fabryki Gier Historycznych

Post autor: Sienio »

Temat trochę ucichł, więc pozwolę go sobie odświeżyć.

Przede wszystkim - jeśli ktoś ma możliwość, to zapraszam na warszawski konwent Avangarda (6-9 sierpnia 2015). Tam będzie można sprawdzić "Herosów" na żywo. W sobotę odbędzie się także turniej, więc będzie też okazja sprawdzić się w rywalizacji z innymi.

Jeśli podobały się Wam grafiki z "Herosów", na pewno zainteresuje Was informacja, że można zdobyć tapety z tej gry. Jak? O tym przeczytacie na BGG.
Awatar użytkownika
Sienio
Posty: 390
Rejestracja: 04 sty 2010, 21:44
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 3 times
Kontakt:

Re: Herosi / Heroes - nowa gra od Fabryki Gier Historycznych

Post autor: Sienio »

W ramach kampanii "Mity Cthulhu" można nabyć "Herosów" w cenie 100 zł. Razem z nowymi mitologiami i innymi dodatkami do "Teomachii", robi się całkiem ciekawy komplet. Zachęcamy do skorzystania z tej okazji. Pozostało jedynie 7 dni do zakończenia zbiórki.
Awatar użytkownika
Sienio
Posty: 390
Rejestracja: 04 sty 2010, 21:44
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 3 times
Kontakt:

Re: Herosi / Heroes - nowa gra od Fabryki Gier Historycznych

Post autor: Sienio »

Zapraszam do przeczytania opinii Tycjana o "Herosach". Znajdziecie ją oczywiście na platformie ZnadPlanszy.
Awatar użytkownika
kudlacz135
Posty: 645
Rejestracja: 15 sie 2013, 21:39
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Herosi / Heroes - nowa gra od Fabryki Gier Historycznych

Post autor: kudlacz135 »

Większość recenzji na Znadplanszy czyta się naprawdę dobrze :) Ja od siebie dodam, że po dłuższym już ograniu Herosów szczęśliwie nie stwierdzam jedynej obawy, którą można mieć przy graniu w wariant podstawowy. Składanie własnych talii jest całkiem satysfakcjonujące i tym fajniejsze jest to, że kilka sensownych "rozpisek" można złożyć w obrębie jednego żywiołu. Mam nadzieję, że jeśli tylko wydawnictwo jeszcze tylko trochę pomogłoby Herosom, żeby nie dali się zepchnąć podobnym tytułom, to gra przyjmie się zarówno za granicą jak i u nas. Cieszyłby jej rozwój, dodatkowe żywioły, potwory, może coś opartego na możliwości wskrzeszania powalonych stworów, jakaś scena turniejowa zbliżona do Neuroshimy itd. A nie mówię tego będąc jakimś fanbojem ;) Póki co, każdy z kim miałem przyjemność grać, doceniał Herosów :)
Awatar użytkownika
Błysk
Posty: 1405
Rejestracja: 19 cze 2010, 13:58
Has thanked: 154 times
Been thanked: 189 times

Re: Herosi / Heroes - nowa gra od Fabryki Gier Historycznych

Post autor: Błysk »

kudlacz135 pisze:Większość recenzji na Znadplanszy czyta się naprawdę dobrze :) Ja od siebie dodam, że po dłuższym już ograniu Herosów szczęśliwie nie stwierdzam jedynej obawy, którą można mieć przy graniu w wariant podstawowy. Składanie własnych talii jest całkiem satysfakcjonujące i tym fajniejsze jest to, że kilka sensownych "rozpisek" można złożyć w obrębie jednego żywiołu. Mam nadzieję, że jeśli tylko wydawnictwo jeszcze tylko trochę pomogłoby Herosom, żeby nie dali się zepchnąć podobnym tytułom, to gra przyjmie się zarówno za granicą jak i u nas. Cieszyłby jej rozwój, dodatkowe żywioły, potwory, może coś opartego na możliwości wskrzeszania powalonych stworów, jakaś scena turniejowa zbliżona do Neuroshimy itd. A nie mówię tego będąc jakimś fanbojem ;) Póki co, każdy z kim miałem przyjemność grać, doceniał Herosów :)

Mam podobne wrażenie, że gra jest bardzo rozwojowa- dodanie nowych potworów, czarów, być może magów czy "żywiołów" (te się skończyły, ale może coś zamiast tego np. życie/ śmierć jak w pewnej znanej karciance) może tej grze baaaardzo pomóc. Herosi dają dużo zabawy, są pięknie wykonani i bardziej rozbudowani byliby zdecydowanie moim "must have", dlatego czekam na jakieś dodatki i edycję "Wszystko w jednym" ;)
Awatar użytkownika
Baartoszz
Posty: 836
Rejestracja: 27 sty 2010, 13:35
Lokalizacja: Komorów
Has thanked: 1 time
Been thanked: 19 times

Re: Herosi / Heroes - nowa gra od Fabryki Gier Historycznych

Post autor: Baartoszz »

Jak zwykle z lekkim poślizgiem ;) zapraszam do obejrzenia recenzji

Herosi
Obrazek
Obejrzyj na ZnadPlanszy
Obejrzyj na YouTube
Awatar użytkownika
Sienio
Posty: 390
Rejestracja: 04 sty 2010, 21:44
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 3 times
Kontakt:

Re: Herosi / Heroes - nowa gra od Fabryki Gier Historycznych

Post autor: Sienio »

Na BGG dziś pojawił się nowy tekst związany z "Herosami":

All About the Atmosphere, or The Design of Heroes

Jeśli ten pamiętnik projektanta Wam się spodoba, nie zapomnijcie dać nam "kciuka" na BGG! :)
Awatar użytkownika
charlie brown
Posty: 220
Rejestracja: 01 kwie 2006, 16:59
Been thanked: 1 time

Re: Herosi / Heroes - nowa gra od Fabryki Gier Historycznych

Post autor: charlie brown »

Rozegrałem trochę gier. Początkowo byłem zachwycony, ale ostatnio trochę mnie irytuje. Mam przemyślenia bardzo podobne do Leafdrake'a. Stwory małe i średnie są kiepskie (poza Syreną). Spróbujcie z ciekawości sobie zagrać tak, że jedna osoba bierze dużo maluchów lub średniaków, a druga startuje: 2xFeniks + Smok Ognia i zobaczycie co się stanie.

Próbowałem stosować różne strategie, ale dominująca okazuje się jedna: ubić jak najszybciej najsilniejszego potwora przeciwnika, potem resztę obstawy, a na końcu mistrza.

Czy sprawdzają się Wam jakiej inne drogi do zwycięstwa? Może gdyby Mistrz był mniej żywotny... Te 21 PŻ sprawia, że nie opłaca się go atakować od początku.
Adam Kwapiński
Posty: 107
Rejestracja: 01 gru 2011, 10:59
Been thanked: 3 times

Re: Herosi / Heroes - nowa gra od Fabryki Gier Historycznych

Post autor: Adam Kwapiński »

Hmm... Taktyka, o której piszesz jest jedna z bardziej typowych. Natomiast ja osobiście bardzo często gram na bezpośredni atak w przeciwnika. Oczywiście jeśli uda się dobrać odpowiednie czary (najlepiej wspomagane konkretnymi stworami).

Jeśli chodzi o wybór stworów to poza oczywistym wybraniem najmocniejszych każda z frakcji dysponuje fajnymi zestawami na słabszych stworach. O Syrenie z wody już wspomniałeś. Tam można też się zastanowić na Trytonami. No i jest Nimfa ale ona zdecydowanie najlepiej współgra z Lodowym smokiem a to już duży stwór. W ogniu masz przede wszystkim Ogniki, które dobrze użyte w dużej ilości potrafią spustoszyć planszę przeciwnika. Ziemia to oczywiście zestaw Golemy+Gnomy. Natomiast w powietrzu mamy opcję gry defensywnej na 4 Sylfidach chociaż tutaj warto obserwować jakie zaklęcia wybrał przeciwnik.

Prawdę mówiąc zestaw, o którym napisałeś (2xFeniks i 1 Czerwony Smok) moim zdaniem nie jest specjalnie mocny, bo baaaardzo trudno aktywować jakiekolwiek stwory. Nie mając tanich istot sprawiamy, że często musimy zagrać zaklęcie marnując niewykorzystane symbole hełmów. Dodatkowo nie ma jak sensownie używać zaklęć o koszcie 4 lub 5. W zasadzie taktyka grania tylko na najmocniejsze stwory sprawdzała się skutecznie tylko jeśli udało się dobrać jakieś zaklęcie za 3 w trakcie początkowego wybierania dodatkowych czarów.
Awatar użytkownika
charlie brown
Posty: 220
Rejestracja: 01 kwie 2006, 16:59
Been thanked: 1 time

Re: Herosi / Heroes - nowa gra od Fabryki Gier Historycznych

Post autor: charlie brown »

Adamie dzięki za inspirację. Będę musiał potestować Twoje pomysły. Gra mi się podoba i doceniam jej mechanikę. Moi współgracze narzekają na losowość i postulują, żeby wszystkie rzuty wykonywać w tym samym momencie na dany sygnał, czyli np. liczymy do 3 i wszyscy turlamy, potem znowu liczymy i turlamy, itd., ale tłumaczę im, że to za duża ingerencja w mechanikę i wcale nie wyjdzie grze na lepsze.

A próbowaliście w fazie testów dać Mistrzowi mniej punktów życia? Czemu dostał aż 21?

Stwory za 3 nie jest aż tak trudno aktywować, w końcu wśród białych, bazowych kart mamy w startowej talii aż 4 które na to pozwalają (2x rozkaz + 2x pocisk). Zazwyczaj któraś na rękę podejdzie.
Awatar użytkownika
kudlacz135
Posty: 645
Rejestracja: 15 sie 2013, 21:39
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Herosi / Heroes - nowa gra od Fabryki Gier Historycznych

Post autor: kudlacz135 »

W ostatnim gradaniu słyszałem, że planowany jest dodatek do Herosów. Tzn. planowany był już pewnie wcześniej, ale teraz jest to "potwierdzone" info :) W związku z tym, kiedy można spodziewać się większych przecieków na ten temat, czego i w jakiej liczbie można spodziewać się w dodatku oraz chciałem się dowiedzieć co w temacie promo potworów?
ODPOWIEDZ