Realm of Wonder - Kraina Dziwów
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- Pan_K
- Posty: 2506
- Rejestracja: 24 wrz 2014, 19:16
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 189 times
- Been thanked: 168 times
Re: Realm of Wonder - Kraina Dziwów
Moje starsze dziecko twierdzi, że mechanicznie jest to bardzo uproszczona (familijna) wersja MK. Ja tego jakoś nie widzę, ale może coś w tym jest.
„Rzekł głupi w swoim sercu: nie ma Boga.”
Ryba bez roweru, to tylko ryba...
Ryba bez roweru, to tylko ryba...
Re: Realm of Wonder - Kraina Dziwów
Zamówiliśmy, przyszło, zagraliśmy 2 razy.
Pierwsza rozgrywka w 3 osoby. Z instrukcją w ręce 2,5 h
Druga rozgrywka w 5 osób. Też około 2,5 h bo 2 osoby nie znały zasad.
Gdyby wszyscy znali zasady to myślę że w 5 osób można się zmieścić w 1,5 do 2 h (Talisman bez dodatków 3-4h)
Podobna trochę do Talismana. Różnica jest taka że w Talismanie wykonywaliśmy tylko jedną akcję po ruchu (tego pola na którym stawaliśmy), a tutaj wykonujemy każdą akcję pola przez które przechodzimy.
Celem tak jak w Talismanie jest dojście do max wewnętrznej krainy, a konkretnie jej środka. Po dojściu tam od razy wygrywamy grę, czyli nie tak jak w Talismanie rzucamy czary i mordujemy nimi pozostałych.
Mam wrażenie że 5w Realm of Wonder szybciej można osiągnąć zadanie które pozwala nam zmierzać do środka.
Mnie ta gra nie powaliła na kolana, ale dostarczyła dużo emocji w końcówce. Już się wydawało że ktoś w następnej turze wejdzie do środka, a nagle ktoś obrócił kręgi i szanse zwycięstwa dostał ktoś inny. I tak kilka razy
Szkoda tylko że nie została zrobiona mini ściąga dla każdego gracza, tylko trzeba grzebać w instrukcji za każdym razem.
Dla fanów Talismana to bardzo ciekawa pozycja.
Pierwsza rozgrywka w 3 osoby. Z instrukcją w ręce 2,5 h
Druga rozgrywka w 5 osób. Też około 2,5 h bo 2 osoby nie znały zasad.
Gdyby wszyscy znali zasady to myślę że w 5 osób można się zmieścić w 1,5 do 2 h (Talisman bez dodatków 3-4h)
Podobna trochę do Talismana. Różnica jest taka że w Talismanie wykonywaliśmy tylko jedną akcję po ruchu (tego pola na którym stawaliśmy), a tutaj wykonujemy każdą akcję pola przez które przechodzimy.
Celem tak jak w Talismanie jest dojście do max wewnętrznej krainy, a konkretnie jej środka. Po dojściu tam od razy wygrywamy grę, czyli nie tak jak w Talismanie rzucamy czary i mordujemy nimi pozostałych.
Mam wrażenie że 5w Realm of Wonder szybciej można osiągnąć zadanie które pozwala nam zmierzać do środka.
Mnie ta gra nie powaliła na kolana, ale dostarczyła dużo emocji w końcówce. Już się wydawało że ktoś w następnej turze wejdzie do środka, a nagle ktoś obrócił kręgi i szanse zwycięstwa dostał ktoś inny. I tak kilka razy
Szkoda tylko że nie została zrobiona mini ściąga dla każdego gracza, tylko trzeba grzebać w instrukcji za każdym razem.
Dla fanów Talismana to bardzo ciekawa pozycja.
- Gambit
- Posty: 5242
- Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 527 times
- Been thanked: 1849 times
- Kontakt:
Re: Realm of Wonder - Kraina Dziwów
Krótko mówiąc dobra gra, ale głównie dla początkujących graczy. Mnie grało się przyjemnie aczkolwiek nie ma szans, aby często gościła na moim stole. W tej kategorii wagowej są szybsze i mniej losowe tytuły. Więcej opiszę niedługo w mojej recenzji.
- kwiatosz
- Posty: 7874
- Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
- Lokalizacja: Romford/Londyn
- Has thanked: 132 times
- Been thanked: 417 times
- Kontakt:
Re: Realm of Wonder - Kraina Dziwów
Recenzja już jakiś czas wisi, ale zapomnieliśmy się tym pochwalić w temacie gry Gradaniowa recenzja, zapraszamy - http://gradanie.znadplanszy.pl/2015/03/ ... of-wonder/
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b
ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
Re: Realm of Wonder - Kraina Dziwów
Hej,
Przed tygodniem kupiłem grę do kolekcji jako szybsza alternatywa dla Talismana gdy nie mamy ze znajomymi czasu by grać 6 godzin...
Mam pytanie co do zasad, a właściwie co do żetonów punktów magii.
W instrukcji jest o nich wzmianka jedynie na początku w dziale o przygotowaniu do gry. Wiem że każdy z graczy ma pobrać komponenty swojego bohatera, 3 karty ruchu, 3 karty czarów i żerony punktów magii o łącznej wartości 10 pkt magii. Jednak później nie ma wzmianki do czego te żetony służą w czasie rozgrywki. Jeśli do zaznaczania ile mamy magii to po co na planszy każdego bohatera jest miejsce na znacznik poziomu magii...
Jak grający w tą grę rozumieją działanie i ideę dodatkowych tych żetonów?
Przed tygodniem kupiłem grę do kolekcji jako szybsza alternatywa dla Talismana gdy nie mamy ze znajomymi czasu by grać 6 godzin...
Mam pytanie co do zasad, a właściwie co do żetonów punktów magii.
W instrukcji jest o nich wzmianka jedynie na początku w dziale o przygotowaniu do gry. Wiem że każdy z graczy ma pobrać komponenty swojego bohatera, 3 karty ruchu, 3 karty czarów i żerony punktów magii o łącznej wartości 10 pkt magii. Jednak później nie ma wzmianki do czego te żetony służą w czasie rozgrywki. Jeśli do zaznaczania ile mamy magii to po co na planszy każdego bohatera jest miejsce na znacznik poziomu magii...
Jak grający w tą grę rozumieją działanie i ideę dodatkowych tych żetonów?
Re: Realm of Wonder - Kraina Dziwów
Na planszy gracza zaznaczasz Twój aktualny przychód punktów magii, które generowane są na początku każdej tury (do tego właśnie służy ten znacznik), a żetony magii wykorzystujemy w trakcie rozgrywki do wykonywania różnych czynności. Dzięki temu nie musisz co turę liczyć, ile masz magicznych studni i innych elementów wpływających na generowane punkty magii, tylko spoglądasz na planszetkę i już wiesz.reggus25 pisze:Hej,
Przed tygodniem kupiłem grę do kolekcji jako szybsza alternatywa dla Talismana gdy nie mamy ze znajomymi czasu by grać 6 godzin...
Mam pytanie co do zasad, a właściwie co do żetonów punktów magii.
W instrukcji jest o nich wzmianka jedynie na początku w dziale o przygotowaniu do gry. Wiem że każdy z graczy ma pobrać komponenty swojego bohatera, 3 karty ruchu, 3 karty czarów i żerony punktów magii o łącznej wartości 10 pkt magii. Jednak później nie ma wzmianki do czego te żetony służą w czasie rozgrywki. Jeśli do zaznaczania ile mamy magii to po co na planszy każdego bohatera jest miejsce na znacznik poziomu magii...
Jak grający w tą grę rozumieją działanie i ideę dodatkowych tych żetonów?