Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Serdecznie zapraszamy na pokazy gier planszowych do nowego sklepu Wargamera w Kielcach.
Nasz sklep znajdziecie w Kielcach przy ul. Planty 6/1. (dawny skelp Gracz)
Mapka sytuacyjna poniżej:
Otwarcie planujemy na najbliższy poniedziałek o godz. 12. Cały dzień prowadzimy pokazy gier planszowych m.in. Stracrafta.
Z okazji otwarcia sklepu planujemy różne niespodzianki i promocje.
Regularne pokazy gier planszowych i planszówkowe granie będę się odbywały w kieleckim Wargamerze w każdą środę od godz. 16.30 do …… hm… późnych godzin wieczornych.
rewelacyjna wiadomość co prawda rzadko bywam teraz w Kielcach, w środy szczególnie. Ale to dobra wiadomość dla całych Kielc, może coś się ruszy z grami
Ruszy się ruszy. W tej chwili pod auspicjami kieleckiego muzeum zabawek (i Wargamera rzecz jasna) powstaje klub gier planszowych. W planch jest także kilka innych inicjatyw. Zobaczymy jak to wyjdzie....
W niedzielę 02.12.2007 w Muzeum Zabawek i Zabawy /Kielce pl.Wolności 2/
odbędzie się pokaz gry planszowej Hannibal Barkas /premierę miała w październiku tego roku - produkt w 100% PL/.
Godz. 10.30 - wstęp wolny.
Zapraszamy wszystkich chętnych do przybycia i dobrej zabawy.
Muzeum Zabawek i Zabawy w Kielcach oraz firma WARGAMER (Kielce, ul. Planty 6/1)
zapraszają na pokazy gier strategicznych i planszowych, które odbędą się 08.12.2007 w godz. 11-16 w budynku Muzeum Zabawek i Zabawy w Kielcach przy pl. Wolności 2. W programie imprezy m.in.:
Pokazy gier strategicznych:
Flames of War
Nowy system w realiach II Wojny Światowej w skali 1:100. Piechota, wozy opancerzone , czołgi oraz lotnictwo zaprezentowane w modelach z dokładnym realizmem wyposażenia wojsk tamtego okresu.
General Quarters
General Quarters to gra bitewna pozwalający na toczenie morskich bitew pomiędzy eskadrami okrętów w realiach II Wojny Światowej.
Infinity
„Jest rok 2175. Ludzkość sięgnęła gwiazd. Sztuczna inteligencja (A.I.) jest obecna w całej ludzkiej sferze. Stare nacje połączyły się w ogromne międzynarodowe federacje ale nadal kierują się starymi żądzami: potrzebą posiadania przestrzeni życiowej, zasobów oraz władzy. Bycie żołnierzem w tych czasach jest daleki od nudy.”
System gry osadzony konwencji science fiction , utrzymany w japońskiej estetyce mangi.
Pokazy gier planszowych m.in.:
Hannibal
Hannibal to gra planszowa osadzona w starożytności, w realiach II wojny punickiej. Gracze wcielają się w głównodowodzących Kartaginy lub konsulów Rzymskich.
Premiera tej gry miała odbyła się w październiku tego roku.
Starcraft
Planszowa wersja komputerowego hitu! Zergowie, Protosi i ludzie pogrążeni w epickim konflikcie!
Oraz wiele, wiele innych tytułów.
WSTĘP WOLNY !
Organizatorzy i patronat imprezy Muzeum Zabawek i Zabawy i firma „Wargamer”.
I spotkanie się odbyło, 7+1 graczy, 2 gry Tide of Iron (tu jankesi utrzymali pozycje, szkopom sie nie udało ) oraz Twilight Struggle (ZSRR wygrał zimną wojnę i to dwa razy )
Suma sumarum, pierwsze udane spotkanie planszówkowców, a teraz to już z górki, dzięki wszystkim za spotkanie
wow ale sie porobiło.................sklep w Kielcach i to jeszcze kolega otwiera(nawet nie raczył powiedzieć)nieładnie nieładnie.
Powodzenia na nowym trudnym terenie
Czemu zaraz trudny teren - liczba osób grających w gry figurkowe jest bardzo duża , liczba osób grających w gry planszowe stale się powiększa(może i małymi kroczkami ale zawsze).
To środowisko już było wypracowane i jest spore grono osób które to utrzymuje jeśli tak można powiedzieć.
Witam, i zapraszam w przyszła środę, tj.23.01.08, ok.godz.17.30 na rozgrywkę w Age of Mythology (firmy: Eagle Games). Gra planszowo-figurkowa przeniesiona z komuterówki na plansze, z ciekawym rozwiązaniem; nie ma wspólnej planszy, a każdy gra na swojej planszy (jakby na monitorze PC). Może zagrać 6 osób (2x Egipt, 2x Norska, 2x Grecja).
Wargamer Kielce
Planty 6/1
e-mail: kielce@wargamer.pl
Data: 02.02.2008
Godz: 10:00
Miejsce: sklep WARGAMMER - Kielce
Punkty: 600
Okres historyczny: Late
Wpisowe: 5zł
Zasady:
1. Wystawienie:
1 Company HQ
1-3 Combat Platoons
Weapon Plattons tak jak w podreczniku
Support Platoons - 2 na na każdy Combat Platoons
2.Gramy 3 bitwy po 90 minut lub 6 tur.
3.Gramy systemem szwajcarskim - najlepszy z najlepszym, bez powtarzania się przeciwników.
4.Scenariusze -
1. Free for all (podręcznik strona 202)
- gramy bez special rules
- na początku gry rzut kością - wygrany jest atakującym i wybiera stronę ,przegrany dostaje drugą stronę stołu i jest obrońcą
- atakujący kładzie 2 cele misji (markery) w strefie broniącego a następnie broniący kładzie 2 cele misji (markery) w strefie atakującego przy czym markery muszą być przynajmniej 40 cm od linii środka stołu i przynajmniej 20 cm od bocznych brzegów stołu i muszą być nie dalej niz 120 cm od siebie
- wystawiamy się zaczynając od atakującego ,każdy po jednym plutonie , nie dalej niz 30 cm od linii środka stołu (rysunek poglądowy - str 202)
- independent teams wystawiamy na końcu!
- rzut kością na rozpoczęcie gry - ten kto pierwszy skończył wystawiać wszystkie plutony ma +1 do rzutu - wygrany zaczyna grę ,niekoniecznie zaczyna gracz który jest atakującym
- w scenariuszu używamy zasady Mobile Battle czyli, w pierwszej turze każdego gracza jednostki są uznawane za moving ze wszystkimi tego konsekwencjami (podręcznik strona 198)
- gra kończy się gdy jeden z graczy na początku swojej tury kontroluje dowolny z celów misji albo skonczy sie czas na misję (dla przypomnienia zeby kontrolować cel misji przynajmniej jeden TEAM musi być 10 cm od markera i oczywiscie w 10 cm nie moze być zadnego teamu wroga - więcej info strona 195)
- gracz który kontroluje przynajmniej 1 marker na początku swojej tury jest zwyciężcą
2. Hold the Line (podręcznik - strona 204)
- gramy bez special rules
- tu wprowadzamy nową zasadę "Defensive Battle". W FoW dużo misji będzie miało zasadę Defensive Battle , więc krótkie przypomnienie:
1. Tank Company jest zawsze atakuje
2. Zmechanizowana Kompania zawsze atakuje na Piechotę ale broni
przed czołgami
3. Piechota zawsze broni
4. Jeśli obie strony mają taki sam rodzaj kompanii - o wyborze
atakującego i obrońcy decyduje rzut kostką - PROSTE!
- czyli zgodnie z tym ci napisałem wyżej zaczynamy od wyboru atakującego i obrońcy według zasad Defensive Battle
- obrońca wybiera swoją stronę stołu - uwaga! gramy wzdłuż stołu ,a nie jak do tej pory w poprzek - czyli wybieramy krótsze części
- Najpierw obrońca a następnie atakujący kładą po jednym celu misji (marker). Oba cele misji kładziemy w strefie obrońcy , przynajmniej 20 cm od linii środka stołu i przynajmniej 20 cm od każdego z brzegów (dokładny rysunek - strona 204)
- jako pierwszy wystawia się obrońca i wystawia WSZYSTKIE swoje plutony mając do dyspozycji całą swoją połowę stołu.
- jako drugi wystawia się atakujący i wystawia WSZYSTKIE swoje plutony przynajmniej 60 cm od linii środka stołu.
- na końcu wystawiamy Independent Teams - najpierw obrońca potem atakujący
- obrońca zaczyna grę jako Prepared Positions - wszystkie jego jednostki są liczone jako Foxholes i Gone To Ground
- Atakujący zaczyna
- Zwycięża atakujący jeśli na początku swojej tury kontroluje dowolny cel
- Zwycięża obrońca jeśli jeśli na początku swojej tury ale po turze 6 nie ma żadnych atakujących jednostek na swojej połowie stołu.
3. Breakthrough (podręcznik - strona 206)
- oznaczamy środek stołu i dzielimy na ćwiartki
- w tym scenariuszu korzystamy ze znanej już zasady Defensive Battle i według niej wybieramy atakującego i obrońcę
- obrońca wybiera dla siebie 2 przeciwległe ćwiartki stołu
- atakujący wybiera dla siebie jedną z dwóch pozostałych ćwiartek
- atakujący kładzie 2 cele misji (markery) w ostatniej ćwiartce przynajmniej 20 cm od brzegów tejże ćwiartki (rysunek - strona 206)
- wystawiamy się : najpierw obrońca ma do dyspozycji swoje 2 ćwiartki i wystawia wszystkie swoje plutony ,potem atakujący na swojej ćwiartce
- na koncu wystawiamy Independent Teams
- Obrońca zaczyna grę w Prepared Positions (czyli Foxholes i Gone to Ground)
- Atakujący zaczyna
- wygrywa atakujący jeśli na początku swojej tury kontroluje dowolny cel misji
- wygrywa obrońca jesli na początku swojej tury nie ma wrogiej jednostki w odległości 40 cm od celu misji
UWAGA! To nasz pierwszy turniej , scenariusze są wzięte prosto z książki ,jedynie trochę uproszczone (wyciąłem głównie zasady z posiłkami bo na 600 pkt to mija się z celem). W ciągu tygodnia jaki został do turnieju wprowadzimy ew. zmiany i mam nadzieję że wszystko będzie hulać.
Ostatnio zmieniony 25 sty 2008, 20:29 przez Sargo, łącznie zmieniany 1 raz.
Ciężko się doczytać w jaką grę ten turniej, a jak ktoś nie wie co oznacza "FoW" (co jest dosyć prawdopodobne, bo to forum gier planszowych) to się nie dowie nawet jak przeczyta całego posta;)
Życzę przyjemnej rywalizacji.
ZASADY:
1. Obowiązują standardowe zasady wystawienia armii.
2. Nie wolno używać odlewów lub proxów modeli istniejących.
3. Proszę posiadać CZYTELNE rozpiski, miarki, kości , wzorniki oraz księgi armijne,aktualne FAQ swojej armii.
4. Gramy systemem szwajcarskim.
5. Gramy 4 bitwy po 6 tur lub ok. 60 minut.
6.Misje: - Zabezpieczenie terenu – poziom Gamma
- Znajdź i Zniszcz – poziom Gamma
- Rozpoznanie Walką – poziom Omega
- Zajmij i Utrzymaj – poziom Omega
Za brak rozpiski lub takiej ,której nie będzie dało się odczytać lub będzie wzbudzać obrzydzenie, będą odejmowane pkt karne od całości uzyskanych pkt podczas turnieju.
Za niesportowe zachowanie będą przyznawane pkt karne lub w przypadku powtarzania sie incydentu dyskwalifikacja.
ragozd pisze:Mimo wszystkom na forum gier planszowych nie widze senu umieszczania wiadomosci o grach bitewnych
Tez nie widze i proponuje w przyszlosci ich nie umieszczac.
Pozdrawiam
Szymon
Każdy może,prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczenie do krytyki, panie, tu nikomu tak nie podoba się.Tak więc z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, żeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie.
Na spotkaniu środowym (13.02.08), 3 osoby grały w AoM, a dwie w Empire of the Sun. W przyszłą środe (20.02.08) zagramy znów w AoM, i chyba w Dungeoneera.
A z racji tego ze Hannibal Barkas otrzymał tytuł gry roku, w środę 27. 02. 08 zagramy własnie w nią
Zaspane dzień dobry, wczorajsze spotkanie w Wargamerze z planszówkami, skończyło się tuż przed północą, ale warto było. Od godz. 17.00 do późnego zamknięcia, (w sumie osiem osób na zmianę) grało w Lisa Pustyni, Blue Moon City, ale największe emocje wśród 4 dowódców wzbudził Hannibal Barkas, ze swą dziwna taktyką powolnego marszu i podbijania wszystkiego po drodze, bez marszu na Rzym. Taktyka opłacała sie Kartagina wygrała.
Pozdro i zapraszam na kolejną środę.
Kolejna środa za nami. Spotkanie trwało do ok. 22.00, gdzie ok.10 osób grało w Dungeoneera, a cztery grały w Hannibala -tym razem Rzym odniósł zwycięstwo.
Juz zapraszamy na kolejną środę, i przypominam że wyjątkowo w ten piątek (tj.:07.03.08) odbędzie sie rozgrywka w Wysokie Napięcie.
Zapraszamy na kolejną środę tj. 12.03.08 najprawdopodobniej będzie Arkham Horror
Kolejne spotkanie w środę minęło po znakiem Dungeoneer'a, w którego grało kilka osób, a dwie ładnie dziewczyny przyglądały sie poczynaniom śmiałków w podziemnych zmaganiach. A tradycją stały sie już zmagania wojenne z II WŚ w Lisa Pustyni
Zapraszamy znów w środę tj.19.03.08, będzie Arkham Horror
Witam, ostatnie spotkanie bardzo udane z "Arkham Horror". Grało 7 osób , a kilka sie przyglądało.
Na kolejną środę (tj26.03.08) w Wargamer'ze w Kielcach, zapowiedziany jest "Conquest of the Empire". Zapraszamy