Tezeusz - problemy z zasadami.
Re: Tezeusz - problemy z zasadami.
Moim zdaniem żetony analizy działają w wypadku jakichkolwiek kart akcji. Na karcie jest napisane, że "Gdy jednostka jest atakowana". Smart bomba to też jest atak na jednostkę, szturm to jest atak jednostkami. Aczkolwiek to wciąż jest tylko interpretacja.
Co do pytania o ilość obrażeń atakując kilkoma jednostkami, to prawdopodobnie działa tylko na jedną ze względu gdyż każda jednostka to jest tak na prawdę oddzielny atak (chyba).
Co do pytania o ilość obrażeń atakując kilkoma jednostkami, to prawdopodobnie działa tylko na jedną ze względu gdyż każda jednostka to jest tak na prawdę oddzielny atak (chyba).
Re: Tezeusz - problemy z zasadami.
My uznaliśmy, że każda jednostka atakująca dostaje bonus z analizy, ale zrobiliśmy to drogą pośrednią - przez opis działania Pola siłowego, który wyraźnie mówi o pierwszym ataku pierwszej jednostki, po którym ściąga się żeton Pola. Uznaliśmy, że skoro tutaj użyto takiego szczegółowego opisu, to w innych przypadkach atak jest jednoczesny (czyli Analiza działa jak Plazma, na wszystkie atakujące jednostki).
Nie twierdzę, że to mocne podstawy, ale zawsze jakieś.
Upieram się, że Smartbomba nie atakuje. Ale to oczywiście kwestia podejścia, więc ręki nie dam sobie uciąć.
Pytanie: Na Plazmie Botów położono żeton dezaktywacji Marines, który dezaktywuje pułapkę. Czy dezaktywacja działa jedynie na Plazmę jako pułapkę (czyli nie kładziemy żetonu Plazmy przy najbliższej aktywacji, ale Boty mogą odpalić pomniejszy szturm za żetony plazmy), czy też cała karta Plazmy jest zdezaktywowana?
(Ja obstawiam, że tylko pułapka jest nieaktywna.)
Nie twierdzę, że to mocne podstawy, ale zawsze jakieś.
Upieram się, że Smartbomba nie atakuje. Ale to oczywiście kwestia podejścia, więc ręki nie dam sobie uciąć.
Pytanie: Na Plazmie Botów położono żeton dezaktywacji Marines, który dezaktywuje pułapkę. Czy dezaktywacja działa jedynie na Plazmę jako pułapkę (czyli nie kładziemy żetonu Plazmy przy najbliższej aktywacji, ale Boty mogą odpalić pomniejszy szturm za żetony plazmy), czy też cała karta Plazmy jest zdezaktywowana?
(Ja obstawiam, że tylko pułapka jest nieaktywna.)
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
Re: Tezeusz - problemy z zasadami.
I tutaj zgodzę się z tobą. Dezaktywuje się tylko pułapka tak, że Marines wchodząc nie wpada w nią. Więc akcja dalej działa o ile są już tam jakieś żetony plazmy.
- Trolliszcze
- Posty: 4785
- Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
- Has thanked: 70 times
- Been thanked: 1043 times
Re: Tezeusz - problemy z zasadami.
Sytuacja specjalna: Hak botów i Zasadzka marines.
Czy jeśli bot zaciągnie Hakiem jednego z marines do pokoju z zainstalowaną zasadzką, to czy zaciągnięty marines zaatakuje? Tematycznie słabo to wygląda (kiedy miałby przygotować zasadzkę?), ale karta Zasadzki mówi: kiedy wejdzie tu przeciwnik, natychmiast atakują go (i tylko jego) wszyscy marines, ignorując ściany.
Czy jeśli bot zaciągnie Hakiem jednego z marines do pokoju z zainstalowaną zasadzką, to czy zaciągnięty marines zaatakuje? Tematycznie słabo to wygląda (kiedy miałby przygotować zasadzkę?), ale karta Zasadzki mówi: kiedy wejdzie tu przeciwnik, natychmiast atakują go (i tylko jego) wszyscy marines, ignorując ściany.
Re: Tezeusz - problemy z zasadami.
Jak dla mnie nie - bo "przeciwnik marines" pierwszy tam wchodzi, za nim marines jest wciągany na siłę
Tak bym to zinterpretował. No chyba, że juz tam jest jakiś inny marines - zasadzka jak znalazł w celu odbicia kolegi 


Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
- Trolliszcze
- Posty: 4785
- Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
- Has thanked: 70 times
- Been thanked: 1043 times
Re: Tezeusz - problemy z zasadami.
Nie powinna być aktywowana bo wpierw pojawiasz się ty a później dopiero wpada tam marines 

Re: Tezeusz - problemy z zasadami.
No dobra, to teraz takie pytanie:
Czy Tajne Przejście pozwalające na pominięcie danego sektora przy poruszaniu się przez niego, pozwala pominąć także Pożar w tym sektorze?
Zakładaliśmy, że tak.
Czy Tajne Przejście pozwalające na pominięcie danego sektora przy poruszaniu się przez niego, pozwala pominąć także Pożar w tym sektorze?
Zakładaliśmy, że tak.
- AkitaInu
- Posty: 4142
- Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
- Lokalizacja: Chorzów
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 37 times
Re: Tezeusz - problemy z zasadami.
Według mnie jak najbardziejSkellig pisze:No dobra, to teraz takie pytanie:
Czy Tajne Przejście pozwalające na pominięcie danego sektora przy poruszaniu się przez niego, pozwala pominąć także Pożar w tym sektorze?
Zakładaliśmy, że tak.

Re: Tezeusz - problemy z zasadami.
Podpięcie Łowców pozwala wydać 1 PD, żeby wykorzystać sąsiadującą wrogą kartę jako swoją. Czy jeśli przeciwnik w swoim ruchu wejdzie do sektora z własną pułapką, to czy mogę dopiero w tym momencie wydać PD, żeby pułapka zadziałała na niego, czy muszę zadeklarować takie działanie wcześniej w swojej turze?
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
- AkitaInu
- Posty: 4142
- Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
- Lokalizacja: Chorzów
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 37 times
Re: Tezeusz - problemy z zasadami.
Problem w tym że na karcie podpięcia nie ma informacji kiedy ją wykorzystywać. My graliśmy tak że jeżeli chcemy podpiąć się pod jakąś kartę to podpinamy się wtedy kiedy kata do której chcemy się podpiąć ma zadziałać, czyli pułapka w trakcie tury przeciwnika - tak jak piszesz.tomb pisze:Podpięcie Łowców pozwala wydać 1 PD, żeby wykorzystać sąsiadującą wrogą kartę jako swoją. Czy jeśli przeciwnik w swoim ruchu wejdzie do sektora z własną pułapką, to czy mogę dopiero w tym momencie wydać PD, żeby pułapka zadziałała na niego, czy muszę zadeklarować takie działanie wcześniej w swojej turze?
Ale w sumie, wtedy nie można zaplanować dokładnie akcji co jest w teorii wbrew tezeuszowi

Re: Tezeusz - problemy z zasadami.
Ano właśnie, mało precyzyjny jest opis tej karty, chociaż przykładów w instrukcji jest na pół strony. Też uznaliśmy, że wydajemy Pd, kiedy mamy użyć tej karty, a przy pułapce po prostu trzeba liczyć się z tym, że Łowcy mogą, ale nie muszą, zwrócić pułapkę przeciw nam. Coś na zasadzie Smartbomby Botów- szacujesz, czy Boty doładują kartę, czy jednak już ją zdetonują.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
Re: Tezeusz - problemy z zasadami.
Łowcy kontra Szaraki. Szarak kończy ruch w sektorze ze Zmyłką Łowców, co pozwala Łowcom wydać punkt danych i przesunąć Szaraka do dowolnego sektora. Czy jeśli w nowym sektorze znajduje się Teleport Szaraków, to Szarak może z niego skorzystać i przesunąć się dalej do dowolnego sektora?
Jeśli tak, to czy jeśli wybierze sektor ze Zmyłką, znowu umożliwi wydanie punktu danych Łowcom? (Co byłoby naiwnością ze strony Łowców, więc drugie pytanie ma raczej charakter teoretyczny.)
Jeśli tak, to czy jeśli wybierze sektor ze Zmyłką, znowu umożliwi wydanie punktu danych Łowcom? (Co byłoby naiwnością ze strony Łowców, więc drugie pytanie ma raczej charakter teoretyczny.)
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
Re: Tezeusz - problemy z zasadami.
Nikt nic? Powtórzę, czy przesunięte Zmyłką Szaraki mogą użyć swojego Teleportu?
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
Re: Tezeusz - problemy z zasadami.
Dzięki, też tak to zinterpretowałem, ale moja żona upierała się, że "tam kończy ruch" znaczy, że taka jednostka musi w tym sektorze stanąć.AkitaInu pisze:Wedlug mnie tak, w koncu koncza ruch na tym sektorze
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
- AkitaInu
- Posty: 4142
- Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
- Lokalizacja: Chorzów
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 37 times
Re: Tezeusz - problemy z zasadami.
W sumie to dziala o ile się nie mylę jak teleport szarakow tylko na odwrot 
_____________________________
Wysłane z telefonu, przepraszam za błędy

_____________________________
Wysłane z telefonu, przepraszam za błędy

- Tygrys69
- Posty: 197
- Rejestracja: 18 lip 2013, 11:04
- Lokalizacja: Słupsk
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 5 times
Re: Tezeusz - problemy z zasadami.
Według mnie również może użyć. Tak samo jak inne swoje karty. Mieliśmy podobną sytuację i uznaliśmy, że nie wykonuje akcji z sektora ze zmyłką a z nowego po zmyłce.
Focus!
Re: Tezeusz - problemy z zasadami.
Cześć. Czy gra zabrania wybierania sobie dowolnych 15 kart z talii frakcji, a następnie wybrane karty losowo przetasować, zamiast tasować całą talię i brać 15 pierwszych z góry?
Re: Tezeusz - problemy z zasadami.
Gra nie zabrania żadnego zestawu kart, więc jeśli każdym przypadkowym zestawem 15 kart można grać, to i można nieprzypadkowym.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
-
- Posty: 846
- Rejestracja: 15 paź 2018, 21:52
- Lokalizacja: Elbląg
- Has thanked: 122 times
- Been thanked: 527 times
Re: Tezeusz - problemy z zasadami.
Mówiąc czysto teoretycznie to gra właśnie tego zabrania: po wylosowaniu 15 kart, musisz pozostałe odłożyć bez ich przeglądania, więc nie wiesz co masz w talii (i zawsze tak grałem) - ale zgadzam się, że z praktycznego punktu widzenia to jest jakaś bzdura i myślę, że gra może być nawet przyjemniejsza jak się doda do niej ten "deck-buildingowy" aspekt. Tym bardziej, że losowa talia losowej nierówna i bez sensu psuć sobie zabawę poprzez takie sztuczne "uatrakcyjnienie" rozdania.
Re: Tezeusz - problemy z zasadami.
Słuszna uwaga.
Wydaje mi się, że wiedza o tym, które karty wypadły z gry, nie jest bardzo istotna dla przebiegu rozgrywki. Chyba że na poziomie początkującym - gdy lubimy i umiemy grać pod konkretne karty - i może też na jakimś niebotycznym poziomie eksperckim (ale taka metagra to już chyba poza moim zasięgiem).
Wydaje mi się, że wiedza o tym, które karty wypadły z gry, nie jest bardzo istotna dla przebiegu rozgrywki. Chyba że na poziomie początkującym - gdy lubimy i umiemy grać pod konkretne karty - i może też na jakimś niebotycznym poziomie eksperckim (ale taka metagra to już chyba poza moim zasięgiem).
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
Re: Tezeusz - problemy z zasadami.
Mam jeszcze dwa pytania:
1. Jeżeli analiza z botów zostanie ulepszona i podłączona do duplikatu, to muszę dać wszystkie 3 żetony na pierwszej jednostce, która na niej stanie, czy mogę tym jakoś zarządzać, kto, kiedy i ile ma ten żeton analizy dostać?
2. Czy dzięki kartom pozwalającym pomijać sektor (skrót wentylacyjny, czy tajne przejście), zainstalowanych w sektorach, gdzie są pułapki z księżycem (pożar, macki, system obronny) mogę zignorować efekty tych pułapek?
1. Jeżeli analiza z botów zostanie ulepszona i podłączona do duplikatu, to muszę dać wszystkie 3 żetony na pierwszej jednostce, która na niej stanie, czy mogę tym jakoś zarządzać, kto, kiedy i ile ma ten żeton analizy dostać?
2. Czy dzięki kartom pozwalającym pomijać sektor (skrót wentylacyjny, czy tajne przejście), zainstalowanych w sektorach, gdzie są pułapki z księżycem (pożar, macki, system obronny) mogę zignorować efekty tych pułapek?
-
- Posty: 846
- Rejestracja: 15 paź 2018, 21:52
- Lokalizacja: Elbląg
- Has thanked: 122 times
- Been thanked: 527 times
Re: Tezeusz - problemy z zasadami.
Nie ma żadnej kontroli nad tym kto i kiedy dostaje, zawsze pierwsza jednostka dostanie wszystkie trzy żetony.
Oczywiście.
Re: Tezeusz - problemy z zasadami.
I jeszcze jedno pytanie:
Czy mogę używać kart bonusów lub natychmiastowych po położeniu karty oczekującej (np. w fazie kart oczekujących położyć ją ze stosu na pole kart oczekujących, a następnie użyć karty bonusu "instalacja", żeby od razu ją zainstalować przed turą przeciwnika)?
Czy mogę używać kart bonusów lub natychmiastowych po położeniu karty oczekującej (np. w fazie kart oczekujących położyć ją ze stosu na pole kart oczekujących, a następnie użyć karty bonusu "instalacja", żeby od razu ją zainstalować przed turą przeciwnika)?