Rocket pisze:Nie rozumiem. Baza nie lata wiec statki wroga nie muszą jej wiązać by zatrzymać, z Twojej odpowiedzi wynika że cloaking device nic nam nie daje jeśli mamy tylko bazy gwiezdne.
No niekoniecznie.
Po pierwsze, jeśli masz heks z bazą gwiezdną (ale bez dysku), to z technologią CD możesz z takiego heksa eksplorować, nawet jeśli znajduje się na nim statek przeciwnika (bo nie jesteś spinowany - jest to rzadka sytuacja, ale może się zdarzyć).
A po drugie, jak masz na heksie bazę gwiezdną i swój statek, to żeby Cię w pełni przypinować, przeciwnik potrzebuje aż 4 statków. Jak ma tylko 3, to 2 pinują bazę gwiezdną, a 1 nie jest w stanie spinować statku i możesz sobie lecieć dalej (ta taktyka fajnie działa przy Wygnańcach, jak zbudują sobie orbitale).
Rocket pisze:Ad. Anomalie, no właśnie wg BGG anomalie są statkami a wiec pełna procedura obowiązuje.
Myślę, że gdyby tak miało być, to byłoby to opisane w instrukcji.
No chyba że jest to niedopatrzenie wydawcy i pojawi się jakaś oficjalna informacja.
Rocket pisze:Graliśmy tak jak odpowiedziałeś i imo słabo to wygląda, bardziej sie oplacalo cofnąć swoje statki żeby anomalia sobie siedziała na naszym hexie. Dużo ciekawiej by było gdyby wykonywała atak na populację od razu stanowi większy kłopot bo teraz to meh.
A tego ja nie rozumiem.
Nie możesz zająć heksa, jeśli jest na nim anomalia. Musisz ją najpierw zniszczyć, jak każdy inny wrogi statek.
A jeśli na posiadany już przez Ciebie heks wleci anomalia, to znaczy, że jest ona mobilna. A jak jest mobilna, to przy odpowiednim rzucie szarą kostką może zniszczyć jakąś planetę.
A tak przy okazji - ja jak mam możliwość, to ustawiam anomalie jako mobilne - wtedy jest więcej zabawy.
