Wiedźmin pomysł na modyfikacje zasad

Nasze home-rules do różnych gier, a także PRZETESTOWANE i ciekawe home-rules znalezione w sieci.
lucag
Posty: 3
Rejestracja: 04 sty 2015, 12:37

Wiedźmin pomysł na modyfikacje zasad

Post autor: lucag »

1.zmiana
Zastanawiałem się nad wprowadzeniem modyfikacji zasad – które wprowadziłyby śmiertelność graczy np. zamiast blokowania czynności postacie otrzymują rany (bez podziału na poważne i zwykłe – w przypadku jakiegokolwiek obrażenia postać otrzymuje 1 obrażenie). Postacie posiadają następującą pulę wytrzymałości Geralt 5 Yarpen 5 Triss 4 Jaskier 4.
Obrażenia mogą być leczone w miastach (gracz odpoczywa w gospodzie płacąc 1 SZ za każde wyleczone obrażenie i poświęcając swoją 1 turę) oraz w lokacjach z sercem (wówczas gracz poświęca tylko 1turę za każde 1 obrażenie)
2. zmiana
rozwój – postacie nie zdobywają punktów zwycięstwa tylko punkty XP – rozpoczynają grę z jedną kartą rozwoju a kolejne mogą zdobyć po uzyskaniu 2,3,4 itd…… poziomu rozwoju (tj. po otrzymaniu określonej liczby punktów XP). W przypadku uzyskania karty rozwoju w inny sposób niż uzyskaniu poziomu – gracz pobiera kartę jednak w przypadku awansu na wyższy poziom nie pobiera nowej karty (limit 1 karta rozwoju na poziom) ograniczyłbym poziom rozwoju graczy do 6 poziomu.
3. bez zmian - pozostałe czynności komenda, ważenie eliksirów, przygotowanie czarów, śpiew zajmują graczowi 1 turę
4. zmiana gracze muszą wykonać zadania poboczne żeby wykonać zadanie główne – Geralt w przypadku walki końcowej w przypadku nie pokonania potwora (tj. gdy nie wyrzuci określonej liczby mieczy – może powtórzyć próbę tylko raz w kolejnych turach jeżeli mu się nie uda misja kończy się niepowodzeniem – w przypadku pozostałych postaci w przypadku kończenia misji postać rzuca swoją kością specjalną w przypadku gdy nie osiągnie sukcesu może ponowić rzut w kolejnych turach jeżeli to się nie powiedzie misja kończy się niepowodzeniem.

Piszcie co o tym myślicie (spróbuje jeszcze wszystko rozwinąć i przetestować)
Awatar użytkownika
sqb1978
Posty: 2623
Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 41 times
Been thanked: 142 times

Re: Wiedźmin pomysł na modyfikacje zasad

Post autor: sqb1978 »

A jaki jest cel tych modyfikacji?
xilk
Posty: 912
Rejestracja: 15 paź 2014, 19:16
Has thanked: 1074 times
Been thanked: 103 times

Re: Wiedźmin pomysł na modyfikacje zasad

Post autor: xilk »

lucag pisze:Obrażenia mogą być leczone w miastach (gracz odpoczywa w gospodzie płacąc 1 SZ za każde wyleczone obrażenie i poświęcając swoją 1 turę) oraz w lokacjach z sercem (wówczas gracz poświęca tylko 1turę za każde 1 obrażenie)
Jak jest z tym leczeniem? Gracz poświęca jedną turę, czy jedną akcję, aby wyleczyć jedno obrażenie? Jeśli turę, to już widzę sytuację, gdy np. Jaskier ma 3 rany, więc leczy się z jednej, ma w tej chwili dwie. Następnie z jakiś powodów trafia do tego regionu żywiołak, a kolejny gracz walczy z nim. W efekcie Jaskier dostaje trzecią ranę. Potem kolejny gracz dobiera kartę złego losu, przez którą Jaskier dostaje 4 ranę i gracz ma problem...
lucag pisze:1.zmiana
Zastanawiałem się nad wprowadzeniem modyfikacji zasad – które wprowadziłyby śmiertelność graczy np. zamiast blokowania czynności postacie otrzymują rany (bez podziału na poważne i zwykłe – w przypadku jakiegokolwiek obrażenia postać otrzymuje 1 obrażenie). Postacie posiadają następującą pulę wytrzymałości Geralt 5 Yarpen 5 Triss 4 Jaskier 4.
Pierwsza sprawa, bo tego nie napisałeś, co się dzieje, gdy dana postać osiągnie ten swój limit ran? Ginie, a gracz odpada z gry? Jeśli tak, to wojownicy powinni zacząć swoje tury od jak największego ryzyka, aby dociągać karty złego losu i liczyć, że w ten sposób zranią przeciwników.

Ostatnia kwestia, czemu postacie mają różną liczbę życia? Oczywiście dwaj pierwsi to wojownicy, więc zgodnie z klimatem powinni być bardziej wytrzymali. Problem w tym, że gra powinna posiadać balans, więc skoro Triss i Jaskier mają mniej życia, to powinieneś dać im coś, co da im przewagę nad pozostałymi postaciami. Tylko mi nie mów, że brałeś pod uwagę to, że Triss na starcie ma 5 sztuk złota, a Jaskier może zarabiać złoto śpiewem. Problem w tym, że bard złoto wydaje na swoje umiejętności/zdolności.
lucag pisze:2. zmiana
rozwój – postacie nie zdobywają punktów zwycięstwa tylko punkty XP – rozpoczynają grę z jedną kartą rozwoju a kolejne mogą zdobyć po uzyskaniu 2,3,4 itd…… poziomu rozwoju (tj. po otrzymaniu określonej liczby punktów XP). W przypadku uzyskania karty rozwoju w inny sposób niż uzyskaniu poziomu – gracz pobiera kartę jednak w przypadku awansu na wyższy poziom nie pobiera nowej karty (limit 1 karta rozwoju na poziom) ograniczyłbym poziom rozwoju graczy do 6 poziomu.
Zagmatwany ten system. Rozumiem możliwość dobierania nowych umiejętności po zebraniu odpowiedniej ilości punktów za wykonane zadania, ale reszta to już czarna magia. Zatem co, mam 1 poziom, mam startową umiejętność. Z kart gry wynika, że mam dobrać kartę rozwoju postaci. Następnie zbieram punkty XP i zyskuję drugi poziom, to teraz mogę wziąć trzecią kartę rozwoju, czy nie mogę?

Poza tym, umiejętności są mocno zróżnicowane. Dlatego taki system ograniczający do maksymalnie 6 kart rozwoju sprawi, że gra będzie mocno losowa. Jest nawet szansa, że dana postać nie będzie mogła korzystać ze swojej specjalnej zdolności, jak np. Geralt, czy Trisss. Pierwszy potrzebuje znaleźć najpierw recepturę w kartach rozwoju, a druga musi mieć kartę zaklęcia, aby skorzystać ze swojej specjalnej zdolności warzenia eliksirów/przygotowania zaklęcia.
lucag pisze:3. bez zmian - pozostałe czynności komenda, ważenie eliksirów, przygotowanie czarów, śpiew zajmują graczowi 1 turę
No to brak zmian, czy ze zmianami? Czynności zajmują jedną akcję, a tura to dwie akcje.
lucag pisze:4. zmiana gracze muszą wykonać zadania poboczne żeby wykonać zadanie główne – Geralt w przypadku walki końcowej w przypadku nie pokonania potwora (tj. gdy nie wyrzuci określonej liczby mieczy – może powtórzyć próbę tylko raz w kolejnych turach jeżeli mu się nie uda misja kończy się niepowodzeniem – w przypadku pozostałych postaci w przypadku kończenia misji postać rzuca swoją kością specjalną w przypadku gdy nie osiągnie sukcesu może ponowić rzut w kolejnych turach jeżeli to się nie powiedzie misja kończy się niepowodzeniem.
No tu już zupełnie balans nie będzie zachowany. Rozumiem przymus wykonania misji pobocznych, ale z główną to już przesada. Geralt rzuca kośćmi i ma miecze potrzebne, więc kończy misję. Pozostałe postacie nie dość, że muszą spełnić wymagania, to potem jeszcze muszą liczyć na kości... A Geralt przy odpowiednich umiejętnościach może spokojnie generować te miecze z danych wyników na kościach...

Ogólna ocena modyfikacji:
Jak dla mnie brak balansu w tych zmianach. Mocno one pomagają wojownikom, a szkodzą postacią takim jak Jaskier, który jednak bazuje na umiejętnościach, czy przyjaciołach. Poza tym, te zmiany raczej wydłużą rozgrywkę i raczej nie zmniejszą czekania na swoja kolejkę. No chyba, że przez szybkie eliminowanie pozostałych postaci.
sqb1978 pisze:A jaki jest cel tych modyfikacji?
Chyba wydłużenia gry i skomplikowania jeszcze bardziej zasad :roll:
lucag
Posty: 3
Rejestracja: 04 sty 2015, 12:37

Re: Wiedźmin pomysł na modyfikacje zasad

Post autor: lucag »

Modyfikację nie są przetestowane jest to ogólny zarys - nie do końca podoba mi się system z akcjami - chciałbym wprowadzić alternatywę w postaci tur (czyli gracz podczas tury rusza się lub leczy obrażenia, lub waży eliksir ... Modyfikacje mają wprowadzić śmiertelność czyli gracze po otrzymaniu określonej liczby obrażeń giną. Chciałbym urozmaicić grę np. o kupno konia który umożliwi szybki ruch pomiędzy dwoma lokacjami (bez losowania złego losu), możliwość leczenia ran w gospodzie, możliwość wynajęcia najemników (którzy mogą wspomóc w walce (np jeden najemnik doda miecz inny tarczę) przede wszystkim Triss Jaskra) - chciałbym żeby temat się rozwinął i może uda się nam wspólnie ułożyć jakieś spójne alternatywne zasady. Dzięki za cenne uwagi i zastrzeżenia.
lucag
Posty: 3
Rejestracja: 04 sty 2015, 12:37

Re: Wiedźmin pomysł na modyfikacje zasad

Post autor: lucag »

Dodatkowo można też ułożyć wstęp dlaczego bohaterowie wykonują zadania np. zlecił im je Dijkstra po ich wykonaniu udzieli informacji na temat ...
xilk
Posty: 912
Rejestracja: 15 paź 2014, 19:16
Has thanked: 1074 times
Been thanked: 103 times

Re: Wiedźmin pomysł na modyfikacje zasad

Post autor: xilk »

Zatem co, zamiast dwóch akcji na turę będziemy mieli tylko jedną akcję na turę jak rozumiem? Może to coś da i trochę przyspieszy działania graczy.

Co do śmiertelności graczy, to raczej przesadziłeś. Jak mówię, wojownicy w tym wariancie powinni raczej ryzykować i liczyć na to, że wykończą pozostałych właśnie na punkty życia. Aby to zneutralizować trzeba dać coś więcej niż najemników. Triss jeszcze może będzie mogła uciekać zaklęciem teleportacji, ale Jaskier?

Najemnicy i koń to już lekka przesada, bo napakujesz grę nowymi zasadami, które przerosną niektórych graczy.

Jak dla mnie, idziesz od złej strony. Najpierw zdecyduj kto wygrywać będzie grę, bo skoro w normalnej grze po wypełnieniu 3 zadania, pozostali gracze mają jeszcze jedną turę, więc może dojść do remisu. Dlatego według mnie lepiej przygotować jakieś przygody dla poszczególnych postaci, które będą tajne. A wygra ta osoba, która na koniec gry wypełni najwięcej punktów z danej swojej tajnej przygody. Przykładowa karta dla Triss:
1) Posiadaj na koniec gry przygotowane zaklęcie teleportacji.
2) Posiadaj na koniec gry jeden niebieski dowód.
3) Posiadaj na koniec gry co najmniej 5 sztuk złota.
4) Zakończ grę w lokacji X.
5) Pokonaj srebrnego potwora (jeśli w czasie gry wykona się to zadanie, to trzeba poinformować o tym współgraczy).

Kilka wariantów tych kart, które mogą się różnić czasem jedną, czy dwoma zadaniami, a zabawę na pewno urozmaici. 4 zadania tajne, jedno do ujawnienia (ono może się nie zmieniać w poszczególnych zadaniach dla danej postaci), a kto wykona ich najwięcej wygrywa. W przypadku remisu bierze się pod uwagę np. zdobyty poziom postaci. Jeśli i to nic nie da, dopiero wtedy bierze się ilość wykonanych zadań głównych.

Jeśli będziesz miał już określoną drogę do wygranej, potem można zmieniać np. rozwój postaci, lecz tu dobrze stworzyć tabelkę ile poziomów będzie i ile będą one wymagały XP ;)

Tą śmiertelność można sobie odpuścić. Chyba, że na zasadzie, że:
1) Gracz, który traci w jakimś momencie wszystkie punkty życia, traci jedną kolejkę.
2) Poza straconą kolejką traci też jedną, losową kartę rozwoju oraz połowę tropów/dowodów i posiadanych pieniędzy (zaokrąglane w górę).
3) Na koniec ląduje w jakiejś losowej lokacji (to trzeba dopracować, aby nie było tak, że ktoś umyślnie będzie tracił życie, aby tylko turę zakończyć w danej lokacji i zrealizować zadanie).
CzarnyPvP
Posty: 2
Rejestracja: 17 kwie 2015, 14:00

Re: Wiedźmin pomysł na modyfikacje zasad

Post autor: CzarnyPvP »

Moim zdaniem nie ma sensu wprowadzać aż tak drastycznych zmian w całej rozgrywce ..pkt. Xp itp. ale np. wprowadzić ograniczenie co do ekwipunku(rozwoju)

A konkretnie albo:
pomysł 1) wprowadzić limit rozwojowy że do wykonania 1wszego głównego zadania mojej postaci można posiadać maksymalnie 4 karty rozwoju a później za każde wykonanie głównego zadania dołożyć możliwość "powiększenia ekwipunku o jedną(maksymalnie 2 karty).

-minus jest taki, że zmniejszyłaby się ochota na poboczne zadanka

pomysł 2) alternatywnie wprowadzić limit rozwojowy do 3 kart na początku gry i za każde jakiekolwiek wypełnione 2 zadania otrzymać możliwość o 1 zwiększenia ekwipunku


pomysł 3) Wprowadzić zasadę że nie można dobierać kart rozwojowych z odrzuconych gdy skończy się kupka kart rozwoju( czyli max osiem) a to co odrzucimy to już podczas rozgrywki nie istnieje.

- ponadto pomysł 3 można połączyć z pierwszym i drugim

pomysł 4) kartę rozwoju można pobrać raz na 3 tury

- również można połączyć z 3jką


Dlaczego to?

A dlatego, że podczas rozgrywek nasze pierwsze akcje to prawie zawsze ruch i rozwój, gra staje się bardzo przewidywalna i ogranicza się często tylko do szybkiego napakowania się i ..... jest ładnie mówiąc mało ciekawie żeby nie powiedzieć nudno ;). A tak mamy limit "ekwipunku", musimy bardziej kombinować.

p.s. do wszystkich pomysłów: gdyby nie łączyć z pomysłem 3cim to można by wprowadzić że jeśli się nie podoba nam zawartość ekwipunku a mamy jego maksymalną ilość to dobieramy kartę rozwoju ale po jej rozpatrzeniu jedną odrzucamy.

pozdrawiam fanów Wilka i Planszy :) !
Ribald
Posty: 16
Rejestracja: 18 wrz 2015, 10:37

Re: Wiedźmin pomysł na modyfikacje zasad

Post autor: Ribald »

Dobre pomysły jeśli chodzi o zrobienie czegoś z kartami rozwoju i nudnym dopakowywaniem się postaci :)

My gramy na dwie zasady domowe:

1) Żeby wprowadzić większą interakcję między postaciami (nie będącą walką, która byłaby wbrew klimatowi) - stając na tym samym polu co inny gracz rzucamy kością. W przypadku sukcesu:
• Jaskier - bałamuci śpiewem i kradnie jedno złoto
• Triss - oczarowuje i zabiera jeden znacznik uniwersalny
• Geralt - może zdjąć czaszkę ze swojej karty postaci (jeśli ma), a konkurent musi ją umieścić u siebie - bo "śmierć podąża za nim krok a krok, a on nie ogląda się za siebie"
• Yarpen - spija konkurenta do nieprzytomności, zyskuje jego kosztem jedną lupkę

2) Żeby wzmocnić potwory (z kart potworów), potyczki z którymi stają się po pewnym czasie nużąco łatwe:
Po 1 ukończonej misji głównej gracza: potwory +1 miecz
Po 2: +2 miecz, +1 tarcza
Po 3: +2 miecz, +2 tarcza
Po 4: +3 miecz, +2 tarcza

Oczywiście jeśli gra się na mniejszą liczbę misji, można to zmodyfikować.
CzarnyPvP
Posty: 2
Rejestracja: 17 kwie 2015, 14:00

Re: Wiedźmin pomysł na modyfikacje zasad

Post autor: CzarnyPvP »

Też mi się podoba :) Handel w praktyce nie wychodzi ale takie "przyjacielskie" wpływanie na siebie przy spotkaniu może zwiększyć ochotę na delikatną interakcję ! fajne ;)
Awatar użytkownika
Xymillian
Posty: 2
Rejestracja: 30 lis 2015, 14:25

Re: Wiedźmin pomysł na modyfikacje zasad

Post autor: Xymillian »

Gdyby ktoś miał jeszcze jakieś fajne pomysły na interakcje między graczami, to dajcie znać a postaramy się z kumplami potestować. Dzięki z góry ;)
pvtMike
Posty: 17
Rejestracja: 28 sty 2016, 21:05

Re: Wiedźmin pomysł na modyfikacje zasad

Post autor: pvtMike »

Na wstępie zaznaczę, że do tej pory rozegrałem zaledwie 4 niepełne partie w Wiedźmina i nie znam jeszcze wszystkich kart rozwoju/śledztwa itd. Z tego powodu nie mam pojęcia jak przedstawione przez mnie pomysły mogą wpłynąć na balans gry tym bardziej, że nawet jeszcze ich nie przetestowałem :D.
Jeśli chodzi o szybkie kokszenie się naszych postaci - też to zauważyłem i wydaje mi się że mam dość proste rozwiązanie tego problemu. Wyjściem jest wprowadzenie tzw. "miejsc (slotów) na karty rozwoju" oraz "puli dostępnych (nieużytych) kart rozwoju " z talii kart rozwoju postaci. I tutaj kilka zasad:
- każda postać zaczyna z 3 wolnymi slotami ( pustymi ),
- w każdym slocie możemy umieścić tylko jedną kartę rozwoju,
- w puli dostępnych kart rozwoju może się znajdować dowolna liczba kart rozwoju,
- Dostępne czynności podczas wykonywania akcji rozwoju postaci:
a) ciągniemy 2 karty z talii rozwoju postaci i jedną sobie zostawiamy ( tutaj bez zmian ),
b) wybraną kartę rozwoju możemy umieścić w dowolnym pustym slocie lub w puli dostępnych kart rozwoju,
c) możemy przełożyć dowolną liczbę kart rozwoju ze slotów do puli dostępnych kart rozwoju i na odwrót,
- w każdym momencie gry możemy korzystać tylko z efektów kart rozwoju, które są umieszczone w slotach,
- jeśli jakaś karta mówi "pociągnij kartę rozwoju" ( czy jakoś tak ) umieść tą kartę zawsze w puli dostępnych kart rozwoju ( umieszczanie kart w slotach lub przemieszczanie kart między slotami i pulą kart rozwoju można wykonywać tylko w trakcie akcji rozwoju postaci),
- jeśli jakaś karta mówi "usuń kartę rozwoju" usuń kartę rozwoju z dowolnego slotu lub z puli dostępnych kart rozwoju
- liczba dostępnych slotów zwiększa się o 1 za każde 10 zdobytych punktów PZ ( w praktyce oznacza to że liczba dostępnych slotów = X + 3 , gdzie X = PZ/10 zaokrąglone w dół, albo tak : część dziesiętna PZ + 3 , czyli np. ( PZ = 8 , slot = 3 bo (0+3)) , ( PZ = 11 , slot = 4 bo ( 1+ 3)),(PZ = 18, slot = 4 bo ( 1+3) ),(PZ = 36 , slot = 6 bo ( 3+3) ) itd.
- jeśli w trakcie gry cofniemy się na torze PZ ( np. stracimy 2 punkty ) natychmiast sprawdzamy czy w związku z tym nie zmieniła nam się liczba slotów do wykorzystania, jeśli tak ( bo np. spadliśmy z 11 PZ na 9 PZ i tracimy 1 slot ) to musimy zlikwidować odpowiednią liczbę slotów i przesunąć karty rozwoju które były w nich umieszczone do puli dostępnych kart rozwoju
- maksymalna liczba slotów wynosi 9 ( po osiągnięciu 60PZ ).
- podczas przesuwania karty rozwoju ze slotu do puli dostępnych kart rozwoju ( lub na odwrót ) liczba znaczników uniwersalnych umieszczonych na tej karcie nie ulega zmianie.
- wszelkie efekty dodające znaczniki uniwersalne na kartę rozwoju ( np. akcja przygotowania ) dotyczą tylko aktywnych kart rozwoju, czyli umieszczonych w slotach ( nie wolno dodawać znaczniki na karty rozwoju znajdujące się w puli dostępnych kart rozwoju).

Według mnie te zmiany powinny zapobiegać zbyt wczesnemu rozwojowi postaci co wpływało negatywnie na grę ( gra stawała się łatwa przez co nudna). Na początku mamy tylko 3 wolne sloty i zyskujemy kolejne wraz z postępem gry zyskując punkty PZ dzięki czemu nie będziemy już w stanie eksterminować wszystkich możliwych napotkanych przeszkód jeszcze przed ukończeniem 1 zadania i dwa razy się zastanowimy zanim wybierzemy jako pierwszy quest ten , w którym będziemy musieli stoczyć walkę z silnym przeciwnikiem na końcu. W dodatku nie ma tu ograniczenia akcji rozwoju postaci - jeśli wypełniliśmy wszystkie wolne sloty na karty rozwoju w dalszym ciągu możemy wykonywać akcję rozwoju postaci aby zwiększyć "pule dostępnych kart rozwoju" przez co później będziemy mieć z czego wybierać :D , lub też możemy wykorzystać akcję rozwoju do podmienienia kart rozwoju w slotach ( bo np. doszła nam do puli dostępnych kart rozwoju fajna umiejętność z karty śledztwa). Aby w łatwy sposób sprawdzić liczbę aktualnie posiadanych slotów bez konieczności każdorazowego przeliczania proponuję takie rozwiązanie : na początku gry każdy gracz kładzie na torze PZ na pozycji z numerem 3 po jednym żetonie akcji ( mamy ich 3 a tylko dwa używamy w trakcie tury więc ten jeden możemy wykorzystać ). Będzie on reprezentował liczbę dostępnych slotów. Po każdej zmianie w punktach PZ sprawdzamy czy przekroczyliśmy kolejną dziesiątkę ( np z 6 PZ na 18 PZ ): jeśli tak to przesuwamy żeton akcji o pozycje ( lub cofamy jeśli spadliśmy i przekroczyliśmy część dziesiętną np. z 30 PZ na 29 PZ ). Oczywiście jeśli przeszliśmy dwa razy to przesuwamy o 2 np. mamy 6 PZ ukończyliśmy główne zadanie i w nagrodę dostajemy 16 PZ. Mamy teraz 22 PZ czyli przesuwamy sloty o 2 i mamy teraz 5 slotów bo (zaokrąglone w dół(22/10) + 3 = 5 :D ). Zamiast użycia toru PZ możemy też na kartce narysować własny tor składający się z 7 np. kółek z liczbą slotów w środku (pierwsze z 3 , ostatnie z 9 ) . Obok każdego z nich byłby przedział punktów PZ czyli coś takiego :

3 : 0-9
4 : 10 -19
5 : 20 - 29
6 : 30 - 39
7 : 40 - 49
8 : 50 - 59
9 : 60 +

Co do zwiększenia nieco poziomu trudności proponuje wprowadzić jeszcze jedną łatwą zasadę dla chętnych:
- złote potwory oraz przeciwnicy z kart z talii zadań są mocniejsi. W celu ich pokonania i obronienia się przed nimi należy uzyskać wyniki wyższe (a nie równe) niż liczby wskazujące ich atak i obronę .

Mam też parę innych wymyślonych na poczekaniu pomysłów ( np. "przedmioty fabularne" powiązane z zadaniami pobocznymi) , ale wymagają one jeszcze dopracowania , więc nie podaję jeszcze szczegółów.

Jeśli komuś przypadły do gustu moje drobne modyfikacje zasad i postanowił je przetestować w trakcie partyjki to proszę o podzielenie się z wrażeń :D . Zapraszam do komentowania przedstawionego przeze mnie rozwiązania i zgłaszania swoich propozycji i poprawek do niego.
Ostatnio zmieniony 29 sty 2016, 11:29 przez pvtMike, łącznie zmieniany 7 razy.
Awatar użytkownika
Col. Frost
Posty: 257
Rejestracja: 15 lis 2015, 17:40
Lokalizacja: Głogów
Has thanked: 8 times
Been thanked: 51 times

Re: Wiedźmin pomysł na modyfikacje zasad

Post autor: Col. Frost »

Z góry zaznaczę, że bardzo ciekawy pomysł, nie omieszkam wypróbować przy najbliższej okazji, o ile współgracze dadzą się do tego namówić ;) Tak się jednak zastanawiam, już dość długi czas, czy ograniczenie rozwoju nie wpłynie znacząco na balans między postaciami? Chodzi mi o to, że Geralt i Yarpen jakoś sobie poradzą w walce nawet bez kart rozwoju, ale co z Triss i Jaskrem, których umiejętności walki (bard w ogóle ma ich bardzo niewiele) opierają się wyłącznie na czarach (Triss) i umiejętnościach (Jaskier)? Ich kości postaci, same z siebie, wiele do tego nie wnoszą, a samymi kośćmi walki to można szczęścia próbować z brązowymi potworami, ew. ze srebrnymi, ale tu tylko na obronę. Zaproponowałbym podarowanie nie-wojownikom dodatkowego slotu na rozwój, może nawet dwóch - trzeba by to dokładnie ograć i sprawdzić, która ewentualność pozwoli zachować balans.
pvtMike
Posty: 17
Rejestracja: 28 sty 2016, 21:05

Re: Wiedźmin pomysł na modyfikacje zasad

Post autor: pvtMike »

W głównym poście dodałem jeszcze kilka zasad rozjaśniających niektóre sytuacje, które mogą się pojawić w trakcie gry z użyciem slotów :). Faktycznie nie pomyślałem o tym że niektóre postacie mogą się opierać mocniej na rozwoju ;) . Z drugiej strony przyjmując zasadę z trudniejszymi przeciwnikami z talii zadań to tutaj pojawia się utrudnienie z kolei dla Geralta i Yarpena ( czerwona talia zadań ). Według mnie pomysł z różnym rozwojem na starcie jest naprawdę dobry i może się sprawdzić.
Moja propozycja początkowego rozwoju ( liczba dostępnych startowych pustych slotów na karty rozwoju ):

Geralt - 2
Yarpen - 2
Triss - 3
Jaskier - 4

W tym wypadku wyliczamy sloty tak : zaokrąglone w dół (PZ/10) + X , gdzie X to startowa liczba slotów. Możemy sobie też zrobić kartkę z 9 slotami ( narysowane prostokąty wielkości kart rozwoju) dla każdej postaci ( takie pseudo drzewko rozwoju :D ) . Te startowe sloty były by puste reszta zawierała by przedział PZ , w którym się odblokowują . Fajnie by to wizualizowało aktualny rozwój i nie trzeba by było przeliczać slotów , wystarczyło by tylko zerknąć na aktualną liczbę PZ i na przedziały dostępności nowych slotów. Można też nad każdym slotem dodatkowo narysować miejsce na znacznik symbolizujący aktualny stan rozwoju. Przy takim podejściu Geralt, czy Yarpen potrzebują 70 PZ żeby się maksymalnie skoksić , Triss 60 PZ a Jaskier tylko 50 PZ ( bo masymalnie możemy mieć 9 aktywnych umiejętności - tutaj też można się bawić np. zmniejszając max liczbę slotów do 7 a zwiększając przedziały z 10 do 15 PZ).
pvtMike
Posty: 17
Rejestracja: 28 sty 2016, 21:05

Re: Wiedźmin pomysł na modyfikacje zasad

Post autor: pvtMike »

INTERAKCJA

Od razu przyznam że część pomysłów na interackję zaczerpnąłem z innych postów w tym temacie. Proponuję każdą postać wyposażyć w jedną zdolność interackji z innymi graczami. Zdolności można wykorzystać tylko w trakcie wykonywania zadań wsparcia innego gracza ( po to żeby co turę za nim nie łazić :P Użyte w odpowiednim momencie mogą trochę namieszczać ). Jeśli w trakcie wykonywania zadania wsparcia innego gracza zdecydowaliśmy się użyć naszej dodatkowej zdolności interakcji to rzucamy kością postaci i sprawdzamy wynik:

Geralt - "Wiedźmini pracują w pojedynkę".
Sukces : Gracz , którego zadanie wsparcia wykonywałeś otrzymuje 0 zamiast 3 PZ
Porażka : Umieść żeton zagrożenia na karcie postaci Geralta

Triss - "Czarodziejka wykorzystuje kompana do osiągnięcia własnych celów"
Sukces : Gracz , którego zadanie wsparcia wykonywałeś opóźnia działania , następnie usuwa 1 ze swoich tropów , a
ty pobierasz 1 dowolny trop
Porażka : Tracisz 1 dowolny trop

Yarpen - "Krasnolud zabiera swojego kompana do karczmy gdzie go spija , a następnie ogrywa w gwinta zgarniając przy tym fanty"
Sukces : W przypadku Yarpena możemy wybrać jedną z dwóch możliwości :
1) Gracz , którego zadanie wsparcia wykonywałeś opóźnia działania , traci 1 żeton złota , a ty pobierasz 1 żeton złota
2) Gracz , którego zadanie wsparcia wykonywałeś opóźnia działania , traci 1 znacznik z karty rozwoju , a ty umieszczasz 1 znacznik na dowolnej ze swoich kart rozwoju
Porażka : Opóźniasz działania

Jaskier - "Bard znowu wpada w poważne kłopoty , a ktoś musi wyciągnąć go z opałów"
Sukces : Gracz , którego zadanie wsparcia wykonywałeś opóźnia działania, kładzie 1 żeton zagrożenia na karcie postaci, usuwasz 1 żeton zagrożenia ze swojej karty postaci
Porażka : Tracisz 2 żetony złota
Ostatnio zmieniony 10 lut 2016, 14:43 przez pvtMike, łącznie zmieniany 14 razy.
pvtMike
Posty: 17
Rejestracja: 28 sty 2016, 21:05

Re: Wiedźmin pomysł na modyfikacje zasad

Post autor: pvtMike »

W trakcie kolejnych testów zauważyłem jeszcze kilka rzeczy do poprawy ( wiem trochę tych poprawek było ale wszystko po to żeby uzyskać najlepszy balans i przyjemność z gry)
Poprawki:
- szybsze zdobywanie poziomów. Teraz progi to : 5, 15, 30 i 50 PZ.
- Jaksier : zmniejszenie startowej i maksymalnej liczby aktywnych kart rozwoju odpowiednio do 3 i 7 ( teraz ma tak jak Triss ).
- Geralt : zmniejszenie startowej i maksymalnej liczby aktywnych kart rozwoju odpowiednio do 1 i 5.
- karty, czynnośći i akcje mogą już wywierać efekty na nieaktywne karty rozwoju ( ale nieaktywne karty rozwoju w dalszym ciągu nie mogą wywierać efektów na grę ).
Ostatnio zmieniony 30 sie 2016, 19:35 przez pvtMike, łącznie zmieniany 4 razy.
Awatar użytkownika
Xymillian
Posty: 2
Rejestracja: 30 lis 2015, 14:25

Re: Wiedźmin pomysł na modyfikacje zasad

Post autor: Xymillian »

Wypas, dzięki wielkie ;) Jeżeli natkniemy się na brak balansu, dam znać ;)
ODPOWIEDZ