Keyflower (Sebastian Bleasdale, Richard Breese)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- adikom5777
- Posty: 2234
- Rejestracja: 28 gru 2009, 08:52
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 83 times
- Been thanked: 14 times
- piton
- Posty: 3448
- Rejestracja: 13 lut 2011, 22:15
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 1224 times
- Been thanked: 640 times
- Kontakt:
Re: Keyflower
ale w Szekspira czy Keyflowerarafaelus pisze:A jak się gra tylko w 2 osoby? Fajnie?

w Keyflower mi (nam) na dwie osoby gra się bardzo dobrze, tylko zawsze gramy bardzo agresywnie (jak we wszystko) znaczy nie odpuszczamy sobie nawzajem. Jest mniej kafli dostępnych, widać co robi przeciwnik, jakie combo klei, jak mu popsuć plan. Łatwiej to ogarnąć bo skupiamy się tylko na rywalu, gra się szybko i sprawnie. Dla mnie ta gra działa bardzo dobrze w każdym składzie osobowym.
(a co do Szekspira miałem podobne zakusy, dzień kobiet, rabaty te sprawy, a tu gry brak

Każda gra ma cenęęę, trzeba po prostu pytać, a nie czaić się z kwiatami... GrY na SpRZedaŻ
może nie najlepiej, ale jakotako-> YT dżentelmeni przy stole <-czasem cośtam powiem
może nie najlepiej, ale jakotako-> YT dżentelmeni przy stole <-czasem cośtam powiem
Re: Keyflower
No i na dwie osoby do wyrobienia się spokojnie poniżej 1 godziny 

Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
- siekan
- Posty: 442
- Rejestracja: 28 gru 2014, 09:47
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 43 times
- Kontakt:
Re: Keyflower
Może nie mam dużo partii zagranych, bo coś koło 15 dopiero, ale bezapelacyjnie stwierdzam, że to najlepszy worker placement w jaki grałem. Ta gra jest po prostu genialna!
Mimo, że to na pewno będzie top 3 moich ulubionych gier, to kompletnie nie umiem w nią grać. Jestem kompletnie niszczony przez każdego
To pewnie dlatego, że za bardzo skupiam się na własnym podwórku. Tutaj naprawdę trzeba patrzeć, jakie combo buduje przeciwnik i starać się go niszczyć, chociaż zawsze tego nie robię, bo wydaje mi się, że nigdy nie zdążę ze swoim planem ;p Mnogość kombinacji w tej grze naprawdę może przytłoczyć. W każdej partii wydaje mi się, że wszystko idzie dobrze, jeszcze jeden ruch i w następnym wykorzystam konia +6 przeciwnika i wszystko sobie ładnie przewiozę, kiedy on właśnie w tym momencie stawia tam 3 meeple i po planach ;p Już w następnym ruchu postawię sobie licytację na kafel punktujący złoto, bo mam go pokaźną ilość, kiedy dokładnie w tym momencie ktoś stawia zielonego na ten kafel a ja oczywiście zielonych nie mam ;p odatkowo oczywiście ktoś zablokuje sobie zielonym meeplem tworzenie zielonych, co bym przypadkowo ich nie zrobił ;p W jednej grze ktoś mnie totalnie niszczy ilością meepli, kiedy ja w następnej mam w czasie zimy koło 20 i wydaje mi się, że moge dowolnie szaleć, to w tym czasie przeciwnicy od razu wykorzystują kafle za 3 meeple i cała przewaga na nic. Po prostu chyba po zagraniu dopiero 100 gier załapę jakiekolwiek silniczki i będę mógł jakoś realnie blokować przeciwnika.
Gra się doskonale, i pomimo ok 1-1,5 h na partie czas leci bardzo szybko i zanim nam się wydaje że co nieco rozkręciliśmy, nastaje zima i zaraz koniec gry. Jeżeli ktoś szuka euro z przykrótką kołderką, doskonałą licytacją (na razie z najlepiej skalującą się z jaką się spotkałem) i toną interakcji (nie ma szans wygrać grając tylko pod siebie bez patrzenia na innych) to polecam w ciemno!
Mimo, że to na pewno będzie top 3 moich ulubionych gier, to kompletnie nie umiem w nią grać. Jestem kompletnie niszczony przez każdego

Gra się doskonale, i pomimo ok 1-1,5 h na partie czas leci bardzo szybko i zanim nam się wydaje że co nieco rozkręciliśmy, nastaje zima i zaraz koniec gry. Jeżeli ktoś szuka euro z przykrótką kołderką, doskonałą licytacją (na razie z najlepiej skalującą się z jaką się spotkałem) i toną interakcji (nie ma szans wygrać grając tylko pod siebie bez patrzenia na innych) to polecam w ciemno!
Re: Keyflower
Zgadzam się, to jest świetna gra i świetnie się skaluje od 2 do 6 graczy.siekan pisze:Może nie mam dużo partii zagranych, bo coś koło 15 dopiero, ale bezapelacyjnie stwierdzam, że to najlepszy worker placement w jaki grałem. Ta gra jest po prostu genialna!
Mimo, że to na pewno będzie top 3 moich ulubionych gier, to kompletnie nie umiem w nią grać. Jestem kompletnie niszczony przez każdegoTo pewnie dlatego, że za bardzo skupiam się na własnym podwórku. Tutaj naprawdę trzeba patrzeć, jakie combo buduje przeciwnik i starać się go niszczyć, chociaż zawsze tego nie robię, bo wydaje mi się, że nigdy nie zdążę ze swoim planem ;p Mnogość kombinacji w tej grze naprawdę może przytłoczyć. W każdej partii wydaje mi się, że wszystko idzie dobrze, jeszcze jeden ruch i w następnym wykorzystam konia +6 przeciwnika i wszystko sobie ładnie przewiozę, kiedy on właśnie w tym momencie stawia tam 3 meeple i po planach ;p Już w następnym ruchu postawię sobie licytację na kafel punktujący złoto, bo mam go pokaźną ilość, kiedy dokładnie w tym momencie ktoś stawia zielonego na ten kafel a ja oczywiście zielonych nie mam ;p odatkowo oczywiście ktoś zablokuje sobie zielonym meeplem tworzenie zielonych, co bym przypadkowo ich nie zrobił ;p W jednej grze ktoś mnie totalnie niszczy ilością meepli, kiedy ja w następnej mam w czasie zimy koło 20 i wydaje mi się, że moge dowolnie szaleć, to w tym czasie przeciwnicy od razu wykorzystują kafle za 3 meeple i cała przewaga na nic. Po prostu chyba po zagraniu dopiero 100 gier załapę jakiekolwiek silniczki i będę mógł jakoś realnie blokować przeciwnika.
Gra się doskonale, i pomimo ok 1-1,5 h na partie czas leci bardzo szybko i zanim nam się wydaje że co nieco rozkręciliśmy, nastaje zima i zaraz koniec gry. Jeżeli ktoś szuka euro z przykrótką kołderką, doskonałą licytacją (na razie z najlepiej skalującą się z jaką się spotkałem) i toną interakcji (nie ma szans wygrać grając tylko pod siebie bez patrzenia na innych) to polecam w ciemno!
Co do "grać nie umiem" - ja też w to zwykle przegrywałem sromotnie ;P I przeciwnikowi nie tyle trzeba przeszkadzać, co wykombinować co on tam kombinuje i wykorzystać jego elementy wioski do swojego planu

1. Tak, oddaję mu robotników... Trudno, takie życie.
2. Robię to co i tak chciałem zrobić - realizuję swój plan.
3. Blokuję przeciwnikowi możliwość realizacji jego planu skutecznie go spowalniając

4. Jak oponentem jest małżonka - śpię na podłodze po takim zagraniu

Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
- michalldz90
- Posty: 576
- Rejestracja: 07 wrz 2014, 20:47
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 63 times
Re: Keyflower
Nie chwalac sie jaralem sie ta gra juz zanim byl jeszcze na nia hype w Polsce
moja najulubiensza obok Tzolkina gra. Z dodatkami jest poprostu doskonała. 
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka


Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
- Veridiana
- Posty: 3256
- Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
- Lokalizacja: Czyżowice
- Has thanked: 22 times
- Been thanked: 87 times
- Kontakt:
Re: Keyflower
Zachęcajcie, zachęcajcie. Jeszcze w sierpniu tekst na GF o Keyflowerze i obu dodatkach 

- warlock
- Posty: 5013
- Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1245 times
- Been thanked: 2401 times
Re: Keyflower
Po zapoznaniu się z paroma filmikami ta gra się wydaje ciężka i mocno nieintuicyjna, z masą wyjątków
Prawda to? 


- michalldz90
- Posty: 576
- Rejestracja: 07 wrz 2014, 20:47
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 63 times
Re: Keyflower
Mam teraz aktualnie przerwe od niej jakies 1,5 miecha i mysle ze jakbym mial usiasc do niej jutro to nie musialbym niczego sobie przypominać bo zasady wchodza w krew na dobre. Jest tylko pare kafelkow zimowych ktore maja male kruczki. Sama rozgrywka bedzie plynna po ogarnięciu zasad. 
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
Re: Keyflower
Zasady w wielkim skrócie: jeden kafel przyjmuje tylko jeden kolor robotników. Robotnik na kaflu pracuje (zbiera surowce z kafla/wykonuje jego akcję), robotnik przy kaflu licytuje.
I tyle. Jak to załapiesz, to gra się na prawdę przyjemnie. Nie ma miliona wyjątków - po prostu są akcje/kafle, które nieco modyfikują powyższe. Ale to wszystko jest banalnie proste do zapamiętania, na kaflach są ikonki.
I tyle. Jak to załapiesz, to gra się na prawdę przyjemnie. Nie ma miliona wyjątków - po prostu są akcje/kafle, które nieco modyfikują powyższe. Ale to wszystko jest banalnie proste do zapamiętania, na kaflach są ikonki.
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
- siekan
- Posty: 442
- Rejestracja: 28 gru 2014, 09:47
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 43 times
- Kontakt:
Re: Keyflower
To jest pierwsza gra, która nie wygląda na mocno skomplikowaną i fajną, ale jakżeż bardzo pozory mylą, oj okropnie.
Doskonały mechanizm licytacji, świetnie się skalujący i wprowadzający fantastyczną interakcję.
Jest to chyba pierwszy worker placement, gdzie jak grałem to nie czułem, żeby jakaś jedna droga do zwycięstwa była łatwiejsza od innej. Praktycznie w każdej grze ktoś wygrywał w inny sposób a liczba możliwych silniczków przyprawia o zawrót głowy. Co więcej nie wszystkie kafle w każdej grze są w użyciu, więc to zwiększa regrywalność i nie pozwala nastawić się na coś na 100% od samego początku. Zdecydowanie moje TOP 3
No i to pierwsza gra, do której przymierzałem się do zakupu ponad rok czasu, ale wciąż sobie myślałem, że gra zawierająca kilkanaście kafli, meeple i tyle nie może być dobra. Jak ja bardzo się myliłem...
Doskonały mechanizm licytacji, świetnie się skalujący i wprowadzający fantastyczną interakcję.
Jest to chyba pierwszy worker placement, gdzie jak grałem to nie czułem, żeby jakaś jedna droga do zwycięstwa była łatwiejsza od innej. Praktycznie w każdej grze ktoś wygrywał w inny sposób a liczba możliwych silniczków przyprawia o zawrót głowy. Co więcej nie wszystkie kafle w każdej grze są w użyciu, więc to zwiększa regrywalność i nie pozwala nastawić się na coś na 100% od samego początku. Zdecydowanie moje TOP 3
No i to pierwsza gra, do której przymierzałem się do zakupu ponad rok czasu, ale wciąż sobie myślałem, że gra zawierająca kilkanaście kafli, meeple i tyle nie może być dobra. Jak ja bardzo się myliłem...
- warlock
- Posty: 5013
- Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1245 times
- Been thanked: 2401 times
Re: Keyflower
Jaka ta gra jest rewelacyjna, jestem zmieciony po dwóch partiach
. Ścisłe TOP 10 z automatu. Masa ciekawych decyzji, szybka i płynna rozgrywka, bardzo ciekawa interakcja i genialny mechanizm licytacji. Jedna z moich gier roku, cudo!

Re: Keyflower
A grasz z dodatkami? Jeśli dużo dodają to muszę powoli kasę na wersję PL odkładać..warlock pisze:Jaka ta gra jest rewelacyjna, jestem zmieciony po dwóch partiach. Ścisłe TOP 10 z automatu. Masa ciekawych decyzji, szybka i płynna rozgrywka, bardzo ciekawa interakcja i genialny mechanizm licytacji. Jedna z moich gier roku, cudo!

- warlock
- Posty: 5013
- Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1245 times
- Been thanked: 2401 times
Re: Keyflower
Na razie sama podstawka, kumpel ma dodatki, ale sprawdzimy je dopiero po 10-15 partiach w podstawkę
.

- Czacha Games
- Posty: 783
- Rejestracja: 30 lis 2015, 15:14
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 48 times
- Been thanked: 269 times
- Kontakt:
Re: Keyflower
Hej
Jak już wspominaliśmy wcześniej polska edycja bedzie na wspieram.to pod koniec lutego. Wydamy podstawke + dodatki: Farmerzy i Kupcy. Bedą też minidodatki w SG. Także zapraszamy do wspierania i na nasz FB po wiecej szczegółów. No i ceny w EB standardowo Was zabiją☺.
Jak już wspominaliśmy wcześniej polska edycja bedzie na wspieram.to pod koniec lutego. Wydamy podstawke + dodatki: Farmerzy i Kupcy. Bedą też minidodatki w SG. Także zapraszamy do wspierania i na nasz FB po wiecej szczegółów. No i ceny w EB standardowo Was zabiją☺.
Zapraszamy na : http://czachagames.pl
Re: Keyflower
Mam już podstawkę Keyflower i dodatek Kupcy. Na KS będą osobno dodatki (aby kupić np. samych Farmerów)? Czy w takim wypadku będzie możliwość kupna/otrzymania minidodatków?Czacha Games pisze:Hej
Jak już wspominaliśmy wcześniej polska edycja bedzie na wspieram.to pod koniec lutego. Wydamy podstawke + dodatki: Farmerzy i Kupcy. Bedą też minidodatki w SG. Także zapraszamy do wspierania i na nasz FB po wiecej szczegółów. No i ceny w EB standardowo Was zabiją☺.
Re: Keyflower
Przenieście dyskusję o kampanii wto do innego wątku, ten zostawcie rozmowom o grzebukimi pisze:Mam już podstawkę Keyflower i dodatek Kupcy. Na KS będą osobno dodatki (aby kupić np. samych Farmerów)? Czy w takim wypadku będzie możliwość kupna/otrzymania minidodatków?Czacha Games pisze:Hej
Jak już wspominaliśmy wcześniej polska edycja bedzie na wspieram.to pod koniec lutego. Wydamy podstawke + dodatki: Farmerzy i Kupcy. Bedą też minidodatki w SG. Także zapraszamy do wspierania i na nasz FB po wiecej szczegółów. No i ceny w EB standardowo Was zabiją☺.

Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
- warlock
- Posty: 5013
- Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1245 times
- Been thanked: 2401 times
Re: Keyflower
W tej grze zamotanych jest kilka rzeczymisioooo pisze:Zasady w wielkim skrócie: jeden kafel przyjmuje tylko jeden kolor robotników. Robotnik na kaflu pracuje (zbiera surowce z kafla/wykonuje jego akcję), robotnik przy kaflu licytuje.
I tyle. Jak to załapiesz, to gra się na prawdę przyjemnie. Nie ma miliona wyjątków - po prostu są akcje/kafle, które nieco modyfikują powyższe. Ale to wszystko jest banalnie proste do zapamiętania, na kaflach są ikonki.

- działanie łodzi 4a i 4b
- działanie kafla punktującego za kafle w "drogowej pętli"
- przenoszenie surowców na potrzeby punktacji (to nie jest trudne, ale instrukcja w dziwny sposób to wyjaśnia)
- licytacja o znacznik pierwszego gracza (w jaki sposób zmienia właściciela jak nikt nie licytuje kafla z tym znacznikiem i jak to wpływa na wybór łodzi)
Niby wszystko jest napisane w instrukcji, ale dałoby się to wszystko wytłumaczyć prościej, bo w obecnej formie wyłożone to jest w mocno nieintuicyjny sposób

Ale sama mechanika: użyj/licytuj/pasuj jest szalenie elegancka

- malekith_86
- Posty: 791
- Rejestracja: 11 kwie 2016, 14:25
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 11 times
Re: Keyflower
bukimi pisze:Mam już podstawkę Keyflower i dodatek Kupcy. Na KS będą osobno dodatki (aby kupić np. samych Farmerów)? Czy w takim wypadku będzie możliwość kupna/otrzymania minidodatków?Czacha Games pisze:Hej
Jak już wspominaliśmy wcześniej polska edycja bedzie na wspieram.to pod koniec lutego. Wydamy podstawke + dodatki: Farmerzy i Kupcy. Bedą też minidodatki w SG. Także zapraszamy do wspierania i na nasz FB po wiecej szczegółów. No i ceny w EB standardowo Was zabiją☺.
musisz podjąć męską decyzję i sprzedać swoje angielskie wersje żeby wesprzeć rozwój polskiego biznesu planszówkowego
Re: Keyflower
Które to były 4a i 4b?warlock pisze:W tej grze zamotanych jest kilka rzeczymisioooo pisze:Zasady w wielkim skrócie: jeden kafel przyjmuje tylko jeden kolor robotników. Robotnik na kaflu pracuje (zbiera surowce z kafla/wykonuje jego akcję), robotnik przy kaflu licytuje.
I tyle. Jak to załapiesz, to gra się na prawdę przyjemnie. Nie ma miliona wyjątków - po prostu są akcje/kafle, które nieco modyfikują powyższe. Ale to wszystko jest banalnie proste do zapamiętania, na kaflach są ikonki.:
- działanie łodzi 4a i 4b
- działanie kafla punktującego za kafle w "drogowej pętli"
- przenoszenie surowców na potrzeby punktacji (to nie jest trudne, ale instrukcja w dziwny sposób to wyjaśnia)
- licytacja o znacznik pierwszego gracza (w jaki sposób zmienia właściciela jak nikt nie licytuje kafla z tym znacznikiem i jak to wpływa na wybór łodzi)
Niby wszystko jest napisane w instrukcji, ale dałoby się to wszystko wytłumaczyć prościej, bo w obecnej formie wyłożone to jest w mocno nieintuicyjny sposób.
Ale sama mechanika: użyj/licytuj/pasuj jest szalenie elegancka
Drogowa pętla to było tak, że patrzy się na najdłuższą drogę zamkniętą w pętli i daje 1 pkt. za każdy kafel takiej drogi (licząc każdy maksymalnie raz)?
Chcesz kupić?malekith_86 pisze: musisz podjąć męską decyzję i sprzedać swoje angielskie wersje żeby wesprzeć rozwój polskiego biznesu planszówkowego

- malekith_86
- Posty: 791
- Rejestracja: 11 kwie 2016, 14:25
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 11 times
- michalldz90
- Posty: 576
- Rejestracja: 07 wrz 2014, 20:47
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 63 times
Re: Keyflower
Tez chetnie sie dowiem bo mam juz podstawke inoba dodatki ale jakimis nowymi kafelkami nie pogardze:)bukimi pisze:Mam już podstawkę Keyflower i dodatek Kupcy. Na KS będą osobno dodatki (aby kupić np. samych Farmerów)? Czy w takim wypadku będzie możliwość kupna/otrzymania minidodatków?Czacha Games pisze:Hej
Jak już wspominaliśmy wcześniej polska edycja bedzie na wspieram.to pod koniec lutego. Wydamy podstawke + dodatki: Farmerzy i Kupcy. Bedą też minidodatki w SG. Także zapraszamy do wspierania i na nasz FB po wiecej szczegółów. No i ceny w EB standardowo Was zabiją[WHITE SMILING FACE].
- warlock
- Posty: 5013
- Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1245 times
- Been thanked: 2401 times
Re: Keyflower
Rozumiem te zasady, ale po pierwszej lekturze instrukcji absolutnie nie były intuicyjne i ciężko to było ogarnąć.
4a i 4b to te łodzie pozwalające używać meepli w innym kolorze
. Ikonografia na obu jest podobna, ale ich działanie jest totalnie różne i trochę mi się miesza (muszę posiłkować się instrukcją
).
4a i 4b to te łodzie pozwalające używać meepli w innym kolorze

