Ciężki wybór

Zastanawiasz się co kupić? Poszukujesz gry dla 2 osób? A może najzabawniejszej gry dla 3-6 osób Reinera Knizia o kosmosie, zaczynającej się na literę Z? Pomożemy!
crus221
Posty: 197
Rejestracja: 04 sie 2014, 13:53
Been thanked: 1 time

Ciężki wybór

Post autor: crus221 »

Zapewne jeszcze nie powstała planszówka która spełniałaby moje wymagania a w zasadzie moje i dziewczyny no ale może wy taką znacie. Mianowicie chciałbym plnszówkę, która spełniałaby warunki dość przeciwstawne.

Moja luba uwielbia gry gdzie nie ma negatywnej interakcji albo w bardzo ograniczonym stopniu (ja bardzo lubię ten motyw). Jednymi z jej ulubionych tytułów to patchwork, kawerna, tajniacy (gramy ze sobą aby jak najlepiej dopasowywać słowa więc 0 współzawodnictwa). Co do tajniaków też uważam ten motyw za ciekawy, pozostałe gry są fajne i mi się podobają jednak po 10 partii zaczynają się robić przewidywalne szczególnie powtarzając ten sam schemat ruchów, który prowadzi do wygranej. Dlatego podobają mi się gry gdzie wchodzi czynnik ludzki gdzie ktoś mi może zaszkodzić i nie chodzi tylko o wyliczenia matematyczne. Myślałem o kooperacjach jednak nie przepadam za tego typu grami z powodów np. lidera, rzutów kostką i liczenie tylko na szczęście.

Potrzebowałbym gry, która charakteryzuje się elementem losowości jednak niezbyt dużym. Gdzie można pomyśleć ale nie wysilać komórki jakoś bardzo aby wygrać. Luźna do pogrania we dwoje, najlepiej razem ze sobą aniżeli przeciwko sobie.

Myślałem nad times i zapewne kupię gdy tylko pojawi się w wersji polskiej.

Gry które mam, kawerna, alchemicy, GoT, świat dysku ankh, królestwo w budowie, RFtG, tajniacy, patchwork
Danielf
Posty: 223
Rejestracja: 12 gru 2015, 15:34
Lokalizacja: Kraków

Re: Ciężki wybór

Post autor: Danielf »

Wg mnie obecność negatywnej interakcji polega na tym, że jeden gracz może przeszkadzać drugiemu. Warunki, jakie oczekujesz od gry, są ewidentnie sprzeczne, chyba że inaczej interpretujesz pojęcie negatywnej interakcji.
crus221
Posty: 197
Rejestracja: 04 sie 2014, 13:53
Been thanked: 1 time

Re: Ciężki wybór

Post autor: crus221 »

Dokładnie tak to interpretuje. Napisałem, że warunki stawiane grze są przeciwstawne i zdaje sobie z tego sprawę. Ale może komuś udało się wymyślić mechanizm jakoś działający pod tym względem. Nadzieja umiera ostatnia.
Nie musi to być gra z negatywną interakcją jeśli nie będzie monotonna po 15 partiach.

Ps. nie ma więcej kryteriów, obojętny klimat, mechanika czy kasa.
Awatar użytkownika
louiscyphre
Posty: 934
Rejestracja: 29 mar 2014, 18:21
Lokalizacja: okolice Jastrzębia-Zdroju
Has thanked: 97 times
Been thanked: 71 times

Re: Ciężki wybór

Post autor: louiscyphre »

Sprawdź Ostatnią Wolę. Temat: wydawanie spadku wujka (podoba się płci pięknej). Mechanika: worker placement, składanie kombosów z akcji na kartach. Jest trochę losowości w doborze kart ale można ją opanować. Interakcja jak w WP: można podebrać komuś kartę albo zmienić cenę budynku ale ogólnie bardzo mała.
genek
Posty: 789
Rejestracja: 28 kwie 2015, 12:09

Re: Ciężki wybór

Post autor: genek »

crus221 pisze:Napisałem, że warunki stawiane grze są przeciwstawne i zdaje sobie z tego sprawę.
No to jak zdajesz sobie sprawę to powinieneś wiedzieć, ze taka gra nie może istnieć.
crus221
Posty: 197
Rejestracja: 04 sie 2014, 13:53
Been thanked: 1 time

Re: Ciężki wybór

Post autor: crus221 »

gra nie może... A kto wie może komuś udało się znaleźć złoty środek. Jak w przypadku times który odszedł od standardowej wersji kooperacji, gdzie pominą syndrom lidera. Nie mówię, że gra ma spełniać zarazem + i - moich oczekiwań ale podałem co mnie wkurza w grach i co preferuje druga osoba. Wiem, że to ciężko połączyć bo zupełnie dwa rodzaje gier ale może jest gdzieś ta gra która się bardzo spodoba nam obojgu.
Awatar użytkownika
jax
Posty: 8128
Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 79 times
Been thanked: 252 times

Re: Ciężki wybór

Post autor: jax »

@crus221. Czyli tak naprawdę potrzebujesz gier z dużą regrwalnością, działających na 2 osoby i nie nadmiernie dużą negatywną interakcją. Myślę, że takie można znaleźć ;)

Niestety wspomniana wcześniej Ostatnia Wola może się nie sprawdzić. Na 2 osoby działa, ale sprzedałem po kilkunastu rozgrywkach właśnie ze względu na to, że partie zaczęły być powtarzalne.

Ponieważ nie boicie się ciężkich gier (jak wskazują na to Caverna i Alchemists), proponuję Dungeon Lords. Spełnia wszystkie warunki. Myrmes i Zamki Króla Ludwika - to samo. W Myrmes i Zamkach regrywalność zapewniają zmienne cele. No i jest troszkę negatywnej interakcji, ale nie za dużo.
Osobście nie cierpię powtarzalnych rozgrywek (i to jest chyba mój główny powód sprzedaży gier), więc jeśli te tytuły przeszły u mnie test na regrywalność tzn. że są ok ;)
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
Danielf
Posty: 223
Rejestracja: 12 gru 2015, 15:34
Lokalizacja: Kraków

Re: Ciężki wybór

Post autor: Danielf »

crus221 pisze:A kto wie może komuś udało się znaleźć złoty środek.
Czyli chodzi o grę, w której negatywna interakcja jest na średnim poziomie?
Myślę, że Ticket to Ride: Nordic Countries byłby dobrym wyborem. Można blokować przeciwnika. Natomiast mnie to nie przeszkadzało (nie lubię negatywnej interakcji) i da się grać bez przeszkadzania sobie. Może List Miłosny będzie dobrym wyborem.
crus221
Posty: 197
Rejestracja: 04 sie 2014, 13:53
Been thanked: 1 time

Re: Ciężki wybór

Post autor: crus221 »

Nie chodzi o średni poziom negatywnej interakcji. Dziewczyna nie lubi negatywnej interakcji ja lubię. Więc chciałbym grę gdzie można coś pochachmęcić ale tak aby dziewczyna się nie obraziła i chciała dalej grać.
Awatar użytkownika
Bea
Posty: 4478
Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
Been thanked: 6 times

Re: Ciężki wybór

Post autor: Bea »

Osadnicy: Narodziny Imperium to gra gdzie negatywna interakcja przynosi również zaatakowanemu korzyści, nie tylko atakującemu. Czasami z niecierpliwością się czeka na atak przeciwnika, bo jeśli tego nie zrobi, to samemu sobie trzeba zniszczyć lokację. Gra jest miodna, jest trochę losowości. i jest też wariant pokojowy, gdyby negatywna interakcja nie spodobała się jednak dziewczynie.

Z koopów polecam Robinsona, ma on elementy euro gry, ma zasoby i optymalizację, wiec losowość nie jest tu decydującym czynnikiem. We dwójkę bardzo fajnie hula.
crus221
Posty: 197
Rejestracja: 04 sie 2014, 13:53
Been thanked: 1 time

Re: Ciężki wybór

Post autor: crus221 »

Dzięki za propozycje, sprawdziłem już większość. Jeśli macie jeszcze jakies oferty to piszcie. Robinson odpada- co-op typowe odpadają.
Danielf
Posty: 223
Rejestracja: 12 gru 2015, 15:34
Lokalizacja: Kraków

Re: Ciężki wybór

Post autor: Danielf »

crus221 pisze:Nie chodzi o średni poziom negatywnej interakcji. Dziewczyna nie lubi negatywnej interakcji ja lubię. Więc chciałbym grę gdzie można coś pochachmęcić ale tak aby dziewczyna się nie obraziła i chciała dalej grać.
Czego ty oczekujesz? Jeżeli ona nie lubi negatywnej interakcji, to się obrazi, gdy coś jej pochachmęcisz. Albo negatywna interakcja jest, albo jej nie ma. Jeśli znasz się na logice, to wiesz, że poprzednie zdanie jest tautologią.
Wojtimen
Posty: 77
Rejestracja: 20 lis 2014, 09:53
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

Re: Ciężki wybór

Post autor: Wojtimen »

Z kooperacyjnych może Pandemia?
crus221
Posty: 197
Rejestracja: 04 sie 2014, 13:53
Been thanked: 1 time

Re: Ciężki wybór

Post autor: crus221 »

Oczekuje rozwiązania pomiędzy. Czegoś innego, może nowego systemu o którym nigdy nie słyszałem. Wiem, że są to zagadnienia całkowicie przeciwne i nie da się ich w prosty sposób dopasować ale na przykładzie postu Bea już wynika iż negatywna interakcja może być wręcz zachęcająca i daje częściowe rozwiązanie.
genek
Posty: 789
Rejestracja: 28 kwie 2015, 12:09

Re: Ciężki wybór

Post autor: genek »

crus221 pisze: na przykładzie postu Bea już wynika iż negatywna interakcja może być wręcz zachęcająca i daje częściowe rozwiązanie.
Jeśli szukasz czegoś takiego to polecam Hansa Teutonica. Tam negatywna interakcja jest koniecznos\ścią. Co prawda nie daje temu drugiemu graczowi korzyści, ale raczej się nie zdarzy, zeby gracze sobie nawzajem nie przeszkadzali, bo jest to po prostu opłacalne i trzeba to robić. Tylko na 2 osoby moze być trochę słabo, ale może po prostu znajdź jakąs grę, w której właśnie negatywna interakcja jest częsta i opłacalna to wtedy nawzajem sobie będzie psuć ruchy i moze nie będzie tego uczcia pokrzywdzenia, bo zepsułeś ruch planowany przez 3 tury.
Awatar użytkownika
Bea
Posty: 4478
Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
Been thanked: 6 times

Re: Ciężki wybór

Post autor: Bea »

crus221 pisze:Oczekuje rozwiązania pomiędzy. Czegoś innego, może nowego systemu o którym nigdy nie słyszałem. Wiem, że są to zagadnienia całkowicie przeciwne i nie da się ich w prosty sposób dopasować ale na przykładzie postu Bea już wynika iż negatywna interakcja może być wręcz zachęcająca i daje częściowe rozwiązanie.
Tak dokładnie jest. W Osadnikach, żeby wybudować lokację frakcyjną z reguły trzeba poświecić swoja lokację zwykłą i na jej "zgliszczach" możemy budować. Za takie poświęcenia własnej lokacji nie dostajemy nic. Jeśli natomiast złupi nam ją przeciwnik, to on oczywiście dostaje zyski ale i nam w udziale przypada łup: dodatkowe drewno i gotowy fundament. Oczywistym jest, że nie chcemy żeby przeciwnik burzył nasze kluczowe lokacje, tylko te mniej ważne, więc te wartościowe odpowiednio zabezpieczamy. Gra jednak nie polega tylko na łupieniu, jest to jeden z elementów tylko. Istotą gry jest budowanie naszej własne, sprawnie działającej lokacji, wykręcania z niej punktów sprawnie działającymi kombosami z kart. Gra jest przy okazji bardzo regrywalna i ładna. Bardzo dobreze działa na dwie osoby.
crus221
Posty: 197
Rejestracja: 04 sie 2014, 13:53
Been thanked: 1 time

Re: Ciężki wybór

Post autor: crus221 »

Porozumiałem się z lubą i ze wszystkich napisanych propozycji najbardziej pasują zamki szalonego. Jeśli macie jeszcze jakieś pomysły to piszcie śmiało bo ostateczna decyzja nie zapadła :)
lordrudy
Posty: 6
Rejestracja: 11 lut 2016, 10:00
Lokalizacja: Białystok, Podlaskie

Re: Ciężki wybór

Post autor: lordrudy »

Mam identyczny problem z moja dziewczyną - ja uwielbiam negatywną interakcje - ona zła jak zrobię cokolwiek negatywnego.
Nawet patchwork i takenoko powoduję złość:(

A może znacie gry gdzie jest możliwa gra 2 osoby na 2 osoby? (w sumie jest Brydż ale wolę coś nowego:P) taka kooperacja z jedna osobą i wjeżdzanie na innych?

Może to jest rozwiązanie?
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4677
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1045 times
Been thanked: 1989 times

Re: Ciężki wybór

Post autor: warlock »

lordrudy pisze:Mam identyczny problem z moja dziewczyną - ja uwielbiam negatywną interakcje - ona zła jak zrobię cokolwiek negatywnego.
Nawet patchwork i takenoko powoduję złość:(

A może znacie gry gdzie jest możliwa gra 2 osoby na 2 osoby? (w sumie jest Brydż ale wolę coś nowego:P) taka kooperacja z jedna osobą i wjeżdzanie na innych?

Może to jest rozwiązanie?
Tichu
Neuroshima Hex 3.0 na czterech graczy ;)
Awatar użytkownika
Bea
Posty: 4478
Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
Been thanked: 6 times

Re: Ciężki wybór

Post autor: Bea »

lordrudy pisze:Mam identyczny problem z moja dziewczyną - ja uwielbiam negatywną interakcje - ona zła jak zrobię cokolwiek negatywnego.
Nawet patchwork i takenoko powoduję złość:(

A może znacie gry gdzie jest możliwa gra 2 osoby na 2 osoby? (w sumie jest Brydż ale wolę coś nowego:P) taka kooperacja z jedna osobą i wjeżdzanie na innych?

Może to jest rozwiązanie?
Summoner Wars w wersji drużynowej.
Awatar użytkownika
detrytusek
Posty: 7340
Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 460 times
Been thanked: 1116 times

Re: Ciężki wybór

Post autor: detrytusek »

genek pisze:
crus221 pisze: na przykładzie postu Bea już wynika iż negatywna interakcja może być wręcz zachęcająca i daje częściowe rozwiązanie.
Jeśli szukasz czegoś takiego to polecam Hansa Teutonica. Tam negatywna interakcja jest koniecznos\ścią. Co prawda nie daje temu drugiemu graczowi korzyści, ale raczej się nie zdarzy, zeby gracze sobie nawzajem nie przeszkadzali, bo jest to po prostu opłacalne i trzeba to robić. Tylko na 2 osoby moze być trochę słabo, ale może po prostu znajdź jakąs grę, w której właśnie negatywna interakcja jest częsta i opłacalna to wtedy nawzajem sobie będzie psuć ruchy i moze nie będzie tego uczcia pokrzywdzenia, bo zepsułeś ruch planowany przez 3 tury.
Hansa to negatywna interakcja w czystej postaci. Jak ktoś jej nie lubi to nie ma mowy o polubieniu tej gry. Swoją drogą po 10 rozgrywkach Kawerna wydała Ci się powtarzalna? Ile pkt przeciętnie ugrywasz?
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."

Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera

Wątek sprzedażowy
crus221
Posty: 197
Rejestracja: 04 sie 2014, 13:53
Been thanked: 1 time

Re: Ciężki wybór

Post autor: crus221 »

Hmm jak zaczynałem to koło 65, już od 5 partii normą jest 100 (+-6) i to mi wystarcza aby wygrać więc nie próbuje zmieniać swoich strategii aby być ciągle lepszym. Więc jest to ciągłe powtarzanie tej samej strategii w różnej drodze. Czy usłyszę że idzie 200 ugrać w wariancie 2os i nie mam ambicji aby ciągle zdobywać więcej punktów?.
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: Ciężki wybór

Post autor: misioooo »

Krwawa Oberża może? Negatywna interakcja... Nie ma? Jest kooperacja - dogadamy się, że zakopię tego inspektora pod twoją stodołą i dam ci za to połowę jego kasy!
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Awatar użytkownika
detrytusek
Posty: 7340
Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 460 times
Been thanked: 1116 times

Re: Ciężki wybór

Post autor: detrytusek »

crus221 pisze:Hmm jak zaczynałem to koło 65, już od 5 partii normą jest 100 (+-6) i to mi wystarcza aby wygrać więc nie próbuje zmieniać swoich strategii aby być ciągle lepszym. Więc jest to ciągłe powtarzanie tej samej strategii w różnej drodze. Czy usłyszę że idzie 200 ugrać w wariancie 2os i nie mam ambicji aby ciągle zdobywać więcej punktów?.
Nie usłyszysz ale mnie by się nie chciało grać każdej partii tą samą strategią. Wolę raczej kombinować żeby znaleźć lepszą, a ta gra na to pozwala.
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."

Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera

Wątek sprzedażowy
Leszy2
Posty: 555
Rejestracja: 05 kwie 2012, 10:50
Been thanked: 12 times

Re: Ciężki wybór

Post autor: Leszy2 »

crus221 pisze:Nie chodzi o średni poziom negatywnej interakcji. Dziewczyna nie lubi negatywnej interakcji ja lubię. Więc chciałbym grę gdzie można coś pochachmęcić ale tak aby dziewczyna się nie obraziła i chciała dalej grać.
Na początku nie rozumiałem o co Ci chodzi, ale też pomyślałem o Zamkach szalonego Króla.
Wg mnie o "negatywnej interakcji" mówimy gdy w grze ewidentnie uderzamy w przeciwnika, zbijamy jego piony, zajmujemy jego pola, bierzemy lewy. Najbardziej konfilktogenna forma negatywnej interakcji występuje w grach wieloosobowych, gdzie można się zmawiać lub na kogoś uwziąć. W dwuosobowych sprawa jest jasna, albo ty mnie albo ja ciebie. Nie powinno być powodu do dąsania się. Gry w których nie ma 'negatywnej' interakcji, ale jest interakcja, a nie są kooperacjami to gry np. typu worker placement - możemy działać na szkodę współgracza, ale nie niszczymy go, jedynie utrudniamy mu życie, choć nie musimy tego robić, ale robimy to niejako w dążeniu do osiągnięcia własnego celu. Pozostałe gry, gdy nasze decyzje w żaden sposób nie oddziałują na szanse przeciwnika, to gry bez interakcji. No i są jeszcze kooperacje.

Zamki są świetną grą z interakcją. Szczególnie fajnie działają na dwie osoby, gdzie owszem utrudniamy życie przeciwnikowi, ale nie burzymy jego zamku. Natomiast w oczywisty sposób utrudniamy zakup tego co wydaje nam się że przeciwnik chciałby kupić.
ODPOWIEDZ