StarCraft: The Board Game (Corey Konieczka, Christian T. Petersen)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- MichalStajszczak
- Posty: 9764
- Rejestracja: 31 sty 2005, 19:42
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 548 times
- Been thanked: 1610 times
- Kontakt:
Re: Starcraft: the Board Game
Dzięki tej rozbieżności między kolejnością rozpatrywania zwycięzców, w partii Starcrafta, rozegranej wczoraj w OKO, dwie osoby mogły uważać się za zwycięzców. Jedna wygrała według reguł z pudełka (zrealizowała warunek specjalny), a druga według FAQ (zdobyła 15 punktów podboju).
Re: Starcraft: the Board Game
Jeszcze raz, bo co innego pisze Zephyr, a co innego Neurocid i Michał. Co według poprawionyc reguł sprawdza się najpierw Special czy Normal Victory?
- Don Simon
- Moderator
- Posty: 5623
- Rejestracja: 10 wrz 2005, 16:28
- Lokalizacja: Warszawa, sercem w Jozefowie ;-)
- Been thanked: 1 time
Re: Starcraft: the Board Game
Najpierw sprawdza sie Normal Victory.Jar pisze:Jeszcze raz, bo co innego pisze Zephyr, a co innego Neurocid i Michał. Co według poprawionyc reguł sprawdza się najpierw Special czy Normal Victory?
Zrodlo (ktore polecam kazdemu wydrukowac):
http://www.fantasyflightgames.com/PDF/sc-faq-v1_1.pdf
Pozdrawiam
Szymon
Każdy może,prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczenie do krytyki, panie, tu nikomu tak nie podoba się.Tak więc z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, żeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie.
Re: Starcraft: the Board Game
Za bardzo się spieszyłem, oczywiście Normal przed Specjal.
Zaraz poprawię
Zaraz poprawię
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
R.Feynman
Re: Starcraft: the Board Game
Cóż, przeczytałem i oglądnąłem chyba wszystko na temat Starcrafta tBG - efekt taki, że czekam na paczkę z zamówioną grą
Jednak zauważyłem, że sygnalizowaliście problemy dotyczące zużywania się pewnych żetonów. Czy oprócz tych wymienionych wcześniej, po wielu rozegranych partiach, zauważyliście jakieś inne problemy? Czy coś jeszcze wymaga "konserwacji" przed rozpoczęciem gier? Raczej będę wykorzystywał tę grę dość intensywnie, więc wolę się "zabezpieczyć"

Jednak zauważyłem, że sygnalizowaliście problemy dotyczące zużywania się pewnych żetonów. Czy oprócz tych wymienionych wcześniej, po wielu rozegranych partiach, zauważyliście jakieś inne problemy? Czy coś jeszcze wymaga "konserwacji" przed rozpoczęciem gier? Raczej będę wykorzystywał tę grę dość intensywnie, więc wolę się "zabezpieczyć"

Re: Starcraft: the Board Game
od siebie mogę doradzić żebyś:
1. zabezpieczył żetony rozkazów bezbarwnym lakierem,
2. karty popakował w koszulki,
3. duże karty postaci, te na których są zapisane warunki zwycięstwa i na których robisz upgrade bazy zalaminuj.
Figurki sa odporne na zużycie, żetony baz, upgade'ów i reszta także, no i nie machasz nimi co turę jak rozkazami.
1. zabezpieczył żetony rozkazów bezbarwnym lakierem,
2. karty popakował w koszulki,
3. duże karty postaci, te na których są zapisane warunki zwycięstwa i na których robisz upgrade bazy zalaminuj.
Figurki sa odporne na zużycie, żetony baz, upgade'ów i reszta także, no i nie machasz nimi co turę jak rozkazami.
Re: Starcraft: the Board Game
Dzięki za rady, dla pewności długiego użytkowania "przejechałem" lakierem po wszytskich 9-ciu kartonikach, zanim rzecz jasna powyjmowałem żetony. Co ciekawe kolory jakieś takie żywsze się zrobiłyazrael88 pisze:od siebie mogę doradzić żebyś:
1. zabezpieczył żetony rozkazów bezbarwnym lakierem,

Pozdrawiam
Re: Starcraft: the Board Game
Cholera, mogli te żetony plastikowe przygotować. Przy takim rozmachu to by i tak niewiele zmieniło.
Re: Starcraft: the Board Game
Ad1 Czy zetony moga byc w wypraskach, czy tez trzeba je najpierw powyjmowac? Jakiego uzyc lakieru >>prosze wymienic konkretny<<azrael88 pisze:od siebie mogę doradzić żebyś:
1. zabezpieczył żetony rozkazów bezbarwnym lakierem,
2. karty popakował w koszulki,
3. duże karty postaci, te na których są zapisane warunki zwycięstwa i na których robisz upgrade bazy zalaminuj.
Ad2 Czy znacie jakies pasujace koszulki na karty?
Ad3 Jak sie juz rozpisalem to powiedzcie ile wam wyszlo zalaminowanie (w zl)No to od razu z lenistwa ile koszulek trzeba kupic?

pozdrawiam
Marek
Wingmakers
Re: Starcraft: the Board Game
Pytanie odnośnie karty walki Terran nr 18. Z powodu złego przetłumaczenia używałem jej do tej pory w spsób taki, że aby dodać +1 do życia musiałem przesunąć robotnika z Worker Pool na Unavailable Pool. Jeśli nie miałem wolnego robola to nie mogłem dodać sobie życia, co było moim zdaniem dość logiczne - nie mam roboli do naprawiania, więc niemogę naprawiać "uszkodzonych" jednostek.
Ale czytając tłumaczenia dokonane przez Ryslawa w wątku o kartach zauważyłem że brzmi to inaczej. Dostaję +1 do życia i przesuwam, jeśli to możliwe, robola. Czyli jak nie mam wolnego robotnika to i tak dostaję bonus? Trochę to dziwne
Senaszel: Lakierowałem lakierem nitro extra Śnieżka, żetony nie były wymowane. Wszystko ładnie wygląda i wydaję się, że wytrzyma sporo czasu. Koszulki kupiłem najtańsze, standardowego rozmiaru i dostosowałem je do własnych potrzeb. Ilość kart znajdziesz w instrukcji.
Ale czytając tłumaczenia dokonane przez Ryslawa w wątku o kartach zauważyłem że brzmi to inaczej. Dostaję +1 do życia i przesuwam, jeśli to możliwe, robola. Czyli jak nie mam wolnego robotnika to i tak dostaję bonus? Trochę to dziwne

Senaszel: Lakierowałem lakierem nitro extra Śnieżka, żetony nie były wymowane. Wszystko ładnie wygląda i wydaję się, że wytrzyma sporo czasu. Koszulki kupiłem najtańsze, standardowego rozmiaru i dostosowałem je do własnych potrzeb. Ilość kart znajdziesz w instrukcji.
Re: Starcraft: the Board Game
Tłumaczenie jest poprawne. Jeśli nie masz wolnych robotników, to możesz dostać +1 do zdrowia "za darmo"
Więcej informacji w tym wątku:
http://www.fantasyflightgames.com/cgi-b ... 861468/0#0
pozdrawiam,
Więcej informacji w tym wątku:
http://www.fantasyflightgames.com/cgi-b ... 861468/0#0
pozdrawiam,
Re: Starcraft: the Board Game
Nie, nie, nie, ja nie twierdzę, że Twoje tłumaczenie jest niepoprawne, tylko że jest to dla mnie trochę dziwne. Ale ok, przyjmuję do wiadomości, że tak ma poprostu być i tyleRyslaw pisze:Tłumaczenie jest poprawne. Jeśli nie masz wolnych robotników, to możesz dostać +1 do zdrowia "za darmo"


Re: Starcraft: the Board Game
W wątku, do którego dałem odnośnik, też się temu dziwią i tłumaczą na rozmaite sposoby. Dla mnie to taka premia dodatkowa za odpowiednie zarządzanie robotnikami. Jak jesteś obrotny, to naprawią ci za friko 
A jak ogólnie wrażenia z kart? Przydają się?

A jak ogólnie wrażenia z kart? Przydają się?
Re: Starcraft: the Board Game
Przeczytałem i dlatego przyjąłem, że tak po prostu jest, bez zbędnych już pytańRyslaw pisze:W wątku, do którego dałem odnośnik, też się temu dziwią i tłumaczą na rozmaite sposoby. Dla mnie to taka premia dodatkowa za odpowiednie zarządzanie robotnikami. Jak jesteś obrotny, to naprawią ci za friko

Jak dla mnie bomba, jednak jeszcze nie zdążyłem wydrukować, tylko sobie przeglądałem. Jak już pisałem przydają się podczas gry z synem, więc czekam z niecierpliwością na ostatnią część Twojej pracy na Starcraftem.Ryslaw pisze:A jak ogólnie wrażenia z kart? Przydają się?
Re: Starcraft: the Board Game
Szybkie pytanie, bo w końcu nie wiem, czy tak można grać, czy nie: Czy istnieje możliwość układania rozkazów celem zmylenia przeciwnika? Np. położenie Riserczu na planecie, na której nie mam bazy, a po jego odsłonięciu po prostu pobranie Iventa?
Re: Starcraft: the Board Game
Według mnie jak najbardziej tak.kruck pisze:Szybkie pytanie, bo w końcu nie wiem, czy tak można grać, czy nie: Czy istnieje możliwość układania rozkazów celem zmylenia przeciwnika? Np. położenie Riserczu na planecie, na której nie mam bazy, a po jego odsłonięciu po prostu pobranie Iventa?
"Szlachetna gra posiada otchłanie, w których szlachetna dusza często przepada"
Moje gry
Moje gry
Re: Starcraft: the Board Game
kruck pisze:Szybkie pytanie, bo w końcu nie wiem, czy tak można grać, czy nie: Czy istnieje możliwość układania rozkazów celem zmylenia przeciwnika? Np. położenie Riserczu na planecie, na której nie mam bazy, a po jego odsłonięciu po prostu pobranie Iventa?
Oczywiście można ale musisz pamiętać o zasadach układania rozkazów !
General Keil Castus
Re: Starcraft: the Board Game
Czyli możesz położyć rozkaz na planecie z (albo sąsiadującej z) twoimi jednostkami tudzież bazą.Keil pisze:Oczywiście można ale musisz pamiętać o zasadach układania rozkazów !
"Szlachetna gra posiada otchłanie, w których szlachetna dusza często przepada"
Moje gry
Moje gry
Re: Starcraft: the Board Game
Zapraszam do przeczytania recenzji:
http://www.planszowki.gildia.pl/gry/sta ... _starcraft
http://www.planszowki.gildia.pl/gry/sta ... _starcraft
"Szlachetna gra posiada otchłanie, w których szlachetna dusza często przepada"
Moje gry
Moje gry
Re: Starcraft: the Board Game
Nie mogę się do końca zgodzić z tym co napisałeś.Clagus pisze:Zapraszam do przeczytania recenzji
Dla mnie ta gra ma bardzo dużo klimatu, wręcz ten klimat się wylewaWady:
- Mimo dobrze przeniesionych realiów, gra planszowa nie ma już tego klimatu co komputerowa. Przykład: z powodów ograniczeń jednostek na polu, zergowie nie mogą wykorzystać swojej liczebności.

Jak dla mnie jest sporo główkowania, aby przeprowadzić zwycięską bitwę. Fakt, może wkurzać to, że trzeba wycofać np. Lotniskowce, ponieważ jakiś Zergilng przeżył. Ale takie są zasady, trzeba po prostu odpowiednio przygotować atak lub przeprowadzić go w w kilku natarciach.- ...Mechanika tej planszówki powoduje, że urok komputerowego StarCrafta zatraca się w przeciągniętych elementach ekonomicznych i zdecydowanie zbyt uproszczonych walkach.
Oj, trochę przesadziłeś. Niewiele pracy potrzeba aby figurki wyglądały dobrze, mi to zajęło godzinkę, łącznie z klejeniem i prostowaniem we wrzątku. Cena? Porównaj Starcrafta do takiego Tannhausera, a uznasz że jednak stosunek jakość/cena jest o wiele lepszy dla tego pierwszego- Figurki często są powykrzywiane, czy nawet połamane. Są zaprojektowane w bardzo dziwnej skali (niektóre wydają się za duże, inne za małe). Za taką cenę, można by się spodziewać czegoś lepszego.


I znowu się nie zgodzę. Rozegrałem już kilkanaście partii (fakt, niezbyt dużo) i wiele razy ten prawie pokonany podnosił się i wygrywał.- Gra zdecydowanie nie wybacza błędów. Jeden błąd i praktycznie pewne zwycięstwo może prześlizgnąć się między zaciskającymi się ze złości palcami.
O to chyba chodziło autorom gry, aby dywersyfikować swoje wojska. W grze komputerowej nienawidziłem właśnie spamowania jednego typu jednostek. Zawsze wolałem kombinowanie wieloma typami wojsk, dlatego takie podejście w tej planszówce przypadło mi do gustu.- Mimo dużej ilości figurek, często zdarza się, że brakuje nam figurki konkretnego rodzaju (bo autorzy założyli limit 3 figurek na ten typ wojska).
Ogólnie to mam wrażenie, jakbyś opisywał tę grę po jednej lub dwóch partyjkach z graczami, którzy mają pierwszy raz styczność ze Starcraftem. Z tekstu to właśnie wynika, ale nie sądzę abyś zrobił coś takiego, abyś bez głębszego poznania gry oceniał ją

Nie mam wszakże zbyt dużego doświadzenia w świecie planszówek, jednak ta gra zrobiła na mnie spore wrażenie i pomimo kilku wad (owszem są, jednak w najmniejszym stopniu nie przeszkadzają w cieszeniu się grą) nie żałuję wydanej gotówki

Re: Starcraft: the Board Game
Polecam gre w wariancie bez "special victory condition" - znacznie ciekawiej tak się gra wg. mnie...
Re: Starcraft: the Board Game
No ja właśnie tak gram i faktycznie jest ciekawiej, dodatkowo zwiększam ilość kart zdarzeń o 5 szt. na talię - wydłuża to trochę grę. Jednak gra bez SVC sprawdza się jak sądzę przy 2-3 osobach, nie mam doświadczeń w grach przy większej ilości osóbCogito pisze:Polecam gre w wariancie bez "special victory condition" - znacznie ciekawiej tak się gra wg. mnie...

Re: Starcraft: the Board Game
Ależ nie! Naprawdę zapraszam!Mordeczka pisze:Nie mogę się do końca zgodzić z tym co napisałeś.Clagus pisze:Zapraszam do przeczytania recenzji

Według mnie nie ma w ogóle główkowania (ale to pojęcie względne...). Wystarczy zatrzymać na ręku odpowiednią kartę i maksymalnie dopakować swoje jednostki, wcześniej ustawiając je w pary, co też nie wymaga zbyt dużego myślenia.Mordeczka pisze:Jak dla mnie jest sporo główkowania, aby przeprowadzić zwycięską bitwę. Fakt, może wkurzać to, że trzeba wycofać np. Lotniskowce, ponieważ jakiś Zergilng przeżył. Ale takie są zasady, trzeba po prostu odpowiednio przygotować atak lub przeprowadzić go w w kilku natarciach.- ...Mechanika tej planszówki powoduje, że urok komputerowego StarCrafta zatraca się w przeciągniętych elementach ekonomicznych i zdecydowanie zbyt uproszczonych walkach.
Jak kupuję grę za około 250 to jednak wymagam, abym nie musiał robić absolutnie nic, żeby wszystko było w odpowiednim standardzie. Poza tym nie wszyscy mają smykałkę do takich operacji. Zaś co do ceny moje porównanie odnosi się do innej gry wydawnictwa FFG, mianowicie do War of the Ring. W WotR za około 200zł otrzymujemy ogromną i piękną planszę, a do tego dużą ilość figurek z mocnego platiku (chociaż również jest sporo krzywych). DO tego oczywiście karty i żetony. Stąd de facto w SC płacimy za markę i napis "Blizzard" na pudełku. Jak się okazuje, w przypadku gier komputerowych taki napis świadczy, że gra jest warta ceny. W przypadku planszówek, niestety nie zawsze. Skala jednostek to po prostu drobna cecha, która mi się nie spodobała w tej grze i nie chodzi mi tu o dokładne odzwierciedlenie rozmiarów każdej jednostki. Raczej o przyjecie jakiegoś standardu przy ich wykonywaniu (razi mnie wykonanie Vulture na przykład).Mordeczka pisze:Oj, trochę przesadziłeś. Niewiele pracy potrzeba aby figurki wyglądały dobrze, mi to zajęło godzinkę, łącznie z klejeniem i prostowaniem we wrzątku. Cena? Porównaj Starcrafta do takiego Tannhausera, a uznasz że jednak stosunek jakość/cena jest o wiele lepszy dla tego pierwszego- Figurki często są powykrzywiane, czy nawet połamane. Są zaprojektowane w bardzo dziwnej skali (niektóre wydają się za duże, inne za małe). Za taką cenę, można by się spodziewać czegoś lepszego.Skala? No raczej nie dałoby się tego zrobić inaczej, bo jak postawić koło siebie takiego Zergilnga i Ultraliska i zachować skalę ?
![]()
W grze komputerowej, jak robisz tylko jeden typ jednostek to masz marne szanse na zwycięstwo z doświadczonym graczem (w mniejszym stopniu odnosi się to do zergów)(btw: chyba słowo "spamowanie" nie oznacza tego co napisałeś). Niemniej jednak w grze komputerowej stosunek głównych sił uderzeniowych do jednostek pomocniczych jest dużo większy niż w grze planszowej.Mordeczka pisze:O to chyba chodziło autorom gry, aby dywersyfikować swoje wojska. W grze komputerowej nienawidziłem właśnie spamowania jednego typu jednostek. Zawsze wolałem kombinowanie wieloma typami wojsk, dlatego takie podejście w tej planszówce przypadło mi do gustu.- Mimo dużej ilości figurek, często zdarza się, że brakuje nam figurki konkretnego rodzaju (bo autorzy założyli limit 3 figurek na ten typ wojska).
Co jest denerwujące w tych 3 jednostkach, to na przykład brak możliwości produkcji dwóch archonów na raz (imho sztuczne ograniczenie).
Tekst jest specificzny i używam w nim opisu pierwszego spotkania przy tej grze (absolutnie nie jest to opis z elementami biografii). Co do mojej oceny: na pewno nie udało mi się zagrać tylu partii co Tobie, niemniej jednak po każdej z kilku rozgrywek prowadziłem dyskusje z graczami (grałem z różnymi osobami) na temat tego co im się w grze podoba, a co nie. Na podstawie tych rozmów i własnych obserwacji stworzyłem tę recenzję.Mordeczka pisze:Ogólnie to mam wrażenie, jakbyś opisywał tę grę po jednej lub dwóch partyjkach z graczami, którzy mają pierwszy raz styczność ze Starcraftem. Z tekstu to właśnie wynika, ale nie sądzę abyś zrobił coś takiego, abyś bez głębszego poznania gry oceniał ją
Jak najbardziej masz prawo do własnej oceny i swojego własnego zdaniaMordeczka pisze:Nie mam wszakże zbyt dużego doświadzenia w świecie planszówek, jednak ta gra zrobiła na mnie spore wrażenie i pomimo kilku wad (owszem są, jednak w najmniejszym stopniu nie przeszkadzają w cieszeniu się grą) nie żałuję wydanej gotówkiZe swojej strony dałbym ocenę 8+/10

I jeszcze jedna kwestia: jak wam się podoba tekst napisany w ten sposób? Jak oceniacie taką formę recenzji? Uważacie, że lepszy jest zwykły suchy artykuł w prosty sposób przedstawiający fakty, czy może taki nieco nietypowy?
"Szlachetna gra posiada otchłanie, w których szlachetna dusza często przepada"
Moje gry
Moje gry
Re: Starcraft: the Board Game
Ja również jestem fanem gry komputerowej i planszówka wg mnie bardzo dobrze oddaje klimat, możliwy jest rush, tech, fast exp; moje wrażenie z gry są z kolei bardzo dobre i dodatkowo doceniam SC BG z każdą kolejną partią... nie mogę się pogodzić z czepianiem się takich rzeczy jak np fakt że nie można robić dwóch Archonów na raz - taka jest mechanika gry, już jeden archon to dużo... w grze komputerowej nie można na przykład zrobic 101 archonów na raz i nikt na to nie narzeka... co do główkowania, uważam że jest go wyjątkowo jak na planszówkę dużo - system blokowania rozkazami, walka... co do "wystarczy przypakować jednostki i zaatakować" - to mniej więcej jest jak w grze komputerowej - tak się dzieje gdy gra dwóch początkujących graczy.. przy mądrej grze przeciwnika trzeba szukać balansu miedzy techem a wojem... który za każdym razem jest nieco w innym punkcie.. Co gracz to opinia.. sugeruje dać grze jeszcze szanse, być może spróbować gry odbiegającej od schematu : nabudować i zaatakować... no i zdecydowanie wyrzucic special victory conditions... bardzo miło gra się 2 - 2, układaniem i blokowaniem rozkazów można działać cuda...