

Niezła akcja swojego czasu była z tym. Galakta zrobiła typo w podstawce na dwóch kartach Zgłębienia. Bardzo trudne typo do wychwycenia i w sumie mało kto sam to znalazł, ale chcieli zrobić nam niespodziankę i poprawić. W efekcie poprawili tak, w dodatku dostaliśmy 4 poprawione karty zamiast 2 poprawionych i dwóch nowych (rewers). No i z małego typo zrobił się brak 2 kart z dodatku. Właśnie te dwie karty z Gór Szaleństwa to naprawiają.Col. Frost pisze:O karty zgłębienia pustki też, bo z tego co widzę to nr 1 i 2 niczym się nie różnią od tych z ZW.
Uff, już myślałem, że będę znowu musiał pisać do Galakty. Ostatnio miałem instrukcję w połowie po polsku, a w drugiej po hiszpańsku.sirafin pisze: Niektóre zasoby unikatowe nie mają unikalnego tekstu na awersie (choć obie strony karty jednak odrobinę się różnią).
Jak najbardziej, druga strona zaklęcia zapewne "skarci" Cię za próby rzucenia czaru bez odpowiedniego zaplecza i wiedzy.Tomson pisze:Próbuję rzucić zaklęcie, wykonuję odpowiedni test, który oblewam. Czy mimo to odwracam kartę zaklęcia?
Oczywiście! Każde zaklęcie ma odpowiedni efekt jeżeli masz 0 sukcesów : )Tomson pisze:Próbuję rzucić zaklęcie, wykonuję odpowiedni test, który oblewam. Czy mimo to odwracam kartę zaklęcia?
Było identyczne pytanie na bgg. Należy rozróżnić dwie sytuacje:Seba2000 pisze:A ja mam pytanie do Syzygium, czyli przedwiecznego z dodatku Tajemnicze ruiny. Chodzi o przesuwanie znacznika na torze omenu i związane z tym konsekwencje. Przy tym przedwiecznym mamy następującą zasadę, iż w momencie gdy znacznik przesuwa się na czerwone pole toru omenu to dokładamy na to pole jeden żeton plugastwa.
I teraz mamy taką sytuację. Znacznik na torze omenu leży na niebieskim polu (tym po prawej stronie toru). W wyniku działania jakiejś karty mogę przesunąć ten znacznik na dowolne pole toru omenu nie powodując przy tym postępu zagłady. Co jeśli chcę przesunąć znacznik na drugie niebieskie pole (te po lewej stronie toru omenu). Czy wystarczy przenieść znacznik na to pole i po problemie? Czy może muszę to zrobić w ten sposób, że najpierw przesuwam znacznik na czerwone pole toru (i dokładam na nie żeton plugastwa) a potem dopiero przesuwam znacznik na niebieskie pole? Zakładam, że jeśli efekt karty tego nie precyzuje to przesuwam znacznik zawsze zgodnie z ruchem wskazówek zegara (a wiec w opisanym przypadku nie mógłbym przesunąć znacznika najpierw na zielone pole a potem na lewe niebieskie).
Zapis jest dokładnie taki jak powyżej. Główne pytanie to czy niezależnie od przedwiecznego dobiera się to zaklęcie Uroku czy nie?Jeśli Przedwiecznym jest Yog-Sothoth, w trakcie 9 kroku przygotowania do gry (Rozpatrzenie efektów początkowych) wyszukaj kartę Tajemnicy "Pomiot Yog-Sothotha" zamiast odkrywać losową Tajemnicę. Po zakończeniu przygotowania do gry, każdy badacz otrzymuje 1 Zaklęcie Urok.
Jeżeli Przedwiecznym nie jest Yog-Sothoth, rozmnóż Potężnego Potwora Koszmar z Dunwich na polu "Arkham".
Tutaj natomiast można wyciągnąć przeciwny wniosek:The Dunwich Horror: Spawn the Dunwich Horror (If playing Yog-Sothoth, draw that mystery as your first), and its toughness is 4 + Investigators. Each player starts with a Glamour spell.
Główna wątpliwość wynika z umieszczenia tego oddzielnego zdania o otrzymaniu czaru, w akapicie razem z warunkiem "Jeśli Przedwiecznym jest Yog-Sothoth". Jest to zupełnie oddzielne zdanie i gdzieś czytałem, że jeżeli w zdaniu nie ma odniesienia do poprzedniego zdania, to traktowane jest jako niezależne i trzeba je wykonać, nie mogę jednak tego teraz znaleźć. Mylące jest jednak użycie tego akapitu. Jako informatyk mam wrażenie jakby to było:The game can be in exactly one of two possible states:
1. Yog-Sothoth is the ancient one.
2. Yog-Sothoth is NOT the ancient one.
Kod: Zaznacz cały
IF(AO == YOG-SOTHOTH){
EXECUTE(w trakcie 9 kroku przygotowania do gry (Rozpatrzenie efektów początkowych) wyszukaj kartę Tajemnicy "Pomiot Yog-Sothotha" zamiast odkrywać losową Tajemnicę. Po kończeniu przygotowania do gry, każdy badacz otrzymuje 1 Zaklęcie [i]Urok[/i])
}
ELSE{
EXECUTE(rozmnóż Potężnego Potwora Koszmar z Dunwich na polu "Arkham").
}
Kod: Zaznacz cały
IF(AO == YOG-SOTHOTH){
EXECUTE(w trakcie 9 kroku przygotowania do gry (Rozpatrzenie efektów początkowych) wyszukaj kartę Tajemnicy "Pomiot Yog-Sothotha" zamiast odkrywać losową Tajemnicę.)
}
EXECUTE(Po zakończeniu przygotowania do gry, każdy badacz otrzymuje 1 Zaklęcie [i]Urok[/i])
IF{AO != YOG-SOTHOTH){
EXECUTE(rozmnóż Potężnego Potwora Koszmar z Dunwich na polu "Arkham").
}
Dla mnie znaczenie ma :Onishin pisze:Cześć, mam poważną wątpliwość odnośnie karty preludium z dodatku Tajemnicze Ruiny, konkretnie Koszmar w Dunwich.
Na karcie jest napisane:
Jeśli Przedwiecznym jest Yog-Sothoth, w trakcie 9 kroku przygotowania do gry (Rozpatrzenie efektów początkowych) wyszukaj kartę Tajemnicy "Pomiot Yog-Sothotha" zamiast odkrywać losową Tajemnicę. Po zakończeniu przygotowania do gry, każdy badacz otrzymuje 1 Zaklęcie Urok.
Dla mnie tak samo.raiden25 pisze: Dla mnie znaczenie ma :
- po pierwsze oddzielenie akapitami (a nie tak jak pisałeś nawiązanie do poprzedniej treści w docelowym zdaniu)
- po drugie jest napisane jeśli "jest przedwieczny" to robisz jedno, kolejny akapit "jeśli nie ma przedwiecznego" robisz dana rzecz. Ja przynajmniej bym tak grał.
Dlaczego zawsze powinien pojawić sie Koszmar z Dunwich? Przecież na karcie jest wyraźnie napisane ze jeśli przedwiecznym nie jest....sirafin pisze:Zdanie z dobraniem zaklęcia powinno być osobnym akapitem. W wersji PL miało być to skorygowane, ale uciekło przy składzie.
W tym Preludium zawsze powinniśmy dostać Zaklęcie i zawsze powinien pojawić się Koszmar z Dunwich.
Też mi się to wydaje dziwne. Jeżeli ktoś ma możliwość to proszę o skan tej karty. W FAQach polskim i angielskim nic na ten temat nie ma.raiden25 pisze:Dlaczego zawsze powinien pojawić sie Koszmar z Dunwich? Przecież na karcie jest wyraźnie napisane ze jeśli przedwiecznym nie jest....sirafin pisze:Zdanie z dobraniem zaklęcia powinno być osobnym akapitem. W wersji PL miało być to skorygowane, ale uciekło przy składzie.
W tym Preludium zawsze powinniśmy dostać Zaklęcie i zawsze powinien pojawić się Koszmar z Dunwich.
Wiec jeśli walczysz to nie pojawia sie koszmar.