Rebel - plany wydawnicze na 2016 rok
-
- Posty: 3950
- Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:42
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 89 times
- Kontakt:
Re: Rebel - plany wydawnicze na 2016 rok
Drogi Rebelu, czy w ramach współpracy ze Space Cowboys bierzecie może pod uwagę Black Fleet?
- ChlastBatem
- Posty: 1648
- Rejestracja: 14 kwie 2014, 15:35
- Lokalizacja: Gdynia/Gdańsk
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 28 times
Re: Rebel - plany wydawnicze na 2016 rok
Ale nadal notesika czy kart do punktowania brak w wersji angielskiej :< chyba trzeba sprzedać ang. i czekać na wydaną przez Rebela.kwiatosz pisze:Głosuję za Sushi Go promo - bo samą grę mam, więc wolałbym nie musieć kupować całego pudełka aby otrzymać promo
- kwiatosz
- Posty: 7874
- Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
- Lokalizacja: Romford/Londyn
- Has thanked: 132 times
- Been thanked: 417 times
- Kontakt:
Re: Rebel - plany wydawnicze na 2016 rok
A jakich kart do punktowania? Natomiast faktycznie notesik byłby spoko, to jedna z tych gier, gdzie wykorzystuję excela w telefonie...ChlastBatem pisze:Ale nadal notesika czy kart do punktowania brak w wersji angielskiej :< chyba trzeba sprzedać ang. i czekać na wydaną przez Rebela.kwiatosz pisze:Głosuję za Sushi Go promo - bo samą grę mam, więc wolałbym nie musieć kupować całego pudełka aby otrzymać promo
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b
ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
- ChlastBatem
- Posty: 1648
- Rejestracja: 14 kwie 2014, 15:35
- Lokalizacja: Gdynia/Gdańsk
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 28 times
Re: Rebel - plany wydawnicze na 2016 rok
@Kwiatosz
o tutaj widać: https://boardgamegeek.com/image/1737347/sushi-go
Pytanie do Rebela
To już nie lepiej wydać tę wersję Sushi go? https://boardgamegeek.com/boardgame/192 ... i-go-party
o tutaj widać: https://boardgamegeek.com/image/1737347/sushi-go
Pytanie do Rebela
To już nie lepiej wydać tę wersję Sushi go? https://boardgamegeek.com/boardgame/192 ... i-go-party
- REBEL.pl
- Posty: 1468
- Rejestracja: 29 paź 2008, 11:52
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 199 times
- Been thanked: 740 times
- Kontakt:
Re: Rebel - plany wydawnicze na 2016 rok
Braliśmy, ale już nie bierzemyTTR_1983 pisze:Drogi Rebelu, czy w ramach współpracy ze Space Cowboys bierzecie może pod uwagę Black Fleet?
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Cena jest prawie 2x większa, rozważaliśmy, ale zaczniemy od podstawowej edycji, jeśli odniesie sukces to dość prawdopodobne jest to, że wydamy także wersję "Party".ChlastBatem pisze:@Kwiatosz
o tutaj widać: https://boardgamegeek.com/image/1737347/sushi-go
Pytanie do Rebela
To już nie lepiej wydać tę wersję Sushi go? https://boardgamegeek.com/boardgame/192 ... i-go-party
wydawnictwo Rebel
Nadchodzące premiery | Aktualności wydawnicze | Kontakt | Dystrybucja: hurt.rebel.pl
Nadchodzące premiery | Aktualności wydawnicze | Kontakt | Dystrybucja: hurt.rebel.pl
Re: Rebel - plany wydawnicze na 2016 rok
Rebelu, na kiedy orientacyjnie planujecie rozpoczecie akcji crowdfundingowej zwiazanej z TIME?
Re: Rebel - plany wydawnicze na 2016 rok
Też jestem bardzo ciekawy czy jest to kwestia dni, tygodni czy miesięcy REBELU ?Pixa pisze:Rebelu, na kiedy orientacyjnie planujecie rozpoczecie akcji crowdfundingowej zwiazanej z TIME?
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- Ginet
- Administrator
- Posty: 222
- Rejestracja: 02 cze 2012, 00:20
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 7 times
Re: Rebel - plany wydawnicze na 2016 rok
To dodam pytanie o Alhambrę. Wiadomo coś dokładniej o dacie premiery?
Polecam:
GAMESFANATIC - Największy serwis o grach planszowych i karcianych
NEWS GAMESFANATIC - Najnowsze wieści z planszówkowego świata
GAMESFANATIC - Największy serwis o grach planszowych i karcianych
NEWS GAMESFANATIC - Najnowsze wieści z planszówkowego świata
- REBEL.pl
- Posty: 1468
- Rejestracja: 29 paź 2008, 11:52
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 199 times
- Been thanked: 740 times
- Kontakt:
Re: Rebel - plany wydawnicze na 2016 rok
Na pewno nie dniwajdzik83 pisze:Też jestem bardzo ciekawy czy jest to kwestia dni, tygodni czy miesięcy REBELU ?Pixa pisze:Rebelu, na kiedy orientacyjnie planujecie rozpoczecie akcji crowdfundingowej zwiazanej z TIME?
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Na czym poprawka miałaby polegać ?pioma10 pisze:Rebelu,
czy jest szansa na poprawienie karty 'Demon zazdrości' z dodatku "Otchłań" do "Tash-Kalar"?
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Z naszej strony wszystko jest gotowe do druku. Czekamy teraz w kolejce, w fabryce. Szacowana data to czerwiec, ale na razie nie mamy dokładniejszych informacji.Ginet pisze:To dodam pytanie o Alhambrę. Wiadomo coś dokładniej o dacie premiery?
wydawnictwo Rebel
Nadchodzące premiery | Aktualności wydawnicze | Kontakt | Dystrybucja: hurt.rebel.pl
Nadchodzące premiery | Aktualności wydawnicze | Kontakt | Dystrybucja: hurt.rebel.pl
-
- Posty: 300
- Rejestracja: 05 lut 2015, 23:19
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 9 times
Re: Rebel - plany wydawnicze na 2016 rok
Na karcie jest:REBEL.pl pisze:Na czym poprawka miałaby polegać ?pioma10 pisze:Rebelu,
czy jest szansa na poprawienie karty 'Demon zazdrości' z dodatku "Otchłań" do "Tash-Kalar"?![]()
"Umieść swój zwykły pion na pustym polu sąsiadującym z Bramą. Powtarzaj czynność póki przy Bramie są puste pola, albo póki żaden przeciwnik nie będzie miał więcej pionów od Ciebie."
A wg mnie powinno być np.:
"Umieść swój zwykły pion na pustym polu sąsiadującym z Bramą. Powtarzaj czynność póki przy Bramie są puste pola, albo póki którykolwiek z przeciwników ma więcej pionów od Ciebie."
Chyba, że nie rozumiem drugiego zdania z karty.
EDIT: moje wyjaśnienie jak rozumiem zapis z karty, poniżej w kolejnym moim poście.
Ostatnio zmieniony 25 kwie 2016, 20:25 przez pioma10, łącznie zmieniany 3 razy.
- rattkin
- Posty: 6518
- Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 382 times
- Been thanked: 930 times
Re: Rebel - plany wydawnicze na 2016 rok
Problemem tutaj jest rozumienie "informatycznego" warunku "while". Vlaada jest programistą i tutaj trochę za szeroko pojechał w opisie karty
"Dopóki" w polskim języku może sugerować, że powtarzanie ma następować albo gdy warunek następujący jest prawdziwy, ale też gdy jest fałszywy - nie ma jednoznaczności, ta wynika z kontekstu ("powtarzaj dopóki się nie nauczysz" vs "powtarzaj dopóki się nauczysz" - ta druga forma oczywscie prosi się o "aż się nauczysz"). Łatwiej też jest definiować warunki przez opis, a nie przez zaprzeczenia (trudniejsze w rozumieniu). Czyli np - "powtarzaj tak długo jak X jest prawdziwe" jest łatwiejsze w rozumieniu niż "powtarzaj dopóki Y nie jest prawdziwe" (to drugie można ratować przez "powtarzaj dopóki Y nie stanie się prawdziwe, i stąd zapewne czas przyszły w polskiej wersji)
Ten tekst ogólnie jest słabo skonstruowany w oryginale, bo odnosi się do zmiany warunku stanu u przeciwników, którzy w wyniku tej akcji przecież wcale nie modyfikują liczby pionów. Lepiej byłoby: ".. tak długo jak są puste miejsca lub w wyniku tego działania masz wciąż mniej pionów niż ten, kto ma ich najwięcej". Tylko to mogłoby nie wejść na kartę
No i tu znów kłania się nam informatyka, czyli sprawdzanie warunku wejściowego przed powtórzeniem ("while" vs rzadko używane "do while"). Jeśli przed powtórzeniem mamy o 1 mniej niż ten, kto ma najwięcej, to po wejściu i wykonaniu powtórzenia mamy równo, więc zgadza się z oryginalnym "until there is no such empty square or until no opponent has more pieces than you do".
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ten tekst ogólnie jest słabo skonstruowany w oryginale, bo odnosi się do zmiany warunku stanu u przeciwników, którzy w wyniku tej akcji przecież wcale nie modyfikują liczby pionów. Lepiej byłoby: ".. tak długo jak są puste miejsca lub w wyniku tego działania masz wciąż mniej pionów niż ten, kto ma ich najwięcej". Tylko to mogłoby nie wejść na kartę
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Re: Rebel - plany wydawnicze na 2016 rok
Oj pojechałeśrattkin pisze:Problemem tutaj jest rozumienie "informatycznego" warunku "while". Vlaada jest programistą i tutaj trochę za szeroko pojechał w opisie karty"Dopóki" w polskim języku może sugerować, że powtarzanie ma następować albo gdy warunek następujący jest prawdziwy, ale też gdy jest fałszywy - nie ma jednoznaczności, ta wynika z kontekstu ("powtarzaj dopóki się nie nauczysz" vs "powtarzaj dopóki się nauczysz" - ta druga forma oczywscie prosi się o "aż się nauczysz"). Łatwiej też jest definiować warunki przez opis, a nie przez zaprzeczenia (trudniejsze w rozumieniu). Czyli np - "powtarzaj tak długo jak X jest prawdziwe" jest łatwiejsze w rozumieniu niż "powtarzaj dopóki Y nie jest prawdziwe" (to drugie można ratować przez "powtarzaj dopóki Y nie stanie się prawdziwe, i stąd zapewne czas przyszły w polskiej wersji)
Ten tekst ogólnie jest słabo skonstruowany w oryginale, bo odnosi się do zmiany warunku stanu u przeciwników, którzy w wyniku tej akcji przecież wcale nie modyfikują liczby pionów. Lepiej byłoby: ".. tak długo jak są puste miejsca lub w wyniku tego działania masz wciąż mniej pionów niż ten, kto ma ich najwięcej". Tylko to mogłoby nie wejść na kartęNo i tu znów kłania się nam informatyka, czyli sprawdzanie warunku wejściowego przed powtórzeniem ("while" vs rzadko używane "do while"). Jeśli przed powtórzeniem mamy o 1 mniej niż ten, kto ma najwięcej, to po wejściu i wykonaniu powtórzenia mamy równo, więc zgadza się z oryginalnym "until there is no such empty square or until no opponent has more pieces than you do".
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
- rattkin
- Posty: 6518
- Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 382 times
- Been thanked: 930 times
Re: Rebel - plany wydawnicze na 2016 rok
Tworzenie spójnych i czytelnych reguł do gier planszowych ma całkiem dużo wspólnego z programowaniem - tu i tu potrzebna jest konsekwencja, jednoznaczność. W pewnym momencie zaczyna się dostrzegać słabe strony instrukcji/opisów w grach, a często nawet problematyczne wyjaśnienia w FAQ. Oczywiście, to jest takie tylko pojedyncze wymądrzanie się, bo gra stanowi pełen produkt, z wieloma współzależnościami - nie jest to pewnie takie łatwe. W odróżnieniu od programowania, tutaj mamy jeszcze zawiłości języka pisanego i mówionego, oraz założenie, że końcowy odbiorca niekoniecznie musi rekrutować się tylko z informatyków
. No ale, poprzeczka poznawcza rośnie.
Vlaada pisze sobie prototypy do swoich gier, najczęściej w Javie. Nie wiem czy edytował też instrukcję / opisy na kartach, ale mam niejasne wrażenie, że coś tam z tych jego prototypów do opisów kart przenika, bo wygląda to właśnie jak przetłumaczony warunek z kodu. Swoją drogą, w przypadku TK to nie tylko prototyp, ale i w pełnie działająca platforma - testowałem obydwa dodatki z jej udziałem, niestety nie pamiętam jaki opis miała ta karta wówczas.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Vlaada pisze sobie prototypy do swoich gier, najczęściej w Javie. Nie wiem czy edytował też instrukcję / opisy na kartach, ale mam niejasne wrażenie, że coś tam z tych jego prototypów do opisów kart przenika, bo wygląda to właśnie jak przetłumaczony warunek z kodu. Swoją drogą, w przypadku TK to nie tylko prototyp, ale i w pełnie działająca platforma - testowałem obydwa dodatki z jej udziałem, niestety nie pamiętam jaki opis miała ta karta wówczas.
Ostatnio zmieniony 25 kwie 2016, 17:04 przez rattkin, łącznie zmieniany 1 raz.
- BartP
- Administrator
- Posty: 4721
- Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 384 times
- Been thanked: 886 times
Re: Rebel - plany wydawnicze na 2016 rok
Mimo że jestem programistą, mam wygięty łeb i zdarza mi się pisać while'e, to jednak normalna forma językowa wydała mi się bardziej przystępna:
Jak dla mnie nie wymaga poprawy, to jest całkowicie zrozumiałe. Choć może rzeczywiście lepiej by brzmiało z "aż" zamiast "póki".Powtarzaj [...] póki żaden przeciwnik nie będzie miał więcej pionów od Ciebie.
Sprzedam nic
Re: Rebel - plany wydawnicze na 2016 rok
Rebelu, co z Szeregowym Pingwinem, kiedy pojawi się w sprzedaży ?
-
- Posty: 300
- Rejestracja: 05 lut 2015, 23:19
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 9 times
Re: Rebel - plany wydawnicze na 2016 rok
Ja rozumiem zapis następująco: mam dokładać swoje piony tak długo, aż którykolwiek z przeciwników nie będzie miał więcej pionów ode mnie. Skoro liczba pionów przeciwnika się nie zmienia (jak już to napisał rattkin) to zdanie wg mnie jest niezrozumiałe.BartP pisze:Mimo że jestem programistą, mam wygięty łeb i zdarza mi się pisać while'e, to jednak normalna forma językowa wydała mi się bardziej przystępna:Jak dla mnie nie wymaga poprawy, to jest całkowicie zrozumiałe. Choć może rzeczywiście lepiej by brzmiało z "aż" zamiast "póki".Powtarzaj [...] póki żaden przeciwnik nie będzie miał więcej pionów od Ciebie.
Wg mnie:
Przykład A: mam 6 pionów, przeciwnik 4. Dookoła bramy są 4 wolne pola. Dokładam 4 piony.
Przykład B: mam 4 piony, przeciwnik 6. Dookoła bramy są 4 wolne pola. Dokładam 4 piony.
Gdyby było 'lub' musiałyby być spełnione oba warunki, przy 'albo' tylko jeden (dysjunkcja), i to jest OK, ale zbitek 'nie będzie miał' (czas przyszły) wprowadza niepewność znaczenia zapisu.
EDIT: Przykład 'Wg mnie' jest oczywiście nieprawidłowy, chodziło mi o to jak można zrozumieć to zdanie. W pierwszym przypadku powinienem dołożyć jeden pion w drugim dwa.
-
- Posty: 2463
- Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 100 times
- Been thanked: 286 times
Re: Rebel - plany wydawnicze na 2016 rok
Pewnie gdzieś przegapiłem informację ale co z dodatkiem Space Alert New Frontier? Z tego co pamiętam w okolicach premiery podstawki było info, że dodatek jak najbardziej jest w planie, a patrząc na plany wydawnicze 2016 nie widzę go nigdzie.
- orzeh
- Posty: 1282
- Rejestracja: 04 lut 2015, 10:05
- Lokalizacja: Mysłowice
- Has thanked: 127 times
- Been thanked: 194 times
- Kontakt:
Re: Rebel - plany wydawnicze na 2016 rok
Rebelu, nie chciałbyś przejąć Portal?
Może w końcu zaczęliby traktować swoich klientów równie profesjonalnie co Wy? ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
- Posty: 1862
- Rejestracja: 24 cze 2015, 08:57
- Lokalizacja: Jaworzno
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Re: Rebel - plany wydawnicze na 2016 rok
Myśle, że cieżko Rebelowi odpowiedzieć na to pytanie z przyzwoitości. Ale NIESTETY jako fan portalu muszę przyznać racje... Przy całej sympatii do Potralu komunikacja nadal kuleje. Przecież w dobie tabletów, smartfonów, niezliczonej liczbie aplikacji odpowiedzieć na pytania można zdecydowanie szybciej niż raz na tydzień. Chiciaż nie mam fejsa i może tam lepiej komunikacja im wychodzi.Maxxx76 pisze:Rebelu, nie chciałbyś przejąć Portal?Może w końcu zaczęliby traktować swoich klientów równie profesjonalnie co Wy?
- REBEL.pl
- Posty: 1468
- Rejestracja: 29 paź 2008, 11:52
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 199 times
- Been thanked: 740 times
- Kontakt:
Re: Rebel - plany wydawnicze na 2016 rok
Fabryka skończyła produkcję (z małym poślizgiem). Właśnie zlecamy odbiór z Francji, lada moment wystartujemy także przedsprzedaż.gaciak pisze:Rebelu, co z Szeregowym Pingwinem, kiedy pojawi się w sprzedaży ?
Na chwilę obecną nie planujemy dodatków. Ich dostępność uzależniona jest przyjęciem podstawowej wersji gry na rynku.Apostolus pisze:Kontynuując pytanie o "Alhambrę": Czy macie w planach druk któregokolwiek z dodatków (zwłaszcza drugiego)?
Takorzeh pisze:REBELU! Wybuchowa Mieszanka będzie od dziś?
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Zapowiedź była w tym samym okresie co Galaxy Trucker, a to do tej gry zapowiadaliśmy dodatek. Dodatek do Space Alert na chwilę obecną nie znajduje się w planach wydawniczych.c08mk pisze:Pewnie gdzieś przegapiłem informację ale co z dodatkiem Space Alert New Frontier? Z tego co pamiętam w okolicach premiery podstawki było info, że dodatek jak najbardziej jest w planie, a patrząc na plany wydawnicze 2016 nie widzę go nigdzie.
Jest do przekład z angielskiego: "Put a common piece of your color on an empty space adjacent to the Gateway. Then repeat this until there is no such empty space or until no opponent color has more pieces than you.". Tłumacz miał, o ile nas pamięć nie myli, 2 dni na przygotowanie kart i instrukcji - spisał się bardzo dobrze. Może faktycznie można by nieco doszlifować opis, aby budził mniej wątpliwości, ale na pewno nie jest on błędny.pioma10 pisze:Na karcie jest:REBEL.pl pisze:Na czym poprawka miałaby polegać ?pioma10 pisze:Rebelu,
czy jest szansa na poprawienie karty 'Demon zazdrości' z dodatku "Otchłań" do "Tash-Kalar"?![]()
"Umieść swój zwykły pion na pustym polu sąsiadującym z Bramą. Powtarzaj czynność póki przy Bramie są puste pola, albo póki żaden przeciwnik nie będzie miał więcej pionów od Ciebie."
wydawnictwo Rebel
Nadchodzące premiery | Aktualności wydawnicze | Kontakt | Dystrybucja: hurt.rebel.pl
Nadchodzące premiery | Aktualności wydawnicze | Kontakt | Dystrybucja: hurt.rebel.pl
- mikeyoski
- Posty: 1524
- Rejestracja: 08 lut 2015, 00:32
- Has thanked: 278 times
- Been thanked: 172 times
- Kontakt:
Re: Rebel - plany wydawnicze na 2016 rok
A propos Wybuchowej Mieszanki. Ingediencje czy Ingrediencje? Obie formy pojawiają się w instrukcji i trochę to kłuje w oczy [emoji4]