Rebel - plany wydawnicze na 2016 rok

Plany wydawnicze i dyskusje o wydawnictwach polskich i zagranicznych
TTR_1983
Posty: 3950
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:42
Has thanked: 2 times
Been thanked: 89 times
Kontakt:

Re: Rebel - plany wydawnicze na 2016 rok

Post autor: TTR_1983 »

Drogi Rebelu, czy w ramach współpracy ze Space Cowboys bierzecie może pod uwagę Black Fleet?
Awatar użytkownika
ChlastBatem
Posty: 1648
Rejestracja: 14 kwie 2014, 15:35
Lokalizacja: Gdynia/Gdańsk
Has thanked: 12 times
Been thanked: 28 times

Re: Rebel - plany wydawnicze na 2016 rok

Post autor: ChlastBatem »

kwiatosz pisze:Głosuję za Sushi Go promo - bo samą grę mam, więc wolałbym nie musieć kupować całego pudełka aby otrzymać promo ;)
Ale nadal notesika czy kart do punktowania brak w wersji angielskiej :< chyba trzeba sprzedać ang. i czekać na wydaną przez Rebela.
Awatar użytkownika
kwiatosz
Posty: 7874
Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
Lokalizacja: Romford/Londyn
Has thanked: 132 times
Been thanked: 417 times
Kontakt:

Re: Rebel - plany wydawnicze na 2016 rok

Post autor: kwiatosz »

ChlastBatem pisze:
kwiatosz pisze:Głosuję za Sushi Go promo - bo samą grę mam, więc wolałbym nie musieć kupować całego pudełka aby otrzymać promo ;)
Ale nadal notesika czy kart do punktowania brak w wersji angielskiej :< chyba trzeba sprzedać ang. i czekać na wydaną przez Rebela.
A jakich kart do punktowania? Natomiast faktycznie notesik byłby spoko, to jedna z tych gier, gdzie wykorzystuję excela w telefonie...
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b

ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
Awatar użytkownika
ChlastBatem
Posty: 1648
Rejestracja: 14 kwie 2014, 15:35
Lokalizacja: Gdynia/Gdańsk
Has thanked: 12 times
Been thanked: 28 times

Re: Rebel - plany wydawnicze na 2016 rok

Post autor: ChlastBatem »

@Kwiatosz

o tutaj widać: https://boardgamegeek.com/image/1737347/sushi-go

Pytanie do Rebela

To już nie lepiej wydać tę wersję Sushi go? https://boardgamegeek.com/boardgame/192 ... i-go-party
Awatar użytkownika
REBEL.pl
Posty: 1468
Rejestracja: 29 paź 2008, 11:52
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 199 times
Been thanked: 740 times
Kontakt:

Re: Rebel - plany wydawnicze na 2016 rok

Post autor: REBEL.pl »

TTR_1983 pisze:Drogi Rebelu, czy w ramach współpracy ze Space Cowboys bierzecie może pod uwagę Black Fleet?
Braliśmy, ale już nie bierzemy ;)
ChlastBatem pisze:@Kwiatosz

o tutaj widać: https://boardgamegeek.com/image/1737347/sushi-go

Pytanie do Rebela

To już nie lepiej wydać tę wersję Sushi go? https://boardgamegeek.com/boardgame/192 ... i-go-party
Cena jest prawie 2x większa, rozważaliśmy, ale zaczniemy od podstawowej edycji, jeśli odniesie sukces to dość prawdopodobne jest to, że wydamy także wersję "Party".
wydawnictwo Rebel
Nadchodzące premiery | Aktualności wydawnicze | Kontakt | Dystrybucja: hurt.rebel.pl
Pixa
Posty: 1992
Rejestracja: 10 lip 2013, 13:24
Been thanked: 3 times

Re: Rebel - plany wydawnicze na 2016 rok

Post autor: Pixa »

Rebelu, na kiedy orientacyjnie planujecie rozpoczecie akcji crowdfundingowej zwiazanej z TIME?
--
Próbówka Music House - sale prób i studio nagrań we Wrocławiu
www.sala-prob-wroclaw.pl
wajdzik83
Posty: 345
Rejestracja: 11 lis 2012, 07:53
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Rebel - plany wydawnicze na 2016 rok

Post autor: wajdzik83 »

Pixa pisze:Rebelu, na kiedy orientacyjnie planujecie rozpoczecie akcji crowdfundingowej zwiazanej z TIME?
Też jestem bardzo ciekawy czy jest to kwestia dni, tygodni czy miesięcy REBELU ? :)
pioma10
Posty: 300
Rejestracja: 05 lut 2015, 23:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 2 times
Been thanked: 9 times

Re: Rebel - plany wydawnicze na 2016 rok

Post autor: pioma10 »

Rebelu,
czy jest szansa na poprawienie karty 'Demon zazdrości' z dodatku "Otchłań" do "Tash-Kalar"?
Awatar użytkownika
Ginet
Administrator
Posty: 222
Rejestracja: 02 cze 2012, 00:20
Has thanked: 2 times
Been thanked: 7 times

Re: Rebel - plany wydawnicze na 2016 rok

Post autor: Ginet »

To dodam pytanie o Alhambrę. Wiadomo coś dokładniej o dacie premiery?
Polecam:
GAMESFANATIC - Największy serwis o grach planszowych i karcianych
NEWS GAMESFANATIC - Najnowsze wieści z planszówkowego świata
Awatar użytkownika
REBEL.pl
Posty: 1468
Rejestracja: 29 paź 2008, 11:52
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 199 times
Been thanked: 740 times
Kontakt:

Re: Rebel - plany wydawnicze na 2016 rok

Post autor: REBEL.pl »

wajdzik83 pisze:
Pixa pisze:Rebelu, na kiedy orientacyjnie planujecie rozpoczecie akcji crowdfundingowej zwiazanej z TIME?
Też jestem bardzo ciekawy czy jest to kwestia dni, tygodni czy miesięcy REBELU ? :)
Na pewno nie dni ;) I staramy się, aby nie były to miesiące. Zależy nam na tym, aby wszystko przygotować możliwie najszybciej, na chwilę obecną ciężko nam określić dokładną datę. Jeszcze kilka spraw zostało do załatwienia.
pioma10 pisze:Rebelu,
czy jest szansa na poprawienie karty 'Demon zazdrości' z dodatku "Otchłań" do "Tash-Kalar"?
Na czym poprawka miałaby polegać ? :)
Ginet pisze:To dodam pytanie o Alhambrę. Wiadomo coś dokładniej o dacie premiery?
Z naszej strony wszystko jest gotowe do druku. Czekamy teraz w kolejce, w fabryce. Szacowana data to czerwiec, ale na razie nie mamy dokładniejszych informacji.
wydawnictwo Rebel
Nadchodzące premiery | Aktualności wydawnicze | Kontakt | Dystrybucja: hurt.rebel.pl
pioma10
Posty: 300
Rejestracja: 05 lut 2015, 23:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 2 times
Been thanked: 9 times

Re: Rebel - plany wydawnicze na 2016 rok

Post autor: pioma10 »

REBEL.pl pisze:
pioma10 pisze:Rebelu,
czy jest szansa na poprawienie karty 'Demon zazdrości' z dodatku "Otchłań" do "Tash-Kalar"?
Na czym poprawka miałaby polegać ? :)
Na karcie jest:
"Umieść swój zwykły pion na pustym polu sąsiadującym z Bramą. Powtarzaj czynność póki przy Bramie są puste pola, albo póki żaden przeciwnik nie będzie miał więcej pionów od Ciebie."

A wg mnie powinno być np.:
"Umieść swój zwykły pion na pustym polu sąsiadującym z Bramą. Powtarzaj czynność póki przy Bramie są puste pola, albo póki którykolwiek z przeciwników ma więcej pionów od Ciebie."

Chyba, że nie rozumiem drugiego zdania z karty.

EDIT: moje wyjaśnienie jak rozumiem zapis z karty, poniżej w kolejnym moim poście.
Ostatnio zmieniony 25 kwie 2016, 20:25 przez pioma10, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 930 times

Re: Rebel - plany wydawnicze na 2016 rok

Post autor: rattkin »

Problemem tutaj jest rozumienie "informatycznego" warunku "while". Vlaada jest programistą i tutaj trochę za szeroko pojechał w opisie karty :) "Dopóki" w polskim języku może sugerować, że powtarzanie ma następować albo gdy warunek następujący jest prawdziwy, ale też gdy jest fałszywy - nie ma jednoznaczności, ta wynika z kontekstu ("powtarzaj dopóki się nie nauczysz" vs "powtarzaj dopóki się nauczysz" - ta druga forma oczywscie prosi się o "aż się nauczysz"). Łatwiej też jest definiować warunki przez opis, a nie przez zaprzeczenia (trudniejsze w rozumieniu). Czyli np - "powtarzaj tak długo jak X jest prawdziwe" jest łatwiejsze w rozumieniu niż "powtarzaj dopóki Y nie jest prawdziwe" (to drugie można ratować przez "powtarzaj dopóki Y nie stanie się prawdziwe, i stąd zapewne czas przyszły w polskiej wersji)

Ten tekst ogólnie jest słabo skonstruowany w oryginale, bo odnosi się do zmiany warunku stanu u przeciwników, którzy w wyniku tej akcji przecież wcale nie modyfikują liczby pionów. Lepiej byłoby: ".. tak długo jak są puste miejsca lub w wyniku tego działania masz wciąż mniej pionów niż ten, kto ma ich najwięcej". Tylko to mogłoby nie wejść na kartę :) No i tu znów kłania się nam informatyka, czyli sprawdzanie warunku wejściowego przed powtórzeniem ("while" vs rzadko używane "do while"). Jeśli przed powtórzeniem mamy o 1 mniej niż ten, kto ma najwięcej, to po wejściu i wykonaniu powtórzenia mamy równo, więc zgadza się z oryginalnym "until there is no such empty square or until no opponent has more pieces than you do".
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: Rebel - plany wydawnicze na 2016 rok

Post autor: misioooo »

rattkin pisze:Problemem tutaj jest rozumienie "informatycznego" warunku "while". Vlaada jest programistą i tutaj trochę za szeroko pojechał w opisie karty :) "Dopóki" w polskim języku może sugerować, że powtarzanie ma następować albo gdy warunek następujący jest prawdziwy, ale też gdy jest fałszywy - nie ma jednoznaczności, ta wynika z kontekstu ("powtarzaj dopóki się nie nauczysz" vs "powtarzaj dopóki się nauczysz" - ta druga forma oczywscie prosi się o "aż się nauczysz"). Łatwiej też jest definiować warunki przez opis, a nie przez zaprzeczenia (trudniejsze w rozumieniu). Czyli np - "powtarzaj tak długo jak X jest prawdziwe" jest łatwiejsze w rozumieniu niż "powtarzaj dopóki Y nie jest prawdziwe" (to drugie można ratować przez "powtarzaj dopóki Y nie stanie się prawdziwe, i stąd zapewne czas przyszły w polskiej wersji)

Ten tekst ogólnie jest słabo skonstruowany w oryginale, bo odnosi się do zmiany warunku stanu u przeciwników, którzy w wyniku tej akcji przecież wcale nie modyfikują liczby pionów. Lepiej byłoby: ".. tak długo jak są puste miejsca lub w wyniku tego działania masz wciąż mniej pionów niż ten, kto ma ich najwięcej". Tylko to mogłoby nie wejść na kartę :) No i tu znów kłania się nam informatyka, czyli sprawdzanie warunku wejściowego przed powtórzeniem ("while" vs rzadko używane "do while"). Jeśli przed powtórzeniem mamy o 1 mniej niż ten, kto ma najwięcej, to po wejściu i wykonaniu powtórzenia mamy równo, więc zgadza się z oryginalnym "until there is no such empty square or until no opponent has more pieces than you do".
Oj pojechałeś :) Jeszcze wersja for my_pionki=my_pionki_current, my_pionki_current++ się przyda ;) (tak, wiem - zabrakło zmiennej z pustymi miejscami przy bramie...)
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 930 times

Re: Rebel - plany wydawnicze na 2016 rok

Post autor: rattkin »

Tworzenie spójnych i czytelnych reguł do gier planszowych ma całkiem dużo wspólnego z programowaniem - tu i tu potrzebna jest konsekwencja, jednoznaczność. W pewnym momencie zaczyna się dostrzegać słabe strony instrukcji/opisów w grach, a często nawet problematyczne wyjaśnienia w FAQ. Oczywiście, to jest takie tylko pojedyncze wymądrzanie się, bo gra stanowi pełen produkt, z wieloma współzależnościami - nie jest to pewnie takie łatwe. W odróżnieniu od programowania, tutaj mamy jeszcze zawiłości języka pisanego i mówionego, oraz założenie, że końcowy odbiorca niekoniecznie musi rekrutować się tylko z informatyków :). No ale, poprzeczka poznawcza rośnie.

Vlaada pisze sobie prototypy do swoich gier, najczęściej w Javie. Nie wiem czy edytował też instrukcję / opisy na kartach, ale mam niejasne wrażenie, że coś tam z tych jego prototypów do opisów kart przenika, bo wygląda to właśnie jak przetłumaczony warunek z kodu. Swoją drogą, w przypadku TK to nie tylko prototyp, ale i w pełnie działająca platforma - testowałem obydwa dodatki z jej udziałem, niestety nie pamiętam jaki opis miała ta karta wówczas.
Ostatnio zmieniony 25 kwie 2016, 17:04 przez rattkin, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
BartP
Administrator
Posty: 4721
Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 384 times
Been thanked: 886 times

Re: Rebel - plany wydawnicze na 2016 rok

Post autor: BartP »

Mimo że jestem programistą, mam wygięty łeb i zdarza mi się pisać while'e, to jednak normalna forma językowa wydała mi się bardziej przystępna:
Powtarzaj [...] póki żaden przeciwnik nie będzie miał więcej pionów od Ciebie.
Jak dla mnie nie wymaga poprawy, to jest całkowicie zrozumiałe. Choć może rzeczywiście lepiej by brzmiało z "aż" zamiast "póki".
gaciak
Posty: 189
Rejestracja: 16 sie 2014, 21:11
Lokalizacja: Szczecin

Re: Rebel - plany wydawnicze na 2016 rok

Post autor: gaciak »

Rebelu, co z Szeregowym Pingwinem, kiedy pojawi się w sprzedaży ?
pioma10
Posty: 300
Rejestracja: 05 lut 2015, 23:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 2 times
Been thanked: 9 times

Re: Rebel - plany wydawnicze na 2016 rok

Post autor: pioma10 »

BartP pisze:Mimo że jestem programistą, mam wygięty łeb i zdarza mi się pisać while'e, to jednak normalna forma językowa wydała mi się bardziej przystępna:
Powtarzaj [...] póki żaden przeciwnik nie będzie miał więcej pionów od Ciebie.
Jak dla mnie nie wymaga poprawy, to jest całkowicie zrozumiałe. Choć może rzeczywiście lepiej by brzmiało z "aż" zamiast "póki".
Ja rozumiem zapis następująco: mam dokładać swoje piony tak długo, aż którykolwiek z przeciwników nie będzie miał więcej pionów ode mnie. Skoro liczba pionów przeciwnika się nie zmienia (jak już to napisał rattkin) to zdanie wg mnie jest niezrozumiałe.
Wg mnie:
Przykład A: mam 6 pionów, przeciwnik 4. Dookoła bramy są 4 wolne pola. Dokładam 4 piony.
Przykład B: mam 4 piony, przeciwnik 6. Dookoła bramy są 4 wolne pola. Dokładam 4 piony.
Gdyby było 'lub' musiałyby być spełnione oba warunki, przy 'albo' tylko jeden (dysjunkcja), i to jest OK, ale zbitek 'nie będzie miał' (czas przyszły) wprowadza niepewność znaczenia zapisu.

EDIT: Przykład 'Wg mnie' jest oczywiście nieprawidłowy, chodziło mi o to jak można zrozumieć to zdanie. W pierwszym przypadku powinienem dołożyć jeden pion w drugim dwa.
c08mk
Posty: 2463
Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 100 times
Been thanked: 286 times

Re: Rebel - plany wydawnicze na 2016 rok

Post autor: c08mk »

Pewnie gdzieś przegapiłem informację ale co z dodatkiem Space Alert New Frontier? Z tego co pamiętam w okolicach premiery podstawki było info, że dodatek jak najbardziej jest w planie, a patrząc na plany wydawnicze 2016 nie widzę go nigdzie.
Awatar użytkownika
orzeh
Posty: 1282
Rejestracja: 04 lut 2015, 10:05
Lokalizacja: Mysłowice
Has thanked: 127 times
Been thanked: 194 times
Kontakt:

Re: Rebel - plany wydawnicze na 2016 rok

Post autor: orzeh »

REBELU! Wybuchowa Mieszanka będzie od dziś?
Awatar użytkownika
Maxxx76
Posty: 4007
Rejestracja: 22 lip 2013, 00:34
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Rebel - plany wydawnicze na 2016 rok

Post autor: Maxxx76 »

Rebelu, nie chciałbyś przejąć Portal? :) Może w końcu zaczęliby traktować swoich klientów równie profesjonalnie co Wy? :)
Wincenty Jan
Posty: 1862
Rejestracja: 24 cze 2015, 08:57
Lokalizacja: Jaworzno
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Rebel - plany wydawnicze na 2016 rok

Post autor: Wincenty Jan »

Maxxx76 pisze:Rebelu, nie chciałbyś przejąć Portal? :) Może w końcu zaczęliby traktować swoich klientów równie profesjonalnie co Wy? :)
Myśle, że cieżko Rebelowi odpowiedzieć na to pytanie z przyzwoitości. Ale NIESTETY jako fan portalu muszę przyznać racje... Przy całej sympatii do Potralu komunikacja nadal kuleje. Przecież w dobie tabletów, smartfonów, niezliczonej liczbie aplikacji odpowiedzieć na pytania można zdecydowanie szybciej niż raz na tydzień. Chiciaż nie mam fejsa i może tam lepiej komunikacja im wychodzi.
Apostolus
Posty: 197
Rejestracja: 23 mar 2015, 20:08
Has thanked: 3 times
Been thanked: 4 times

Re: Rebel - plany wydawnicze na 2016 rok

Post autor: Apostolus »

Kontynuując pytanie o "Alhambrę": Czy macie w planach druk któregokolwiek z dodatków (zwłaszcza drugiego)?
Awatar użytkownika
REBEL.pl
Posty: 1468
Rejestracja: 29 paź 2008, 11:52
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 199 times
Been thanked: 740 times
Kontakt:

Re: Rebel - plany wydawnicze na 2016 rok

Post autor: REBEL.pl »

gaciak pisze:Rebelu, co z Szeregowym Pingwinem, kiedy pojawi się w sprzedaży ?
Fabryka skończyła produkcję (z małym poślizgiem). Właśnie zlecamy odbiór z Francji, lada moment wystartujemy także przedsprzedaż.
Apostolus pisze:Kontynuując pytanie o "Alhambrę": Czy macie w planach druk któregokolwiek z dodatków (zwłaszcza drugiego)?
Na chwilę obecną nie planujemy dodatków. Ich dostępność uzależniona jest przyjęciem podstawowej wersji gry na rynku.
orzeh pisze:REBELU! Wybuchowa Mieszanka będzie od dziś?
Tak :) Właściwie wysyłka już trwa.
c08mk pisze:Pewnie gdzieś przegapiłem informację ale co z dodatkiem Space Alert New Frontier? Z tego co pamiętam w okolicach premiery podstawki było info, że dodatek jak najbardziej jest w planie, a patrząc na plany wydawnicze 2016 nie widzę go nigdzie.
Zapowiedź była w tym samym okresie co Galaxy Trucker, a to do tej gry zapowiadaliśmy dodatek. Dodatek do Space Alert na chwilę obecną nie znajduje się w planach wydawniczych.
pioma10 pisze:
REBEL.pl pisze:
pioma10 pisze:Rebelu,
czy jest szansa na poprawienie karty 'Demon zazdrości' z dodatku "Otchłań" do "Tash-Kalar"?
Na czym poprawka miałaby polegać ? :)
Na karcie jest:
"Umieść swój zwykły pion na pustym polu sąsiadującym z Bramą. Powtarzaj czynność póki przy Bramie są puste pola, albo póki żaden przeciwnik nie będzie miał więcej pionów od Ciebie."
Jest do przekład z angielskiego: "Put a common piece of your color on an empty space adjacent to the Gateway. Then repeat this until there is no such empty space or until no opponent color has more pieces than you.". Tłumacz miał, o ile nas pamięć nie myli, 2 dni na przygotowanie kart i instrukcji - spisał się bardzo dobrze. Może faktycznie można by nieco doszlifować opis, aby budził mniej wątpliwości, ale na pewno nie jest on błędny.
wydawnictwo Rebel
Nadchodzące premiery | Aktualności wydawnicze | Kontakt | Dystrybucja: hurt.rebel.pl
Awatar użytkownika
mikeyoski
Posty: 1524
Rejestracja: 08 lut 2015, 00:32
Has thanked: 278 times
Been thanked: 172 times
Kontakt:

Re: Rebel - plany wydawnicze na 2016 rok

Post autor: mikeyoski »

A propos Wybuchowej Mieszanki. Ingediencje czy Ingrediencje? Obie formy pojawiają się w instrukcji i trochę to kłuje w oczy [emoji4]
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 930 times

Re: Rebel - plany wydawnicze na 2016 rok

Post autor: rattkin »

Nie ma słowa ingediencja, ale tłumacz albo nie wiedział albo mial lipny program do korekty :)
Zablokowany