Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Aż dziwne, że taka kobyła jeszcze nie doczekała się tu swojego wątku ale zawsze musi być ten pierwszy gupi gupek, który czegoś nie pojmie
Załóżmy, że mamy zarząd po którym kończy się gra i mamy punktowanie końcowe. Mam odsłoniętych 5 swoich foteli i jeszcze 3 czerwone na swojej planszy. Czy mogę zużyć wszystkie 5, a potem wymienić czerwone na swoje i użyć ich ponownie do punktowania za cele końcowe czy muszę oszczędzać fotele z tych 5 posiadanych, a czerwone punktują tylko po 1 pkt?
Mile widziane odniesienie się do instrukcji.
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."
Do sprzedania: Comancheria, Rats of Wistar, D-day dice Wątek sprzedażowy
nie o to pytałem...zarząd się kończy...zużyłem 5 foteli i co teraz?
Mamy teraz punktowanie końcowe i co? Mogę zużyć swoje czerwone fotele (lub je wymienić na właściwe) na cele końcowe?
Punktowanie końcowe to nie zarząd.
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."
Do sprzedania: Comancheria, Rats of Wistar, D-day dice Wątek sprzedażowy
At the end of the game you perform the Final Scoring as follows:
Move all of your face-up Seats from Administration to the Seat space on
your Player Board.
Czyli zbierasz pozostałe w administracji fotele i używasz ich razem z czerwonymi z twojej planszy gracza do aktywowania celów końcowych.
Faktycznie pytałeś o final scoring Potwierdzam jak kolega powyżej, zamieniasz wszystkie fotele, które zostały Ci po zarządzie na czerwone fotele i kładziesz na swojej planszy gracza. Potem możesz użyć je do punktowania celów końcowych, a nie zużyte fotele zamieniasz na pezety.
Przymierzam się do zagrania i czytam instrukcję po raz trzeci
Jedna rzecz wydaje mi się niedopowiedziana.
Chodzi o Upgrade a Design. Na planszy każdy model samochodu ma 6 pól na upgradowane części. Czy to oznacza, że każda część może znaleźć się tam jeden raz? Na moją logikę - tak. Ale w instrukcji nie ma słowa o tym, że części muszą być różne. (Muszą być różne tylko na linii montażowej). Dodatkowo nie pomaga fakt, że na wszystkich ilustracjach zawsze pod modelem są faktycznie RÓŻNE części. I w końcu nie wiem...
Potwierdzam, kafelki są unikalne. Jak zaczniesz grać to się wszystko rozjaśni. Instrukcja na sucho do takiej kobyły źle wchodzi mimo, że jest dobrze napisana.
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."
Do sprzedania: Comancheria, Rats of Wistar, D-day dice Wątek sprzedażowy
Każdy projekt jest inny. Dla każdego modelu samochodu (koloru) jest 7 różnych projektów: 6 dla każdej z części (kosteczki) i jeden bez części (tego nie da się użyć do upgrade'u) - dlatego ta sama część na tym samym modelu samochodu nie może być upgrade'owana więcej niż raz.
Racja, wyszło w praniu
Wczoraj pierwsze podejście, nieskończona partia. Skończył się dzień i trzeba było się rozjechać heh.
Instrukcja sprawdzona i pozostały tylko 2 małe wątpliwości:
1) czy będąc w Administracji, możemy używać książek zarówno w Administracji jak i wybranym do akcji dziale? zapis w instrukcji wspomina o używaniu Shifts w obu działach, ale książek już nie.
2) bonusy z płytek experckich są "immediate", ale czy to oznacza, że zamieniam je od razu na żetony i nadal zgodnie ze złotą zasadą czekam do następnego dnia, aby je użyć / czy wyjątkowo mogę z nich od razu skorzystać jeszcze tego samego dnia?
Ad. 1) Tak (Note: The only action available in the Administration Department is training. And it is the only place to train here.
But you can train (using Shifts and/or Books) in Administration, and use Shifts/books to work and/or train in another department.)
Ad. 2) Nadal musisz czekać do następnego dnia (You still need to wait for the next day to use the taken benefits. (Except for the pp, those you can score immediately).)
melusina pisze:
Ad. 1) Tak (Note: The only action available in the Administration Department is training. And it is the only place to train here.
But you can train (using Shifts and/or Books) in Administration, and use Shifts/books to work and/or train in another department.)
Ad. 2) Nadal musisz czekać do następnego dnia (You still need to wait for the next day to use the taken benefits. (Except for the pp, those you can score immediately).)
Wszystko się zgadza.
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."
Do sprzedania: Comancheria, Rats of Wistar, D-day dice Wątek sprzedażowy
Odkopię temat:
Jestem po paru rozgrywkach, męczy mnie koniec gry:
głównie chodzi o koniec poprzez spotkania:
zakładam że tydzień jest na "2" oraz spotkania są na "2".
Gracze w tej rundzie pobierają samochody, samochód testowy inicjuje spotkanie:
pion spotkania wędruje na miejsce w administracji, Sandra jest daleko od administracji, kończy się dzień - wszyscy punktują.
Po spotkaniu i wszystkich operacjach czyszczenia przesuwamy pion testowania na "3" - czy:
1. w tym momencie kończymy grę?
2. gramy do następnego spotkania?
W sumie to analogiczne pytanie dot. tygodni (choć u nas na razie dość rzadko).
I jeszcze jedno pytanie, cele spotkań 19-21 (chodzi o samochody w odpowiednich garażach):
Jeśli gramy na stronie planszy gracza "normalnej", piąty garaż ma 4 dobra (2 do wyboru):
1. Można wykorzystać ten garaż do tych celów spotkań, wybierając po prostu warunek?
orzeh pisze:Odkopię temat:
Jestem po paru rozgrywkach, męczy mnie koniec gry:
głównie chodzi o koniec poprzez spotkania:
zakładam że tydzień jest na "2" oraz spotkania są na "2".
Gracze w tej rundzie pobierają samochody, samochód testowy inicjuje spotkanie:
pion spotkania wędruje na miejsce w administracji, Sandra jest daleko od administracji, kończy się dzień - wszyscy punktują.
Po spotkaniu i wszystkich operacjach czyszczenia przesuwamy pion testowania na "3" - czy:
1. w tym momencie kończymy grę?
2. gramy do następnego spotkania?
W sumie to analogiczne pytanie dot. tygodni (choć u nas na razie dość rzadko).
I jeszcze jedno pytanie, cele spotkań 19-21 (chodzi o samochody w odpowiednich garażach):
Jeśli gramy na stronie planszy gracza "normalnej", piąty garaż ma 4 dobra (2 do wyboru):
1. Można wykorzystać ten garaż do tych celów spotkań, wybierając po prostu warunek?
Gra się zawsze kończy w momencie kiedy masz układ 3+2 lub 2+3 (zarząd, sandra) czyli jeśli Sandra osiągnęła dwójkę i zarządy też już 2 były to w momencie dojechania autkiem na flagę ustawiasz znacznik zarządu na końcu planszy. Czyli odpowiadając na Twoje pytanie po wykonaniu wszystkich ruchów rozpoczyna się 3 zarząd po którym nastąpi punktowanie końcowe i koniec gry. Punktowania Sandy nie ma. Chyba, że podczas swojego ostatniego ruchu wlazła do siebie (czyli jakby robi się 3+3).
Odnośnie kart. Karty z autkami punktują tylko za pola namalowane na kartach czyli nie. Nie można wykorzystać do tego auta stojącego na podwójnym bonusie. Chyba, że grasz we wersję master. Tam w piątym garażu (zablokowanym na początku) masz fotel niezbędny do pełnego punktowania z karty.
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."
Do sprzedania: Comancheria, Rats of Wistar, D-day dice Wątek sprzedażowy
Mam pytanie odnośnie mechaniki. Mam dzis zagrać pierwszą partie i czytając instrukcję naszło mnie pytanie odnośnie sensu tej mechaniki.
Na koniec przy punktowaniu dostaje się punkty również za miejsca na poszczególnych torach zaawansowania w poszczególnych działach. Ale to co mnie dziwi, że w przypadku remisu wygrywa osoba, która jest u góry, czyli ta która zrobiła trening jako ostatnia.
Nie powinno być odwrotnie ze wiecej punktow dostaje ten kto zrobil trening jako pierwszy ? Jakie są Wasze odczucia w tej kwestii.
Zauważyłem, że na Boiteajeux są 3 warianty gry Sandry: tradycyjnie miłą i wredna oraz trzeci wariant "Sandra of scrutiny". Wie ktoś jak działa ten wariant i skąd się wziął?