
YOUTUBE PL
Gra karciana, z mapą zbudowaną z kart.
Generalnie wynajdujemy technologie różne, by móc latać w kosmos. Te technologie są zawodne, wiec je też "testujemy" minimalizując ryzyko awarii/eksplozji/katastrofy...
Gra wg mnie zahacza minimalnie o symulację i ma walory edukacyjne w jakimś tam stopniu...
Poniżej równanie rakietowe idealne, rzeczywiste i to z gry rozrysowane na wykresie:
Świetne wprowadzenie do High Frontier!
Gra z pewnością ma sporą regrywalność - chociażby to, że w ciągu rozgrywki nie uda nam się "wymaksować" wielu technologii (a do np. lądowania na marsie potrzeba tego trochę) więc ryzyko może nam spłatać figla. Dodatkowo karty, z których budujemy planszę są w kilku egzemplarzach - w jednej grze wylądujemy na wenus, a w innej wogóle nie będzie to możliwe (ale dowiemy się o tym dopiero jak tam dolecimy i przebadamy "grunt pod nogami" ;P )
Playthrough, które według mnie ładnie opisuje co jest w pudle i jak w to się gra:
KLIK - Youtube
BGG:
KLIK
Tłumaczenie instrukcji na język polski:
Leaving Earth - podstawka
Leaving Earth: Outer Planets
Fajne, legalne do pobrania w wysokiej rozdzielczości plakaty:
Plakaty NASA


Pasujące koszulki
Gra:
97 karty 65x100 - pasują koszulki Mayday Magnum 65x100, UltraPro Special Sized 65x100 oraz Arcane Extra Large
226 kart mini american - pasują Arcane Mini, Mayday, FFG, UltraPro (wszystkie w rozmiarze Mini American (41x63mm)
Dodatek Outher Planets:
53 karty 65x100 - pasują koszulki Mayday Magnum 65x100, UltraPro Special Sized 65x100 oraz Arcane Extra Large
52 karty mini american - pasują Arcane Mini, Mayday, FFG, UltraPro (wszystkie w rozmiarze Mini American (41x63mm)
Kart kwadratowych 84x84 nie podaje, bo nic do nich nie pasuje. - pasują koperty przezroczyste na płyty mini-cd ! Tych kart w podstawce jest ~40. W dodatku ~35.