i to w nowej edycji jako GUILDHALL FANTASY!
Teraz po polsku jako
NAJEMNICY
NIEŚWIĘTE PRZYMIERZE,
MAGIĄ I MIECZEM
PARSZYWA DRUŻYNA
![Obrazek](https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/14462774_719063021578962_5344417159531187970_n.png?oh=95a330d62e836c7ecddab6da138d8f86&oe=586898F3)
Jesteście głodni przygody? Macie ochotę komuś sprawić niezły łomot?
Utwórzcie silne gildie i pokażcie, że nie ma potężniejszej drużyny od Waszej!
Im liczniejsza gildia, tym potężniejsza i tym większy cios zadacie przeciwnikom.
Ale uważajcie! Wasi rywale, to też nie byle jakie knypki i tylko czekają na okazję, by zniweczyć Wasze plany. Kto wygra tę wojnę nerwów i kto okażę być przebieglejszym taktykiem?
Guildhall to kwintesencja gry z negatywną interakcją oraz mechanikami hand management i set collection. To trochę tak jakby Intryganci grali w Dominiona. Już tej jesieni seria trafii do polskich graczy.
Ale co to w ogóle jest Guildhall?
Zdarza się raz na jakiś czas, że niezwykła gra przechodzi w Polce zupełnie bez echa. Tak więc jeśli zapytacie kogoś, czy grał w Guildhall, zapyta zapewne: "W GILD-co?"
Ale jest też inna opcja... "NO PEWNIE! GENIALNE, KOLEGA MOJEGO KOLEGI TO RAZ PRZYNIÓSŁ I NIE MOGLIŚMY PRZESTAĆ GRAĆ! OD ROKU POLUJĘ NA TO NA FORUM".
Jeśli zerkniemy na dostępne polskie recenzje, znajdziemy tylko... dwie! Jest zatem jakaś tajna grupa graczy, którzy ograli Guildhall i trzymają w tajemnicy informację o tym fenomenie. Także wśród znanych recenzentów znajdziecie takich, którzy grali, wiedzą, ale nic nie powiedzą. Dadzą tylko notę 8 albo 9 na BGG i tyle w temacie.
![Obrazek](https://i2.wp.com/www.alderac.com/images/2016/05/GHF-promo-pics2.jpg?w=792&ssl=1)
Biorąc pod lupę:
1. gra od AEG - to już trochę tłumaczy dlaczego gra mogła przejść obok. Dostępność gier w Polsce od tego znakomitego wydawcy jest dość utrudniona. Oryginalne wydania gier są tylko w kilku sklepach, a w dodatku ich ceny są powyżej średniej.
2. Gra ukazała się przed czterema laty! W 2013 została nominowana w kategorii najlepsza gra karciana Golden Geek Award, zwyciężyła jako najlepsza gra Fairplay À la carte oraz została najlepszą grą zagraniczną w Australii. W 2014 roku trafiła na listę gier rekomendowanych do Kennerspiel des Jahres.
3. Najczęściej przyznawana ocena na BGG to 8! Co trzeci z prawie 2900 głosujących przyznał grze tę ocenę. Guildhall aktualnie zajmuje w rankingu 531. miejsce. Jest 323. w kategorii gier strategicznych i 91. wśród gier rodzinnych (choć to dość podejrzane, gra jest tak ostra, że potrafi spowodować "ciche dni").
4. Specyficzna grafika gry Guildhall była tak straszna jak charakterystyczna. Dwa prosiaki w rękach brudnego, szyderczo uśmiechniętego wieśniaka na pudle, musiały zapaść w pamięć jak i odstraszyć od zagrania!
![Obrazek](https://cf.geekdo-images.com/images/pic1448983_md.jpg)
Jak się w to gra?
Gracz wykonuje DWIE z 3 możliwych akcji w ruchu.
1. Gracz zagrywa kartę z przedstawicielem którejś gildii i wykonuje jego akcję. Ta akcja jest tym mocniejsza im więcej członków liczy dana gildia.
2. Gracz wymienia zamkniętą gildię (5 członków) na punkty (dostaje np 5 punktów za gildię albo mniej: 3 punkty, ale za to odpala bonusową akcję, zwykle bijącą w innego gracza).
3. Gracz dobiera do 6 kart ze stosu.
I to w sumie tyle! Oczywiście każda gildia ma inne zadania i cechy. Wygrywa ten, kto pierwszy zbierze 20 punktów. Akcje można powtarzać i to najlepiej tak, by budować potężne combosy, tworząc przy tym silną rękę i lejąc przeciwników tak, by tylko równo puchło!
Wydania gry:
Guildhall doczekał rozszerzenia Job Faire, które tak naprawdę było osobną grą, przy czym z gildie z obu edycji można było mieszać. I tak na przykład można było wziąć 2 gildie z Job Faire i 4 gildie z Guildhall. Dzięki temu zwiększała się regrywalność tytułu.
![Obrazek](https://cf.geekdo-images.com/images/pic1645916_md.jpg)
W tym roku AEG wypuszcza Guildhall w wydaniu Fantasy i od razu całą trylogię:
Fellowship
Alliance
Coalition
![Obrazek](https://i0.wp.com/www.alderac.com/images/2016/05/GHF-promo-pics-19.png?w=800&ssl=1)
Każda gra zawiera 6 unikalnych gildii i nadaje się do samodzielnego grania. Gildie z trylogii można dowolnie łączyć. Nie trzeba też grać w gry po kolei. Z 18 dostępnych w 3 pudełkach kart, zawsze wybieracie do rozgrywki 6 gildii i rozpoczynacie walkę. Możecie je losować albo samodzielnie kombinować jakie gildie dobrać, w taki sposób, by rozgrywka była łagodniejsza lub ekstremalnie ostra.
W planach Lucrum Games jest wydanie całej trylogii.
Pierwsza gra w drugiej połowie września, kolejne jeszcze przed świętami.