Cthulhu Światy (Cthulhu Realms)
- lesar
- Posty: 595
- Rejestracja: 11 cze 2011, 16:08
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 31 times
Cthulhu Światy (Cthulhu Realms)
Czy aby aktywować pierwszą zdolność na karcie Uniwersytet Miskatonic (-2 zdrowia przy warunku Istoty) mogę zagrać kartę Wyznawcy za którą nic nie kupię?
Czyli jak wykładam kartę inna niż lokacja to musi ona zrealizować swoją zdolność? W instrukcji jest zapis, że nie muszę aktywować każdej zdolności karty jaką zagrywam. Ale w takim razie jak karta ma tylko jedną zdolność to już muszę, tak?
Opisywany przypadek zdarzył mi się jak miałem tylko na ręce kartę Wyznawcy a chciałem użyć opisywanej zdolności z lokacji Uniwersytetu, ale jest wątpliwość czy mogę Wyznawcę zagrać jak wiem, że nie użyje jego kosztu przyzywania do zakupu, bo nic za 1 nie ma do kupienia.
Czyli jak wykładam kartę inna niż lokacja to musi ona zrealizować swoją zdolność? W instrukcji jest zapis, że nie muszę aktywować każdej zdolności karty jaką zagrywam. Ale w takim razie jak karta ma tylko jedną zdolność to już muszę, tak?
Opisywany przypadek zdarzył mi się jak miałem tylko na ręce kartę Wyznawcy a chciałem użyć opisywanej zdolności z lokacji Uniwersytetu, ale jest wątpliwość czy mogę Wyznawcę zagrać jak wiem, że nie użyje jego kosztu przyzywania do zakupu, bo nic za 1 nie ma do kupienia.
"Zresztą zamiast kraść jako dyrektor, fabrykant, sekretarz czy inny prezes lepiej już kraść par excellence jako złodziej. Tak jest chyba uczciwiej." - kasiarz Kwinto
Re: Cthulhu Światy (Cthulhu Realms)
Odpowiedziałem już na pw, ale napiszę i tu dla innych graczy.
W takich przypadkach - jeśli chcemy - wykładamy karty bez użycia ich zdolności, by aktywować zdolności innych kart. Czyli w twoim przypadku wykładam wyznawcę i wykorzystujesz to że jest istotą.
W takich przypadkach - jeśli chcemy - wykładamy karty bez użycia ich zdolności, by aktywować zdolności innych kart. Czyli w twoim przypadku wykładam wyznawcę i wykorzystujesz to że jest istotą.
Re: Cthulhu Światy (Cthulhu Realms)
Hej, podepnę się pod wątek z moim pytaniem.
Jak działa spełnianie warunków do aktywacji zdolności karty ?
Załóżmy sytuację: mam dwie zielone karty na ręku, obydwie mają zdolność dajmy na to draw 1/ discard 1 z małą zieloną kartą w rogu ( czyli żeby aktywować musi być zielona w grze). Zagrywam "pierwszą" kartę, nie ma zielonej na stole, więc zdolność nie jest aktywowana. Zagrywam "drugą" zieloną, wcześniej wyłozona zaspokaja wymagany warunek, aktywuję zdolność z "drugiej". I teraz pytanie czy warunek z "pierwszej" karty nagle zostaje zaspokojony przez wyłożenie "drugiej" zielonej? Czy jednak żeby spełnić warunek musi być ta karta zagrana przed wyłożeniem tej z której zdolność chcemy aktywowac?
Jeśli tak to kolejność zagrywania kart traci na jakimkolwiek znaczeniu, po prostu wyrzuce 5 kart na stół I zobaczę co się stanie, porównywałbym to wtedy z roll and move and see what happens w przeciwieństwie do zastanawienia się przez chwilę co zagrac I kiedy żeby zoptymalizować kombo.
Dzięki z gory za odpowiedź
Jak działa spełnianie warunków do aktywacji zdolności karty ?
Załóżmy sytuację: mam dwie zielone karty na ręku, obydwie mają zdolność dajmy na to draw 1/ discard 1 z małą zieloną kartą w rogu ( czyli żeby aktywować musi być zielona w grze). Zagrywam "pierwszą" kartę, nie ma zielonej na stole, więc zdolność nie jest aktywowana. Zagrywam "drugą" zieloną, wcześniej wyłozona zaspokaja wymagany warunek, aktywuję zdolność z "drugiej". I teraz pytanie czy warunek z "pierwszej" karty nagle zostaje zaspokojony przez wyłożenie "drugiej" zielonej? Czy jednak żeby spełnić warunek musi być ta karta zagrana przed wyłożeniem tej z której zdolność chcemy aktywowac?
Jeśli tak to kolejność zagrywania kart traci na jakimkolwiek znaczeniu, po prostu wyrzuce 5 kart na stół I zobaczę co się stanie, porównywałbym to wtedy z roll and move and see what happens w przeciwieństwie do zastanawienia się przez chwilę co zagrac I kiedy żeby zoptymalizować kombo.
Dzięki z gory za odpowiedź
Re: Cthulhu Światy (Cthulhu Realms)
W tej sytuacji możesz wyciągnąć obie od razu i będą wypełnieniem swoich warunköw. Ale w innych przypadkach kolejność ma ogromne znaczenie. Patrzysz na rękę i jak widzisz ze kolejność nie ma znaczenia to wyrzucasz wszystkie. Ale np masz kartę, która pozwala ci wyprzeć i druga kartę korą pozwala ci dociągnąć dwie. Dociągasz dzięki pierwszej dwie karty, a dzięki drugiej wspierasz mając większy wybõr. Pograj dłużej zobaczysz ze kolejność ma sens. A jeżeli cię nie przekonałem to poprę to innymi przykładami. Zresztą jeżeli by miało to tak wyglądać jak piszesz pod koniec to po prostu ta gra nie miała by sensu:)
Re: Cthulhu Światy (Cthulhu Realms)
Grałem w SR, dosyć sporo swego czasu, ale mineło już owego czasu bardzo dużo I dziesiątki innych instrukcji zastąpiły wiadomości z instrukcji SR, po prostu nie jestem w stanie sobie przypomnieć jak to tam działało. Kolejność przy wypieraniu I dosciąganiu dostrzegam, jak najbardziej, natomiast cała gra nie opiera się tylko I wyłącznie na wyparciu, odrzuceniu i dobraniu kart. Do tej pory graliśmy tak, że karta musi być wyłożona na stół żeby aktywowac zdolność nastepnej wykładanej, mniejsze kombosy, natomiast tak jak mówię wiecej trzeba kombinować. Tylko taki mój problem, że nie lubię grać wg swoich zasad tylko wg oficjalnych, w końcu ja projektantem gier nie jestem i zdaję sie na kogoś, szczególnie na Darwina Castle'a mogę się zdać 
Uwielbiam wydanie, oprawę graficzną, mechanikę, łatwość nauczania, ale instrukcja nie jest najlepsza, nie tylko polska, czytając angielską nie ma wyjasnienia co uważa się za kartę "in play". Opini jest tak dużo i tak różnych, że już sam wątpię w moją zdolność pojmowania zasad, a przy tym że jest to jedna karta, a nie 30 stron, to aż wstyd mi się pytać. Spróbuję dzisiaj zagrać w taki sposób jak to opisałeś, domyślam się że gra będzie szybsza i bardziej spektakularna, ale zobaczymy

Uwielbiam wydanie, oprawę graficzną, mechanikę, łatwość nauczania, ale instrukcja nie jest najlepsza, nie tylko polska, czytając angielską nie ma wyjasnienia co uważa się za kartę "in play". Opini jest tak dużo i tak różnych, że już sam wątpię w moją zdolność pojmowania zasad, a przy tym że jest to jedna karta, a nie 30 stron, to aż wstyd mi się pytać. Spróbuję dzisiaj zagrać w taki sposób jak to opisałeś, domyślam się że gra będzie szybsza i bardziej spektakularna, ale zobaczymy

- lesar
- Posty: 595
- Rejestracja: 11 cze 2011, 16:08
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 31 times
Re: Odp: Cthulhu Światy (Cthulhu Realms)
Nie. Nexus chroni tylko przed utratą zdrowia psychicznego Lokacji. Gracza nie chroni przed utratą zdrowia.
"Zresztą zamiast kraść jako dyrektor, fabrykant, sekretarz czy inny prezes lepiej już kraść par excellence jako złodziej. Tak jest chyba uczciwiej." - kasiarz Kwinto
Re: Cthulhu Światy (Cthulhu Realms)
Nie:) wpierw trzeba znidzczyc Nexusa zeby móc zaatakować gracza bezpośrednio
- lesar
- Posty: 595
- Rejestracja: 11 cze 2011, 16:08
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 31 times
Re: Odp: Cthulhu Światy (Cthulhu Realms)
A gdzie to jest napisane w instrukcji? Bo ja w takim razie mam wybrakowanąbaldar pisze:Nie:) wpierw trzeba znidzczyc Nexusa zeby móc zaatakować gracza bezpośrednio

To co piszesz to tyczy się Świątyni. Nexus chroni tylko Lokacje. Jak mam zwykłą Lokację i Nexusa to przeciwnik może mnie normalnie atakować ale jak chce zniszczyć Lokację to wpierw musi uderzyć w Nexusa.
"Zresztą zamiast kraść jako dyrektor, fabrykant, sekretarz czy inny prezes lepiej już kraść par excellence jako złodziej. Tak jest chyba uczciwiej." - kasiarz Kwinto
Re: Cthulhu Światy (Cthulhu Realms)
Są trzy typy lokacji.
- lokacja (zwykła - bez tarczy)
- lokacja tzw. świątynia ( z tarczą, sylwetką człowieka na tarczy)
- lokacja tzw. nexus ( z nexusem w tarczy),
Lokacja nie chroni gracza
Świątynia chroni gracza
Nexus chroni świątynie i gracza.
A gdzie to jest napisane.
"Lokacja z tą ikoną to Nexus. Przeciwnicy nie mogą pozbawić Zdrowia Psychicznego LOKACJI, która nie ma tego symbolu, dopóki masz Lokację z symbolem Nexus w grze. Muszą zniszczyć wszystkie twoje Lokacje z symbolem Nexus, zanim będą mogli pozbawić Zdrowia psychicznego inne twoje lokacje" - to pierwsza zasada przy ikonce z Nexus
A druga, powyżej mówi - niektóre lokacje mają tarczę widoczną na ikonie Lokacji. Oznacza to, że podczas gdy TAKA Lokacja jest w grze, przeciwnicy nie mogą pozbawić Ciebie punktów ZP.
- lokacja (zwykła - bez tarczy)
- lokacja tzw. świątynia ( z tarczą, sylwetką człowieka na tarczy)
- lokacja tzw. nexus ( z nexusem w tarczy),
Lokacja nie chroni gracza
Świątynia chroni gracza
Nexus chroni świątynie i gracza.
A gdzie to jest napisane.
"Lokacja z tą ikoną to Nexus. Przeciwnicy nie mogą pozbawić Zdrowia Psychicznego LOKACJI, która nie ma tego symbolu, dopóki masz Lokację z symbolem Nexus w grze. Muszą zniszczyć wszystkie twoje Lokacje z symbolem Nexus, zanim będą mogli pozbawić Zdrowia psychicznego inne twoje lokacje" - to pierwsza zasada przy ikonce z Nexus
A druga, powyżej mówi - niektóre lokacje mają tarczę widoczną na ikonie Lokacji. Oznacza to, że podczas gdy TAKA Lokacja jest w grze, przeciwnicy nie mogą pozbawić Ciebie punktów ZP.
- lesar
- Posty: 595
- Rejestracja: 11 cze 2011, 16:08
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 31 times
Re: Odp: Cthulhu Światy (Cthulhu Realms)
Nie znam super angielskiego ale zapis w instr ang: "Opponents are prevented from applying loss of Sanity" nie oznacza: "przeciwnicy nie mogą pozbawić Ciebie punktów Zdrowia psychicznego" tylko, że "przeciwnicy mogą zapobiec utraty zdrowia psychicznego" i dalej tłumacząc: stosując się do symboli na tarczy.
W instrukcji ang mowa jest ogólnie o utracie zdrowia psychicznego nie wskazuje w tym miejscu o jakie zdrowie chodzi: gracza czy lokacji, dlatego zostaję przy tym że Nexus chroni tylko Lokacje tym bardziej, że w tarczy ma tylko symbol lokacji a nie ludzika i lokacji.
W instrukcji ang mowa jest ogólnie o utracie zdrowia psychicznego nie wskazuje w tym miejscu o jakie zdrowie chodzi: gracza czy lokacji, dlatego zostaję przy tym że Nexus chroni tylko Lokacje tym bardziej, że w tarczy ma tylko symbol lokacji a nie ludzika i lokacji.
"Zresztą zamiast kraść jako dyrektor, fabrykant, sekretarz czy inny prezes lepiej już kraść par excellence jako złodziej. Tak jest chyba uczciwiej." - kasiarz Kwinto
Re: Cthulhu Światy (Cthulhu Realms)
Powiem tak. Albo będziemy teraz polemizować na podstawie wybranych zdań, co zostało i jak zostało przetłumaczone, ale będziemy mówić o całości zapisu dotyczącego Lokacji. A ten mówi, dokładnie to, co napisałem powyżej.
A jeżeli chodzi o twoje tłumaczenie poszczególnych zdań - nie mówię, że jest złe, tylko weź pod uwagę, że my musieliśmy znaleźć taki zapis w języku pl, żeby nie zostawiał wątpliwości, co to zasad, a nie jednego zdania. Ten zapis, i nie tylko ten, konsultowaliśmy z TMG.
A jeżeli chodzi o twoje tłumaczenie poszczególnych zdań - nie mówię, że jest złe, tylko weź pod uwagę, że my musieliśmy znaleźć taki zapis w języku pl, żeby nie zostawiał wątpliwości, co to zasad, a nie jednego zdania. Ten zapis, i nie tylko ten, konsultowaliśmy z TMG.
- lesar
- Posty: 595
- Rejestracja: 11 cze 2011, 16:08
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 31 times
Re: Odp: Cthulhu Światy (Cthulhu Realms)
Rozumiem ale nie ma więcej zdań w tym temacie w instrukcji niż to co przytoczyłem. Zauważam tylko niewłaściwe tłumaczenie, ale skoro TMG to wyjaśniło to cóż mogę. Ciekaw jestem jak ktoś grając w tylko wersję ang to zinterpretował?
"Zresztą zamiast kraść jako dyrektor, fabrykant, sekretarz czy inny prezes lepiej już kraść par excellence jako złodziej. Tak jest chyba uczciwiej." - kasiarz Kwinto
Re: Cthulhu Światy (Cthulhu Realms)
Ja tutaj muszę stanąć po stronie baldara:) I podkreślić, że niekiedy nie da się po prostu mówić, że jedno zdanie zostało źle przetłumaczone czy źle zinterpretowane w oderwaniu od reszty instrukcji. I nie zgodzę się, jest więcej zdań ocierających się o zagadnienie lokacji.
A jak inni zinterpretowali?
https://youtu.be/i4Iw8WcJcMQ?t=305
np. gdzieś około 5 minuta
Tylko proszę pamiętaj, mówią tam o Nexusie, który chroni budynki (nie wspominają tam o tym, że broni gracza, bo o tym mówi inna zasada, co zresztą widać, chyba też później na tym filmiku)
A jak inni zinterpretowali?
https://youtu.be/i4Iw8WcJcMQ?t=305
np. gdzieś około 5 minuta
Tylko proszę pamiętaj, mówią tam o Nexusie, który chroni budynki (nie wspominają tam o tym, że broni gracza, bo o tym mówi inna zasada, co zresztą widać, chyba też później na tym filmiku)
- lesar
- Posty: 595
- Rejestracja: 11 cze 2011, 16:08
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 31 times
Re: Cthulhu Światy (Cthulhu Realms)
Czytając polską instrukcję również nie mam wątpliwości, ale angielska jednak inaczej to opisuje. Na bbg tak jak ja podchodzą gracze do działania lokacji Nexus.
Wysłane z mojego SM-P900 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-P900 przy użyciu Tapatalka
"Zresztą zamiast kraść jako dyrektor, fabrykant, sekretarz czy inny prezes lepiej już kraść par excellence jako złodziej. Tak jest chyba uczciwiej." - kasiarz Kwinto
Re: Cthulhu Światy (Cthulhu Realms)
Na BBg mają wątpliwości raczej początkujący gracze. jeżeli nexus miałby chronič świątynie a nie gracza to rozumiem wg ciebie po wejściu do gry nexusa gracz staje się bezbronny. Czyli gracz wstawia do gry nexusa by bronić świątynie która wcześniej go chroniła ale sąm teraz staje się bezbronny. To po prostu nie ma sensu. Nexus jest "nadświątynią". Wpierw trzeba zlikwidować jego, potem świątynię, a dopiero potem można atakować gracza. Będę to powtarzał jak mantrę:)
Re: Cthulhu Światy (Cthulhu Realms)
Polska instrukcja jest precyzyjna jeśli chodzi o Nexusa. Każda lokacja z tarczą chroni gracza, a Nexus dodatkowo chroni inne lokacje.
- Jiloo
- Posty: 2593
- Rejestracja: 19 sie 2011, 14:11
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 623 times
- Been thanked: 531 times
- Kontakt:
Re: Cthulhu Światy (Cthulhu Realms)
Do tej pory graliśmy tylko we dwoje i podczas rozgrywki wieloosobowej pojawiły się dwa pytania.
1. Grają 3 osoby i jedna osoba ginie – co dzieje się z kartami dostępnymi? Likwidujemy rzędy dostępne dla pokonanego i tworzymy taki jak dla dwóch osób?
2. Czy można atakować kilku graczy czy wszystkie punkty trzeba skierować przeciw jednemu graczowi?
Z góry dziękuję za pomoc.
1. Grają 3 osoby i jedna osoba ginie – co dzieje się z kartami dostępnymi? Likwidujemy rzędy dostępne dla pokonanego i tworzymy taki jak dla dwóch osób?
2. Czy można atakować kilku graczy czy wszystkie punkty trzeba skierować przeciw jednemu graczowi?
Z góry dziękuję za pomoc.
- konrad.rymczak
- Posty: 998
- Rejestracja: 26 cze 2016, 14:09
- Has thanked: 173 times
- Been thanked: 48 times
Re: Cthulhu Światy (Cthulhu Realms)
W oficjalnej aplikacji na androida Nexus nie chroni gracza - jedynie lokacje.baldar pisze:Czyli gracz wstawia do gry nexusa by bronić świątynie która wcześniej go chroniła ale sąm teraz staje się bezbronny. To po prostu nie ma sensu. Nexus jest "nadświątynią". Wpierw trzeba zlikwidować jego, potem świątynię, a dopiero potem można atakować gracza. Będę to powtarzał jak mantrę:)
Kupię: Eclipse 2nd - Galactic Counselor
- Jiloo
- Posty: 2593
- Rejestracja: 19 sie 2011, 14:11
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 623 times
- Been thanked: 531 times
- Kontakt:
Re: Cthulhu Światy (Cthulhu Realms)
Mnie się wydaje, że Baldar miał na myśli sytuację kiedy masz w grze lokację chroniącą gracza. Kiedy wchodzi do gry nexus to jeśli chcesz atakować gracza musisz najpierw zniszczyć nexusa, potem świątynię a potem zaatakować gracza. Jeśli masz w grze nexusa i zwykłą lokację to bez problemu możesz atakować gracza, bo nexus broni tylko lokacji.konrad.rymczak pisze:W oficjalnej aplikacji na androida Nexus nie chroni gracza - jedynie lokacje.baldar pisze:Czyli gracz wstawia do gry nexusa by bronić świątynie która wcześniej go chroniła ale sąm teraz staje się bezbronny. To po prostu nie ma sensu. Nexus jest "nadświątynią". Wpierw trzeba zlikwidować jego, potem świątynię, a dopiero potem można atakować gracza. Będę to powtarzał jak mantrę:)
Re: Cthulhu Światy (Cthulhu Realms)
Moi drodzy. Właśnie walczymy z instrukcją do Cthulhu Światy i jest ciężko. Takich problemów nie mieliśmy chyba nigdy, a dodam, że grywamy w Star Realms. Udało nam się rozwiać lub ustalić pewne niuanse przepisów, ale żyć mi nie daje jedna kwestia. Btw. Instrukcja na stronie wydawnictwa zawiera więcej błędów niż ta, którą otrzymałem w pudełku z grą :/
Na końcu swojej tury, odrzucasz z gry wszelkie karty Istot i karty Artefaktów (kładąc je obrazkiem do góry na swój stos kart odrzuconych, obok swojej talii) oraz jakiekolwiek inne karty, które pozostaną Ci na ręku, a których nie zdecydujesz się użyć w swojej kolejce. Nie odrzucaj kart Lokacji, pozostają one w grze dopóki nie zostaną usunięte. Następnie dociągnij do 5 kart na rękę ze swojej talii.
Czy to oznacza faktycznie, że za każdym razem, po swojej turze pozbywam się nawet kart, których nie zagrałem i zostały mi na ręce? Zdaje się, że w SR jest inaczej. W takim razie skąd zapis "dociągnij do 5 kart"? Powinno być "dociągnij 5 kart".
Nieco problematyczny jest tez zapis "obrazkiem w dół/ w górę". Rozumiem, że obrazek to rewers? Zdecydowanie lepiej chwytalibyśmy awersem/rewersem.
Doszło jeszcze jedno: Czy kiedy mam lokację "wybudowaną", wciąż zagrywam 5 kart, czy może tylko 4?
Będę niezmiernie wdzięczny za rozwianie wątpliwości. Kolejne pewnie nadejdą...
Na końcu swojej tury, odrzucasz z gry wszelkie karty Istot i karty Artefaktów (kładąc je obrazkiem do góry na swój stos kart odrzuconych, obok swojej talii) oraz jakiekolwiek inne karty, które pozostaną Ci na ręku, a których nie zdecydujesz się użyć w swojej kolejce. Nie odrzucaj kart Lokacji, pozostają one w grze dopóki nie zostaną usunięte. Następnie dociągnij do 5 kart na rękę ze swojej talii.
Czy to oznacza faktycznie, że za każdym razem, po swojej turze pozbywam się nawet kart, których nie zagrałem i zostały mi na ręce? Zdaje się, że w SR jest inaczej. W takim razie skąd zapis "dociągnij do 5 kart"? Powinno być "dociągnij 5 kart".
Nieco problematyczny jest tez zapis "obrazkiem w dół/ w górę". Rozumiem, że obrazek to rewers? Zdecydowanie lepiej chwytalibyśmy awersem/rewersem.
Doszło jeszcze jedno: Czy kiedy mam lokację "wybudowaną", wciąż zagrywam 5 kart, czy może tylko 4?
Będę niezmiernie wdzięczny za rozwianie wątpliwości. Kolejne pewnie nadejdą...
- Yavi
- Posty: 3188
- Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 42 times
- Kontakt:
Re: Cthulhu Światy (Cthulhu Realms)
1. Odrzuca się wszystkie karty oprócz zagranych lokacji. Identycznie jest w SR - tam też odrzuca się wszystkie karty oprócz outpostów, nawet te niewykorzystane.shady44 pisze:Moi drodzy. Właśnie walczymy z instrukcją do Cthulhu Światy i jest ciężko. Takich problemów nie mieliśmy chyba nigdy, a dodam, że grywamy w Star Realms. Udało nam się rozwiać lub ustalić pewne niuanse przepisów, ale żyć mi nie daje jedna kwestia. Btw. Instrukcja na stronie wydawnictwa zawiera więcej błędów niż ta, którą otrzymałem w pudełku z grą :/
Na końcu swojej tury, odrzucasz z gry wszelkie karty Istot i karty Artefaktów (kładąc je obrazkiem do góry na swój stos kart odrzuconych, obok swojej talii) oraz jakiekolwiek inne karty, które pozostaną Ci na ręku, a których nie zdecydujesz się użyć w swojej kolejce. Nie odrzucaj kart Lokacji, pozostają one w grze dopóki nie zostaną usunięte. Następnie dociągnij do 5 kart na rękę ze swojej talii.
Czy to oznacza faktycznie, że za każdym razem, po swojej turze pozbywam się nawet kart, których nie zagrałem i zostały mi na ręce? Zdaje się, że w SR jest inaczej. W takim razie skąd zapis "dociągnij do 5 kart"? Powinno być "dociągnij 5 kart".
Nieco problematyczny jest tez zapis "obrazkiem w dół/ w górę". Rozumiem, że obrazek to rewers? Zdecydowanie lepiej chwytalibyśmy awersem/rewersem.
Doszło jeszcze jedno: Czy kiedy mam lokację "wybudowaną", wciąż zagrywam 5 kart, czy może tylko 4?
Będę niezmiernie wdzięczny za rozwianie wątpliwości. Kolejne pewnie nadejdą...
2. Tak, dociąga się 5 kart, być może zapis "do 5" jest na potrzeby ewentualnych dodatków.
3. Awersem do góry - stroną z ilustracją i ikonkami

4. Możesz zawsze zagrać tyle kart, ile chcesz (nawet więcej niż 5, jeśli coś dobierzesz podczas tury).
Planszówki we dwoje - blog o grach planszowych nie tylko dla dwojga!
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
- espresso
- Posty: 1559
- Rejestracja: 22 lut 2010, 12:00
- Lokalizacja: poznań
- Has thanked: 40 times
- Been thanked: 103 times
Re: Cthulhu Światy (Cthulhu Realms)
4) Zagrywasz ile chcesz, a na rękę dobierasz i tak do pięciu (lokacje nie wliczają się w limit kart na ręce).Yavi pisze:1. Odrzuca się wszystkie karty oprócz zagranych lokacji. Identycznie jest w SR - tam też odrzuca się wszystkie karty oprócz outpostów, nawet te niewykorzystane.shady44 pisze: Doszło jeszcze jedno: Czy kiedy mam lokację "wybudowaną", wciąż zagrywam 5 kart, czy może tylko 4?
2. Tak, dociąga się 5 kart, być może zapis "do 5" jest na potrzeby ewentualnych dodatków.
3. Awersem do góry - stroną z ilustracją i ikonkami
4. Możesz zawsze zagrać tyle kart, ile chcesz (nawet więcej niż 5, jeśli coś dobierzesz podczas tury).