![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Cywilizacja: Poprzez Wieki 3 ed. (Vlaada Chvatil)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- warlock
- Posty: 4682
- Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1047 times
- Been thanked: 1997 times
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki
Własnie zauważyłem, że grafika z tyłu pudełka nowej edycji ma strasznego babola - na karcie Brązu leży Hodowla Selektywna ![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
BGG (moje oceny i komentarze)
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje dawne recenzje gier
SPRZEDAM (czasem coś, czasem nic)
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje dawne recenzje gier
SPRZEDAM (czasem coś, czasem nic)
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki
Oj tam , mnie bardziej boli że na karcie kremla nie znajduje sie kreml :<
PS
Chce juz ten dodatek...
PS
Chce juz ten dodatek...
Horror w Arkham LCG na FB https://www.facebook.com/groups/1656455741348152/
Horror w Arkham LCG na Discord https://discord.gg/AEbARQx
Horror w Arkham LCG na Discord https://discord.gg/AEbARQx
- costi
- Posty: 3416
- Rejestracja: 09 lut 2005, 19:19
- Lokalizacja: Warszawa - Ochota
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 3 times
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki
Sobór Wasyla Błogosławionego jest tuż obok Kremla (zresztą, zespół Kremla i Placu Czerwonego jest na liście UNESCO jako jeden obiekt) i dla większości świata zachodniego jednoznacznie kojarzy się on z Moskwą. Tak bardzo, że wielu osobom się wydaje, że jest on na KremluZorak pisze:Oj tam , mnie bardziej boli że na karcie kremla nie znajduje sie kreml :<
PS
Chce juz ten dodatek...
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
trochę człowieka i technika się gubi
Moja kolekcja
Moja kolekcja
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki
Ktoś na Bug dał trochę info o kartach z dodatku:
https://boardgamegeek.com/blogpost/5368 ... h-thu-14th
Co myślicie o tych kartach ?
Hipokrates im o bardzo dobry może aż za dobry. Np w porównaniu do Homera albo Aleksandra.
Rzymskie drogi bardzo fajne.
Nobel ciekawy
Luwr - dziwnie słaby niby 6 kultury ale blokuje niebieskie znaczniki a jak się ich użyje to wychodzi na to że nic nie daje. Chyba wolę już wieżę budować.
Pierre jakiś dziwny, ciekawa zdolność aktywną ale to tylko jednorazowo a kultury daje mało jak na lidera z 3 epoki
Mocny wydaje się ten cud za jedzenie, sporo punktów bo wygląda na to że chodzi o kolonie ogółem a nie tylko nasze ale z drugiej strony kosztuje jedzenie, ciężko powiedzieć czy to lepiej czy gorzej niż kamyki.
Pewnie do premiery jeszcze sporo się zmieni.
https://boardgamegeek.com/blogpost/5368 ... h-thu-14th
Co myślicie o tych kartach ?
Hipokrates im o bardzo dobry może aż za dobry. Np w porównaniu do Homera albo Aleksandra.
Rzymskie drogi bardzo fajne.
Nobel ciekawy
Luwr - dziwnie słaby niby 6 kultury ale blokuje niebieskie znaczniki a jak się ich użyje to wychodzi na to że nic nie daje. Chyba wolę już wieżę budować.
Pierre jakiś dziwny, ciekawa zdolność aktywną ale to tylko jednorazowo a kultury daje mało jak na lidera z 3 epoki
Mocny wydaje się ten cud za jedzenie, sporo punktów bo wygląda na to że chodzi o kolonie ogółem a nie tylko nasze ale z drugiej strony kosztuje jedzenie, ciężko powiedzieć czy to lepiej czy gorzej niż kamyki.
Pewnie do premiery jeszcze sporo się zmieni.
Horror w Arkham LCG na FB https://www.facebook.com/groups/1656455741348152/
Horror w Arkham LCG na Discord https://discord.gg/AEbARQx
Horror w Arkham LCG na Discord https://discord.gg/AEbARQx
- Bary
- Posty: 3064
- Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 73 times
- Been thanked: 47 times
- Kontakt:
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki
Pewnie Essen.Brodmen pisze:A wiadomo coś o dacie premiery ??
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki
Ja słyszałem początek albo 2q 2017Bary pisze:Pewnie Essen.Brodmen pisze:A wiadomo coś o dacie premiery ??
Horror w Arkham LCG na FB https://www.facebook.com/groups/1656455741348152/
Horror w Arkham LCG na Discord https://discord.gg/AEbARQx
Horror w Arkham LCG na Discord https://discord.gg/AEbARQx
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki
ten widok tak srednio mi pasuje , te domki i swiatełka, przy wiekszej liczbie budynkow boje sie o czytelnosc.
Niby tak moze osoby ktore o planszowce nie slyszaly skupia sie na apce ale mam nadzieje ze bedzie mozliwosc przelaczenia widoku na same karty.
fajnie ze jest tez mozliwosc gry z AI, ciekawe na jakim jest poziomie.
Niby tak moze osoby ktore o planszowce nie slyszaly skupia sie na apce ale mam nadzieje ze bedzie mozliwosc przelaczenia widoku na same karty.
fajnie ze jest tez mozliwosc gry z AI, ciekawe na jakim jest poziomie.
Horror w Arkham LCG na FB https://www.facebook.com/groups/1656455741348152/
Horror w Arkham LCG na Discord https://discord.gg/AEbARQx
Horror w Arkham LCG na Discord https://discord.gg/AEbARQx
- warlock
- Posty: 4682
- Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1047 times
- Been thanked: 1997 times
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki
Wczorajsza partia na 3 osoby trwała 5 godzin i przyznam szczerze, że po pierwotnym zachwycie wiele rzeczy zaczyna mnie w tej grze nieco męczyć. To jest doskonale zaprojektowana, znakomita planszówka, ale nie wiem, czy gra tak do końca jest warta czasu i energii na nią poświęconej (a przynajmniej biorąc pod uwagę fakt, jak wyglądają partie z moimi znajomymi
).
Cywilizacja ma masę zalet, ale trochę ponarzekam. Co mi przeszkadza:
- kosmiczny downtime. Ja wszystko rozumiem - jak się ogarnia grę, to idzie szybciej. Ale ja gram z casualowymi graczami, a nie z ludźmi, którzy "wymasterowali" Cywilizację na wszystkie możliwe sposoby. Przy 7-8 akcjach Cywilnych i 5 militarnych tury dwóch graczy trwają tyle, że równie dobrze mogę grać przy drugim stole w jakiegoś fillera
.
- bardzo długi czas rozgrywki (prawie zawsze wychodzi 5 godzin)
- w trzeciej erze gra dostaje za dużego kopa. I to przeszkadza mi od samego początku kontaktu z grą i jest niezmienne. Wskaźniki idą na maksa w górę, gdzieś zatraca się ta fajna "skala mikro" pierwszych er.
- losowość doboru kart militarnych potrafi kosmicznie dopiec. Można iść w militaria i nie wyciągnąć ani jednej wojny/agresji (przerabiałem to na własnej skórze)
- a w kwestii militariów, niestety gra jest nieustannym wyścigiem zbrojeń i żerowaniem na najsłabszym graczu. Ja rozumiem, że trzeba rozwijać się równomiernie. Ale gracz idący w silnik punktów kultury/nauki, który odstaje militarnie od dwóch pozostałych jest nieustannym celem wojen/agresji. Jedna runda potrafi zniszczyć cały silnik i skutecznie wyeliminować gracza z walki o zwycięstwo. Mam wrażenie, że trzecia era to wyścig zbrojeń i próba wywołania jak najbardziej niszczycielskiej wojny o kulturę.
- końcowa punktacja jest rozczarowująca. Nie wiemy, jakie karty zagrali rywale, a sami możemy nie dostać kart, które akurat wpasowują się w naszą strategię rozwoju i nagrodzą nas punktami. Po 6 godzinach gry to potrafi wnerwić na maksa... W ostatniej erze przyrost kultury potrafi być kosmiczny i gracze potrafią nagle wystrzelić na torze i przegonić tych, którzy całą grę sprytnie budowali fajny silniczek. Ja rozumiem, że w trakcie pierwszych er gracze nie powinni skupiać się na produkcji punktów kultury, ale mimo wszystko mam wrażenie, że ostatnia era potrafi "zatrzeć" sukcesy graczy z poprzednich er, bo wskaźniki pod koniec gry są cholernie wysokie i w kilka rund można mocno przegonić rywali.
Nie wiem, coś mi zaczęło w tej grze nieco przeszkadzać. I prawdopodobnie jest to nieustanny wyścig zbrojeń i fakt, że po udanych atakach ze strony rywali gracz się już nie podniesie i wpadnie w spiralę klęski
.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Cywilizacja ma masę zalet, ale trochę ponarzekam. Co mi przeszkadza:
- kosmiczny downtime. Ja wszystko rozumiem - jak się ogarnia grę, to idzie szybciej. Ale ja gram z casualowymi graczami, a nie z ludźmi, którzy "wymasterowali" Cywilizację na wszystkie możliwe sposoby. Przy 7-8 akcjach Cywilnych i 5 militarnych tury dwóch graczy trwają tyle, że równie dobrze mogę grać przy drugim stole w jakiegoś fillera
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
- bardzo długi czas rozgrywki (prawie zawsze wychodzi 5 godzin)
- w trzeciej erze gra dostaje za dużego kopa. I to przeszkadza mi od samego początku kontaktu z grą i jest niezmienne. Wskaźniki idą na maksa w górę, gdzieś zatraca się ta fajna "skala mikro" pierwszych er.
- losowość doboru kart militarnych potrafi kosmicznie dopiec. Można iść w militaria i nie wyciągnąć ani jednej wojny/agresji (przerabiałem to na własnej skórze)
- a w kwestii militariów, niestety gra jest nieustannym wyścigiem zbrojeń i żerowaniem na najsłabszym graczu. Ja rozumiem, że trzeba rozwijać się równomiernie. Ale gracz idący w silnik punktów kultury/nauki, który odstaje militarnie od dwóch pozostałych jest nieustannym celem wojen/agresji. Jedna runda potrafi zniszczyć cały silnik i skutecznie wyeliminować gracza z walki o zwycięstwo. Mam wrażenie, że trzecia era to wyścig zbrojeń i próba wywołania jak najbardziej niszczycielskiej wojny o kulturę.
- końcowa punktacja jest rozczarowująca. Nie wiemy, jakie karty zagrali rywale, a sami możemy nie dostać kart, które akurat wpasowują się w naszą strategię rozwoju i nagrodzą nas punktami. Po 6 godzinach gry to potrafi wnerwić na maksa... W ostatniej erze przyrost kultury potrafi być kosmiczny i gracze potrafią nagle wystrzelić na torze i przegonić tych, którzy całą grę sprytnie budowali fajny silniczek. Ja rozumiem, że w trakcie pierwszych er gracze nie powinni skupiać się na produkcji punktów kultury, ale mimo wszystko mam wrażenie, że ostatnia era potrafi "zatrzeć" sukcesy graczy z poprzednich er, bo wskaźniki pod koniec gry są cholernie wysokie i w kilka rund można mocno przegonić rywali.
Nie wiem, coś mi zaczęło w tej grze nieco przeszkadzać. I prawdopodobnie jest to nieustanny wyścig zbrojeń i fakt, że po udanych atakach ze strony rywali gracz się już nie podniesie i wpadnie w spiralę klęski
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
BGG (moje oceny i komentarze)
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje dawne recenzje gier
SPRZEDAM (czasem coś, czasem nic)
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje dawne recenzje gier
SPRZEDAM (czasem coś, czasem nic)
- cezner
- Posty: 3084
- Rejestracja: 30 wrz 2005, 20:26
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 93 times
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki
Marudzisz
To jest w tej grze właśnie najpiękniejsze, że dotychczasowych liderów możesz w ostatniej erze przegonić.
Ja właśnie tak zazwyczaj gram, rozbudowuję ekonomię, nie zajmuję się na początku produkcją kultury i potem gonię i gonię. A jaka satysfakcja jak dogonię![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
W 3 osoby powinniście zejść do 3 godzin. 5 godzin to zdecydowanie za dużo.
"przegonić tych, którzy całą grę sprytnie budowali fajny silniczek"? To chyba oznacza, że silniczek wcale nie był optymalny.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
To jest w tej grze właśnie najpiękniejsze, że dotychczasowych liderów możesz w ostatniej erze przegonić.
Ja właśnie tak zazwyczaj gram, rozbudowuję ekonomię, nie zajmuję się na początku produkcją kultury i potem gonię i gonię. A jaka satysfakcja jak dogonię
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
W 3 osoby powinniście zejść do 3 godzin. 5 godzin to zdecydowanie za dużo.
"przegonić tych, którzy całą grę sprytnie budowali fajny silniczek"? To chyba oznacza, że silniczek wcale nie był optymalny.
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki
Ja swoja kopie sprzedałem po kilki partiach,. Wspomniany wcześniej downtime jest bardzo męczący. Gra zaczyna sie rozwlekac..a czas rozgrywki nie należy do najkrótszych. Przeszkadza mi też brak możliwości szybkiego oszacowania kto w danym momencie wygrywa. Pod koniec gry zliczamy konkretne karty i modyfikatory co potrafi zmienić sytuację diametralnie. Podczas rozgrywki ciężko to dokladnie oszacowac. Poza tym jak w tego typu grach nie ma zupełnie klimatu. Potwierdzam ze losowość moze byc wkurzająca
- warlock
- Posty: 4682
- Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1047 times
- Been thanked: 1997 times
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki
Może nie byłcezner pisze:Marudzisz![]()
To jest w tej grze właśnie najpiękniejsze, że dotychczasowych liderów możesz w ostatniej erze przegonić.
Ja właśnie tak zazwyczaj gram, rozbudowuję ekonomię, nie zajmuję się na początku produkcją kultury i potem gonię i gonię. A jaka satysfakcja jak dogonię
W 3 osoby powinniście zejść do 3 godzin. 5 godzin to zdecydowanie za dużo.
"przegonić tych, którzy całą grę sprytnie budowali fajny silniczek"? To chyba oznacza, że silniczek wcale nie był optymalny.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
W tej grze jest niby masa możliwości (może nawet nie niby
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Ostatnio zmieniony 05 wrz 2016, 12:42 przez warlock, łącznie zmieniany 3 razy.
BGG (moje oceny i komentarze)
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje dawne recenzje gier
SPRZEDAM (czasem coś, czasem nic)
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje dawne recenzje gier
SPRZEDAM (czasem coś, czasem nic)
- Odi
- Administrator
- Posty: 6493
- Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 617 times
- Been thanked: 974 times
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki
I bardzo historyczne. Inaczej przewaga wypracowana w Antyku ważyłaby w walce o zwycięstwo, a co w rzeczywistości znaczyła taka przewaga, to bardzo dobrze wiemycezner pisze: To jest w tej grze właśnie najpiękniejsze, że dotychczasowych liderów możesz w ostatniej erze przegonić.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- warlock
- Posty: 4682
- Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1047 times
- Been thanked: 1997 times
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki
Z całego mojego narzekania wynika tyle, że ta gra przestała być dla mnie idealną dychą, a stała się tylko "rewelacyjną dziewiątką"
. To jest wspaniała gra, ale ma trochę wad. ![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
BGG (moje oceny i komentarze)
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje dawne recenzje gier
SPRZEDAM (czasem coś, czasem nic)
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje dawne recenzje gier
SPRZEDAM (czasem coś, czasem nic)
- cezner
- Posty: 3084
- Rejestracja: 30 wrz 2005, 20:26
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 93 times
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki
To co piszesz o tych wojnach, że potrafią zniszczyć przeciwnika na tyle że nie ma sensu dalsza gra to niestety jest prawda.
O tym też kiedyś wspominałem. No niestety taki urok tej gry. Jeszcze wojny/agresje o punkty kultury nie są tak niszczące jak agresje niszczące budynki czy też wojny o populację.
O tym też kiedyś wspominałem. No niestety taki urok tej gry. Jeszcze wojny/agresje o punkty kultury nie są tak niszczące jak agresje niszczące budynki czy też wojny o populację.
- Trolliszcze
- Posty: 4784
- Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
- Has thanked: 69 times
- Been thanked: 1040 times
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki
Wiesz, ten argument ma dwie strony. Skoro ta przewaga nic nie znaczy, to po cholerę w ogóle rozgrywać pierwsze ery? Bez nich ta rozwlekła gra byłaby przynajmniej trochę krótsza!Odi pisze:I bardzo historyczne. Inaczej przewaga wypracowana w Antyku ważyłaby w walce o zwycięstwo, a co w rzeczywistości znaczyła taka przewaga, to bardzo dobrze wiemycezner pisze: To jest w tej grze właśnie najpiękniejsze, że dotychczasowych liderów możesz w ostatniej erze przegonić.
Grałem, gra mechanicznie bardzo solidna, ale rozwleczona ponad miarę - emocje płynące z rozgrywki nijak nie rekompensują mi tych kilku godzin. Natomiast w ogóle się nie dziwię, że tak bardzo podoba się miłośnikom civ-builderów (to z definicji są ludzie, którzy chętnie spędzą przy stole trzy dni w zamian za przyjemność budowania własnej cywilizacji).
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
- Odi
- Administrator
- Posty: 6493
- Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 617 times
- Been thanked: 974 times
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki
Nie twierdzę, że nic nie znaczy.
Znaczy bardzo dużo, bo pozwala złapać właściwy rozpęd i zbudować solidną podbudowę pod nadchodzące czasy nowożytne. Bez dobrze przepracowanego Antyku czy wieków średnich trudno będzie odpalić w erze III.
Znaczy bardzo dużo, bo pozwala złapać właściwy rozpęd i zbudować solidną podbudowę pod nadchodzące czasy nowożytne. Bez dobrze przepracowanego Antyku czy wieków średnich trudno będzie odpalić w erze III.
- Trolliszcze
- Posty: 4784
- Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
- Has thanked: 69 times
- Been thanked: 1040 times
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki
Czyli co, jednak przewaga wypracowana przez Greków w antyku coś im dała? ![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
- Odi
- Administrator
- Posty: 6493
- Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 617 times
- Been thanked: 974 times
- sqb1978
- Posty: 2623
- Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 41 times
- Been thanked: 142 times
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki
To, że jest wyścig zbrojeń i najsłabszy dostaje bęcki w swoje teatry jest mega klimatyczne i ma znakomite odniesienia do historii. Jest to oczywiście wielki plus dla gry wg. mnie. Szacunek, że gracie w to powyżej 2 osób, ja się raczej nie odważę ![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Sprzedam: Mr Jack Pocket, Blokus, Strife, Forgotten Circles EN + naklejki
Blog LotR LCG: Ranjufuls.pl, wątek na forum
Blog LotR LCG: Ranjufuls.pl, wątek na forum
- warlock
- Posty: 4682
- Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1047 times
- Been thanked: 1997 times
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki
Na dwie osoby zbieranie batów od rywala mi nie przeszkadzasqb1978 pisze:To, że jest wyścig zbrojeń i najsłabszy dostaje bęcki w swoje teatry jest mega klimatyczne i ma znakomite odniesienia do historii. Jest to oczywiście wielki plus dla gry wg. mnie. Szacunek, że gracie w to powyżej 2 osób, ja się raczej nie odważę
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
BGG (moje oceny i komentarze)
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje dawne recenzje gier
SPRZEDAM (czasem coś, czasem nic)
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje dawne recenzje gier
SPRZEDAM (czasem coś, czasem nic)
- sqb1978
- Posty: 2623
- Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 41 times
- Been thanked: 142 times
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki
Tu się zgodzę. Dlatego trzeba tak kombinować aby wygrać nie wychylając się zbytnio do przodu. W wielu grach tak bywa i pilnowanie aby nie stać się celem sojuszu uważam za cześć metagry
podobnie trzeba uważać w Civce Sida Maiera czy Grze o Tron
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Sprzedam: Mr Jack Pocket, Blokus, Strife, Forgotten Circles EN + naklejki
Blog LotR LCG: Ranjufuls.pl, wątek na forum
Blog LotR LCG: Ranjufuls.pl, wątek na forum