To taki który w przypadku konfliktu pozostaje bezstronnydetrytusek pisze:jaki to jest neutralny kolor?
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
To taki który w przypadku konfliktu pozostaje bezstronnydetrytusek pisze:jaki to jest neutralny kolor?
Wg instrukcji jest to tor w kolorze piaskowymdetrytusek pisze:jaki to jest neutralny kolor?
"mini-dodatek" gdzie będą dodatkowe plansze graczy. Może to poprawi regrywalność...BGG pisze:Russian Railroads: American Railroads is a mini-expansion for Russian Railroads with new player boards and various new elements.
świetna informacjapiton pisze:Zapowiedź kolejnego dodatku:
https://boardgamegeek.com/boardgameexpa ... -railroads
a z German Railroads nie jest wystarczająco regrywalnie??piton pisze: "mini-dodatek" gdzie będą dodatkowe plansze graczy. Może to poprawi regrywalność...
Gra jest dobra, ale powtarzające się schematy skutecznie mnie do niej zniechęciły.
Albo z klasyczną "Szklaną Pułapką"romeck pisze:Ale z tytułem serii to wtopili niczym "Elektroniczny Morderca".
tylko w tej grze jest tak, że nie możesz zmienić strategii żeby coś innym popsuć, nie ma możliwości freestylowania, bo od razu przegrywasz sromotnie. Zawsze musisz klepać swoje. Przeszkadzanie ma charakter przypadkowy.cezaras pisze:[
a z German Railroads nie jest wystarczająco regrywalnie??
Inna sprawa - że dla mnie sytuacja, w której wszyscy gracze znają te dwie-trzy strategi wygrywające, jest znakomitym punktem wyjścia do worker placementu:):).
dlatego podstawka niezmiennie wciąż mi się podoba.
troszkę jak gry logiczne (czy to szachy, czy tzaar)
Napiszcie, że to nie jest prawdąpiton pisze:
Potem pograliśmy z dodatkiem - na początku WOW, po ograniu znowu to samo. Wiele to nie zmieniło, niby tyle modułów i czadu z weglęm itp., Na początku super, ale jak potem się zobaczy jakie combo jest najskuteczniejsze z płytką 'x', a jakie combo z płytką 'z' to już każdy to powtarza i nie zagraża innym, bo potrzebuje zestaw abc, xyz. Tak samo z węglem i odpalaniem fabryk jeszcze raz - walka o węgiel na początku albo odpalanie konkretnych fabryk dających mega korzyści.
grałem dużo ponad 5 ale, ale sporo mniej niż kilkadziesiąttylko ja grałem kilkadziesiąt razy (+ on-line) więc jak ktoś grał 5 razy to tego nie odczuje
mogę napisać, że nie jest to prawdą przez 10 pierwszych partii z dodatkiemNapiszcie, że to nie jest prawdą
Spróbowałem raz, dał dużo punktów ale wciąż tory dają więcejdetrytusek pisze:Ja słowa Pitona potwierdzam odnośnie podstawki. Chociaż najgłupszym bonusem swego czasu wydawał mi się drugi pionek nauki ale raz spróbowałem i dał mnóstwo punktów. Jednak pewne schematy są - najbardziej to widać w grze 2p.
Drugi fioletowy, to jest potęga, gdy grasz z dodatkiem i masz stałe dodatkowe ruchy na torze fabryk/industrializacji.the_ka pisze:Spróbowałem raz, dał dużo punktów ale wciąż tory dają więcejdetrytusek pisze:Ja słowa Pitona potwierdzam odnośnie podstawki. Chociaż najgłupszym bonusem swego czasu wydawał mi się drugi pionek nauki ale raz spróbowałem i dał mnóstwo punktów. Jednak pewne schematy są - najbardziej to widać w grze 2p.
Pewno tak jest, przynajmniej do czasu .... gdy którykolwiek z przeciwników ma podobny (albo wręcz identyczny) pomysł na gręja w tej grze mam nieodparte odczucie, że zawsze robię to samo. Straszny automatyzm mi się wdał w granie. Combosy te same, te same ruchy, zawsze wybór tych samych tras kolejowych itd. Na początku tego wątku była taka dyskusja, a ja wtedy piałem jaka to niesamowita gra...potem piałem o dodatku i znowu meh.
ale jest trochę tej losowości bo musisz dobrać strategię pod inżynierów, którzy są dostępni.piton pisze:
W tej grze brak jest losowych elementów w setupie i to ją zabija moim zdaniem. Ewentualnie w trakcie gry jakieś losowe elementy żeby urozmaicić rozgrywkę. Tego wciąż brak.