Impulse

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
GrzeL
Administrator
Posty: 1140
Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
Lokalizacja: okolica Warszawy
Has thanked: 9 times
Been thanked: 57 times

Re: Impulse

Post autor: GrzeL »

Veridiana pisze:1) Czy mógłby ktoś podsumować zasady ruchu statków? Z tego co chyba ogarnęłam:

- Krążownik może przejść przez kartę z samymi cudzymi Transportowcami - automatycznie je wtedy niszczy
- Jeśli tych Transportowców "pilnuje" ich Krążownik, to mój Krążownik wpierw musi wygrać z nim walkę, aby zniszczyć wszystkie wrogie statki
- Jeśli w trakcie bitwy na karcie znajdują się statki (K lub T) innych graczy, to też giną, jeśli walkę wygrał atakujący (tutaj nie jestem pewna)
- Jeśli na karcie są cudze Krążowniki, to muszę walczyć z którymś z nich, jeśli chce przejść tę kartę (i ustawiam się na bramie, gdzie on jest, a nie na bramie, na której zamierzałam, czyli jestem jakby ruch w plecy)
- Transportowce mogą w pokoju koegzystować na jednej karcie
- Transportowce nie mogą wchodzić na kartę, którą patrolują cudze Krążowniki
- Transportowce odpalają akcję tylko z karty, na której kończą swój ruch

2) wszystkie akcje z Impulsu są obowiązkowe, a z Planu nie?
Ad 1
Dobrze, poza przekreślonymi fragmentami.
Ad 2
Nie, wszystkie akcje z kart są opcjonalne i można je wykonać częściowo.
Ostatnio zmieniony 17 paź 2016, 12:07 przez GrzeL, łącznie zmieniany 3 razy.
Quetzalcoatl
Posty: 353
Rejestracja: 07 cze 2012, 10:32
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Impulse

Post autor: Quetzalcoatl »

Takie mam wątpliwości
1. Czy można ruszyć jednym statkiem dwa razy? Wykonując akcję "Przemieść dwie floty..." ruszając pierwszą łączę się z drugą, to mogę następnie całą drugą poruszyć?
2. Czy akcje można wykonywać niepełne? Np. "Przemieść dwie floty..." można ruszyć tylko jedną?
3. Czy budując krążownik na bramie z nieodkrytą kartą nie eksploruje jej, dopóki jakimś statkiem się na nią nie ruszę? Budowa nie pozwala odkrywać karty?
myszor
Posty: 205
Rejestracja: 13 mar 2013, 14:54
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 1 time

Re: Impulse

Post autor: myszor »

Quetzalcoatl pisze:1. Czy można ruszyć jednym statkiem dwa razy? Wykonując akcję "Przemieść dwie floty..." ruszając pierwszą łączę się z drugą, to mogę następnie całą drugą poruszyć?
Raczej liczy się stan początkowy (czyli: nie), ale tu mogę się mylić.
Quetzalcoatl pisze:2. Czy akcje można wykonywać niepełne? Np. "Przemieść dwie floty..." można ruszyć tylko jedną?
Tak.
Quetzalcoatl pisze:3. Czy budując krążownik na bramie z nieodkrytą kartą nie eksploruje jej, dopóki jakimś statkiem się na nią nie ruszę? Budowa nie pozwala odkrywać karty?
Eksplorujesz w momencie, gdy przez nią przelecisz (Krążownik) lub na niej staniesz (Transportowiec).
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6133
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 652 times
Been thanked: 513 times
Kontakt:

Re: Impulse

Post autor: pan_satyros »

GrzeL pisze: Ad 2
Nie, wszystkie akcje z kart są opcjonalne i można je wykonać częściowo.
czyli w instrukcji jest błąd, gdyż w 2 różnych miejscach sobie przeczy.

str. 10 "rozegrać je wszystkie", "każdy z graczy MUSI wykonać w swojej turze" (dotyczy Impulsu)

po czym na stronie 21, w kontekście planu "podobnie jak w Impulsie możesz pomijać pojedyncze akcje"

i dalej str 25 "pamiętaj, ze wszystkie akcje są opcjonalne i nie musisz ich zagrywać"

Już nic z tego nie wiem.

Druga sprawa: które wartości traktuje się na zasadzie "do X"? czy jeśli mam zdolność np. "zbadaj dwie karty o wartości [2] z talii" to oznacza że słowo "do" wstawiam przed każdą z cyfr/liczebników? czyli: "zbadaj DO dwie karty o wartości DO [2] z talii" ?
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: Impulse

Post autor: misioooo »

pan_satyros pisze:Druga sprawa: które wartości traktuje się na zasadzie "do X"? czy jeśli mam zdolność np. "zbadaj dwie karty o wartości [2] z talii" to oznacza że słowo "do" wstawiam przed każdą z cyfr/liczebników? czyli: "zbadaj DO dwie karty o wartości DO [2] z talii" ?
Jak pojawia się liczba na karcie (niezależnie czy w nawiasie czy nie - jest to zawsze maksimum. Możesz w jej miejsce wstawić sobie mniejszą.
Masz "poradnik" ze szczegółowym opisem akcji i tam w opisach to jest raczej wyraźnie określone. Te opisy akcji są od samego Carla Chudyka więc tego się trzymajmy.
https://docs.google.com/document/d/1NaP ... sp=sharing
Np:
PRZEMIEŚĆ flotę [X] statków o dwa obszary
Wybierz swoją flotę składającą się z maksymalnie [X] statków (Transportowców albo Krążowników, nie możesz mieszać typu statków w ramach jednej floty). Wybraną flotę możesz przemieścić o jeden albo dwa obszary
Z automatu to jest odpowiedź na twoje pytanie nr 1 :)
Możesz wybrać zero statków czy czegokolwiek ;) (czyli tak w praktyce nie wykonywać akcji).
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Awatar użytkownika
Pan_K
Posty: 2506
Rejestracja: 24 wrz 2014, 19:16
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 189 times
Been thanked: 168 times

Re: Impulse

Post autor: Pan_K »

Pewnie to jest w poradniku, ale jeszcze nie zdążyłem przeczytać, a niecierpliwię się :)

1. Co w sytuacji, jeśli na początku swojej tury nie mam kart na ręce, żeby dołożyć do impulsu (np. w wyniku ataku przez innego gracza i zagrania wszystkich kart jako posiłków)?

2. Czy krążowniki leżące na jednym obszarze, ale na różnych bramach mogę na potrzeby ruchu potraktować jako jedną flotę, czy muszę ruszyć najpierw któryś/eś z jednej bramy na drugą, by dopiero potem (w kolejnej akcji dowodzenia?) poruszyć tą flotą jako całością? (Sądzę, że raczej druga opcja).

3. W jakich dokładnie sytuacjach zadziałać może sabotaż?
a) jeśli moje krążowniki są na bramie tego samego obszaru, co krążowniki przeciwnika (to raczej jasne)
b) jeśli moje krążowniki są na bramie obszaru, na którym znajdują się transportowce przeciwnika? (To chyba nie może się zdarzyć, skoro zniszczyłbym je wlatując na bramę tego obszaru - czy nie?)
c) jeśli moje transportowce są na tym samym obszarze, co transportowce przeciwnika (to chyba też jasne)
d) any other possibilities?
3.1. Rozumiem przy tym, że jak odpalam akcję sabotażu transportowcem na planszy, to mogę wybrać dowolną kartę z sytuacją pozwalającą na sabotaż, a nie tę, na którą wleciałem flotą transportowców.
„Rzekł głupi w swoim sercu: nie ma Boga.”

Ryba bez roweru, to tylko ryba...
Awatar użytkownika
Veridiana
Administrator
Posty: 3241
Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
Lokalizacja: Czyżowice
Has thanked: 16 times
Been thanked: 72 times
Kontakt:

Re: Impulse

Post autor: Veridiana »

ad 3)
a) zadziała
b) zadziała (transportowce niszczy krążownik który przelatuje przez kartę, a nie taki, który dopiero zajmuje na niej pierwszą bramę)
c) zadziała
d) chyba nie
3.1 ) tak
Awatar użytkownika
Pan_K
Posty: 2506
Rejestracja: 24 wrz 2014, 19:16
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 189 times
Been thanked: 168 times

Re: Impulse

Post autor: Pan_K »

Dzięki Veridiana :)
Dodam, że na podstawie Poradnika Gracza (np. s. 3, lub 6) punkt 2. należy rozstrzygnąć na korzyść drugiej opcji (flota składa się tylko z krążowników na jednej bramie). Ale chętnie usłyszę potwierdzenie od kogoś, kto jest pewien.
No i co z punktem 1?
„Rzekł głupi w swoim sercu: nie ma Boga.”

Ryba bez roweru, to tylko ryba...
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: Impulse

Post autor: misioooo »

Pan_K pisze:Dzięki Veridiana :)
Dodam, że na podstawie Poradnika Gracza (np. s. 3, lub 6) punkt 2. należy rozstrzygnąć na korzyść drugiej opcji (flota składa się tylko z krążowników na jednej bramie). Ale chętnie usłyszę potwierdzenie od kogoś, kto jest pewien.
No i co z punktem 1?
Poradnik gracza dobrze to opisuje. Tak przynajmniej Carl Chudyk to opisał - potrzebujesz innego potwierdzenia niż od autora gry, że flota to zbiór statków na jednej bramie / karcie (transportowce)? :twisted: To ja ci potwierdzam - jak masz krążowniki na 2 różnych bramach tej samej karty to tworzą one dwie różne floty.

1) Hmm... Sytuacja chyba raczej mało prawdopodobna... Jednak zgodnie z zasadami - jak nie masz kart to pomijasz tę fazę (dokładania do impulsu). Źródło: https://boardgamegeek.com/filepage/1052 ... es-summary
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Awatar użytkownika
Pan_K
Posty: 2506
Rejestracja: 24 wrz 2014, 19:16
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 189 times
Been thanked: 168 times

Re: Impulse

Post autor: Pan_K »

misioooo pisze: Poradnik gracza dobrze to opisuje. Tak przynajmniej Carl Chudyk to opisał - potrzebujesz innego potwierdzenia niż od autora gry, że flota to zbiór statków na jednej bramie / karcie (transportowce)? :twisted: To ja ci potwierdzam - jak masz krążowniki na 2 różnych bramach tej samej karty to tworzą one dwie różne floty.
Złośliwiec :roll: Chodziło mi raczej o to, czy dobrze rozumiem zapis. 8)
1) Hmm... Sytuacja chyba raczej mało prawdopodobna... Jednak zgodnie z zasadami - jak nie masz kart to pomijasz tę fazę (dokładania do impulsu). Źródło: https://boardgamegeek.com/filepage/1052 ... es-summary
To raczej jasne*, bo niby skąd miałbym wziąć kartę. Sęk w tym, co się dzieje z impulsem? Przesuwa się (tzn. spada najstarsza karta), czy zostaje w miejscu; dopiero kolejny gracz dokłada kartę w wolne miejsce i dopiero po jego turze impuls się przesuwa? Sądzę, że tak, ale nie znalazłem nigdzie informacji w instrukcji.

EDIT: *Zresztą: wcale nie jest to takie jasne, bo instrukcji nie znalazłem na ten temat ani słowa.
„Rzekł głupi w swoim sercu: nie ma Boga.”

Ryba bez roweru, to tylko ryba...
Awatar użytkownika
GrzeL
Administrator
Posty: 1140
Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
Lokalizacja: okolica Warszawy
Has thanked: 9 times
Been thanked: 57 times

Re: Impulse

Post autor: GrzeL »

Pan_K pisze:
misioooo pisze:1) Hmm... Sytuacja chyba raczej mało prawdopodobna... Jednak zgodnie z zasadami - jak nie masz kart to pomijasz tę fazę (dokładania do impulsu). Źródło: https://boardgamegeek.com/filepage/1052 ... es-summary
To raczej jasne*, bo niby skąd miałbym wziąć kartę. Sęk w tym, co się dzieje z impulsem? Przesuwa się (tzn. spada najstarsza karta), czy zostaje w miejscu; dopiero kolejny gracz dokłada kartę w wolne miejsce i dopiero po jego turze impuls się przesuwa? Sądzę, że tak, ale nie znalazłem nigdzie informacji w instrukcji.

EDIT: *Zresztą: wcale nie jest to takie jasne, bo instrukcji nie znalazłem na ten temat ani słowa.
Jeśli nie możesz dołożyć do Impulsu, to nie dokładasz, a na koniec tury nie odrzucasz żadnej karty z Impulsu.
Awatar użytkownika
GrzeL
Administrator
Posty: 1140
Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
Lokalizacja: okolica Warszawy
Has thanked: 9 times
Been thanked: 57 times

Re: Impulse

Post autor: GrzeL »

Pan_K pisze:3. W jakich dokładnie sytuacjach zadziałać może sabotaż?
d) any other possibilities?
Jeśli moje transportowce są na karcie, na której na jednej z bram znajdują się krążowniki przeciwnika.
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4139
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 318 times
Been thanked: 347 times

Re: Impulse

Post autor: tomb »

GrzeL pisze:
Veridiana pisze:1) Czy mógłby ktoś podsumować zasady ruchu statków? Z tego co chyba ogarnęłam:
[...]
- Jeśli w trakcie bitwy na karcie znajdują się statki (K lub T) innych graczy, to też giną, jeśli walkę wygrał atakujący (tutaj nie jestem pewna)
Ad 1
Dobrze.
Na podstawie którego zapisu twierdzicie, że Krążowniki nie biorące udziału w walce, ale leżące na bramach tej samej karty, giną po bitwie? (Nie podważam tego, ale nie znalazłem potwierdzenia, jedynie wątłe przesłanki.)
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
Awatar użytkownika
GrzeL
Administrator
Posty: 1140
Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
Lokalizacja: okolica Warszawy
Has thanked: 9 times
Been thanked: 57 times

Re: Impulse

Post autor: GrzeL »

tomb pisze:
GrzeL pisze:
Veridiana pisze:1) Czy mógłby ktoś podsumować zasady ruchu statków? Z tego co chyba ogarnęłam:
[...]
- Jeśli w trakcie bitwy na karcie znajdują się statki (K lub T) innych graczy, to też giną, jeśli walkę wygrał atakujący (tutaj nie jestem pewna)
Ad 1
Dobrze.
Na podstawie którego zapisu twierdzicie, że Krążowniki nie biorące udziału w walce, ale leżące na bramach tej samej karty, giną po bitwie? (Nie podważam tego, ale nie znalazłem potwierdzenia, jedynie wątłe przesłanki.)
Rzeczywiście jest błąd, moje przeoczenie. Odpowiedni post poprawiony.
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4139
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 318 times
Been thanked: 347 times

Re: Impulse

Post autor: tomb »

GrzeL pisze:Rzeczywiście jest błąd, moje przeoczenie.
Ok, to rozpatrzmy taką sytuację - trzy bramy są patrolowane przez krążowniki graczy A, B i C. Na karcie stoją Transportowce graczy A, B i C.
Gracz A przelatuje flotą Krążowników do bramy z flotą gracza B, rozpoczynając walkę, którą:
1) przegrywa - zatem niszczona jest tylko flota krążowników gracza A i żaden inny statek na karcie;
2) wygrywa - zatem zniszczone zostają przegrywające krążowniki gracza B oraz jego transportery. Czy transportery gracza C również zostają zniszczone?

Co się stanie w punkcie 2, jeśli na bramie nie biorącej udziału w walce, zamiast floty gracza C, znajduje się druga flota gracza B?
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
Awatar użytkownika
GrzeL
Administrator
Posty: 1140
Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
Lokalizacja: okolica Warszawy
Has thanked: 9 times
Been thanked: 57 times

Re: Impulse

Post autor: GrzeL »

tomb pisze:
GrzeL pisze:Rzeczywiście jest błąd, moje przeoczenie.
Ok, to rozpatrzmy taką sytuację - trzy bramy są patrolowane przez krążowniki graczy A, B i C. Na karcie stoją Transportowce graczy A, B i C.
Gracz A przelatuje flotą Krążowników do bramy z flotą gracza B, rozpoczynając walkę, którą:
1) przegrywa - zatem niszczona jest tylko flota krążowników gracza A i żaden inny statek na karcie;
2) wygrywa - zatem zniszczone zostają przegrywające krążowniki gracza B oraz jego transportery. Czy transportery gracza C również zostają zniszczone?

Co się stanie w punkcie 2, jeśli na bramie nie biorącej udziału w walce, zamiast floty gracza C, znajduje się druga flota gracza B?
Ad 2
Tak.

Nie ma to nic do rzeczy.
Jeśli krążownik przeleci poprzez kartę, to niszczy wszystkie wrogie transportowce znajdujące się na niej.
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4139
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 318 times
Been thanked: 347 times

Re: Impulse

Post autor: tomb »

Czyli - jednym zdaniem - jeśli flota Krążowników przeleci przez kartę i wygra walkę na docelowej bramie, to niszczy wrogie Krążowniki na tej bramie oraz wszystkie wrogie Transportowce na karcie, niezależnie od tego, czy i czyje Krążowniki znajdują się na pozostałych bramach tej karty.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
Awatar użytkownika
GrzeL
Administrator
Posty: 1140
Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
Lokalizacja: okolica Warszawy
Has thanked: 9 times
Been thanked: 57 times

Re: Impulse

Post autor: GrzeL »

tomb pisze:Czyli - jednym zdaniem - jeśli flota Krążowników przeleci przez kartę i wygra walkę na docelowej bramie, to niszczy wrogie Krążowniki na tej bramie oraz wszystkie wrogie Transportowce na karcie, niezależnie od tego, czy i czyje Krążowniki znajdują się na pozostałych bramach tej karty.
Tak.
Awatar użytkownika
pinata
Posty: 613
Rejestracja: 11 mar 2014, 23:39
Been thanked: 11 times

Re: Impulse

Post autor: pinata »

Dwa pytania dotyczące karty "PRZEMIEŚĆ flotę dwóch statków o [X] obszar":

1. Czy można przemieścić Transportowce na ten sam obszar z którego startują, aby go ponownie aktywować? Tzn.: zrobić ruch o dwa obszary (tam i z powrotem), lub ruch o trzy obszary (kółeczko).

2. Nie mam pod ręką instrukcji, ale w poradniku przygotowanym przez Misioooo jest zdanie "Nie możesz przemieścić floty Transportowców na obszar z wrogimi Krążownikami na którejkolwiek bramie docelowej karty". Domyślam się, że Flota Transportowców poruszająca się o więcej niż jeden obszar nie może napotykać wrogich Krążowników nie tylko na docelowym Obszarze, ale również na Obszarach przez które przelatuje. Czy tak?
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4139
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 318 times
Been thanked: 347 times

Re: Impulse

Post autor: tomb »

pinata pisze:Dwa pytania dotyczące karty "PRZEMIEŚĆ flotę dwóch statków o [X] obszar":

1. Czy można przemieścić Transportowce na ten sam obszar z którego startują, aby go ponownie aktywować? Tzn.: zrobić ruch o dwa obszary (tam i z powrotem), lub ruch o trzy obszary (kółeczko).

2. Nie mam pod ręką instrukcji, ale w poradniku przygotowanym przez Misioooo jest zdanie "Nie możesz przemieścić floty Transportowców na obszar z wrogimi Krążownikami na którejkolwiek bramie docelowej karty". Domyślam się, że Flota Transportowców poruszająca się o więcej niż jeden obszar nie może napotykać wrogich Krążowników nie tylko na docelowym Obszarze, ale również na Obszarach przez które przelatuje. Czy tak?
1. Nie możesz (źródło - appendix Chudyka lub od biedy instrukcja s.28).
2. Wydaje mi się, że nie - wrogie krążowniki mogą patrolować tylko kartę, z której startują transportowce, reszta kart na ich trasie musi być bez wrogich krążowników.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
Awatar użytkownika
Pan_K
Posty: 2506
Rejestracja: 24 wrz 2014, 19:16
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 189 times
Been thanked: 168 times

Re: Impulse

Post autor: Pan_K »

ad 2) wydaje mi się, że krążowniki automatycznie niszczą transportowce. Więc te drugie nie mogą wlecieć na obszar patrolowany przez te pierwsze.
„Rzekł głupi w swoim sercu: nie ma Boga.”

Ryba bez roweru, to tylko ryba...
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: Impulse

Post autor: misioooo »

Pan_K pisze:ad 2) wydaje mi się, że krążowniki automatycznie niszczą transportowce. Więc te drugie nie mogą wlecieć na obszar patrolowany przez te pierwsze.
Jest to zgodne z appendixem/opisem kart od Carla Chudyka. Nie można transportowcami latać przez/na obszary patrolowane przez wrogie krążowniki (chyba logiczne).
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Awatar użytkownika
Andy
Posty: 5130
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 77 times
Been thanked: 192 times

Re: Impuls

Post autor: Andy »

Ilekroć trafiałem na ten fragment polskiej instrukcji:
Instrukcja na s. 4 pisze:Krążownik musi być zwrócony na bramie w kierunku Sektora Rdzenia
ograniał mnie metafizyczny niepokój. Krążowniki patrolują dwa sektory połączone bramą, na której się znajdują; jakie znaczenie może mieć zatem, w którą stronę skierowany jest dziób statku? Ale z drugiej strony takie kategoryczne stwierdzenie w opisie przygotowania do gry musi coś oznaczać, coś czego nie jestem w stanie ogarnąć. Tyle że nigdzie dalej w instrukcji ta kwestia już nie wraca.

Na szczęście coś mnie tknęło i zajrzałem do oryginalnych reguł. A tam stoi:
Then place 3 ships on your Home: 2 ships on the card standing up (Transports), and 1 ship on its side on the gate facing the Sector Core (a Cruiser).
Czyli krążownik nie musi być zwrócony w kierunku Rdzenia, tylko umieszczony na tej bramie Bazy, która znajduje się od strony Rdzenia!

Kosmos jest pełen tajemnic!
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: Impuls

Post autor: misioooo »

Andy pisze:Ilekroć trafiałem na ten fragment polskiej instrukcji:
Instrukcja na s. 4 pisze:Krążownik musi być zwrócony na bramie w kierunku Sektora Rdzenia
ograniał mnie metafizyczny niepokój. Krążowniki patrolują dwa sektory połączone bramą, na której się znajdują; jakie znaczenie może mieć zatem, w którą stronę skierowany jest dziób statku? Ale z drugiej strony takie kategoryczne stwierdzenie w opisie przygotowania do gry musi coś oznaczać, coś czego nie jestem w stanie ogarnąć. Tyle że nigdzie dalej w instrukcji ta kwestia już nie wraca.

Na szczęście coś mnie tknęło i zajrzałem do oryginalnych reguł. A tam stoi:
Then place 3 ships on your Home: 2 ships on the card standing up (Transports), and 1 ship on its side on the gate facing the Sector Core (a Cruiser).
Czyli krążownik nie musi być zwrócony w kierunku Rdzenia, tylko umieszczony na tej bramie Bazy, która znajduje się od strony Rdzenia!

Kosmos jest pełen tajemnic!
Zgadza się :) Ktoś przetłumaczył to po pivku chyba ;)
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Awatar użytkownika
Andy
Posty: 5130
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 77 times
Been thanked: 192 times

Re: Impuls

Post autor: Andy »

To nawet nie jest "lost in translation", to "gained in translation"! :wink:
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
ODPOWIEDZ