TOMI pisze:Wiem że pytanie wyda się banalne ale ....... na czym polegają gry LCG kooperacyjne. Wiem co to system LCG ale do tego klimat współpracy !? Kompletnie nie mogę sobie tego wyobrazić. Mogę prosić tak wyjaśnienie w kilku słowach. Dzięki
Każdy z graczy ma zbudowaną przez siebie talię z jakimiś bohaterami (3 w WP, 1 w AH), które to talie będą przeciwstawiać się talii scenariusza. Ta natomiast będzie na jakichś tam zasadach wyrzucać co turę karty, które trzeba pokonać, przejść czy po prostu takie, które uprzykrzają nam życie. Sam scenariusz składa się z kilku osobnych kart, które trzeba przejść - każda przedstawia jakiś warunek, dzięki któremu przechodzimy do następnego etapu, przejście ostatniego to zwycięstwo. Gracze wystawiają sobie sojuszników, itemki i takie różne, żeby pokonać przeciwników wyplutych przez talię scenariusza, wypełnić zadane cele itp.
Deckbuilding jest dwojako inny od standardowych karcianek lcg - trochę mniej skomplikowany, ale również wymagający współpracy między taliami. AH dodaje jeszcze element rozwoju postaci (jeszcze bardziej upraszcza deckbuilding, za to ze scenariusza na scenariusz dodajemy sobie nowe karty) i szczyptę erpegowej swobody (system akcji i mini-plansza z kart lokacji).
Odnośnie koszulek - W WP koszulkuję tylko aktualne talie graczy i wystarczy. Karty są dość wytrzymałe, żeby sporadycznie tasowane karty scenariusza się nie niszczyły. Nie ma turniejowej spiny, więc nie ma problemu. Podobnie z proxami i techniczną stroną gry - każdy inaczej tapuje, gdzie indziej zbiera zasoby, inaczej nazywa karty i stosuje swoje skróty, ale nikomu to nie przeszkadza.