Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
TOMI pisze:Nie chce narzekać przed premierą ale ....... gra wydaje mi się trochę sucha. Klimat chyba bardziej muszą tworzyć sami gracze. Żeby zdobyć jedną kartę, muszę zdobyć dwie inne, po drodze dostaje rany i znowu zdobywam karty by zdobyć kolejne itd ... Emocji tu chyba niezbyt dużo !?obym się mylił
Jeśli masz jakieś doświadczenie z karciankami z klimatem (typu Legendary Alien) i Ci się nie podobały to masz rację - będziesz miał niezbyt dużo emocji. Jeśli Ci się podobały to też masz rację - mylisz się A jak nie grałeś, to nikt Ci nie odpowie, tak, żeby miało to jakąś wartość, bo nie wiadomo czy to poczujesz czy nie.
Immanentnie abstrahując od transcendentalnych dywagacji, w kierunku pejoratywnych aczkolwiek konstruktywnych rekapitulacji, dochodzimy do konkluzji, że ewenement jest ewidentnym paradoksem.
Nie jest tak źle przez to, że robimy więcej niż tylko zagrywanie kart. Określone lokacje, po których się fizycznie poruszamy i to samo robią potwory, wykonujemy określone akcje i wszystko co robimy się trzyma kupy.
Jak dla mnie to jest bardziej klimatyczna gra niż słynący z klimatu Eldritch.
W8 what? W podstawce jest event za 0 dający nam 3 surowca i już się wydaje mega dobra, a tu już w 2gim packu event za 0 dający razem 4 surowce i 4 karty?
Bardzo ciekawy pomysł z tym pociągiem, liczę że w przyszłości będzie więcej tego typu scenariuszy, wydaje mi się też że nie będzie problemu z regrywalnością o ile uzbiera się spora liczba dodatków i wzrosną możliwości deckbuildingu tak jak w WP:LCG. Po za tym to orientuje się jak będzie z wysyłką po premierze u nas skoro 11 listopada to święto? Pewnie trzeba będzie na głodzie czekać do poniedziałku.
W8 what? W podstawce jest event za 0 dający nam 3 surowca i już się wydaje mega dobra, a tu już w 2gim packu event za 0 dający razem 4 surowce i 4 karty?
Ten z podstawki jest zerowego poziomu a ten z drugiego packa ma 3 kropki i do tego trzeba go użyć będąc w tej samej lokacji co drugi gracz.
Ayaram pisze:W8 what? W podstawce jest event za 0 dający nam 3 surowca i już się wydaje mega dobra, a tu już w 2gim packu event za 0 dający razem 4 surowce i 4 karty?
Mają rozmach z power creepem
No nie do końca, po pierwsze karta wymaga 3 expa aby wrzucić ją do talii, a po drugie aby ją skutecznie zagrać trzeba stać na tym samym polu z innym graczem, a więc nie aż taki power creep.
EDIT: Sorki, zobaczylem dopiero że ktoś już wcześniej zareagował
Zapowiada się niezła gra ale mam ogromne wątpliwości dotyczące grywalności. Dla mnie wyznacznikiem jest WP i to zawsze już będzie punkt odniesienia do wszelkich porównań. Wolałbym żeby zamiast żetonów chaosu, autorzy postawili na kostkę. Zestaw podstawowy biorę na 99% ale jeśli będzie mnie szybko zmuszał do dodatków to już dalej raczej nie pójdę.
Żaden problem! Sprawdzasz ile ma być żetonów w scenariuszu, bierzesz kostkę posiadającą wystarczającą liczbę ścianek i robisz rozpiskę, przyporządkowując żetony do wyników ;P
Tak, kostka, czy żetony - jeden pies, skoro żetonów nie ubywa. To kolejna różnica względem efektów cienia w WP. Tam, po pierwsze, mocni wrogowie są jednocześnie mocną kartą cienia (nie zawsze, ale często), czyli walcząc z koksem zmniejsza się prawdopodobieństwo wyciągnięcia najgorszego cienia, a po drugie - pula efektów cienia jest zamknięta i do pewnego stopnia orientujemy się, czy coś nam w danej chwili grozi, czy nie. Tutaj jest tylko ciągłe porównywanie wartości.
Zastanawiam się, jak wpłynie ta losowość na rozgrywkę. Gdyby chodziło o pojedynczy scenariusz to wszystko bym przełknął, ale skoro gra ustawiona jest pod kampanię, a w niej lepszy wynik we wcześniejszym scenariuszu ułatwia dalszą grę (tak wnioskuję z opisu zdobywania doświadczenia), to jestem cały czas pełen obaw.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
Losowość sprawi że raz będziesz miał lekko i przyjemnie a raz bardzo ciężko nawet jeśli wcześniejsze scenariusze w kampanii kończyłeś z dobrym wynikiem.
tomb pisze:Tak, kostka, czy żetony - jeden pies, skoro żetonów nie ubywa. To kolejna różnica względem efektów cienia w WP. Tam, po pierwsze, mocni wrogowie są jednocześnie mocną kartą cienia (nie zawsze, ale często), czyli walcząc z koksem zmniejsza się prawdopodobieństwo wyciągnięcia najgorszego cienia, a po drugie - pula efektów cienia jest zamknięta i do pewnego stopnia orientujemy się, czy coś nam w danej chwili grozi, czy nie. Tutaj jest tylko ciągłe porównywanie wartości.
Zastanawiam się, jak wpłynie ta losowość na rozgrywkę. Gdyby chodziło o pojedynczy scenariusz to wszystko bym przełknął, ale skoro gra ustawiona jest pod kampanię, a w niej lepszy wynik we wcześniejszym scenariuszu ułatwia dalszą grę (tak wnioskuję z opisu zdobywania doświadczenia), to jestem cały czas pełen obaw.
Jest kilka poziomów trudności, więc można ograniczyć POWER gry do swoich potrzeb. Jak już się przyzwyuczaisz i będzie Ci za łatwo sięgasz po wariant - WARIAT albo jak kto woli dla MASOCHISTÓW
Orientuje się ktoś może czy jest gdzieś taka możliwość, żeby sklep wysłał grę przed premierą, tak aby otrzymać ją w czwartek, przed długim weekendem? Czy pozostaje tylko kupno gry w sklepie stacjonarnym?
pan_satyros pisze:O i to jest super wiadomość. Na pewno będę jej używał, przynajmniej czasami.
Ale czy to będzie dalej gra planszowa/karciana ?
Tak, zresztą widać, że pojawiają się takie gry - XCOM, nowa Posiadłość, Descent. Dla mnie takie rozszerzenie doświadczenia to plus. Do Arkham Horror przydałby się też dziennik kampanii - przecież to lepsze niż ręczne zapisywanie na kartce
Taka ciekawostka. Wątek AH LCG na tym forum ciągnie się 34 strony zanim jeszcze wydana została gra. Wątek WP LCG zanim została wydana gra ma 1,5 strony ... Wtedy jeszcze ludzie nie wiedzieli czym jest/może być kooperacyjne LCG i pewie dlatego ...
A żeby wątek był na temat to co do ilości CS jakie trzeba zakupić, zeby grać w tą grę. Nie oszukujmy się - muszą być dwie sztuki. Można sobie wmawiać, ze na jednym to przygoda, że będą dodatki i tralalala. Prawda jest taka, żegra na 1 CS to jakby z góry podnoszenie poziomu trudności gry. Dlaczego ? zprostej przyczyczny - talia ma skłądać się z 30 kart ... więc połowe decku przemiela się na ręce zanim zacznie się grać. Więc, grając pewnie na postaci, która swoją grywalność określa od tego ile np. dodatków określonych jest w grze to jest niezwykle istotnie ważne. Gra mono deckami z pewnością będzie przjemniejsza. Jedynie pierwszą gre mam zamiar grać na testowych proponowanych taliach a potem składać mono talie dla każdego rodzaju i po kolei przechodzić scenariusze ... a dopiero potem znająć siłę określonych kart zacząć składać mieszane . Gra na 1 cs to takie ułomne demo, które może być fajne, ale i irytujące pewnie po kilku grach ... i tak należy się cieszyć, że tym razem FFG zafudnowało nam dwie kopie gry a nie 3.
Ktoś ma potrzebę wydawania 140 zł by maksymalizować skuteczność decku na maksa, proszę bardzo. Ale gadanie, że gra na 1csie + dodatki to "ułomne demo" to delikatnie rzecz mówiąc przesada. 1 CS jest "good enough".
Ktoś ma potrzebę wydawania 140 zł by maksymalizować skuteczność decku na maksa, proszę bardzo. Ale gadanie, że gra na 1csie + dodatki to "ułomne demo" to delikatnie rzecz mówiąc przesada. 1 CS jest "good enough".
+1
Kupowanie 2xcs już ze względu na sam fakt, że gra może nie podejść, jest ryzykiem (większość graczy WP na pytanie, jaki dodatek dokupić razem z podstawką odpowie- ograj najpierw podstawkę). Ale ok, każdy dokonuje zakupu w oparciu o własne kryteria. Jednakże wmawianie, że brak drugiej podstawki czyni grę ułomną jest zwyczajnie śmieszne, a co gorsza może wprowadzić cześć mniej obeznanych graczy w błąd i narazić na niepotrzebne wydatki.
pridebowl ma trochę racji z tymi 2 core setami. Gdy już minie początkowy zachwyt kampanią i będziemy znać fabułę to będzie się grało dla samego przechodzenia scenariuszy na coraz to wyższych poziomach trudności a wtedy okaże się że deckbuilding jest strasznie okrojony. Gra oparta na ciągle tych samych kartach w decku może się znudzić a do tego gdy gramy w parze to nie można korzystać z dowolnej kombinacji badaczy, potem gdy wyjdą dodatki i tak trzeba będzie oprzeć swoją talie o jakieś karty podstawowe które znajdują się w core secie. Co nie zmienia faktu że sam osobiście przetestuje najpierw jeden core set, gdy poczuję że brakuje mi większej swobody w konstrukcji decku to zakupie może jakąś używaną wersje bo jednak szkoda tych 100 zł tylko dla lekko ponad 100 kart, które jedynie będą używane.