Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)
-
- Posty: 102
- Rejestracja: 26 lip 2012, 20:59
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
Rozumiem, że chodzi o ten event zagrany z odrzuconych. Wtedy on nie wraca na discard tylko wkładasz go pod spód twojej talii. Inaczej byś go zagrywał bez końca.
Pozdr.
Jolly_Roger
Jolly_Roger
-
- Posty: 115
- Rejestracja: 12 sie 2011, 16:30
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 5 times
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
Dotyczy wszystkich wydarzeń.niepooczach pisze:Czy wymuszenie z amuletu Wendy dotyczy tylko tych wydarzeń zagranych ze stosu kart odrzuconych czy jakichkolwiek zagranych z ręki?
- niepooczach
- Posty: 170
- Rejestracja: 26 lip 2008, 09:17
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 23 times
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
Jolly_Roger pisze:Rozumiem, że chodzi o ten event zagrany z odrzuconych. Wtedy on nie wraca na discard tylko wkładasz go pod spód twojej talii. Inaczej byś go zagrywał bez końca.
Czyli faktycznie nie jest to jasne :/Eltonos pisze:Dotyczy wszystkich wydarzeń.]
Jeszcze pytanie odnośnie punktów doświadczenia. Czym są informacje na temat ukrytch światów, za które mogę dostać 2 dodatkowe punkty doświadczenia? Na razie grałem kilka razy w 1 scenariusz i nie natknąłem się na taką możliwość.
-
- Posty: 115
- Rejestracja: 12 sie 2011, 16:30
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 5 times
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
Czemu? Wszystko jest na karcie. Możesz zagrywać wydarzenia normalnie z ręki lub ostatni odrzucony z talii kart odrzuconych. W obu przypadkach po zagraniu wydarzenie trafia pod spód talii gracza.niepooczach pisze:Jolly_Roger pisze:Rozumiem, że chodzi o ten event zagrany z odrzuconych. Wtedy on nie wraca na discard tylko wkładasz go pod spód twojej talii. Inaczej byś go zagrywał bez końca.Czyli faktycznie nie jest to jasne :/Eltonos pisze:Dotyczy wszystkich wydarzeń.]
Jeszcze pytanie odnośnie punktów doświadczenia. Czym są informacje na temat ukrytch światów, za które mogę dostać 2 dodatkowe punkty doświadczenia? Na razie grałem kilka razy w 1 scenariusz i nie natknąłem się na taką możliwość.
Błąd w tłumaczeniu.
Jest: "Każdy badacz otrzymuje 2 dodatkowe punty doświadczenia, jeśli zdobył informacje na temat ukrytych światów rodem z Mitów."
Powinno być: ""Każdy badacz otrzymuje 2 dodatkowe punty doświadczenia, ponieważ zdobył informacje na temat ukrytych światów rodem z Mitów."
- niepooczach
- Posty: 170
- Rejestracja: 26 lip 2008, 09:17
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 23 times
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
Czyli jeżeli zagram amulet na początku gry, to nie będę mógł korzystać z jego głównego atutu? Wszystkie wydarzenia polecą na spód talii i raczej nie wrócą, bo nie udało mi się jeszcze wykorzystać całej w scenariuszu (oczywiście mówię tylko o pierwszym, nie wiem jak jest później).Eltonos pisze: Czemu? Wszystko jest na karcie. Możesz zagrywać wydarzenia normalnie z ręki lub ostatni odrzucony z talii kart odrzuconych. W obu przypadkach po zagraniu wydarzenie trafia pod spód talii gracza.
Dzięki za pomoc.
- niepooczach
- Posty: 170
- Rejestracja: 26 lip 2008, 09:17
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 23 times
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
Jeżeli trafi do discardu to wykorzystując amulet mogę z niej skorzystać w kolejnej akcji/rundzie. Jeżeli trafi na spód talii gracza, to muszę czekać na jej przewinięcie, a na to jest mała szansa. Tak przynajmniej rozumiem tę część działania amuletu.Maxxx76 pisze:A jak wrzucisz do discardu to wrócą szybciej?![]()
![]()
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
Ale amulet zagrywasz dopiero wtedy gdy masz discard wypasiony wydarzeniami 

- niepooczach
- Posty: 170
- Rejestracja: 26 lip 2008, 09:17
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 23 times
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
Czyli, tak jak pisałem wcześniej, granie amuletu na początku jest mało optymalne, tak? Oczywiście zakładając, że wszystkie później zagrane wydarzenia z ręki trafiają na spód talii gracza. Gdyby było inaczej to amulet w pierwszych rundach byłby fajną opcją.
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
Nie bez kozery kosztuje tylko 2 zasoby, to nie karabin maszynowy
Że tak sobie pozwolę zrymować
Co zazwyczaj spada do discardu? Wydarzenia. Więc gdy ich tam już trochę nawrzucasz, to odpalasz amulet i masz okazję zagrać je drugi raz, po czym wrzucasz je na spód talii i jeśli dobrze ją przewijasz w trakcie gry, to masz szansę odpalić wydarzenia po raz trzeci. Nieprawdaż?
Edycja: biorąc pod uwagę przerażenie, które byś otrzymał za przetasowanie swojego decku, to amulet ma jeszcze ten plus, że przedłuża żywotność decku i chroni przed horrorem


Co zazwyczaj spada do discardu? Wydarzenia. Więc gdy ich tam już trochę nawrzucasz, to odpalasz amulet i masz okazję zagrać je drugi raz, po czym wrzucasz je na spód talii i jeśli dobrze ją przewijasz w trakcie gry, to masz szansę odpalić wydarzenia po raz trzeci. Nieprawdaż?

Edycja: biorąc pod uwagę przerażenie, które byś otrzymał za przetasowanie swojego decku, to amulet ma jeszcze ten plus, że przedłuża żywotność decku i chroni przed horrorem

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
Takdemiurg pisze:Jeżeli na zagranej przeze mnie karcie jest napisane "wybierz badacza w twojej lokalizacji" (np. encyklopedia) to rozumiem, że mogę wybrać mojego badacza ?
-
- Posty: 102
- Rejestracja: 26 lip 2012, 20:59
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
No dobra, jeśli chodzi o Amulet, to nie zrozumiałem co autor miał na myśli. Dzięki za wyjaśnienia.
- niepooczach
- Posty: 170
- Rejestracja: 26 lip 2008, 09:17
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 23 times
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
Co masz na myśli pisząc, że za przetasowanie swojego decku dostaję punkty przerażenia? Jest taka zasada? Chyba coś przeoczyłem w zasadach :/Maxxx76 pisze:biorąc pod uwagę przerażenie, które byś otrzymał za przetasowanie swojego decku, to amulet ma jeszcze ten plus, że przedłuża żywotność decku i chroni przed horrorem
- niepooczach
- Posty: 170
- Rejestracja: 26 lip 2008, 09:17
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 23 times
- rattkin
- Posty: 6518
- Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 382 times
- Been thanked: 933 times
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
Chciałbym koledze przyklasnąć za wnikliwe podejście do zasad i drążenie tematu - brawo! To też mi dało do myślenia i obecne zasady wydały mi się na tyle niejasne, że poszedłem do źródła - nawet jeśli spodziewana odpowiedź jest oczywista (inaczej byłoby za trudno). Co-designer, Matthew Newman wyjasnił mi ostatecznie jak interpretować designatory i słówko "to":Lartes pisze:Postulat nie brnięcia w absurd, jeśli chodzi o kwestię ataku towarzyszącego i aktywowanie akcji walka/ucieczka itp. (np. nóż) jest słuszny, ale...
Mi osobiście nie daje to spokoju. Lubie grać jak przewidział autor.
The intent of the “Action designators” is to make a normal Activate action count and act as an action of another type. For example, if I activate the ability on my .45 Automatic and it says “Fight,” it counts as a Fight action, and follows all of the rules of a normal Fight action, except modified by the ability of the .45 Automatic (in this case, +1 combat and +1 damage). All other consequences or additional rules that stem from Fight actions apply, which includes it not provoking attacks of opportunity.
“Taking an action to do X” is the same as saying “Taking an action to perform X action type,” as in, taking an action to fight, or taking an action to evade. In this case, using the ability on the .45 Automatic counts as taking an action to fight, because of the Fight designator.
Hope that helps. Happy monster hunting!
------------------------------------------------
Matthew Newman
Associate LCG Designer
Fantasy Flight Games
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
Ok a co z taką sytuacją:
Broń jednoręczna Maczeta- aktywacja: walka
Broń jednoręczna 45 Rolanda- aktywacja: walka
Czyli mogę tylko użyć jednej broni?
Broń jednoręczna Maczeta- aktywacja: walka
Broń jednoręczna 45 Rolanda- aktywacja: walka
Czyli mogę tylko użyć jednej broni?
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
Możesz wykorzystywać wydarzenia z ręki na dodatkowe punkty umiejętności w czasie testów, wtedy te wydarzenia trafią na discard pile i możesz z nich skorzystać na pomocą amuletu, w ten sposób masz tak jakby dodatkowe karty do wzmacniania swoich umiejętności w czasie testów, tylko trzeba odpowiednio zarządzać odrzucanymi kartami aby na samym wierzchu znajdowały się te wydarzenia których potrzebujemy/będziemy potrzebować.Czyli, tak jak pisałem wcześniej, granie amuletu na początku jest mało optymalne, tak? Oczywiście zakładając, że wszystkie później zagrane wydarzenia z ręki trafiają na spód talii gracza. Gdyby było inaczej to amulet w pierwszych rundach byłby fajną opcją.
Ostatnio zmieniony 19 lis 2016, 12:53 przez Michajlo, łącznie zmieniany 1 raz.
- niepooczach
- Posty: 170
- Rejestracja: 26 lip 2008, 09:17
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 23 times
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
O, i teraz to ma dla mnie większy sens. Dzięki!Michajlo pisze:Możesz wykorzystywać wydarzenia z ręki na dodatkowe punkty umiejętności w czasie testów, wtedy te wydarzenia trafią na discard pile i możesz z nich skorzystać na pomocą amuletu, w ten sposób masz tak jakby dodatkowe karty do wzmacniania swoich umiejętności w czasie testów, tylko trzeba odpowiednio zarządzać odrzucanymi kartami aby na samym wierzchu znajdowały się te wydarzenia których potrzebujemy/będziemy potrzebować.
- niepooczach
- Posty: 170
- Rejestracja: 26 lip 2008, 09:17
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 23 times
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
Próbuję przygotować sobie 2 scenariusz ale nie mogę znaleźć karty Tajemnicy 1a. Mam tylko 2a/2b :/ Jest taka karta czy to jakiś błąd w druku?
-
- Posty: 122
- Rejestracja: 07 sie 2010, 18:26
- Lokalizacja: Starachowice/Warszawa/Wałcz/Piła/Nowy Sącz
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 24 times
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
Ja mam normalnie karty:niepooczach pisze:Próbuję przygotować sobie 2 scenariusz ale nie mogę znaleźć karty Tajemnicy 1a. Mam tylko 2a/2b :/ Jest taka karta czy to jakiś błąd w druku?
Tajemnica 1a - "Myśliwy czy zwierzyna?" nr karty 121
Tajemnica 2a - "Czas się kończy" nr karty 122
Spoiler:
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
Mam pytanko w 1 scenariuszu w lokacji Strych i piwnica widnieje tekst: WYMUSZONY: wkraczająć........
Za każdym razem kiedy się przemieszczę do tej lokacji to dostaje obrażenia czy tylko za pierwszym razem jak ją odkrywam?
Za każdym razem kiedy się przemieszczę do tej lokacji to dostaje obrażenia czy tylko za pierwszym razem jak ją odkrywam?