Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)
- donmakaron
- Posty: 3523
- Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
- Has thanked: 198 times
- Been thanked: 646 times
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
A golden rule tutaj nie zadziała? Fabularnie też o to właśnie chodzi. Drążę temat, bo sam mam wątpliwości.
Spoiler:
-
- Posty: 122
- Rejestracja: 07 sie 2010, 18:26
- Lokalizacja: Starachowice/Warszawa/Wałcz/Piła
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 24 times
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
GunWar pisze:Pytanie dotyczy 1 scenariusza już w samej jego końcówce.Z góry dziękuje za odpowiedźSpoiler:
Spoiler:
donmakaron pisze:A golden rule tutaj nie zadziała? Fabularnie też o to właśnie chodzi. Drążę temat, bo sam mam wątpliwości.Spoiler:
Spoiler:
To nie ten przypadek.niwgnip pisze:(umieściłem w spoilerze gdyby ktoś nie chciał wiedzieć czego dotyczyło Twoje pytanie przed zagraniem scenariusza ;p)Spoiler:
Spoiler:
Spoiler:
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
Witam,mam kilka wątpliwości dotyczących rozgrywki po pierwszej partii. Doświadczenia w LCG dużego nie mam, więc wybaczcie jeśli oczywiste lub głupie :
1. Czym różni się karta umiejętności wrodzona od nabytej? W instrukcji znalazłem tylko informację:
1. Czym różni się karta umiejętności wrodzona od nabytej? W instrukcji znalazłem tylko informację:
2. Dziwny jest dla mnie też zapis:Karty umiejętności reprezentują wrodzone lub nabyte atrybuty lub cechy postaci, które pozytywnie wpływają na testy umiejętności badaczy.
Jeśli nie są zagrywane z ręki więc skąd? Jeśli KR.2 str. 26 mówi:Karty umiejętności nie są zagrywane z ręki gracza. Aby rozpatrzyć ich zdolności, karty umiejętności muszą zostać przeznaczone na rzecz testu umiejętności.
3. Jak oznaczacie sytuację, w której kliku badaczy jest w zwarciu z wrogiem Masywnym?Badacz wykonujący test umiejętności może na potrzeby testu przeznaczyć dowolną liczbę kart z odpowiednim symbolem ze swojej ręki.
- donmakaron
- Posty: 3523
- Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
- Has thanked: 198 times
- Been thanked: 646 times
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
Jest to opis nazwijmy to fabularny, tłumaczący mechanikę gry na opowiadane wydarzenia (czy też na odwrót). W kwestii mechanicznej umiejętności wrodzone od nabytych niczym się nie różnią, ale niektórym pomaga się wczuć wiedza, że dajmy na to Zdolność Czytania ich postaci jest nabyta a nie wrodzona.sliw2 pisze:Witam,mam kilka wątpliwości dotyczących rozgrywki po pierwszej partii. Doświadczenia w LCG dużego nie mam, więc wybaczcie jeśli oczywiste lub głupie :
1. Czym różni się karta umiejętności wrodzona od nabytej? W instrukcji znalazłem tylko informację:Karty umiejętności reprezentują wrodzone lub nabyte atrybuty lub cechy postaci, które pozytywnie wpływają na testy umiejętności badaczy.
Tutaj chodzi po prostu o rozróżnienie, że karty umiejętności działają w trochę inny sposób. Tak jak wszystkie inne zagrywamy, tak te przeznaczamy do testu - kwestia nazewnictwa, która pociąga za sobą pewne drobne konsekwencje. Choć w zasadzie jest to forma zagrywania, należy to rozróżnić na potrzeby mechaniki gry.sliw2 pisze: 2. Dziwny jest dla mnie też zapis:Jeśli nie są zagrywane z ręki więc skąd? Jeśli KR.2 str. 26 mówi:Karty umiejętności nie są zagrywane z ręki gracza. Aby rozpatrzyć ich zdolności, karty umiejętności muszą zostać przeznaczone na rzecz testu umiejętności.Badacz wykonujący test umiejętności może na potrzeby testu przeznaczyć dowolną liczbę kart z odpowiednim symbolem ze swojej ręki.
Wedle uznania Odłóż go na bok, zostaw w lokacji - cokolwiek gracze uznają za odpowiednie.sliw2 pisze: 3. Jak oznaczacie sytuację, w której kliku badaczy jest w zwarciu z wrogiem Masywnym?
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
Talia Rolanda:
Jak to jest z kartami oznaczonym "szybka" na przykładzie kart nr 30 (szkło powiększające - atut) i nr 37 ( kierowany przeczucie - wydarzenie) ??
Kartę wydarzenia po zagraniu się odrzuca, ale czy czy żeby ją zagrać (mimo że jest szybka) nadal muszę opłacić jej koszt - chodzi o nr 37?
I analogiczne pytanie do szkła powiększającego? Skoro to atut, mimo że szybki zagrywając go płacę koszt i marnuję akcję?
Jak to jest z kartami oznaczonym "szybka" na przykładzie kart nr 30 (szkło powiększające - atut) i nr 37 ( kierowany przeczucie - wydarzenie) ??
Kartę wydarzenia po zagraniu się odrzuca, ale czy czy żeby ją zagrać (mimo że jest szybka) nadal muszę opłacić jej koszt - chodzi o nr 37?
I analogiczne pytanie do szkła powiększającego? Skoro to atut, mimo że szybki zagrywając go płacę koszt i marnuję akcję?
- donmakaron
- Posty: 3523
- Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
- Has thanked: 198 times
- Been thanked: 646 times
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
Z instrukcji:zbazyl86 pisze:Talia Rolanda:
Jak to jest z kartami oznaczonym "szybka" na przykładzie kart nr 30 (szkło powiększające - atut) i nr 37 ( kierowany przeczucie - wydarzenie) ??
Kartę wydarzenia po zagraniu się odrzuca, ale czy czy żeby ją zagrać (mimo że jest szybka) nadal muszę opłacić jej koszt - chodzi o nr 37?
I analogiczne pytanie do szkła powiększającego? Skoro to atut, mimo że szybki zagrywając go płacę koszt i marnuję akcję?
Szybka to słowo kluczowe. Zagranie szybkiej karty nie kosztuje akcji, a karta nie jest zagrywana przy pomocy akcji „Zagranie”.
- Szybka karta wydarzenia może zostać zagrana z ręki gracza w dowolnym momencie określonym przez jej polecenie zagrania. (...)
- Badacz może zagrać szybki atut w dowolnym oknie gracza swojej tury.
- W związku z tym, że zagranie szybkich kart nie kosztuje akcji, nie wywołuje to ataków towarzyszących.
Karty szybkie grasz o okienkach graczy bez zużywania akcji, ale naturalnie musisz opłacić ich koszt. Czyli zarówno Szkło Powiększające jak i Kierowany Przeczuciem nie kosztuje akcji, ale kosztuje zasoby.
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
Gram sobie solo.
Mam 3 akcje.
W swojej lokacji wylosowałem potwora.
Rozumiem, że mogę np. go w 3 akcjach atakować ( o ile przeciwnik nie ma słowa klucz mściwy) i jeśli go zabiję, to mnie nie rani.
Albo np. w 1 akcji mogę się wymknąć, w drugiej wyjść do innej lokacji ( i jeśli przeciwnik nie ma słowa klucz łowca) to on w tamtej lokacji zostaje (chyba, że jakiś inny efekt go przenosi) i nie goni mnie. Dopóki tam nie wejdę to luzik.
Albo po prostu uciekam bez wymykania się (by np. nie tracić akcji) i dostaję po prostu tubę od niego, ale jestem w innej lokacji.
Mam 3 akcje.
W swojej lokacji wylosowałem potwora.
Rozumiem, że mogę np. go w 3 akcjach atakować ( o ile przeciwnik nie ma słowa klucz mściwy) i jeśli go zabiję, to mnie nie rani.
Albo np. w 1 akcji mogę się wymknąć, w drugiej wyjść do innej lokacji ( i jeśli przeciwnik nie ma słowa klucz łowca) to on w tamtej lokacji zostaje (chyba, że jakiś inny efekt go przenosi) i nie goni mnie. Dopóki tam nie wejdę to luzik.
Albo po prostu uciekam bez wymykania się (by np. nie tracić akcji) i dostaję po prostu tubę od niego, ale jestem w innej lokacji.
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
Wszystko OK, tylko jedną rzecz należy uściślić.
Arius pisze:Albo po prostu uciekam bez wymykania się (by np. nie tracić akcji) i dostaję po prostu tubę od niego, ale jestem w innej lokacji.
Kompletna Księga Zasad str. 21 - Zwarcie z wrogiem pisze:Jeśli badacz się poruszy, wróg nadal pozostaje z nim w zwarciu i porusza się wraz z badaczem do nowej lokalizacji.
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
Punktacja na koniec 1 scenariusza. Za co są te dwa dodatkowe pkt? Po prostu za przeżycie?
Spoiler:
-
- Posty: 102
- Rejestracja: 26 lip 2012, 20:59
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
No dobra, a można potwora wyczerpać wymykaniem w pierwszej akcji i dowalić mu atakami z 2 i 3 akcji?Arius pisze:Gram sobie solo.
Mam 3 akcje.
W swojej lokacji wylosowałem potwora.
Rozumiem, że mogę np. go w 3 akcjach atakować ( o ile przeciwnik nie ma słowa klucz mściwy) i jeśli go zabiję, to mnie nie rani.
Albo np. w 1 akcji mogę się wymknąć, w drugiej wyjść do innej lokacji ( i jeśli przeciwnik nie ma słowa klucz łowca) to on w tamtej lokacji zostaje (chyba, że jakiś inny efekt go przenosi) i nie goni mnie. Dopóki tam nie wejdę to luzik.
Albo po prostu uciekam bez wymykania się (by np. nie tracić akcji) i dostaję po prostu tubę od niego, ale jestem w innej lokacji.
Pozdr.
Jolly_Roger
Jolly_Roger
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
Można. Ale jak potwór ma 3 życia, a my bijemy po 1 z łapki to przeżyje.Jolly_Roger pisze: No dobra, a można potwora wyczerpać wymykaniem w pierwszej akcji i dowalić mu atakami z 2 i 3 akcji?
Czy wyczerpany potwór nie zadaje dmg pod koniec rundy?
- Bary
- Posty: 3064
- Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 73 times
- Been thanked: 47 times
- Kontakt:
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
Nie zadaje.Arius pisze:Czy wyczerpany potwór nie zadaje dmg pod koniec rundy?
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
Czy mógłbym prosić o wyjaśnienie wątpliwości co do wytrzymałości kart sprzymierzeńców np. pies strażniczy - może otrzymać 3 obrażenia i 1 przerażenie.
Czy dzieląc atak wroga w zwarciu i przeznaczając jego część na sprzymierzeńca w tym przypadku kartę psa odrzucam gdy:
a) znajdzie się na nim 1 żeton przerażenia lub 3 obrażenia
b) znajdą się na nim łącznie 1 żeton przerażenia i 3 obrażenia
c) dopiero gdy pies miały otrzymać 2-gie przerażenie lub 4-te obrażenie
Wydaje mi się, że instrukcje (choć nie mam ich teraz przed sobą) wprowadzają wątpliwości. W jednym miejscu jest mowa o tym, że nie można przeznaczyć na atut więcej niż określona wytrzymałość (czyli na karcie psa mogę dać max 1 żeton przerażenia i max 3 obrażenia), a w innym jest uwaga, że w razie osiągnięcia liczby żetonów z liczbą określoną na karcie - kartę odrzucam. Swoją drogą w zakresie przyjmowania "ataków" przez katy atutów, grałem tak jak w przypadku badaczy, czyli opcja "a", ale nie wiem czy dobrze.
Czy dzieląc atak wroga w zwarciu i przeznaczając jego część na sprzymierzeńca w tym przypadku kartę psa odrzucam gdy:
a) znajdzie się na nim 1 żeton przerażenia lub 3 obrażenia
b) znajdą się na nim łącznie 1 żeton przerażenia i 3 obrażenia
c) dopiero gdy pies miały otrzymać 2-gie przerażenie lub 4-te obrażenie
Wydaje mi się, że instrukcje (choć nie mam ich teraz przed sobą) wprowadzają wątpliwości. W jednym miejscu jest mowa o tym, że nie można przeznaczyć na atut więcej niż określona wytrzymałość (czyli na karcie psa mogę dać max 1 żeton przerażenia i max 3 obrażenia), a w innym jest uwaga, że w razie osiągnięcia liczby żetonów z liczbą określoną na karcie - kartę odrzucam. Swoją drogą w zakresie przyjmowania "ataków" przez katy atutów, grałem tak jak w przypadku badaczy, czyli opcja "a", ale nie wiem czy dobrze.
Spoiler:
- Bary
- Posty: 3064
- Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 73 times
- Been thanked: 47 times
- Kontakt:
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
Opcja "a" jest poprawna (wystarczy, że jeden ze współczynników zejdzie do zera i zdycha). Aczkolwiek można na psa zrzucić w jednym ataku także jeden punkt przerażenia, jak i tak już wiemy, że padnie od obrażeń (zawsze jedno przerażenie do przodu). Innymi słowy, pies może przyjąć całkowite uderzenie w postaci 3 obrażeń i 1 przerażenia w jednym ataku.zbazyl86 pisze:Czy mógłbym prosić o wyjaśnienie wątpliwości co do wytrzymałości kart sprzymierzeńców np. pies strażniczy - może otrzymać 3 obrażenia i 1 przerażenie.
Czy dzieląc atak wroga w zwarciu i przeznaczając jego część na sprzymierzeńca w tym przypadku kartę psa odrzucam gdy:
a) znajdzie się na nim 1 żeton przerażenia lub 3 obrażenia
b) znajdą się na nim łącznie 1 żeton przerażenia i 3 obrażenia
c) dopiero gdy pies miały otrzymać 2-gie przerażenie lub 4-te obrażenie
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
- donmakaron
- Posty: 3523
- Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
- Has thanked: 198 times
- Been thanked: 646 times
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
Oba zapisy są poprawne i się nie wykluczają. W tym zakazującym przeznaczania na atut więcej niż określona wartość chodzi o to, żebyś otrzymując 10 obrażeń nie przypisywał wszystkiego psu, bo on po prostu tyle nie mieści. W takim Władcy Pierścieni na przykład wysyłasz chłopka na śmierć, przyjmuje on ranę za milion obrażeń (choć ma tylko 2 wytrzymałości) i umiera, a nadmiarowe obrażenia przepadają. W Arkham trzeba się dzielić.zbazyl86 pisze:Wydaje mi się, że instrukcje (choć nie mam ich teraz przed sobą) wprowadzają wątpliwości. W jednym miejscu jest mowa o tym, że nie można przeznaczyć na atut więcej niż określona wytrzymałość (czyli na karcie psa mogę dać max 1 żeton przerażenia i max 3 obrażenia), a w innym jest uwaga, że w razie osiągnięcia liczby żetonów z liczbą określoną na karcie - kartę odrzucam. Swoją drogą w zakresie przyjmowania "ataków" przez katy atutów, grałem tak jak w przypadku badaczy, czyli opcja "a", ale nie wiem czy dobrze.
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
Nie bardzo wiem jak to inaczej interpretować.Arius pisze:Pytanie odnośnie 2 scenariusza:
Spoiler:
Może jest to tak rozpisane bo będę/są karty, które blokują wrogą umiejętności.
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
guslarz pisze:Nie bardzo wiem jak to inaczej interpretować.Arius pisze:Pytanie odnośnie 2 scenariusza:
Spoiler:
Może jest to tak rozpisane bo będę/są karty, które blokują wrogą umiejętności.
Spoiler:
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
Traktuję to tak samo jak znaczek "na badacza" czyli: "Jeśli badacze zostali wyeliminowani z danego scenariusza, to nadal wlicza się ich do wartości „na badacza”."Arius pisze:Spoiler:
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
Co się dzieje z żetonem zagłady, który leżał na wrogu, którego pokonałem? Dodaję go do puli ogólnej (ponura zasada) czy odrzucam?
Edit: odpowiedź z BGG: odrzucam
Edit: odpowiedź z BGG: odrzucam
-
- Posty: 1307
- Rejestracja: 25 mar 2007, 18:06
- Lokalizacja: Częstochowa
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 36 times
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
- zabierasz wskazówki z lokacji (o ile oczywiście jeszcze tam są)WolekMKB pisze:mam pytanie, gdyż na forum nie znalazłem wątku o zasadach a instrukcja jakoś dla mnie słabo napisana...albo źle szukałem...chodzi mi o kilka kwestii:
- odkryj wskazówkę w swojej lokacji - np. karta Rolanda Banksa-umiejętność na karcie postaci, czy mam rozumieć,że dotyczy to położenia kolejnej wskazówki na lokacji czy jej pobranie z lokacji do swoich zasobów, jest jeszcze jedna karta (pomarańczowa) w talii Banksa mówiąca również o tym samym
- w kampanii po zakończeniu 1 scenariusza karta Lity (po jej pozyskaniu) zostaje mi w decku i nie liczy się do limitu, czy muszą ją uwzględnić przy budowaniu tali do kolejnego scenariusza
- czy rany i przerażenie zostaje na postaci czy z każdym scenariuszem zaczynam od zera
- czy odkryte karty lokacji z punktami zwycięstwa należą do każdego z graczy i czy liczą się pomimo,że są tam jeszcze żetony wskazówek
dzięki za odpowiedzi i pomoc
- nie bardzo rozumiem pytanie, ale tak wkładasz ją do talii, ale nie wlicza się jej do ogólnych limitów, tak jak karty specjalne dla postaci
- zaczynamy od zera, chyba że postać zginęła lub oszalała w poprzednim scenariuszu i ma traumę to wtedy z każdą takową zaczynamy z 1 obrażeniem lub 1 przerażeniem
- jeśli na koniec rozgrywki są żetony wskazówek na lokacji to nie liczy się ona do puli punktów zwycięstwa.
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
bardzo dziękuję za pomoc i przerzucenie do właściwego działu...
Moja kolekcja http://boardgamegeek.com/collection/user/WolekMKB
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
to jeszcze jedna pytanie, bo źle graliśmy drugi scanriusz...za łatwo pozsedł..i się okazało dlaczego...tylko miałem problem z doliczeniem się 6 unikatowych kultystów...w odłożonej na bok talli miałem 5 kart...czy ktoś by mógł pofdac nr kart,ktróre odnoszą się do unikatowych kultystów?
Moja kolekcja http://boardgamegeek.com/collection/user/WolekMKB