Bitwy w kosmosie
Bitwy w kosmosie
Hej,
szukam czegoś planszówkowego/bitewnego* dotyczącego bitw kosmicznych. Na czym mi zależy:
- nacisk na taktyczną stronę starcia,
- na polu bitwy pojawiają się zarówno myśliwce, jak i niszczyciele - generalnie duże jednostki
- fajnie jakby można było manewrować w trzech wymiarach
- fajnie jakby dało się znaleźć do ww. jakąś grupę graczy
- fajnie jakby były istotnie różniące się od siebie frakcje + fajny fluff
Mam doświadczenie z X-Wingiem, którego bardzo cenię ze względu na pewną elegancję zasad - ale brakuje mi tutaj dużych jednostek+aspektu manewrowania "góra-dół".
*ale raczej w modelu X-winga/Armady niż czegoś do sklejenia i pomalowania.
szukam czegoś planszówkowego/bitewnego* dotyczącego bitw kosmicznych. Na czym mi zależy:
- nacisk na taktyczną stronę starcia,
- na polu bitwy pojawiają się zarówno myśliwce, jak i niszczyciele - generalnie duże jednostki
- fajnie jakby można było manewrować w trzech wymiarach
- fajnie jakby dało się znaleźć do ww. jakąś grupę graczy
- fajnie jakby były istotnie różniące się od siebie frakcje + fajny fluff
Mam doświadczenie z X-Wingiem, którego bardzo cenię ze względu na pewną elegancję zasad - ale brakuje mi tutaj dużych jednostek+aspektu manewrowania "góra-dół".
*ale raczej w modelu X-winga/Armady niż czegoś do sklejenia i pomalowania.
Re: Bitwy w kosmosie
Figurki są dla mnie mniej istotne niż trzy wymiary - nie pogardzę ładną heksówką/czymkolwiek innym
- rastula
- Posty: 10023
- Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 1277 times
- Been thanked: 1309 times
Re: Bitwy w kosmosie
Bludgeon pisze:Nie kojarzę ani jednej gry która symuluje walkę w 3 wymiarach i używa figurek.
nie, na pewno coś się znajdzie. to oczywiście nie SF , ale uwzględnia również wzajemną wysokość samolotów ( oczywiście w uproszczonym modelu (heksy + 6 poziomów wysokości)
https://boardgamegeek.com/boardgame/121 ... -angels-20
Re: Bitwy w kosmosie
O, to wygląda fajnie - jednak brak dużych statków dla mnie system skreśla. Jeżeli miałbym robić listę wymagań to priorytetem jest:
Niezbędne:
- nacisk na współdziałanie różnych rodzajów statków - od myśliwców, przez jednostki średniej wielkości, a kończąc na kosmicznych pancernikach (czyli generalnie skala Armady)
- system mniej lub bardziej żyje, jest dostępny, są gracze lub nie drenuje kieszeni na tyle, żeby móc mieć dwie floty
- frakcje istotnie się od siebie różnią
Będzie miło jakby gra to zawierała:
- manewrowanie w trzech wymiarach
- gotowe figurki/łatwe do sklejenia/heksy etc.
- ma tło fabularne, które nie odrzuca
Niezbędne:
- nacisk na współdziałanie różnych rodzajów statków - od myśliwców, przez jednostki średniej wielkości, a kończąc na kosmicznych pancernikach (czyli generalnie skala Armady)
- system mniej lub bardziej żyje, jest dostępny, są gracze lub nie drenuje kieszeni na tyle, żeby móc mieć dwie floty
- frakcje istotnie się od siebie różnią
Będzie miło jakby gra to zawierała:
- manewrowanie w trzech wymiarach
- gotowe figurki/łatwe do sklejenia/heksy etc.
- ma tło fabularne, które nie odrzuca
Re: Bitwy w kosmosie
Nie ma 3 wymiarów co prawda, ale bardzo ciekawa mechanika i nietypowa "obsługa" gry - nie ma znaczników etc, a piszemy mazakiem suchościeralnym po statkach. Bardzo mocno taktyczna rozgrywka. Nie jest to bitewniak - to kompletna gra w jednym pudle. Statki są różne różniaste i każdym trzeba nieco inaczej "latać" i inaczej go wykorzystywać w trakcie starcia. W grze jest w zasadzie 3ci wymiar - czas. Nie można od razu, w miejscu się kręcić. Inercja działa - więc trzeba planować do przodu troszkę swoje ruchy bo zanim manewr skrętu się wykona trzeba też polecieć na wprost... Oczywiście zależy to też od prędkości statku... Warto obejrzeć playthrough jakieś i recenzje - gierka wygląda bardzo interesująco + błyskawiczny setup i brak tony żetonów i znaczników.
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Re: Bitwy w kosmosie
Gupie zaziębienie, zapomina się...Toomek pisze:@misioooo - podpowiesz jeszcze tytuł gry?
https://boardgamegeek.com/boardgame/145976/talon
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
- karawanken
- Posty: 2364
- Rejestracja: 28 wrz 2014, 19:53
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 75 times
- Been thanked: 98 times
Re: Bitwy w kosmosie
Może to cię zainteresuje:
- Halo Fleet Battles -modele wymagają co prawda klejenia (ale jest ono proste) w starterze modele plastikowe mają różne kolory więc przynajmniej nie trzeba ich malować. System ma proste zasady, wymaga dobrego współdziałania okrętów, które mogą strzelać razem w ramach jednej grupy bojowej. Myśliwce i bombowe są obecne, jak również gigantyczne pancerniki. Co mi się bardzo podoba to możliwość wysyłania grup abordażowych, które mogą wysadzić wrogi okręt i przy okazji rozpocząć reakcje łańcuchową pozbawiając przeciwnika połowy floty (chociaż o taką sytuacje niezwykle trudno). Nie ma co prawda zmian wysokości okrętów. Ja odnajduję też sporo fluffu (no ale jestem fanem serii Halo), frakcje są dwie i każdą gra się inaczej. Problemem może być mała popularność systemu (ale sam starter starcza na długo, ponieważ w przeciwieństwie do SW Armady nie jest to demo tylko dwie pełnoprawne floty), z dostępnością może być różnie (chociaż niektóre sklepy mają to w ofercie na zamówienie, sam dodatki zamawiałem w polskim sklepie), ale ja chętnie sprzedam swoją kolekcję w atrakcyjnej cenie (stwierdziłem, że jestem za biedny na bitewniaki, wolę zainwestować w nową planszówkę)
- Dropfllet Commander - nie grałem ale obejrzałem gameplaye i przeczytałem instrukcję. Modele jak dla mnie są tu cięższe do sklejenia (każdy okręt można skleić w kilku rodzajach więc już na początku trzeba podjąć trudne decyzję), ale same zasady są stosunkowo proste. Myśliwce i bombowce są obecne i fajnie działają (wystrzeliwuję się je w stronę wrogiego okrętu po czym wracają po wypełnieniu misji), są też zżuty wojsk desantowych i uproszczone walki na powierzchni planety. Jest też zmiana orbity przez okręty i moim zdaniem to też jest bardzo fajna cecha tego systemu (największe okręty nie mogą schodzić za nisko bo ulegną zniszczeniu). Sama walka przypomina bardziej starcie okrętów podwodnych (okręt może "hałasować" przez co można go trafić z większej odległości, może też "siedzieć cicho" wtedy jest prawie niewykrywalny). W samym podręczniku jest dużo fluffu, frakcje jak dla mnie są dobrze zróżnicowane. Co do dostępności się nie wypowiem bo się nie interesowałem, o popularności też nic nie powiem.
- Halo Fleet Battles -modele wymagają co prawda klejenia (ale jest ono proste) w starterze modele plastikowe mają różne kolory więc przynajmniej nie trzeba ich malować. System ma proste zasady, wymaga dobrego współdziałania okrętów, które mogą strzelać razem w ramach jednej grupy bojowej. Myśliwce i bombowe są obecne, jak również gigantyczne pancerniki. Co mi się bardzo podoba to możliwość wysyłania grup abordażowych, które mogą wysadzić wrogi okręt i przy okazji rozpocząć reakcje łańcuchową pozbawiając przeciwnika połowy floty (chociaż o taką sytuacje niezwykle trudno). Nie ma co prawda zmian wysokości okrętów. Ja odnajduję też sporo fluffu (no ale jestem fanem serii Halo), frakcje są dwie i każdą gra się inaczej. Problemem może być mała popularność systemu (ale sam starter starcza na długo, ponieważ w przeciwieństwie do SW Armady nie jest to demo tylko dwie pełnoprawne floty), z dostępnością może być różnie (chociaż niektóre sklepy mają to w ofercie na zamówienie, sam dodatki zamawiałem w polskim sklepie), ale ja chętnie sprzedam swoją kolekcję w atrakcyjnej cenie (stwierdziłem, że jestem za biedny na bitewniaki, wolę zainwestować w nową planszówkę)
- Dropfllet Commander - nie grałem ale obejrzałem gameplaye i przeczytałem instrukcję. Modele jak dla mnie są tu cięższe do sklejenia (każdy okręt można skleić w kilku rodzajach więc już na początku trzeba podjąć trudne decyzję), ale same zasady są stosunkowo proste. Myśliwce i bombowce są obecne i fajnie działają (wystrzeliwuję się je w stronę wrogiego okrętu po czym wracają po wypełnieniu misji), są też zżuty wojsk desantowych i uproszczone walki na powierzchni planety. Jest też zmiana orbity przez okręty i moim zdaniem to też jest bardzo fajna cecha tego systemu (największe okręty nie mogą schodzić za nisko bo ulegną zniszczeniu). Sama walka przypomina bardziej starcie okrętów podwodnych (okręt może "hałasować" przez co można go trafić z większej odległości, może też "siedzieć cicho" wtedy jest prawie niewykrywalny). W samym podręczniku jest dużo fluffu, frakcje jak dla mnie są dobrze zróżnicowane. Co do dostępności się nie wypowiem bo się nie interesowałem, o popularności też nic nie powiem.
- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 5 times
Re: Bitwy w kosmosie
wszystkie wymogi spelnia Dropfleet tu masz o mechaniceToomek pisze:Hej,
szukam czegoś planszówkowego/bitewnego* dotyczącego bitw kosmicznych. Na czym mi zależy:
- nacisk na taktyczną stronę starcia,
- na polu bitwy pojawiają się zarówno myśliwce, jak i niszczyciele - generalnie duże jednostki
- fajnie jakby można było manewrować w trzech wymiarach
- fajnie jakby dało się znaleźć do ww. jakąś grupę graczy
- fajnie jakby były istotnie różniące się od siebie frakcje + fajny fluff
http://solaris7.pl/2016/12/14/dropfleet ... mechaniki/
Niestety skladanie modeli jest konieczne (to nie jest starter a kilka
Mgła Nershop itp.karawanken pisze:Co do dostępności się nie wypowiem bo się nie interesowałem, o popularności też nic nie powiem.
W Warszawie około 10 osób ma modele aktywnie gra narazie 3, reszta czeka jeszcze na Kickstartera.
Ostatnio zmieniony 18 gru 2016, 10:42 przez Rocy7, łącznie zmieniany 2 razy.
- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 5 times
Re: Bitwy w kosmosie
Sa 3 takie gry jedna to Dropfleet, druga to planowany Shadows of the VoidBludgeon pisze:Nie kojarzę ani jednej gry która symuluje walkę w 3 wymiarach i używa figurek.
http://www.gamesfanatic.pl/2016/10/19/s ... ommandera/
Trzecia to Stratoyager będący na etapie produkcji http://stratoyager.com/raport-z-testow-polowych/