Time of Legends: Joan of Arc (Pascal Bernard)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Time of Legends: Joan of Arc (Pascal Bernard)
Ostatnio trafiłem na informacje o bardzo ciekawej planszówce, która nosi tytuł Time Of Legends: Joan Of Arc. Wydawcą jest Mythic Games, a kickstarter planowany jest na IV kwartał 2017.
Jest to gra bitewna w skali 15mm, której akcja toczy się podczas wojny 100-letniej. W grze poza możliwością rozgrywania historycznych bitew, pojawiają się akcenty fantastyczne jak przywoływanie demonów, aniołów, czy też wielkie potwory.
Poza figurkami jednostek pojawi się mnóstwo trójwymiarowych terenów.
Scenariusze nie będą jedynie typowo bitewne, ale również skierowane na rozwiązywanie zagadek (np. odnalezienie wilkołaka w wiosce).
Wywiad z Leonidasem z Mythic Games (świetny!):
https://www.youtube.com/watch?v=zrMP7LXb6JM&t=1970s
Oraz trochę informacji ogólnych:
http://www.beastsofwar.com/time-of-lege ... hic-games/
Jest to gra bitewna w skali 15mm, której akcja toczy się podczas wojny 100-letniej. W grze poza możliwością rozgrywania historycznych bitew, pojawiają się akcenty fantastyczne jak przywoływanie demonów, aniołów, czy też wielkie potwory.
Poza figurkami jednostek pojawi się mnóstwo trójwymiarowych terenów.
Scenariusze nie będą jedynie typowo bitewne, ale również skierowane na rozwiązywanie zagadek (np. odnalezienie wilkołaka w wiosce).
Wywiad z Leonidasem z Mythic Games (świetny!):
https://www.youtube.com/watch?v=zrMP7LXb6JM&t=1970s
Oraz trochę informacji ogólnych:
http://www.beastsofwar.com/time-of-lege ... hic-games/
Re: Time Of Legends: Joan Of Arc
Ostatnie informacje mówią o Wrześniu.
Biorąc pod uwagę ich poprzedni projekt to zapowiada się ciekawa gra oraz kampania na KS.
https://www.kickstarter.com/projects/80 ... s-pantheon
Co jakiś czas na fb wrzucają zdjęcia modeli.
https://www.facebook.com/Joan.of.Arc201 ... S_TIMELINE
To bedzie mix plaszowki z bitewniakiem, tak samo jak w MBP.
No i obiecują smoka w skali 15 mm, a realnie koło 50 cm.
Biorąc pod uwagę ich poprzedni projekt to zapowiada się ciekawa gra oraz kampania na KS.
https://www.kickstarter.com/projects/80 ... s-pantheon
Co jakiś czas na fb wrzucają zdjęcia modeli.
https://www.facebook.com/Joan.of.Arc201 ... S_TIMELINE
To bedzie mix plaszowki z bitewniakiem, tak samo jak w MBP.
No i obiecują smoka w skali 15 mm, a realnie koło 50 cm.
- Wallenstein
- Posty: 970
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 08:00
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Re: Time Of Legends: Joan Of Arc
Ciekawe, ciekawe.
Stałe rabaty: REBEL 10%, PLANSZOSTREFA 11%. Chętnych zapraszam na priv.
-
- Posty: 1180
- Rejestracja: 22 gru 2015, 10:20
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 53 times
- pan_satyros
- Posty: 6133
- Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
- Lokalizacja: Siemianowice
- Has thanked: 652 times
- Been thanked: 513 times
- Kontakt:
Re: Time Of Legends: Joan Of Arc
Przy MB nie było źle. Wysyłka ciut za droga ale podstawowy zestaw był naprawdę bogaty.Błysk pisze:Muszę powiedzieć, że mi się podoba, ale wspominając cenę Mythic Battles myślę, że obejdę się smakiem.
Censor emeritus podcastu ZnadPlanszy: Pełną parą
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
- Marx
- Posty: 2420
- Rejestracja: 24 sty 2016, 10:50
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 52 times
- Been thanked: 17 times
Re: Time Of Legends: Joan Of Arc
Pierwsze dwie minuty - demo z KS.
https://www.youtube.com/watch?v=62hyth5 ... tion=share
Więcej w temacie od 45 min.
https://www.youtube.com/watch?v=62hyth5 ... tion=share
Więcej w temacie od 45 min.
Re: Time Of Legends: Joan Of Arc
Sporo Polaków złapało EB, na FB Planszówki na KS jest dość zacna ilość Polaków. Sam również mam EB 102 numer. Czekać tylko kiedy uruchomią się grupówki na forum
Re: Time Of Legends: Joan Of Arc
Phew, #133:P Choć zdziwię się jeżeli finalnie się zdecyduję - na razie można obserwować, a w razie pomyślnej decyzji lepiej mieć EB niż nie mieć...
Martwi mnie trochę nowy poziom "ekskluzywności". Nie dość, że mamy już prawie wszędzie KS Exy, to teraz wchodzą nowe, lepsze KS Super Ex. Wsparcie za 1$ i rozważanie zalet i wad do otwarcia PM traci rację bytu :/
Martwi mnie trochę nowy poziom "ekskluzywności". Nie dość, że mamy już prawie wszędzie KS Exy, to teraz wchodzą nowe, lepsze KS Super Ex. Wsparcie za 1$ i rozważanie zalet i wad do otwarcia PM traci rację bytu :/
-
- Posty: 1826
- Rejestracja: 05 lip 2015, 23:51
- Lokalizacja: GDAŃSK
- Has thanked: 20 times
- Been thanked: 37 times
Re: Time Of Legends: Joan Of Arc
Z punktu widzenia producenta i czesto wspominanie łapanie produkcyjnego „slotu” w fabryce to jest to jak najbardziej uzasadnione. Masz 31 dni na zastanowienie, aby dostac extra figurki. Jak nie to Twoja strata, ale firma może lepiej zarządzać całym procesemmmag pisze:Phew, #133:P Choć zdziwię się jeżeli finalnie się zdecyduję - na razie można obserwować, a w razie pomyślnej decyzji lepiej mieć EB niż nie mieć...
Martwi mnie trochę nowy poziom "ekskluzywności". Nie dość, że mamy już prawie wszędzie KS Exy, to teraz wchodzą nowe, lepsze KS Super Ex. Wsparcie za 1$ i rozważanie zalet i wad do otwarcia PM traci rację bytu :/
Rabaty:
Planszostrefa - 11%
3Trolle - 7%
Mepel - 5%
Fancy but Functional - 10%
Planszostrefa - 11%
3Trolle - 7%
Mepel - 5%
Fancy but Functional - 10%
Re: Time Of Legends: Joan Of Arc
Nigdzie nie twierdzę, że nie jest to uzasadnione z punktu widzenia producenta. Tym bardziej, że większa kwota podczas kampanii daje też większą szansę na przyciągnięcie kolejnych osób. Z punktu widzenia wspierającego jest to jednak pewna komplikacja i szantażolsszak pisze:
Z punktu widzenia producenta i czesto wspominanie łapanie produkcyjnego „slotu” w fabryce to jest to jak najbardziej uzasadnione. Masz 31 dni na zastanowienie, aby dostac extra figurki. Jak nie to Twoja strata, ale firma może lepiej zarządzać całym procesem
Re: Time Of Legends: Joan Of Arc
Wsparcie mrocznej frakci...
https://www.youtube.com/watch?v=-Cs49BAesF8
https://www.youtube.com/watch?v=-Cs49BAesF8
- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 5 times
Re: Time Of Legends: Joan Of Arc
Kusi, wręcz bardzo. Ktoś się orientuje co ciekawego gra oferuje mechanicznie? Podobają mi się faburalyzowe misje, ale wiadomo cos wiecej o mechanice?
- Night wolf
- Posty: 192
- Rejestracja: 29 lut 2008, 23:46
- Lokalizacja: Opole/Brzeg
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 6 times
Re: Time Of Legends: Joan Of Arc
Po obejrzeniu filmiku z Beasts of War, prezentującego scenariusz z wilkołakiem (https://www.youtube.com/watch?v=a0t55x0OYBA) mam dosyć mieszane/słabe odczucia.
Gra z jednej strony jest prosta, opiera się na kilku podstawowych akcjach, którymi możemy aktywować wszystkie jednostki na danym polu, z drugiej zaś strony wydaje się mieć dużo detali, wyjątków itp. zależnych od scenariusza (?) - wieśniacy są po twojej stronie ALE ksiądz może ich "egzorcyzmować". Są bezbronni ALE możesz szukać broni w wiosce i ich wyposażyć. Możesz atakować budynek z zewnątrz lub od środka ALE jak zaatakujesz od broniący się dostanie bonus do obrony. Możesz się modlić w kościele, ale możesz też w krypcie, a możesz też w ruinach kościoła - w każdym przypadku dostając inną wartość bonusów itp itd.
Całość - w założeniach - wydaje się być ciekawym połączeniem skirmishowych potyczek z elementami przygodowymi. I o ile część przygodowa - poszukiwanie wskazówek, przesłuchiwanie, wbijanie leveli wydaje się być całkiem ciekawe, zarządzanie dostępnymi "zasobami" aktywacji nawet bardzo ciekawe, tak same pojedynki wydają się być zadziwiająco słabe i nudne. W prezentowanej rozgrywce wszystkie walki polegały na prostym rzuceniu kilkoma kośćmi przez atakującego i broniącego się, porównaniu wyników i... tyle. Żadnego zarządzania wynikami, ich modyfikacji itp. Nic. Banalne i - jak dla mnie - kompletnie bezemocjonalne "Ja mam dwa miecze... A ja jedną tarczę... Aha, to zginąłeś". W porównaniu do ciekawego systemu zarządzania wynikami, który widzieliśmy w Mythic Battles tutaj jest słabiutko. Niby te kości mają różne ścianki, jedne są silniejsze, inne słabsze... ale w praktyce tego nie było widać. Na słabe wrażenia na pewno wpłynęło też to, że polujący na wilkołaka gracz już w pierwszej turze na farcie zgadł, który z wieśniaków jest wilkołakiem, co ustawiło całą grę i zmieniło ją w niemal bezmyślny pogrom i szarżę wszystkich jednostek na biednego wilczka...
Mam zamiar jeszcze obczaić jakieś inne nagranie, z innym scenariuszem - Jednak jeżeli odczucia z rozgrywki się nie zmienią, to dla mnie będzie to wyraźny "pas". I co najwyżej będzie można się zaopatrzyć w samą figurkę smoka / diaboła w celach kolekcjonersko - malunkowo - innogrowych.
Gra z jednej strony jest prosta, opiera się na kilku podstawowych akcjach, którymi możemy aktywować wszystkie jednostki na danym polu, z drugiej zaś strony wydaje się mieć dużo detali, wyjątków itp. zależnych od scenariusza (?) - wieśniacy są po twojej stronie ALE ksiądz może ich "egzorcyzmować". Są bezbronni ALE możesz szukać broni w wiosce i ich wyposażyć. Możesz atakować budynek z zewnątrz lub od środka ALE jak zaatakujesz od broniący się dostanie bonus do obrony. Możesz się modlić w kościele, ale możesz też w krypcie, a możesz też w ruinach kościoła - w każdym przypadku dostając inną wartość bonusów itp itd.
Całość - w założeniach - wydaje się być ciekawym połączeniem skirmishowych potyczek z elementami przygodowymi. I o ile część przygodowa - poszukiwanie wskazówek, przesłuchiwanie, wbijanie leveli wydaje się być całkiem ciekawe, zarządzanie dostępnymi "zasobami" aktywacji nawet bardzo ciekawe, tak same pojedynki wydają się być zadziwiająco słabe i nudne. W prezentowanej rozgrywce wszystkie walki polegały na prostym rzuceniu kilkoma kośćmi przez atakującego i broniącego się, porównaniu wyników i... tyle. Żadnego zarządzania wynikami, ich modyfikacji itp. Nic. Banalne i - jak dla mnie - kompletnie bezemocjonalne "Ja mam dwa miecze... A ja jedną tarczę... Aha, to zginąłeś". W porównaniu do ciekawego systemu zarządzania wynikami, który widzieliśmy w Mythic Battles tutaj jest słabiutko. Niby te kości mają różne ścianki, jedne są silniejsze, inne słabsze... ale w praktyce tego nie było widać. Na słabe wrażenia na pewno wpłynęło też to, że polujący na wilkołaka gracz już w pierwszej turze na farcie zgadł, który z wieśniaków jest wilkołakiem, co ustawiło całą grę i zmieniło ją w niemal bezmyślny pogrom i szarżę wszystkich jednostek na biednego wilczka...
Mam zamiar jeszcze obczaić jakieś inne nagranie, z innym scenariuszem - Jednak jeżeli odczucia z rozgrywki się nie zmienią, to dla mnie będzie to wyraźny "pas". I co najwyżej będzie można się zaopatrzyć w samą figurkę smoka / diaboła w celach kolekcjonersko - malunkowo - innogrowych.
- Night wolf
- Posty: 192
- Rejestracja: 29 lut 2008, 23:46
- Lokalizacja: Opole/Brzeg
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 6 times
Re: Time Of Legends: Joan Of Arc
Proponuje obejrzeć ten filmik jest najlepszy z wszystkich trzech:
https://www.youtube.com/watch?v=wUykyt_BLMY
Niestety ilość reguł się nie zmienia widać że reguły są pisane pod konkretne scenariusze.
https://www.youtube.com/watch?v=wUykyt_BLMY
Niestety ilość reguł się nie zmienia widać że reguły są pisane pod konkretne scenariusze.
-
- Posty: 1826
- Rejestracja: 05 lip 2015, 23:51
- Lokalizacja: GDAŃSK
- Has thanked: 20 times
- Been thanked: 37 times
Re: Time Of Legends: Joan Of Arc
Nie pachnie trochę Conanem? Oby zasady do MBP nie byly pod scenariusze.Night wolf pisze:Proponuje obejrzeć ten filmik jest najlepszy z wszystkich trzech:
https://www.youtube.com/watch?v=wUykyt_BLMY
Niestety ilość reguł się nie zmienia widać że reguły są pisane pod konkretne scenariusze.
Rabaty:
Planszostrefa - 11%
3Trolle - 7%
Mepel - 5%
Fancy but Functional - 10%
Planszostrefa - 11%
3Trolle - 7%
Mepel - 5%
Fancy but Functional - 10%
Re: Time Of Legends: Joan Of Arc
Gameplay wrzucony przez Night wolf faktycznie wyszedł znacznie lepiej od polowania na wilkołaka, które opisałem powyżej. Oglądało się to z zaciekawieniem i nawet sam bym chętnie spróbował tego scenariusza.
Niestety potwierdziły się też moje obawy - mnóstwo mikro zasad, obecnych tylko w danym scenariuszu. Nawet twórcy gry co chwilę coś sprawdzali w instrukcji, a koleś z BoW, mimo że już wcześniej grał w ten konkretny scenariusz i tak czasem o czymś zapominał / mylił zasady.
No i ta walka... Czysto kostkowa loteria, w której atakując masz po prostu nadzieję, że rzucisz więcej sukcesów niż broniący się i vice versa. Co sprawia, że całe taktyczne kombinowanie, mądre dysponowanie posiadanymi zasobami aktywacji zazwyczaj sprowadzało się do tego aby zgromadzić na jednym polu swoje siły i zaatakować naraz jak największą ilością kostek. Co jest szczególnie bolesne, przez to że większość figurek w grze padało po pierwszym "szczale". Więc ten jeden sukces często decyduje o życiu lub śmierci - a jeśli zabicie wroga jest naszym celem samo w sobie - decyduje także o zwycięstwie.
W Conana nie grałem i mam tylko mgliste pojęcie jak działa więc się nie odniosę.
Niestety potwierdziły się też moje obawy - mnóstwo mikro zasad, obecnych tylko w danym scenariuszu. Nawet twórcy gry co chwilę coś sprawdzali w instrukcji, a koleś z BoW, mimo że już wcześniej grał w ten konkretny scenariusz i tak czasem o czymś zapominał / mylił zasady.
No i ta walka... Czysto kostkowa loteria, w której atakując masz po prostu nadzieję, że rzucisz więcej sukcesów niż broniący się i vice versa. Co sprawia, że całe taktyczne kombinowanie, mądre dysponowanie posiadanymi zasobami aktywacji zazwyczaj sprowadzało się do tego aby zgromadzić na jednym polu swoje siły i zaatakować naraz jak największą ilością kostek. Co jest szczególnie bolesne, przez to że większość figurek w grze padało po pierwszym "szczale". Więc ten jeden sukces często decyduje o życiu lub śmierci - a jeśli zabicie wroga jest naszym celem samo w sobie - decyduje także o zwycięstwie.
W Conana nie grałem i mam tylko mgliste pojęcie jak działa więc się nie odniosę.