Dead of Winter: A Crossroads Game / Martwa Zima: Gra rozdroży (Jonathan Gilmour, Isaac Vega)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- Jiloo
- Posty: 2453
- Rejestracja: 19 sie 2011, 14:11
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 544 times
- Been thanked: 463 times
- Kontakt:
Re: Dead of Winter: A Crossroads Game
Powiem tak. Martwą Zimę lubię, ale nie gram za często, bo nie wszystkim pasuje. Miałem podstawkę i kupiłem Długą Noc. Po jednej grze w DN postawiłem sprzedać podstawkę, bo nie widzę sensu trzymać obu. Łączenie kart lokacji do mnie nie przemawia - nie chcę psuć balansu dodatkową losowością w doborze kart. Łączenie postaci też nie ma sensu – karty rozdroży fajnie działają z danym zestawem postaci – wymieszanie wszystkiego zmniejszy szansę na odpalenie czegokolwiek.
Długa Noc to taka trochę bardziej wypasiona wersja Martwej Zimy z modułami, które możemy sobie dodać do rozgrywki. Zaletą podstawki była większa liczba dostępnych postaci (30, a w dodatku tylko 20).
Długa Noc to taka trochę bardziej wypasiona wersja Martwej Zimy z modułami, które możemy sobie dodać do rozgrywki. Zaletą podstawki była większa liczba dostępnych postaci (30, a w dodatku tylko 20).
- Marx
- Posty: 2420
- Rejestracja: 24 sty 2016, 10:50
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 52 times
- Been thanked: 17 times
Re: Dead of Winter: A Crossroads Game
To się pewnie niektórzy wkurzyli. A sam koncept brzmi oryginalnie i bardzo zachęcająco.
Re: Dead of Winter: A Crossroads Game
Dodatek będzie od 4 do 11 graczy. Ciekawe ile będzie potrzeba żeby dobrze się grało. Bo dla mnie uzbieranie np. 8 graczy jest technicznie nie możliwe.
Założe się że zrobią tak, żeby zdrajca miał za cel wspieranie przeciwnej kolonii.
Założe się że zrobią tak, żeby zdrajca miał za cel wspieranie przeciwnej kolonii.
Re: Dead of Winter: A Crossroads Game
Ciekawy jestem czy to było od początku zaplanowane, czy też wynikło z tego, że 2 ich własne tytuły zaczęły konkurować między sobą.
Sam koncept potencjalnie bardzo ciekawy. Czekam z niecierpliwością na więcej info.
BTW. Ile miejsca będzie potrzeba, żeby zagrać w 11 osób?
Sam koncept potencjalnie bardzo ciekawy. Czekam z niecierpliwością na więcej info.
BTW. Ile miejsca będzie potrzeba, żeby zagrać w 11 osób?
Re: Dead of Winter: A Crossroads Game
No i pięknie nawet jeżeli nie da rady zebrać graczy na dwie kolonie to zostaje tryb samotnego wilka i oczywiście nowe komponenty zwiększające to co mamy do tej pory. A dobrych i nowych kart które zwiększają niepowtarzalność gry nigdy za wiele
-
- Posty: 201
- Rejestracja: 22 lis 2015, 10:42
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 4 times
- Kontakt:
Re: Dead of Winter: A Crossroads Game
nawet w 4 może się opłacać grac na 2 kolonie, z tego co zrozumiałem mają dać mechanizm równoległych akcji, co efektywnie by skróciło czas rozgrywki o jakieś 30-40 % dla gry 4-ro osobowej, bo pewnie każdy w ramach swojej koloni by wykonywał akcje jednocześnie.
Re: Dead of Winter: A Crossroads Game
Podejrzewam, że troszkę więcej niż dwukrotność tego co na 5 osób, ale troszkę mniej niż trzy razy tyle ile wymaga 4 graczywok pisze:BTW. Ile miejsca będzie potrzeba, żeby zagrać w 11 osób?
- Jiloo
- Posty: 2453
- Rejestracja: 19 sie 2011, 14:11
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 544 times
- Been thanked: 463 times
- Kontakt:
Re: Dead of Winter: A Crossroads Game
Ja sobie nie wyobrażam rozstawienia dwóch plansz kolonii i reszty na moim stole. Nawet jakbyśmy mieli grać w 4 osoby.wok pisze:Ile miejsca będzie potrzeba, żeby zagrać w 11 osób?
Jedyne miejsce gdzie wyobrażam sobie granie w całość to knajpa do której chodzę grać w planszówki. Wtedy i stół się znajdzie, i ekipa, i kopia Dead of Winter.
Jak tylko usłyszałem o Długiej Nocy to poziom ekscytacji był taki, że preorder złożyłem pierwszego dnia jak się pojawił. Tutaj jakoś zero ekscytacji. Poczekamy, zobaczymy. Może się jeszcze przekonam.
Tapnięte | keep-disco-evil
-
- Posty: 555
- Rejestracja: 20 lut 2012, 10:00
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 35 times
- Been thanked: 27 times
Re: Dead of Winter: A Crossroads Game
Wspominali juz o tym pomyśle podczas wydawania Długiej Nocy. Jeśli się nie mylę to nawet polski wydawca wtedy wspominał, że wydadzą dodatek łączący obie podstawki jak tylko będzie możliwość druku.
Re: Dead of Winter: A Crossroads Game
Moim zdaniem kwestia rozłożonego kompletu zimy nie jest potencjalnym problemem. Jeżeli ktoś rozłożył u siebie Twilight Imperium z dodatkami albo zestaw Arkham Horror to Martwa Zima nie jest problemem, zwłaszcza że elementów nur jest jakos kosmicznie dużo.
Re: Dead of Winter: A Crossroads Game
A jak ktoś nie rozkładał jeszcze u siebie Twilight Imperium? A tak serio to wydaje mi się, że mam dość duży stół, ale po rozłożeniu martwej zimy na 5 graczy, nie zostaje wcale tak dużo miejsca. Jeśli miałbym wygospodarować drugie tyle, to będzie problem. Tym bardziej, że wolałbym jednak, żeby każdy gracz widział dobrze co się dzieje i miał dostęp do planszy. No, ale może się martwię na zapas. Musieli jakoś rozwiązać ten problem, żeby ktokolwiek kupował tą grę.Haloon pisze:Moim zdaniem kwestia rozłożonego kompletu zimy nie jest potencjalnym problemem. Jeżeli ktoś rozłożył u siebie Twilight Imperium z dodatkami albo zestaw Arkham Horror to Martwa Zima nie jest problemem, zwłaszcza że elementów nur jest jakos kosmicznie dużo.
-
- Posty: 803
- Rejestracja: 02 maja 2006, 22:55
- Lokalizacja: Świecie nad Wisłą
- Has thanked: 550 times
- Been thanked: 170 times
Re: Dead of Winter: A Crossroads Game
Z całym szacunkiem, ale mimo wszystko ta gra jest pokazuje pazur od 3 graczy. Czyli teoretycznie z nowym dodatkiem trzeba by było mieć z 6 dobrze ogranych graczy. Jest to możliwe, ale dla kogoś kto ma dostęp do puli graczy na bieżąco. Już samą martwą zimę będzie trudno odpalić w secie 4/5 osobowym często. Do tego dochodzi lekki downtime i mamy przepis na problemy.
Druga sprawa to jak rozwiążą upadek jednej kolonii?
Osobiści wolałbym może jakiś lepszy przepis na karty kryzysów (bardziej tematyczny i powiązany z tematem kolonii) które nie są idealnym rozwiązaniem i mniejszy dodatek niż znowu kobyła do kurzenia się na półce.
Według mnie jest to próba połączenia podstawki z dodatkiem. Bo zauważyli, że długa noc wypiera podstawową grę w sprzedaży.
Druga sprawa to jak rozwiążą upadek jednej kolonii?
Osobiści wolałbym może jakiś lepszy przepis na karty kryzysów (bardziej tematyczny i powiązany z tematem kolonii) które nie są idealnym rozwiązaniem i mniejszy dodatek niż znowu kobyła do kurzenia się na półce.
Według mnie jest to próba połączenia podstawki z dodatkiem. Bo zauważyli, że długa noc wypiera podstawową grę w sprzedaży.
Jestem tak stary, że pamiętam internet do którego sie dzwoniło...
Re: Dead of Winter: A Crossroads Game
Z całym szacunkiem, ale nie masz racji Wojna Kolonii bardzo fajnie chodzi już na 4 graczy - wiem, bo grałem - rozumiem, że Ty jeszcze nie miałeś tej szansy. Po drugie downtime'u nie ma bo zastosowano mechanizm jednoczesnego wykonywania tur + 2minutową klepsydrę która uruchamia się, kiedy pierwszy gracz skonczy wszystkie swoje akcje. Gra trwa generalnie mniej wiecej tyle co podstawka nawet w wieksza liczbe osob.
I tak jeszcze jako ciekawostka - Długa Noc sprzedażowo wcale nie wyparła podstawki
I tak jeszcze jako ciekawostka - Długa Noc sprzedażowo wcale nie wyparła podstawki
- Marx
- Posty: 2420
- Rejestracja: 24 sty 2016, 10:50
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 52 times
- Been thanked: 17 times
- Jiloo
- Posty: 2453
- Rejestracja: 19 sie 2011, 14:11
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 544 times
- Been thanked: 463 times
- Kontakt:
Re: Dead of Winter: A Crossroads Game
W dodatku jest moduł który pozwala połączyć dwie gry w jedną wielką bitwę dwóch kolonii.Marx pisze:Czy do wojny kolonii potrzebuję podstawkę i Długą Noc?
Jeśli masz tylko jedną z gier w dodatku znajdziesz – 50 kart rozdroży, 15 postaci, 11 kart zagrożeń i 43 karty przedmiotów.
Re: Dead of Winter: A Crossroads Game
Przypominam, ze to juz ostatnie dni zeby zalapac sie na przedsprzedaz Wojny Kolonii w super cenie
http://factorycube.com/sklep/opis-produ ... ie-Kolonii
A my tymczasem sprawdzamy pliki z drukarni
http://factorycube.com/sklep/opis-produ ... ie-Kolonii
A my tymczasem sprawdzamy pliki z drukarni
-
- Posty: 201
- Rejestracja: 22 lis 2015, 10:42
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 4 times
- Kontakt:
Re: Dead of Winter: A Crossroads Game
Witam,
Gdzieś na boardgamegeek przeczytałem wiadomość, że opakowania zbiorcze Dodatku wojny koloni, będą do sklepów sprzedawane w jakiś większych pudłach, które to sklepy będą mogły sprzedawać swoim klientom, te pudła mają mieć możliwość pomieszczenia obu podstawek gry wraz z dodatkiem wojny koloni, czy w Polsce tez będzie taka możliwość, ew. czy osoby składające zamówienie w przedsprzedaży nie mogły by otrzymać swojej kopii dodatku w takim własnie pudle?
https://boardgamegeek.com/thread/177391 ... g-colonies
"Every X number of boxes of the warring colonies expansion comes inside a box big enough to hold everything for Dead of Winter. After unpacking, shop owners can sell the box separately, offer it to someone who purchased a full DoW bundle, etc. Happy customers, FLGS incentive, problem solved."
Gdzieś na boardgamegeek przeczytałem wiadomość, że opakowania zbiorcze Dodatku wojny koloni, będą do sklepów sprzedawane w jakiś większych pudłach, które to sklepy będą mogły sprzedawać swoim klientom, te pudła mają mieć możliwość pomieszczenia obu podstawek gry wraz z dodatkiem wojny koloni, czy w Polsce tez będzie taka możliwość, ew. czy osoby składające zamówienie w przedsprzedaży nie mogły by otrzymać swojej kopii dodatku w takim własnie pudle?
https://boardgamegeek.com/thread/177391 ... g-colonies
"Every X number of boxes of the warring colonies expansion comes inside a box big enough to hold everything for Dead of Winter. After unpacking, shop owners can sell the box separately, offer it to someone who purchased a full DoW bundle, etc. Happy customers, FLGS incentive, problem solved."
- pjentaszeq
- Posty: 367
- Rejestracja: 07 gru 2016, 15:37
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 13 times
- Kontakt:
Re: Dead of Winter: A Crossroads Game
Czołem, powiedzcie mi które koszulki (marka) są najlepiej dopasowane i najbardziej się opłaca nabyć ?
pnq 3d print studio - elementy 3d do gier planszowych
ETSY: https://www.pnq3d.etsy.com
FB https://www.facebook.com/pnq3dprint
IG https://www.instagram.com/pnq3dprint/
ETSY: https://www.pnq3d.etsy.com
FB https://www.facebook.com/pnq3dprint
IG https://www.instagram.com/pnq3dprint/
- 13thcaesar
- Posty: 607
- Rejestracja: 13 kwie 2014, 21:11
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 29 times
Re: Dead of Winter: A Crossroads Game
Takie pytanko - czy polecacie te dwa scenariusze wprowadzajace moduły Bandytów i Roxxon w Martwa Zima: Długa Noc w pierwszej partii z graczami, ktòrzy dotąd nie mieli styczności z planszowkami, czy mogą okazać się za trudne i skomplikowane i lepiej z nowicjuszami rozegrać najpierw "normalną" rozgrywkę, zeby zalapali podstawy?
Moja kolekcja: https://boardgamegeek.com/collection/us ... dgame&ff=1
- 13thcaesar
- Posty: 607
- Rejestracja: 13 kwie 2014, 21:11
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 29 times
Re: Dead of Winter: A Crossroads Game
No to super, Dzięki ☺Guduś pisze:grałem w ten z bandytami ze "świerzakami" i nie było problemu
A ile tak czasowo trwała ta rozgrywki?
Moja kolekcja: https://boardgamegeek.com/collection/us ... dgame&ff=1
Re: Dead of Winter: A Crossroads Game
ja wtedy też pierwszy raz grałem z dodatkiem i zaglądałem parę razy do instrukcji więc ponad 2h w 3 osoby z tłumaczeniem nie jest miarodajny
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 11 lip 2017, 14:06
Re: Dead of Winter: A Crossroads Game
Ciężko określić czas gry, bo jest on bardzo nieregularny. Wszystko zależy od graczy, ale przede wszystkim od szczęścia. Nieraz miałem sytuacje, gdzie już w prostym scenariuszu wszyscy padli po dwóch kolejkach, bo poprostu kości nie siadły i zaraza się rozprzestrzeniła, morale poleciało w dół. Innym razem potrafiliśmy grać i z 6 godzin. Ciężko określić, bardzo sytuacyjne, ale przy 5 osobach trzeba min 3 godzin na pewno.
Jeżeli chodzi o sam dodatek... i ogólnie wydanie gry, to pomimo jak bardzo tą grę lubię i szanuję w swojej kolekcji, tak bardzo mnie ona w***a. Chodzi tu o marketingowe podejście do sprawy. Nie lubie bardzo wydawać pieniędzy na zbędne rzeczy, a tym bardziej ich trzymać. Tymczasem gra w pewien sposób zmusza to kupienia i zalegania obydwu gier, dosyć drogich, bo każda średnio 150-180 zł. Gdzie Długa Noc w zupełności wystarczy, ale brakuje jej wystarczająco dużo postaci i ciekawych scenariuszów. Te które tam są to 3 liniowe i dedykowane pod konkretne moduły, pozostałe 7 - część z nich albo za krótka i nie ciekawa, albo za długa i ciężka. Brakuje w nich balansu. Dlatego zakupiłem podstawkę by mieć te +30 postaci i +10 scenariuszy, a reszta komponentów leży i się kurzy...
Do tego dochodzi dodatek, który w moim odczuciu wykorzystuje na siłe obydwa pudła, by z nich wykorzystać tylko znikomą część komponentów? Wszystko co się używa to komponentów z podstawki + postacie z Długiej Nocy i plansza. Wszystkie dodatkowe moduły, dodatkowe karty sprzętu itp - nie używa się tego. W dodatku mamy nowy moduł z Samotnym Wilkiem, który jest używany tylko w trybie Wojny Kolonii. 15 nowych bohaterów, z czego trzech tylko do WK, 40 nowych kart sprzetu z czego 27 do użytku uniwersalnego... reszta dedykowana pod nowy moduł.
Ogólnie jeżeli chcemy we wszystko pograć - trzeba wydać średnio 450 zł, mieć trzy byczaste, ciężkie pudła na pułce, z czego nie wykorzystamy w pełni, bo jest to tak źle pomyślane że głowa boli, a sprzedawcy i marketingowy firmy ręce zacierają! Jestem zażenowany w jaki sposób tą grę projektują, mimo iż ona sama w sobie jest genialna i bardzo polecam.
Mogli wydać do podstawki drobny dodatek z Długiej Nocy dodający jedynie ulepszone/dodatkowe komponenty, zaś moduł Wojny Kolonii jest naprawdę dla sporadycznej ilości graczy, nie dość że trzeba mieć wystarczająco dużo chętnych i posiadających czas (bo gra w MZ nie trwa do krótkich), to jeszcze ogromny stół by to pomieścić oraz spore zasoby gotówki, tylko dlatego że ktoś nie potrafił tego kompaktowo zaprojektować.
Podobnie jak ktoś powyżej - pierwotnie byłem mega zajarany dodatkiem, zakupiłem nawet specjalnie podstawkę do Długiej Nocy by mieć te dodatkowe postacie itp. Ale finalnie planuje ją sprzedać, a dodatku nie kupować, bo już sama MZ wydaje sie kompletna, moduły z DN tylko dodają przesytu, a WK to już w mojej opinii skok na kasę. Mimo iż zastanwiam się by sprzedać MZ, a zakupić WK dla samych kart sprzętu i nowych postaci, a było by to bardziej kompaktowe.
Jeżeli chodzi o sam dodatek... i ogólnie wydanie gry, to pomimo jak bardzo tą grę lubię i szanuję w swojej kolekcji, tak bardzo mnie ona w***a. Chodzi tu o marketingowe podejście do sprawy. Nie lubie bardzo wydawać pieniędzy na zbędne rzeczy, a tym bardziej ich trzymać. Tymczasem gra w pewien sposób zmusza to kupienia i zalegania obydwu gier, dosyć drogich, bo każda średnio 150-180 zł. Gdzie Długa Noc w zupełności wystarczy, ale brakuje jej wystarczająco dużo postaci i ciekawych scenariuszów. Te które tam są to 3 liniowe i dedykowane pod konkretne moduły, pozostałe 7 - część z nich albo za krótka i nie ciekawa, albo za długa i ciężka. Brakuje w nich balansu. Dlatego zakupiłem podstawkę by mieć te +30 postaci i +10 scenariuszy, a reszta komponentów leży i się kurzy...
Do tego dochodzi dodatek, który w moim odczuciu wykorzystuje na siłe obydwa pudła, by z nich wykorzystać tylko znikomą część komponentów? Wszystko co się używa to komponentów z podstawki + postacie z Długiej Nocy i plansza. Wszystkie dodatkowe moduły, dodatkowe karty sprzętu itp - nie używa się tego. W dodatku mamy nowy moduł z Samotnym Wilkiem, który jest używany tylko w trybie Wojny Kolonii. 15 nowych bohaterów, z czego trzech tylko do WK, 40 nowych kart sprzetu z czego 27 do użytku uniwersalnego... reszta dedykowana pod nowy moduł.
Ogólnie jeżeli chcemy we wszystko pograć - trzeba wydać średnio 450 zł, mieć trzy byczaste, ciężkie pudła na pułce, z czego nie wykorzystamy w pełni, bo jest to tak źle pomyślane że głowa boli, a sprzedawcy i marketingowy firmy ręce zacierają! Jestem zażenowany w jaki sposób tą grę projektują, mimo iż ona sama w sobie jest genialna i bardzo polecam.
Mogli wydać do podstawki drobny dodatek z Długiej Nocy dodający jedynie ulepszone/dodatkowe komponenty, zaś moduł Wojny Kolonii jest naprawdę dla sporadycznej ilości graczy, nie dość że trzeba mieć wystarczająco dużo chętnych i posiadających czas (bo gra w MZ nie trwa do krótkich), to jeszcze ogromny stół by to pomieścić oraz spore zasoby gotówki, tylko dlatego że ktoś nie potrafił tego kompaktowo zaprojektować.
Podobnie jak ktoś powyżej - pierwotnie byłem mega zajarany dodatkiem, zakupiłem nawet specjalnie podstawkę do Długiej Nocy by mieć te dodatkowe postacie itp. Ale finalnie planuje ją sprzedać, a dodatku nie kupować, bo już sama MZ wydaje sie kompletna, moduły z DN tylko dodają przesytu, a WK to już w mojej opinii skok na kasę. Mimo iż zastanwiam się by sprzedać MZ, a zakupić WK dla samych kart sprzętu i nowych postaci, a było by to bardziej kompaktowe.
Re: Dead of Winter: A Crossroads Game
Pomocy, właśnie próbujemy rozegrac z małżonką pierwszą partię Martwej Zimy (rozdroża), wariant kooperacyjny dla 2 graczy, i nie mogę znaleźć w instrukcji info o tym ile znaczników ran może mieć postać, i/lub jak one wpływają na postać. Pomóżcie, bo wychodzi ze można je sobie kolekcjonować i w niczym nie przeszkadzają...
Wysłane z mojego FRD-L09 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego FRD-L09 przy użyciu Tapatalka