Small World: Underground - pytania o zasady
- vaski
- Posty: 670
- Rejestracja: 13 kwie 2009, 13:34
- Lokalizacja: Rawicz
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 7 times
Small World: Underground - pytania o zasady
Witam serdecznie.
Proszę o pomoc w interpretacji niektorych zdolność specjalnych oraz ras.
1. Cultist >> Czy z chwilą gdy zdecydujemy się na wymieranie Kultystów, to czy token Starszych Bogów usuwa się z gry?
2. Flames >> Czy z chwilą gdy chcemy podbić pole, na którym znajduje się np. góra oraz dwa żetony przeciwnika, to do dodbicia potrzeba tylko dwa tokeny Płomyków, a może Płomyki tylko działają na żetony przeciwnika i za podbicie takiego pola trzeba wyłożyć 3 żetony?
3. Fisher >> Czy korzystając z tej umiejętności gdy mam obok siebie "moje" 3 zajęte tereny nad rzeką to dostaję dwa punkty czy jeden?
4. Vampire >> Jak to jest z tym "Zwampirzaniem"? Czy jeśli chcę podbić jakieś pole należące do przeciwnika, na którym znajduje się jeden żeton to: biorę tylko jeden swój żeton z zasobnika i zastępuję tamtą jednostę, bez dokładania standardowych dwóch żetonów? Czyli jest to taki podbój za darmo raz na turę.
W oczekiwaniu na odpowiedź:
Vaski
Proszę o pomoc w interpretacji niektorych zdolność specjalnych oraz ras.
1. Cultist >> Czy z chwilą gdy zdecydujemy się na wymieranie Kultystów, to czy token Starszych Bogów usuwa się z gry?
2. Flames >> Czy z chwilą gdy chcemy podbić pole, na którym znajduje się np. góra oraz dwa żetony przeciwnika, to do dodbicia potrzeba tylko dwa tokeny Płomyków, a może Płomyki tylko działają na żetony przeciwnika i za podbicie takiego pola trzeba wyłożyć 3 żetony?
3. Fisher >> Czy korzystając z tej umiejętności gdy mam obok siebie "moje" 3 zajęte tereny nad rzeką to dostaję dwa punkty czy jeden?
4. Vampire >> Jak to jest z tym "Zwampirzaniem"? Czy jeśli chcę podbić jakieś pole należące do przeciwnika, na którym znajduje się jeden żeton to: biorę tylko jeden swój żeton z zasobnika i zastępuję tamtą jednostę, bez dokładania standardowych dwóch żetonów? Czyli jest to taki podbój za darmo raz na turę.
W oczekiwaniu na odpowiedź:
Vaski
Re: Small World: Underground
1. Tutaj nie jestem pewien, a nie mam pod ręką instrukcji. Jeżeli jednak Kultyści z drugiej strony kafla nie mają żadnego znaku Przedwiecznego, to żeton nie zostaje.vaski pisze:Witam serdecznie.
Proszę o pomoc w interpretacji niektorych zdolność specjalnych oraz ras.
1. Cultist >> Czy z chwilą gdy zdecydujemy się na wymieranie Kultystów, to czy token Starszych Bogów usuwa się z gry?
2. Flames >> Czy z chwilą gdy chcemy podbić pole, na którym znajduje się np. góra oraz dwa żetony przeciwnika, to do dodbicia potrzeba tylko dwa tokeny Płomyków, a może Płomyki tylko działają na żetony przeciwnika i za podbicie takiego pola trzeba wyłożyć 3 żetony?
3. Fisher >> Czy korzystając z tej umiejętności gdy mam obok siebie "moje" 3 zajęte tereny nad rzeką to dostaję dwa punkty czy jeden?
4. Vampire >> Jak to jest z tym "Zwampirzaniem"? Czy jeśli chcę podbić jakieś pole należące do przeciwnika, na którym znajduje się jeden żeton to: biorę tylko jeden swój żeton z zasobnika i zastępuję tamtą jednostę, bez dokładania standardowych dwóch żetonów? Czyli jest to taki podbój za darmo raz na turę.
W oczekiwaniu na odpowiedź:
Vaski
2. Trzy rzetony:
3. jeden:Q. How many Race tokens must be spent to conquer a Black Mountain / empty Keep of the Motherland (assuming Flames are linked to a volcano)?
A. Three.
źródło: forum Days of Wonder
4. Jest to jeden "darmowy atak".Q. If a Fisher Race occupies 4 regions in a row that borders the river, does that count as 3 pairs (AB, BC, CD) ?
A. No. That would count as 2 pairs, AB and CD. Note that these regions do not need to be adjacent to each other.
źródło: forum Days of Wonder
- vaski
- Posty: 670
- Rejestracja: 13 kwie 2009, 13:34
- Lokalizacja: Rawicz
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 7 times
Re: Small World: Underground
Dziękuję za odpowiedź. Proszę tylko o uściślenie tematu zwampirzania
a). mam jeden żeton przeciwnika + żeton gór - to co robię?
b). mam tylko żeton gór - to co robię?
Czyli jeśli na polu, które "zwampirzam":awek pisze:4. Jest to jeden "darmowy atak".
a). mam jeden żeton przeciwnika + żeton gór - to co robię?
b). mam tylko żeton gór - to co robię?
Re: Small World: Underground
Sorry za tak późną odpowiedź. Zwampirzać możesz raz na gracza na turę, jeżeli znajduje się na polu jeden żeton rasy. Więc nawet, jeżeli ten jeden ludzik siedzi na górze, to nie chroni go to przed wyssaniem z niego krwi . Oczywiście, jak mawia przysłowie wampirów, z samej góry krwi nie wyssiesz .vaski pisze:Dziękuję za odpowiedź. Proszę tylko o uściślenie tematu zwampirzaniaCzyli jeśli na polu, które "zwampirzam":awek pisze:4. Jest to jeden "darmowy atak".
a). mam jeden żeton przeciwnika + żeton gór - to co robię?
b). mam tylko żeton gór - to co robię?
Re: Small World: Underground
Czy wampiryzmu można użyć tylko przy podbijaniu sąsiedniego regionu czy dowolnego na mapie?
Small World Underground
Witajcie
Kupiłem wczoraj gierę i jak z pierwszą częścią i kilkoma dodatkami jest wykonana bajecznie. Oczywiście zamiast śmiechu jest walka prawie na pięści ale za to kocham tą grę, nie jest nudna, cicha i podczas gry uwalniamy wszystkie emocje !
Mam parę pytań do tej wersji gry :
1. czy zajmując rzekę możemy zająć wszystkie rzeki w tej samej turze ( oczywiście schodząc z niej przy przegrupowaniu) ?
2. też odnośnie rzek , jeżeli są na niej krakenki wymarłe (czyli po jednym żetonie) to do podbicia ich potrzebujemy 2 żetonów ?
3. Gdzieś w instrukcji jest napisane "podczas wybuchu wulkanu" , nie grałem wszystkimi rasami, zdolnościami i relikwiami , więc zapytam kiedy następuje wybuch wulkanu ?
4. Czy Ducha Tomb Raidera możemy postawić w miejscu krypty ? Stając się rasą wymarłą i tak robiąc blokuje na całą rozgrywkę Pradawne Miejsce...
5. Krakenki mogą zacząć grę od rzeki ?
6. Czy Belrog zabija żetony ze zdolnością IMMORTAL czyli nieśmiertelne ? Czy wszystkie żetony wracają do przeciwnika?
7. Mając nieśmiertelne jako aktywna rasa, jedyną możliwością na ich wytępienie jest zdolność Wampirów ?
Z góry dziękuję za odpowiedzi
Kupiłem wczoraj gierę i jak z pierwszą częścią i kilkoma dodatkami jest wykonana bajecznie. Oczywiście zamiast śmiechu jest walka prawie na pięści ale za to kocham tą grę, nie jest nudna, cicha i podczas gry uwalniamy wszystkie emocje !
Mam parę pytań do tej wersji gry :
1. czy zajmując rzekę możemy zająć wszystkie rzeki w tej samej turze ( oczywiście schodząc z niej przy przegrupowaniu) ?
2. też odnośnie rzek , jeżeli są na niej krakenki wymarłe (czyli po jednym żetonie) to do podbicia ich potrzebujemy 2 żetonów ?
3. Gdzieś w instrukcji jest napisane "podczas wybuchu wulkanu" , nie grałem wszystkimi rasami, zdolnościami i relikwiami , więc zapytam kiedy następuje wybuch wulkanu ?
4. Czy Ducha Tomb Raidera możemy postawić w miejscu krypty ? Stając się rasą wymarłą i tak robiąc blokuje na całą rozgrywkę Pradawne Miejsce...
5. Krakenki mogą zacząć grę od rzeki ?
6. Czy Belrog zabija żetony ze zdolnością IMMORTAL czyli nieśmiertelne ? Czy wszystkie żetony wracają do przeciwnika?
7. Mając nieśmiertelne jako aktywna rasa, jedyną możliwością na ich wytępienie jest zdolność Wampirów ?
Z góry dziękuję za odpowiedzi
- Nidhogg
- Posty: 1293
- Rejestracja: 13 cze 2013, 20:36
- Lokalizacja: Romb Kujawski
- Has thanked: 84 times
- Been thanked: 49 times
Re: Small World Underground
Tak możesz zajac całą rzekę.barni87 pisze: Mam parę pytań do tej wersji gry :
1. czy zajmując rzekę możemy zająć wszystkie rzeki w tej samej turze ( oczywiście schodząc z niej przy przegrupowaniu) ?
Takbarni87 pisze: 2. też odnośnie rzek , jeżeli są na niej krakenki wymarłe (czyli po jednym żetonie) to do podbicia ich potrzebujemy 2 żetonów ?
Jak dobrze pamiętam płomyki jak zaczynają istnieć to robią wybuch wulkanu z którego "wychodzą"barni87 pisze: 3. Gdzieś w instrukcji jest napisane "podczas wybuchu wulkanu" , nie grałem wszystkimi rasami, zdolnościami i relikwiami , więc zapytam kiedy następuje wybuch wulkanu ?
Tak, do wymarcia drugą rasąbarni87 pisze:
4. Czy Ducha Tomb Raidera możemy postawić w miejscu krypty ? Stając się rasą wymarłą i tak robiąc blokuje na całą rozgrywkę Pradawne Miejsce..
takbarni87 pisze:.
5. Krakenki mogą zacząć grę od rzeki ?
Wracają na rękę.barni87 pisze: 6. Czy Belrog zabija żetony ze zdolnością IMMORTAL czyli nieśmiertelne ? Czy wszystkie żetony wracają do przeciwnika?
Re: Small World: Underground
Witajcie !
Mam kolejne wątpliwości , a głównie to moi przeciwnicy
1. Krasnoludy i ich młoty :
czy krasnoludy dostają młoty z chwilą gdy zakończą swoją turę , czy też jeśli przychodzi ich kolej ?
bo mogą one przy podboju zająć kopalnie ale w trakcie tury inni gracze mogą te kopalnie odbić...
mój znajomy w ogóle uparł się i tak graliśmy że podbijając kopalnie dostawał tyle młotów ile miał kopalni w każdej turze, czyli mając 1 tura dwa regiony dostał 2 , w drugiej mając 4 dostał 4młoty i miał ich już 6 ! nie sądzę żeby było to prawidłowe
2. Czy mając ołtarz ofiarny , możemy wymrzeć i od razu ściągnąć jeden żeton za 3 monety czy możemy ściągać dopiero w następnej turze ?
3. Zdolność ZNIKAJĄCE - jeżeli wymieram , automatycznie zdejmuje wszystkie swoje znaczniki zarabiając po 2 monety za każy region , czy też muszę wymrzeć i w następnej turze mogę zdecydować o "zniknięciu" ?
4. i tak dla świętego spokoju, Świętym Gralem możemy zastąpić tylko pojedyncze żetony AKTYWNEJ rasy , czy WYMARŁE też możemy ?
5. Czy możemy łączyć dwie lub więcej relikwii do podbicia jednego regionu ? Jeśli tak to po kolei działamy zgodnie z każdą ?
np. śmierdzące skarpety + miecz = region z 5 przeciwnikami z górą , najpierw skarpety , przeciwnik schodzi , potem miecz (-2) i wchodzimy jednym żetonem na góry ?
6. Jeśli chodzi o śmierdzące skarpety , jest taka akcja że mamy ostatni atak ale musimy użyć kostki , po tym jak użyliśmy skarpet , i co w przypadku jeśli atak kostką się nie powiedzie ?? Relikwia została użyta i zostaje na tym polu co próbowaliśmy podbić czy w ostateczności nie udało się podbić regionu więc relikwia zostaje na poprzednim miejscu ?:D
Mam kolejne wątpliwości , a głównie to moi przeciwnicy
1. Krasnoludy i ich młoty :
czy krasnoludy dostają młoty z chwilą gdy zakończą swoją turę , czy też jeśli przychodzi ich kolej ?
bo mogą one przy podboju zająć kopalnie ale w trakcie tury inni gracze mogą te kopalnie odbić...
mój znajomy w ogóle uparł się i tak graliśmy że podbijając kopalnie dostawał tyle młotów ile miał kopalni w każdej turze, czyli mając 1 tura dwa regiony dostał 2 , w drugiej mając 4 dostał 4młoty i miał ich już 6 ! nie sądzę żeby było to prawidłowe
2. Czy mając ołtarz ofiarny , możemy wymrzeć i od razu ściągnąć jeden żeton za 3 monety czy możemy ściągać dopiero w następnej turze ?
3. Zdolność ZNIKAJĄCE - jeżeli wymieram , automatycznie zdejmuje wszystkie swoje znaczniki zarabiając po 2 monety za każy region , czy też muszę wymrzeć i w następnej turze mogę zdecydować o "zniknięciu" ?
4. i tak dla świętego spokoju, Świętym Gralem możemy zastąpić tylko pojedyncze żetony AKTYWNEJ rasy , czy WYMARŁE też możemy ?
5. Czy możemy łączyć dwie lub więcej relikwii do podbicia jednego regionu ? Jeśli tak to po kolei działamy zgodnie z każdą ?
np. śmierdzące skarpety + miecz = region z 5 przeciwnikami z górą , najpierw skarpety , przeciwnik schodzi , potem miecz (-2) i wchodzimy jednym żetonem na góry ?
6. Jeśli chodzi o śmierdzące skarpety , jest taka akcja że mamy ostatni atak ale musimy użyć kostki , po tym jak użyliśmy skarpet , i co w przypadku jeśli atak kostką się nie powiedzie ?? Relikwia została użyta i zostaje na tym polu co próbowaliśmy podbić czy w ostateczności nie udało się podbić regionu więc relikwia zostaje na poprzednim miejscu ?:D
Small World Underground
Przepraszam że zaczynam nowy wątek ale w grupie small worlda chyba nikt nie zauważył nowych pytań
Witajcie i pomóżcie !
Mam kolejne wątpliwości , a głównie to moi przeciwnicy
1. Krasnoludy i ich młoty :
czy krasnoludy dostają młoty z chwilą gdy zakończą swoją turę , czy też jeśli przychodzi ich kolej ?
bo mogą one przy podboju zająć kopalnie ale w trakcie tury inni gracze mogą te kopalnie odbić...
mój znajomy w ogóle uparł się i tak graliśmy że podbijając kopalnie dostawał tyle młotów ile miał kopalni w każdej turze, czyli mając 1 tura dwa regiony dostał 2 , w drugiej mając 4 dostał 4młoty i miał ich już 6 ! nie sądzę żeby było to prawidłowe
2. Czy mając ołtarz ofiarny , możemy wymrzeć i od razu ściągnąć jeden żeton za 3 monety czy możemy ściągać dopiero w następnej turze ?
3. Zdolność ZNIKAJĄCE - jeżeli wymieram , automatycznie zdejmuje wszystkie swoje znaczniki zarabiając po 2 monety za każy region , czy też muszę wymrzeć i w następnej turze mogę zdecydować o "zniknięciu" ?
4. i tak dla świętego spokoju, Świętym Gralem możemy zastąpić tylko pojedyncze żetony AKTYWNEJ rasy , czy WYMARŁE też możemy ?
5. Czy możemy łączyć dwie lub więcej relikwii do podbicia jednego regionu ? Jeśli tak to po kolei działamy zgodnie z każdą ?
np. śmierdzące skarpety + miecz = region z 5 przeciwnikami z górą , najpierw skarpety , przeciwnik schodzi , potem miecz (-2) i wchodzimy jednym żetonem na góry ?
6. Jeśli chodzi o śmierdzące skarpety , jest taka akcja że mamy ostatni atak ale musimy użyć kostki , po tym jak użyliśmy skarpet , i co w przypadku jeśli atak kostką się nie powiedzie ?? Relikwia została użyta i zostaje na tym polu co próbowaliśmy podbić czy w ostateczności nie udało się podbić regionu więc relikwia zostaje na poprzednim miejscu ?:D
Witajcie i pomóżcie !
Mam kolejne wątpliwości , a głównie to moi przeciwnicy
1. Krasnoludy i ich młoty :
czy krasnoludy dostają młoty z chwilą gdy zakończą swoją turę , czy też jeśli przychodzi ich kolej ?
bo mogą one przy podboju zająć kopalnie ale w trakcie tury inni gracze mogą te kopalnie odbić...
mój znajomy w ogóle uparł się i tak graliśmy że podbijając kopalnie dostawał tyle młotów ile miał kopalni w każdej turze, czyli mając 1 tura dwa regiony dostał 2 , w drugiej mając 4 dostał 4młoty i miał ich już 6 ! nie sądzę żeby było to prawidłowe
2. Czy mając ołtarz ofiarny , możemy wymrzeć i od razu ściągnąć jeden żeton za 3 monety czy możemy ściągać dopiero w następnej turze ?
3. Zdolność ZNIKAJĄCE - jeżeli wymieram , automatycznie zdejmuje wszystkie swoje znaczniki zarabiając po 2 monety za każy region , czy też muszę wymrzeć i w następnej turze mogę zdecydować o "zniknięciu" ?
4. i tak dla świętego spokoju, Świętym Gralem możemy zastąpić tylko pojedyncze żetony AKTYWNEJ rasy , czy WYMARŁE też możemy ?
5. Czy możemy łączyć dwie lub więcej relikwii do podbicia jednego regionu ? Jeśli tak to po kolei działamy zgodnie z każdą ?
np. śmierdzące skarpety + miecz = region z 5 przeciwnikami z górą , najpierw skarpety , przeciwnik schodzi , potem miecz (-2) i wchodzimy jednym żetonem na góry ?
6. Jeśli chodzi o śmierdzące skarpety , jest taka akcja że mamy ostatni atak ale musimy użyć kostki , po tym jak użyliśmy skarpet , i co w przypadku jeśli atak kostką się nie powiedzie ?? Relikwia została użyta i zostaje na tym polu co próbowaliśmy podbić czy w ostateczności nie udało się podbić regionu więc relikwia zostaje na poprzednim miejscu ?:D
- Nidhogg
- Posty: 1293
- Rejestracja: 13 cze 2013, 20:36
- Lokalizacja: Romb Kujawski
- Has thanked: 84 times
- Been thanked: 49 times
Re: Small World: Underground
Krasnoludy otrzymują młoty w fazie przegrupowania za każdą zajmowaną kopalnię, czyli na koniec swojej tury.barni87 pisze:Witajcie !
Mam kolejne wątpliwości , a głównie to moi przeciwnicy
1. Krasnoludy i ich młoty :
czy krasnoludy dostają młoty z chwilą gdy zakończą swoją turę , czy też jeśli przychodzi ich kolej ?
bo mogą one przy podboju zająć kopalnie ale w trakcie tury inni gracze mogą te kopalnie odbić...
mój znajomy w ogóle uparł się i tak graliśmy że podbijając kopalnie dostawał tyle młotów ile miał kopalni w każdej turze, czyli mając 1 tura dwa regiony dostał 2 , w drugiej mając 4 dostał 4młoty i miał ich już 6 ! nie sądzę żeby było to prawidłowe
I użyte młoty wracają na rękę czyli opisana sytuacja jest prawidłowa po 2 rundach ma 6 młotów.Instrukcja pisze:Podczas fazy Przegrupowania w każdej turze, grający Krasnoludami dobiera 1 dodatkowy znacznik Srebrnego Młota z pudełka za każdy region z Kopalnią
Instrukcja pisze:Zabierz Srebrne Młoty z powrotem na rękę i połóż je przed sobą, gdzie będą czekać do następnej fazy podboju.
Tak możesz użyć go już w pierwszej turze kiedy wymiera.barni87 pisze:2. Czy mając ołtarz ofiarny , możemy wymrzeć i od razu ściągnąć jeden żeton za 3 monety czy możemy ściągać dopiero w następnej turze ?
Jak wymierasz od razu znikasz nie możesz zdecydować że teraz zostanę na rundę i w następnej sobie zniknę.barni87 pisze:3. Zdolność ZNIKAJĄCE - jeżeli wymieram , automatycznie zdejmuje wszystkie swoje znaczniki zarabiając po 2 monety za każy region , czy też muszę wymrzeć i w następnej turze mogę zdecydować o "zniknięciu" ?
Instrukcja pisze:.Deklarując Wymarcie Rasy z tą zdolnością, usuwa się wszystkie jej żetony z planszy, otrzymując za to 2 Punkty
Zwycięstwa za każdy zajmowany przez nie region, zamiast 1..
Można zatępić region z 1 żetonem rasy nieważne czy wymarłej czy aktywnej.barni87 pisze:4. i tak dla świętego spokoju, Świętym Gralem możemy zastąpić tylko pojedyncze żetony AKTYWNEJ rasy , czy WYMARŁE też możemy ?
barni87 pisze:5. Czy możemy łączyć dwie lub więcej relikwii do podbicia jednego regionu ? Jeśli tak to po kolei działamy zgodnie z każdą ?
np. śmierdzące skarpety + miecz = region z 5 przeciwnikami z górą , najpierw skarpety , przeciwnik schodzi , potem miecz (-2) i wchodzimy jednym żetonem na góry ?
Tak
Kłądziejsz ją tam gdzie próbowałeś podbić.barni87 pisze:6. Jeśli chodzi o śmierdzące skarpety , jest taka akcja że mamy ostatni atak ale musimy użyć kostki , po tym jak użyliśmy skarpet , i co w przypadku jeśli atak kostką się nie powiedzie ?? Relikwia została użyta i zostaje na tym polu co próbowaliśmy podbić czy w ostateczności nie udało się podbić regionu więc relikwia zostaje na poprzednim miejscu ?:D
Instrukcja pisze:Na koniec tury Relikwie kładzie się w miejscu, w którym zostały ostatnio użyte
Re: Small World: Underground
Hejka
Czy płomyczki wchodząc i zajmując pole z wulkanu na którym jest przeciwnik,tak jakby było puste, odkłada jeden żeton przeciwnika do pudełka czy wszystkie wracają mu na rękę ?
Czy płomyczki wchodząc i zajmując pole z wulkanu na którym jest przeciwnik,tak jakby było puste, odkłada jeden żeton przeciwnika do pudełka czy wszystkie wracają mu na rękę ?
-
- Posty: 70
- Rejestracja: 31 sie 2015, 00:40
- Lokalizacja: Ryki (woj. Lubelskie)
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 6 times
Re: Small World: Underground
Witam
2 pytania odnośnie gry:
1. Może wyda się trochę głupie, ale muszę zapytać. Chodzi o rasę Żelazne Krasnoludy, a konkretnie o ich Srebrne Młoty. Instrukcja całkiem dobrze wyjaśnia jak zdobyć te młoty, ale w kwestii ich użytku jest jedynie napisane: "...Krasnoludy mogą używać tych Srebrnych Młotów do podbijania terytoriów podczas fazy podboju..." I moje pytanie w jaki sposób używać tych młotów? Czy poprzez zastąpienie części żetonów krasnoludów żetonami młotów. Np. chcę podbić teren górzysty, do czego potrzebne są 3 jednostki i kładę 1 żeton krasnoluda i 2 żetony młotków i teren podbity? Dobrze to rozkminiłem? Jeśli nie to proszę by ktoś wytłumaczył jak krowie na miedzy jak to robić.
2. Pytanie o Torbę-Wielu-Rzeczy, która duplikuje działanie jednej z relikwii. Jeśli posiadam Miecz Króliczego zabójcy, który raz na turę pozwala podbić region zużywając 2 żetony mniej, to jak torba duplikuje jego działanie?
a) Pozwala użyć miecza dwukrotnie podczas tury do podbicia regionu ze zużyciem 2 żetony mniej?
b) Pozwala użyć miecza raz na turę do podbicia regionu ze zużyciem 4 żetony mniej?
2 pytania odnośnie gry:
1. Może wyda się trochę głupie, ale muszę zapytać. Chodzi o rasę Żelazne Krasnoludy, a konkretnie o ich Srebrne Młoty. Instrukcja całkiem dobrze wyjaśnia jak zdobyć te młoty, ale w kwestii ich użytku jest jedynie napisane: "...Krasnoludy mogą używać tych Srebrnych Młotów do podbijania terytoriów podczas fazy podboju..." I moje pytanie w jaki sposób używać tych młotów? Czy poprzez zastąpienie części żetonów krasnoludów żetonami młotów. Np. chcę podbić teren górzysty, do czego potrzebne są 3 jednostki i kładę 1 żeton krasnoluda i 2 żetony młotków i teren podbity? Dobrze to rozkminiłem? Jeśli nie to proszę by ktoś wytłumaczył jak krowie na miedzy jak to robić.
2. Pytanie o Torbę-Wielu-Rzeczy, która duplikuje działanie jednej z relikwii. Jeśli posiadam Miecz Króliczego zabójcy, który raz na turę pozwala podbić region zużywając 2 żetony mniej, to jak torba duplikuje jego działanie?
a) Pozwala użyć miecza dwukrotnie podczas tury do podbicia regionu ze zużyciem 2 żetony mniej?
b) Pozwala użyć miecza raz na turę do podbicia regionu ze zużyciem 4 żetony mniej?
- Nidhogg
- Posty: 1293
- Rejestracja: 13 cze 2013, 20:36
- Lokalizacja: Romb Kujawski
- Has thanked: 84 times
- Been thanked: 49 times
Re: Small World: Underground
1) dobrze rozumieszCzarnyx pisze:Witam
2 pytania odnośnie gry:
1. Może wyda się trochę głupie, ale muszę zapytać. Chodzi o rasę Żelazne Krasnoludy, a konkretnie o ich Srebrne Młoty. Instrukcja całkiem dobrze wyjaśnia jak zdobyć te młoty, ale w kwestii ich użytku jest jedynie napisane: "...Krasnoludy mogą używać tych Srebrnych Młotów do podbijania terytoriów podczas fazy podboju..." I moje pytanie w jaki sposób używać tych młotów? Czy poprzez zastąpienie części żetonów krasnoludów żetonami młotów. Np. chcę podbić teren górzysty, do czego potrzebne są 3 jednostki i kładę 1 żeton krasnoluda i 2 żetony młotków i teren podbity? Dobrze to rozkminiłem? Jeśli nie to proszę by ktoś wytłumaczył jak krowie na miedzy jak to robić.
2. Pytanie o Torbę-Wielu-Rzeczy, która duplikuje działanie jednej z relikwii. Jeśli posiadam Miecz Króliczego zabójcy, który raz na turę pozwala podbić region zużywając 2 żetony mniej, to jak torba duplikuje jego działanie?
a) Pozwala użyć miecza dwukrotnie podczas tury do podbicia regionu ze zużyciem 2 żetony mniej?
b) Pozwala użyć miecza raz na turę do podbicia regionu ze zużyciem 4 żetony mniej?
2) Torba duplikuje jakiś relikt (nie musi być on w Twoim posiadaniu) tak jakbyś miał dwa relikty czyli jeśli masz ten relikt i torbę to możesz go użyć 2 razy w turze. I jeszcze pamiętaj że możesz ich użyć równocześnie na jednym regionie. Czyli jeśli masz oba punkty są na TAK
Re: Small World: Underground
1. Cecha złodziejskie generuje jedną monetę za jakiekolwiek przylegające pole gracza. Moim zdaniem jeśli mam dwa pola które sąsiadują z polami innego gracza to ten gracz płaci mi JEDNĄ monetę bo "jakiekolwiek" nie znaczy "za każde", ale żona twierdzi, że powinienem dać jej dwie monety, ponieważ dwa jej pola stykają się z dwoma moimi. Kto ma rację?
2. Zdolność specjalna gnomów. Rozumiem że reliwkie i miejsca, nie mogą im wyrządzić szkody. Ale jakie zdolności rasowe?? Np właśnie złodziejskie? lub podbijanie pól przy pomocy młotów żelaznych krasnoludów?? Czy tak?? Czy jakieś inne??
2. Zdolność specjalna gnomów. Rozumiem że reliwkie i miejsca, nie mogą im wyrządzić szkody. Ale jakie zdolności rasowe?? Np właśnie złodziejskie? lub podbijanie pól przy pomocy młotów żelaznych krasnoludów?? Czy tak?? Czy jakieś inne??
- Nidhogg
- Posty: 1293
- Rejestracja: 13 cze 2013, 20:36
- Lokalizacja: Romb Kujawski
- Has thanked: 84 times
- Been thanked: 49 times
Re: Small World: Underground
1. Maksymalnie kradniesz 1 punkt zwycięstwa od jednego gracza. Instrukcja jasno mówi o zabraniu jednego a potem podaje warunek.mejniak pisze:1. Cecha złodziejskie generuje jedną monetę za jakiekolwiek przylegające pole gracza. Moim zdaniem jeśli mam dwa pola które sąsiadują z polami innego gracza to ten gracz płaci mi JEDNĄ monetę bo "jakiekolwiek" nie znaczy "za każde", ale żona twierdzi, że powinienem dać jej dwie monety, ponieważ dwa jej pola stykają się z dwoma moimi. Kto ma rację?
2. Zdolność specjalna gnomów. Rozumiem że reliwkie i miejsca, nie mogą im wyrządzić szkody. Ale jakie zdolności rasowe?? Np właśnie złodziejskie? lub podbijanie pól przy pomocy młotów żelaznych krasnoludów?? Czy tak?? Czy jakieś inne??
Instukcja pisze:Złodziejskie:
Zabierz 1 Punkt Zwycięstwa każdemu
graczowi, którego przynajmniej jeden
aktywny żeton sąsiaduje z jednym
z regionów, który na koniec tury zasiedlają
Twoje jednostki.
2. na gnomy nic nie działa.
Instrukcja pisze:GNOMY:
Podczas swoich tur, inni gracze nie
mogą używać swoich zdolności,
umiejętności ani efektów Miejsc
i Relikwii, które kontrolują, aby podbić
regiony zamieszkiwane przez Gnomy.
Wlicza się w to efekty niebezpośrednie:
gracz, którego jednostki nie znajdują się w bezpośrednim
sąsiedztwie Twoich Gnomów nie może ich atakować, nawet
jeśli kontroluje Wielką Miedzianą Rurę (patrz Wielka
Miedziana Rura, str. 15). Balrog również nie może podbić
regionu zajmowanego przez Gnomy.