Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Re: Neuroshima Hex
Wraz ze wzrostem ilosci armii pojawia sie jednak problem ich zbalansowania. Do tego armie pokroju Dancera i Mephisto rowniez powinny zostac wykluczone z turniejow i finkcjonowac na zasadzie ciekawostki.
Re: Neuroshima Hex
Wybaczcie pytanie, ale nie śledziłem na bieżąco rozwoju Neuroshimy Hex. Dlaczego armia DoomsDay Machine została wykluczona z turniejów? Czy można rozumieć, że Portal tym samym przyznał się do tego, że wypuścił na rynek niezbalansowaną armię?
Grając tylko na androidzie rzeczywiście mam poczucie, że jest to jedna z mocniejszych frakcji, ale da się ją pokonać.
Grając tylko na androidzie rzeczywiście mam poczucie, że jest to jedna z mocniejszych frakcji, ale da się ją pokonać.
Członek Stowarzyszenia Pamper - Grupa Testerska - organizatora Designer Camp.
Game developer w wydawnictwie Go On Board.
Dziękuję za pomoc w zakupach: grabash4u, Quaku, Banan2, donmakaron
Game developer w wydawnictwie Go On Board.
Dziękuję za pomoc w zakupach: grabash4u, Quaku, Banan2, donmakaron
Re: Neuroshima Hex
DDM nigdy nie trafiła na rynek jako regularna armia - w obu edycjach była to frakcja kolekcjonerska, którą nie tyle wycofano, co w ogóle nie dopuszczono do turniejów, jako niezbalansowaną. MO nie zdołał jej doprowadzić do zadowalającego kształtu, bo choć można ją pokonać, jest to niezwykle trudne. Taki stan rzeczy nie jest żadną tajemnicą - Portal wypuścił tę armię wyłącznie jako ciekawostkę.michcic pisze:Wybaczcie pytanie, ale nie śledziłem na bieżąco rozwoju Neuroshimy Hex. Dlaczego armia DoomsDay Machine została wykluczona z turniejów? Czy można rozumieć, że Portal tym samym przyznał się do tego, że wypuścił na rynek niezbalansowaną armię?
Grając tylko na androidzie rzeczywiście mam poczucie, że jest to jedna z mocniejszych frakcji, ale da się ją pokonać.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
Re: Neuroshima Hex
michcic pisze:Wybaczcie pytanie, ale nie śledziłem na bieżąco rozwoju Neuroshimy Hex. Dlaczego armia DoomsDay Machine została wykluczona z turniejów? Czy można rozumieć, że Portal tym samym przyznał się do tego, że wypuścił na rynek niezbalansowaną armię?
Grając tylko na androidzie rzeczywiście mam poczucie, że jest to jedna z mocniejszych frakcji, ale da się ją pokonać.
Jest bardzo niezbalansowana, i latwo wykrecic atak zabierajacy 20 HP albo niekonczace sie combo. Od poczaku wydana w ramach ciekawostki.
- antros
- Posty: 28
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 09:03
- Lokalizacja: Grudziądz
- Has thanked: 22 times
- Been thanked: 12 times
- Kontakt:
Re: Neuroshima Hex
"Pokroju"? Czyli jakie? Wymieniłeś jedne z starszych armii i do tego Mephisto jest najdłużej balansowaną i testowaną z armii.Pixa pisze:Wraz ze wzrostem ilosci armii pojawia sie jednak problem ich zbalansowania. Do tego armie pokroju Dancera i Mephisto rowniez powinny zostac wykluczone z turniejow i finkcjonowac na zasadzie ciekawostki.
Re: Neuroshima Hex
Dancer i Mephisto to armie-zabawki pokroju Doomsday Machine. Mozna zagrac, ale to jednak nie to i nie powinny zostac dopuszczone do turniejowego grania (cale szczescie Dancerem i tak prawie nikt nie gra).
Mephisto jest niezbalansowany - niewiele frakcji dobrze sie na niego sprawdza. Pokonanie go nie jest tez kwestia zdania sobie sprawy, ze nalezy usuwac mu moduly, a dopiero potem zajac sie czerwiem.
Poza tym np. Missisipi vs Borgo - 90% partii wygra pierwsza z wymienionych. Ogolnie sa armie w ktorych starciu jedna juz na starcie ma mocno pod gorke.
Mephisto jest niezbalansowany - niewiele frakcji dobrze sie na niego sprawdza. Pokonanie go nie jest tez kwestia zdania sobie sprawy, ze nalezy usuwac mu moduly, a dopiero potem zajac sie czerwiem.
Poza tym np. Missisipi vs Borgo - 90% partii wygra pierwsza z wymienionych. Ogolnie sa armie w ktorych starciu jedna juz na starcie ma mocno pod gorke.
- antros
- Posty: 28
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 09:03
- Lokalizacja: Grudziądz
- Has thanked: 22 times
- Been thanked: 12 times
- Kontakt:
Re: Neuroshima Hex
Pytałem o jakieś obiektywne przesłanki.Pixa pisze:Dancer i Mephisto to armie-zabawki pokroju Doomsday Machine. Mozna zagrac, ale to jednak nie to i nie powinny zostac dopuszczone do turniejowego grania.
Jak spojrzysz na ostatnie MP to zobaczysz, że się mylisz odnośnie popularności Dancera, tyle samo osób go wybrało do zestawu swoich armii co np. Borgo czy Hegemonię (czyli więcej niż np. Molocha) no i Dancer miał największą skutecznośc na turnieju.Pixa pisze:cale szczescie Dancerem i tak prawie nikt nie gra
O.o Mam kompletnie inne doświadczenia. Rzeczni twardziele maja 13 jednostek zadających obrażenia (11 bezpośrednio), a Borogo 17 i to z dużo większymi inicjatywami i większą sumarycznie liczbą atakujących ścianek. Dzięki temu mogą skutecznie rozwalać boilery, cienie i kontrolować planszę.Pixa pisze:Poza tym np. Missisipi vs Borgo - 90% partii wygra pierwsza z wymienionych. Ogolnie sa armie w ktorych starciu jedna juz na starcie ma mocno pod gorke.
Borgo też ma dużo większą szansę na overkilla i wygraną w połowie żetonów. Pamiętam jak na turnieju grałem w takim zestawie i Borgo na start dało mi sieciarza na sztab, a ja dostałem moduł i jakąś akcję. W kolejnym ruchu znów Borgo dostało sieciarza i jednostki z 3 inicjatywą, a ja znów jakąś akcje i modulik, mój sztab byl tak obstawiony potem, a plansza zawalona jednostkami Borgo, że nie mogłem zrobić dosłownie nic.
Z pewnością jedna armia będzie lepszą kontrą niż inna, tego nie da się uniknąć, ale ja nie widzę par 90:10 czy 80:20.
Nie grałbym w Hexa gdyby to była tylko podstawka, duża różnorodność frakcji jest w mym odczuciu jego największą zaletą.
Neuroshimą zainteresowałem się po zobaczeniu Vegas i Neodżungli, a po Dancerze, Sharrash, DDM, Mephisto, Missisipi.... zakochałem.
Ostatnio zmieniony 21 lip 2017, 11:38 przez antros, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Neuroshima Hex
Obiektywna przesłanką jest to, że Dancer to 3 żetony, a nie armia, a Mephisto to jakies dziwactwo
Nie trafiają do mnie takie eksperymenty.
Co do MP, to obracam się we wrocławskim gronie graczy i bardzo rzadko ktoś wybiera Dancera. W kwalifikacjach byłem kilka razy na pudle, ale do pierwszego miejsca mi trochę zabrakło. Niemniej jednak reprezentant Wrocka na finałach był chyba drugi albo trzeci (Orian).
A jak się ustosunkujesz do balansu w zestawie np. Missisipi vs Borgo? Mephisto jak już wspomniałem też jest szalenie trudny do pokonania - radzą sobie z nim Szczury i Borgo, reszta ma ciężko.

Co do MP, to obracam się we wrocławskim gronie graczy i bardzo rzadko ktoś wybiera Dancera. W kwalifikacjach byłem kilka razy na pudle, ale do pierwszego miejsca mi trochę zabrakło. Niemniej jednak reprezentant Wrocka na finałach był chyba drugi albo trzeci (Orian).
A jak się ustosunkujesz do balansu w zestawie np. Missisipi vs Borgo? Mephisto jak już wspomniałem też jest szalenie trudny do pokonania - radzą sobie z nim Szczury i Borgo, reszta ma ciężko.
- antros
- Posty: 28
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 09:03
- Lokalizacja: Grudziądz
- Has thanked: 22 times
- Been thanked: 12 times
- Kontakt:
Re: Neuroshima Hex
Jak odpisywałeś ja zedytowałem swój wpis, wiec patrz wyżej, a w skrócie, widze to zupełnie przeciwnie niż tyPixa pisze: jak się ustosunkujesz do balansu w zestawie np. Missisipi vs Borgo?

Co do par, w których jedna mą widocznie większą przewagę to istnienie takich nie deklasyfikuje w moich oczach Hexa jako gry turniejowej. Na turnieju masz 3 armie, jeśli wybierasz pierwszy i widzisz, że przeciwnik ma kontrę na twoją armię to nie wybierasz tej armii, którą może skontrować i już (jeśli wybierasz drugi to już kompletny luz). Po to są 3 armie na turniej by je używać i przygotowywać się na konkretnego przeciwnika.
Dancer radzi sobie też dość dobrze.Pixa pisze:Mephisto jak już wspomniałem też jest szalenie trudny do pokonania - radzą sobie z nim Szczury i Borgo, reszta ma ciężko.
-
- Posty: 27
- Rejestracja: 09 paź 2016, 13:45
Re: Neuroshima Hex
Bez przesady z Mefisto, armia jak każda, dobrze radzi sobie z nimi Missispi, Moloch, (odepchnięcia), Borgo, Smart, a Posterunek leje ich niemal zawsze. Ciężko ma chyba tylko Uranopolis i Vegas.
Większość wygranych M. bierze się głównie z niewystarczającj znajomości specyfiki tej armii jej przeciwników, przyzwyczajenia, że moduły nie są groźne i skupianiu się na sztabie.
Większość wygranych M. bierze się głównie z niewystarczającj znajomości specyfiki tej armii jej przeciwników, przyzwyczajenia, że moduły nie są groźne i skupianiu się na sztabie.
Re: Neuroshima Hex
Witam
Czy posiada ktoś może tego typu insert do Hexa https://mepel.pl/drewniany-insert-neuroshima-hex-30?
Czy po odwróceniu pudełka żetony armii wypadają? Pytam, bo chciałbym sobie taki zakupić, ale jak ma mi latać wszystko po pudełku to dziękuję bardzo
Czy posiada ktoś może tego typu insert do Hexa https://mepel.pl/drewniany-insert-neuroshima-hex-30?
Czy po odwróceniu pudełka żetony armii wypadają? Pytam, bo chciałbym sobie taki zakupić, ale jak ma mi latać wszystko po pudełku to dziękuję bardzo

- Pastorkris
- Posty: 901
- Rejestracja: 10 lis 2009, 07:30
- Lokalizacja: Katowice
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 3 times
Re: Neuroshima Hex
Też się nad nim zastanawiałemPixa pisze:Witam
Czy posiada ktoś może tego typu insert do Hexa https://mepel.pl/drewniany-insert-neuroshima-hex-30?
Czy po odwróceniu pudełka żetony armii wypadają? Pytam, bo chciałbym sobie taki zakupić, ale jak ma mi latać wszystko po pudełku to dziękuję bardzo

- warlock
- Posty: 4983
- Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1224 times
- Been thanked: 2376 times
- warlock
- Posty: 4983
- Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1224 times
- Been thanked: 2376 times
Re: Neuroshima Hex
Ja zawsze traktowałem to jako metodę losowania armii do gry
. "Bełtu bełtu" i wyciągam jakiś worek.
Wizja trzymania tylu żetonów luzem mnie trochę przeraża
.

Wizja trzymania tylu żetonów luzem mnie trochę przeraża

- Pastorkris
- Posty: 901
- Rejestracja: 10 lis 2009, 07:30
- Lokalizacja: Katowice
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 3 times
Re: Neuroshima Hex
Jeśli mówisz o uszkodzeniach to też mam takie obawy.warlock pisze:Wizja trzymania tylu żetonów luzem mnie trochę przeraża.
Pytanie czy taki organizer nie niszczy żetonów, bo jednak zawsze się trochę w nim majtają...
- DarkSide
- Posty: 3095
- Rejestracja: 07 sty 2013, 15:12
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 621 times
- Been thanked: 252 times
Re: Neuroshima Hex
To wy nie trzymacie armii w pudełeczkach?!
Przecież to wam lata po całym pudle! U mnie tylko armie z podstawki, mini dodatki i DDM są w woreczkach. Reszta grzecznie w pudełkach. Wszystko się fajnie ciasno mieści i nic nie lata.

W idealnym świecie planszówkowym wszystkie eurasy ociekają klimatem, a wszystkie ameri mają przejrzyste zasady i nie potrzebują FAQ
Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -11%, ALEplanszówki -3%, Gry bez prądu -5%
Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -11%, ALEplanszówki -3%, Gry bez prądu -5%
- warlock
- Posty: 4983
- Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1224 times
- Been thanked: 2376 times
Re: Neuroshima Hex
Nie lata po pudle bo wypełnia całą wypraskę
.
https://i2.wp.com/kawanaplansze.znadpla ... 1024%2C768

https://i2.wp.com/kawanaplansze.znadpla ... 1024%2C768
- Pastorkris
- Posty: 901
- Rejestracja: 10 lis 2009, 07:30
- Lokalizacja: Katowice
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 3 times
Re: Neuroshima Hex
Sprzedam swój za stówę Hahaha! <pejs się kręci> }:>Pixa pisze:Z chęcia odkupię nawet za 50 złDarkSide pisze: DDM
- Leser
- Posty: 1857
- Rejestracja: 22 lut 2009, 23:38
- Lokalizacja: pod - Warszawa
- Has thanked: 630 times
- Been thanked: 1699 times
Re: Neuroshima Hex
Za nową, czy starą edycję?Pixa pisze:Z chęcia odkupię nawet za 50 złDarkSide pisze: DDM

I rozjarzam się na mgnienie w uśmiechu z tych, co to trzeba mieć ten polor we krwi, żeby zmieścić bez pośpiechu pozdrowienie mimo energicznego pośpiechu przecież.
- Leser
- Posty: 1857
- Rejestracja: 22 lut 2009, 23:38
- Lokalizacja: pod - Warszawa
- Has thanked: 630 times
- Been thanked: 1699 times
Re: Neuroshima Hex
Nie było, tylko 1.0 miało swoją DDM.Pixa pisze:2.5 mnie nie interesujeTylko 3.0. A w ogole bylo DDM w 2.5?
I rozjarzam się na mgnienie w uśmiechu z tych, co to trzeba mieć ten polor we krwi, żeby zmieścić bez pośpiechu pozdrowienie mimo energicznego pośpiechu przecież.
Re: Neuroshima Hex
Zdaje się, że wersje DDM 1.0 i 3.0 różnią się od siebie zestawem żetonów. Kolekcjonerska gratka.Leser pisze:Nie było, tylko 1.0 miało swoją DDM.Pixa pisze:2.5 mnie nie interesujeTylko 3.0. A w ogole bylo DDM w 2.5?
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."