Statki to jednostka, która nie kontroluje terenu. W zależności od wylosowanych zdolności może przewozić dobra (do trzech), albo ludzi (do dwóch). Zdolności specjalne są bardzo różne np nam się wylosowało:
- statek na niekontrolowanym terenie może budować budynki i mechy tak jakby był robotnikiem. Biorą pod uwagę że od początku statki najczęściej poruszają się od razu o dwa hexy, daje to możliwość szybkiego desantu mecha w odległym zakątku planszy
- myto: na pole ze statkiem może wejść tylko jednostka przenosząca dobra. Właściciel statku pobiera opłatę w wysokości jednego dobra od każdej jednostki (o ile ma miejsce na pokładzie). Boleśnie się przekonałem jak denerwujący może być statek stojący na polu z fabryką
Moduł rozstrzygnięć jest też ciekawy. Też nie wywraca rozgrywki do góry nogami, ale trzeba wziąć pod uwagę to co mamy w partii. Graliśmy z modułem, gdzie wylosowane są dwie jawne karty celów (dodatkowo), które mogą realizować gracze. Po umieszczeniu 6 gwiazdki pozostali gracze mają jeszcze jedną turę, ale nie mogą przemieszczać jednostek.
Polecam! Najeźdźcy są fajni jak chcemy trochę innych frakcji, albo pograć na więcej osób. Ale jak ktoś się zastanawia Najeźdźcy czy Igrając z Wiatrem to bez wahania powiem że ten drugi.