Roll for the Galaxy -zasady, pytania, wątpliwości
Roll for the Galaxy - Akcja: ODKRYWANIE
Gracz wybrał akcję ODKRYWANIE, czy musi od razu deklarować co będą wykonywali poszczególni robotnicy i wykonać wszystkie akcję zgodnie z tą deklaracją, czy może decydować kolejno dla każdego robotnika?
np. na akcji ODKRYWANIE jest 4 robotników, gracz planuje wykonać 3 eksploracje i 1 magazynowanie, ale super mu się poszczęściło przy pierwszej eksploracji i pozostałymi trzema dokonuje jednak magazynowanie.
Dzięki za odpowiedź. Rafal
np. na akcji ODKRYWANIE jest 4 robotników, gracz planuje wykonać 3 eksploracje i 1 magazynowanie, ale super mu się poszczęściło przy pierwszej eksploracji i pozostałymi trzema dokonuje jednak magazynowanie.
Dzięki za odpowiedź. Rafal
- Andy
- Posty: 5130
- Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
- Lokalizacja: Piastów
- Has thanked: 77 times
- Been thanked: 192 times
Re: Roll for the Galaxy - Akcja: ODKRYWANIE
I jest to wyraźnie napisane w instrukcji:
Instrukcja na s. 4 pisze:Podczas akcji Odkrywania i akcji Dostawy należy ukończyć zada-
nie jednego Robotnika, zanim wybierze się zadanie dla kolejnego. Nie trzeba od razu
(z wyprzedzeniem) deklarować zadań dla wszystkich Robotników.
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
Re: Roll for the Galaxy
Mam pytanie dotyczące kafli technologi, nie wszystkie rozumiem:
1."Gildia Handlowa" - Produkcja: Dobierz +2$ na koniec tej akcji - Jak rozumiem nie muszę mieć żadnych kostek przy produkcji, wystarczy że przeciwnik aktywuje akcje?
2."Kosmiczna turystyka" - Dostawa: Dobierz +1$. Jeśli masz w Imperium Planetę(y) o najwyższym koszcie, dobierz dodatkowo +1$ - Jak rozumiem nie muszę mieć tutaj własnych kości i jeśli zaistnieje akcja dostawa dostaje 1$.
3. "Galaktyczni Inwestorzy" - Rozwój technologi: Dobierz 2$ na koniec tej akcji - Jak rozumiem wystarczy że akcja zaistnieje i nie muszę mieć tu własnych kości.
4. "Organiczne stocznie" - Dostawa: Graj tak, jakbyś miał po jednym dodatkowym Handlarzu Rodzimej Populacji oraz Handlarza Genów do użycia podczas tek akcji - Czyli jak rozumiem nie muszę mieć tu własnych kości i 2 dobra mogą wrócić do populacji. (nie wracają 4 kości wtedy)
5."Galaktyczny renesans" - jak rozumiem 5 dodatkowych punktów jest za posiadanie 15 PZ ?
6."Galaktyczni Bankierzy" - Dostawa: Za każde dobro, które sprzedajesz możesz wydać 1$, by dobrać 1PZ - Jak rozumiem wystarczy że przeciwnik aktywuje akcję, wtedy wystarczy że mam w kasie 1$ i mogę zarobić 1 PZ, automatycznie znowu mam 1$ i dalej będę mógł na koniec rundy zatrudnić robotnika.
7."Związki zawodowe Technologów - Odkrywanie, Produkcja: Dobierz 1$ jeżeli masz w Imperium więcej technologi niż pozostali gracze - Tego nie rozumiem do końca, Czy akcją występuje 2 razy w ciągu rundy? Czy ja muszę mieć kości na Odkrywaniu i Produkcji czy wystarczy że jakiś gracz ją aktywuje.
Dzięki serdeczne za odpowiedzi
1."Gildia Handlowa" - Produkcja: Dobierz +2$ na koniec tej akcji - Jak rozumiem nie muszę mieć żadnych kostek przy produkcji, wystarczy że przeciwnik aktywuje akcje?
2."Kosmiczna turystyka" - Dostawa: Dobierz +1$. Jeśli masz w Imperium Planetę(y) o najwyższym koszcie, dobierz dodatkowo +1$ - Jak rozumiem nie muszę mieć tutaj własnych kości i jeśli zaistnieje akcja dostawa dostaje 1$.
3. "Galaktyczni Inwestorzy" - Rozwój technologi: Dobierz 2$ na koniec tej akcji - Jak rozumiem wystarczy że akcja zaistnieje i nie muszę mieć tu własnych kości.
4. "Organiczne stocznie" - Dostawa: Graj tak, jakbyś miał po jednym dodatkowym Handlarzu Rodzimej Populacji oraz Handlarza Genów do użycia podczas tek akcji - Czyli jak rozumiem nie muszę mieć tu własnych kości i 2 dobra mogą wrócić do populacji. (nie wracają 4 kości wtedy)
5."Galaktyczny renesans" - jak rozumiem 5 dodatkowych punktów jest za posiadanie 15 PZ ?
6."Galaktyczni Bankierzy" - Dostawa: Za każde dobro, które sprzedajesz możesz wydać 1$, by dobrać 1PZ - Jak rozumiem wystarczy że przeciwnik aktywuje akcję, wtedy wystarczy że mam w kasie 1$ i mogę zarobić 1 PZ, automatycznie znowu mam 1$ i dalej będę mógł na koniec rundy zatrudnić robotnika.
7."Związki zawodowe Technologów - Odkrywanie, Produkcja: Dobierz 1$ jeżeli masz w Imperium więcej technologi niż pozostali gracze - Tego nie rozumiem do końca, Czy akcją występuje 2 razy w ciągu rundy? Czy ja muszę mieć kości na Odkrywaniu i Produkcji czy wystarczy że jakiś gracz ją aktywuje.
Dzięki serdeczne za odpowiedzi
Re: Roll for the Galaxy
Jeśli bonus jest zależny od jakiejś akcji, to wystarczy, że jest ona odpalona, nie ważne przez którego gracza, nie trzeba mieć do tej akcji przypisanych pracowników. Tak więc:
1. Tak, wystarczy, że w tej turze jest odpalona ta akcja,
2. Tak, i dodatkowo bonus jeśli posiadasz w swoim imperium planetę o koszcie wyższym niż pozostali gracze. Ty za 6, a reszta za 5 np.
3. Tak,
4. Tak, przy wymianie na punkty należy pamiętać, że ma się jedną wirtualną kość genów,
5. Przydałaby się treść kafla
6. Nie, "za każde dobro, które sprzedajesz", jest postawiony warunek, że musisz sprzedać dobro. Czyli np.: sprzedajesz dobro za 3$ i z tych 3$ 1$ możesz wymienić na punkt, sprzedajesz inne dobro za 5$ i z tych 5$ 1$ możesz wymienić na punkt, itd.
7. Też będę musiał sprawdzić na kaflu... Wydaje mi się, że chodzi o pierwszą akcję. Za to na pewno wystarczy, że jest aktywowana, nie trzeba mieć kości
EDIT:
5. Tak, 5 dodatkowych punktów za 15, 6 za 21, 7 za 28, itd...
1. Tak, wystarczy, że w tej turze jest odpalona ta akcja,
2. Tak, i dodatkowo bonus jeśli posiadasz w swoim imperium planetę o koszcie wyższym niż pozostali gracze. Ty za 6, a reszta za 5 np.
3. Tak,
4. Tak, przy wymianie na punkty należy pamiętać, że ma się jedną wirtualną kość genów,
5. Przydałaby się treść kafla
6. Nie, "za każde dobro, które sprzedajesz", jest postawiony warunek, że musisz sprzedać dobro. Czyli np.: sprzedajesz dobro za 3$ i z tych 3$ 1$ możesz wymienić na punkt, sprzedajesz inne dobro za 5$ i z tych 5$ 1$ możesz wymienić na punkt, itd.
7. Też będę musiał sprawdzić na kaflu... Wydaje mi się, że chodzi o pierwszą akcję. Za to na pewno wystarczy, że jest aktywowana, nie trzeba mieć kości
EDIT:
5. Tak, 5 dodatkowych punktów za 15, 6 za 21, 7 za 28, itd...
Ostatnio zmieniony 12 paź 2017, 09:40 przez Gosterq, łącznie zmieniany 1 raz.
- kastration
- Posty: 1218
- Rejestracja: 08 kwie 2015, 21:37
- Lokalizacja: Kalisz
- Has thanked: 108 times
- Been thanked: 430 times
Re: Roll for the Galaxy
Kontrolne upewnienie się. Nie mam teraz jak grzebać w kafelkach, ale naszła mnie refleksja po ostatniej grze. Kafelek z symbolem dostawy i +1 PZ. Czy to oznacza, że za każdym razem, kiedy jest aktywowana w turze dostawa - nawet jak nie biorę w niej udziału - to i tak dostaję +1 PZ? Dobrze to odczytuję? Kafelek z technologią.
"Człowiek bez religii, jest jak ryba bez roweru"
Mia San Mia!
Mia San Mia!
- Tomzaq
- Posty: 1731
- Rejestracja: 09 maja 2014, 18:27
- Lokalizacja: Silesia Superior
- Has thanked: 114 times
- Been thanked: 87 times
Re: Roll for the Galaxy
Te kafelki tak działają jak napisałeśkastration pisze:Kontrolne upewnienie się. Nie mam teraz jak grzebać w kafelkach, ale naszła mnie refleksja po ostatniej grze. Kafelek z symbolem dostawy i +1 PZ. Czy to oznacza, że za każdym razem, kiedy jest aktywowana w turze dostawa - nawet jak nie biorę w niej udziału - to i tak dostaję +1 PZ? Dobrze to odczytuję? Kafelek z technologią.
Who is John Galt?
Posiadam
Posiadam
Re: Roll for the Galaxy
Koleżanki i Koledzy,
Szybkie pytanie:
Nastawiając się na zasiedlanie planet mam w puli kafle 5 planet o koszcie 1 i 1 o koszcie 2. Po turlnięciu kośćmi w fazie planowania wypada mi 7 kości do zasiedlenia - czy mogę w turze zasiedlenia zająć wszystkie 6 planet?
Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam!
Piotr
Szybkie pytanie:
Nastawiając się na zasiedlanie planet mam w puli kafle 5 planet o koszcie 1 i 1 o koszcie 2. Po turlnięciu kośćmi w fazie planowania wypada mi 7 kości do zasiedlenia - czy mogę w turze zasiedlenia zająć wszystkie 6 planet?
Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam!
Piotr
Re: Roll for the Galaxy
Po dwóch pierwszych rozgrywkach jest jedna rzecz której nie rozumiem.
Kafel technologii lub planety pozwala (po rozwoju technologii lub skolonizowaniu planety i umieszczeniu kafla w swoim obszarze gry) " przesunąć robotnika/odkrywcę na inne pole akcji".
Czy to oznacza, że:
1. Mogę wykonać dowolną, ale już aktywną w tej rundzie akcję?
2. Mogę aktywować i wykonać dowolną, nawet nieaktywną w tej rundzie akcję?
3. Jedno z powyższych, ale muszą to być akcje następujące PO akcji rozwoju/kolonizacji (to akcje II i III) czyli tylko Produkcja lub Dostawa (akcje IV i V)?
Kafel technologii lub planety pozwala (po rozwoju technologii lub skolonizowaniu planety i umieszczeniu kafla w swoim obszarze gry) " przesunąć robotnika/odkrywcę na inne pole akcji".
Czy to oznacza, że:
1. Mogę wykonać dowolną, ale już aktywną w tej rundzie akcję?
2. Mogę aktywować i wykonać dowolną, nawet nieaktywną w tej rundzie akcję?
3. Jedno z powyższych, ale muszą to być akcje następujące PO akcji rozwoju/kolonizacji (to akcje II i III) czyli tylko Produkcja lub Dostawa (akcje IV i V)?
Re: Roll for the Galaxy
Możesz przytoczyć konkretny przykład technologii/planety aby się do nich odnieść? Generalnie prawdopodobnie jest to efekt stały w każdej następnej rundzie pozwalający na przesunięcie wymienionych kości robotników przed odsłonięciem przydzielonych kości (w większości przypadków). Czyli przy przydzielaniu kości do poszczególnych akcji możesz wymienione kostki przesunąć niezależnie od wylosowanych znaczków (podobnie jak w przypadku wykorzystaniu dyktatu).Propi pisze: ↑02 lis 2021, 08:58 Po dwóch pierwszych rozgrywkach jest jedna rzecz której nie rozumiem.
Kafel technologii lub planety pozwala (po rozwoju technologii lub skolonizowaniu planety i umieszczeniu kafla w swoim obszarze gry) " przesunąć robotnika/odkrywcę na inne pole akcji".
Czy to oznacza, że:
1. Mogę wykonać dowolną, ale już aktywną w tej rundzie akcję?
2. Mogę aktywować i wykonać dowolną, nawet nieaktywną w tej rundzie akcję?
3. Jedno z powyższych, ale muszą to być akcje następujące PO akcji rozwoju/kolonizacji (to akcje II i III) czyli tylko Produkcja lub Dostawa (akcje IV i V)?
Re: Roll for the Galaxy -zasady, pytania, wątpliwości
Szybkie pytanie o kafelek Kampania propagandy - jak go rozpatrujecie?
Re: Roll for the Galaxy -zasady, pytania, wątpliwości
Może foto? Raczej nikomu się nie chce ściągać pudła z regału i go szukać...