Mocarstwa (Wiktor Koliński, Piotr Poławski)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Re: Mocarstwa - projekt autorski
Na prawdę ktoś tu jeszcze myśli i wierzy w to, że przekona inną osobę do swoich racji?:)
Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka
https://discord.gg/frwH6Fy7ZU - Twilight Imperium 4 na Discordzie
- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 5 times
Re: Mocarstwa - projekt autorski
nigdy nie twierdziłem, iż się nie da, wręcz sugerowałem poprawki;)bukimi pisze:Toteż koło gospodarki da się łatwo naprawić i zmienić z festiwalu rzutów kostką na "eurosuchara".
Nie wiem tylko czy Twój pomysł nie jest zbyt złożony i nie będzie odrzucał mniej doświadczonych graczy, ale może to tylko kwestia sposobu zapisu tej zasady.
może Przyjazny protestuje i da znać jak wyszłobukimi pisze:Voila. Gry nie posiadam, więc nie mam jak tego przetestować, ale wydaje się znacznie logiczniejsze, niż same rzuty K6. I nie trzeba się bawić w jednorazowe modyfikatory, itd. W każdej turze podejmujesz decyzje na co kładziesz nacisk, a do tego nie wykluczamy całkiem losowości.
-
- Posty: 33
- Rejestracja: 10 gru 2017, 13:14
Re: Mocarstwa - projekt autorski
W kole gospodarki wystarczy wykonac jeden rzut i w ten sposob ustala sie bonus dla wszystkich np. Cos w stylu ustalania obfitosci plonów w Europie albo limit jednoatek do zwerbowania dla wszystkich. Kazdy pozniej wykonuje rzut i zaleznie od wyniku otrzymuje badz nie taka ilosc kart wydarzen. Mysle ze to zminimalizowało do 0 losowosc w kole gospodarki.
Dziekuje Rocky za rzeczową krytyke jak bede mial wiecej czasu to sie temu przyjrze.
Bukimi pomysle nad Twoja propozycja w sumie daje ciekawe mozliwosci ukierunkowania rozwoju.
Dziekuje Rocky za rzeczową krytyke jak bede mial wiecej czasu to sie temu przyjrze.
Bukimi pomysle nad Twoja propozycja w sumie daje ciekawe mozliwosci ukierunkowania rozwoju.
Ostatnio zmieniony 12 gru 2017, 22:30 przez PrzyjaznyDuszek, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Mocarstwa - projekt autorski
Liczenie do 10 wydaje się całkiem wykonalneRocy7 pisze:nigdy nie twierdziłem, iż się nie da, wręcz sugerowałem poprawki;)bukimi pisze:Toteż koło gospodarki da się łatwo naprawić i zmienić z festiwalu rzutów kostką na "eurosuchara".
Nie wiem tylko czy Twój pomysł nie jest zbyt złożony i nie będzie odrzucał mniej doświadczonych graczy, ale może to tylko kwestia sposobu zapisu tej zasady.
może Przyjazny protestuje i da znać jak wyszłobukimi pisze:Voila. Gry nie posiadam, więc nie mam jak tego przetestować, ale wydaje się znacznie logiczniejsze, niż same rzuty K6. I nie trzeba się bawić w jednorazowe modyfikatory, itd. W każdej turze podejmujesz decyzje na co kładziesz nacisk, a do tego nie wykluczamy całkiem losowości.
Potem odejmujemy od 1 do 3 - też chyba nie budzi wątpliwości.
A jak wybierzemy najwyższe dostępne pole to kładziemy tam jakiś znacznik blokady.
Nie wydaje mi się to skomplikowane. Jedyne, co może być minimalną zagwozdką, to odejmowanie od poziomu 1 (czyli prosty fakt, że każda wybrana "1" to o 1 mniej do odjęcia).
Szkoda, że z osób, które faktycznie posiadają grę jak dotąd mamy tylko Przyjaznego i jego kolegę, więc grono testerów niewielkie...
Takie coś likwiduje zaś element wybierania, czyli strategii na poziomie gospodarki. Jeśli nie ma w grze elementu "ja wybieram X, zamiast Y" to robi się kiepski samo-graj.PrzyjaznyDuszek pisze: W kole gospodarki wystarczy wykonac jeden rzut i w ten sposob ustala sie bonus dla wszystkich np. Cos w stylu ustalania obfitosci plonów w Europie albo limit jednoatek do zwerbowania dla wszystkich. Kazdy pozniej wykonuje rzut i zaleznie od wyniku otrzymuje badz nie taka ilosc kart wydarzen. Mysle ze to zminimalizowało do 0 losowosc w kole gospodarki.
-
- Posty: 33
- Rejestracja: 10 gru 2017, 13:14
Re: Mocarstwa - projekt autorski
masz racje troche to spłyciłem ... ale z tą 10tką coraz bardziej zaczynam sie zastanawiac jak by to wyglądałobukimi pisze: Takie coś likwiduje zaś element wybierania, czyli strategii na poziomie gospodarki. Jeśli nie ma w grze elementu "ja wybieram X, zamiast Y" to robi się kiepski samo-graj.
-
- Posty: 33
- Rejestracja: 10 gru 2017, 13:14
Re: Mocarstwa - projekt autorski
Cena piechura to 1000 granadiera 1500 kawalerii 2000 armaty 2500Rocy7 pisze: W sumie 14 400 do 3000 przy wartościach skrajnych na kostce, w założeniu braku modyfikatorów z kart. Koszt jednej jednostki to od 500 do 1500.
Czy 4 armaty lub 18 piechurów zmieni losy wojny (z tego co pamiętam średnio gracz ma na stole około 30 jednostek)? Odpowiedź pozostawiam Wam
Dodaj jeszcze jak male jest prawdopodobienstwo zeby taka rozbieznosc w dochodach powstała.
- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 5 times
Re: Mocarstwa - projekt autorski
fakt pomyliły mi się kolumny cena i żołd.PrzyjaznyDuszek pisze:Cena piechura to 1000 granadiera 1500 kawalerii 2000 armaty 2500Rocy7 pisze: W sumie 14 400 do 3000 przy wartościach skrajnych na kostce, w założeniu braku modyfikatorów z kart. Koszt jednej jednostki to od 500 do 1500.
Oczywiście, iż prawdopodobieństwo wartości skrajnych jest małe, jednak będziemy mieli też masę sytuacji pośrednich w końcu w grę wchodzi 18 rzutów kostką na każdego z graczy (z czego 12 wpłynie na dochód, zaś pozostałe 6 na budowanie i rekrutacje).
Jeszcze w kwestii losowosci kosci wladzy, czemu nie dac wszystkim po równo? Tylko jeden gracz rzuca za Ministerstwo i wszyscy gracze korzystajacy z tego ministerstwa maja ten sam mnożnik?
Gracz rzucajacy zmienia się co ministerstwo.
Re: Mocarstwa - projekt autorski
Jestem wielkim zwolennikiem ograniczania (choć nie eliminacji) losowości, na korzyść decyzji gracza, stąd ten pomysł.PrzyjaznyDuszek pisze:masz racje troche to spłyciłem ... ale z tą 10tką coraz bardziej zaczynam sie zastanawiac jak by to wyglądałobukimi pisze: Takie coś likwiduje zaś element wybierania, czyli strategii na poziomie gospodarki. Jeśli nie ma w grze elementu "ja wybieram X, zamiast Y" to robi się kiepski samo-graj.
Przy okazji: 10 punktów jest przy założeniu, że są 4 ministerstwa. A ile ich jest w praktyce? 5? Jeśli 5, to trzeba dać 12 punktów do dyspozycji lub 15 punktów, a potem obniżać rzutem K6 zamiast K3.
-
- Posty: 33
- Rejestracja: 10 gru 2017, 13:14
Re: Mocarstwa - projekt autorski
Ministerstw jest 6.
Jak bede miał okazje to przetestuje na moich M. Kazda z propozycji. Przydzielanie punktow ministerstwom i jeden rzut za wszystkich + kazdy osobno za karty wydarzen. Mysle ze te zmiany mozna zastosowac jako umowne przed rozgrywka sa na tyle proste ze nie powinno sie pogubic.
Jak bede miał okazje to przetestuje na moich M. Kazda z propozycji. Przydzielanie punktow ministerstwom i jeden rzut za wszystkich + kazdy osobno za karty wydarzen. Mysle ze te zmiany mozna zastosowac jako umowne przed rozgrywka sa na tyle proste ze nie powinno sie pogubic.
- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 5 times
Re: Mocarstwa - projekt autorski
Wystarczy errata w instrukcji i to nie bedzie juz homerule;), ale rozumniem co miałes na myśli.
- Deem
- Posty: 1222
- Rejestracja: 23 mar 2005, 01:50
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 403 times
- Been thanked: 270 times
Re: Mocarstwa - projekt autorski
W dzisiejszych czasach nie jest to niestety nic niezwykłego. Raczej należy docenić te tytuły, które są na tyle elastyczne, że takie zmiany są możliwe (oczywiście najbardziej należy docenić te, które tych zmian nie wymagają ).Olgierdd pisze:1. kup grę za ok 300 zł
2. naprawiaj ją home rulami
Immanentnie abstrahując od transcendentalnych dywagacji, w kierunku pejoratywnych aczkolwiek konstruktywnych rekapitulacji, dochodzimy do konkluzji, że ewenement jest ewidentnym paradoksem.
Re: Mocarstwa - projekt autorski
Jeśli jest ich 6, to zdecydowanie najlepiej będzie dać każdemu 15-18 punktów do dowolnego rozdysponowania, a następnie każdy gracz rzuca K6 ile punktów musi odjąć. Każdy samodzielnie wybrany poziom "1" chroni przed obniżeniem o 1 (a więc warto w każdej turze dać tak w minimum 1 ministerstwie, bo na pewno wyrzucimy minimum 1).PrzyjaznyDuszek pisze:Ministerstw jest 6.
Jak bede miał okazje to przetestuje na moich M. Kazda z propozycji. Przydzielanie punktow ministerstwom i jeden rzut za wszystkich + kazdy osobno za karty wydarzen. Mysle ze te zmiany mozna zastosowac jako umowne przed rozgrywka sa na tyle proste ze nie powinno sie pogubic.
Co do naprawiania gry przez homerules. Cóż, od tego jest cały dział "Modyfikacje i warianty zasad" i jakoś nie widzę nic złego w kombinowaniu, co może działać lepiej. Moja grupa np. w Carcassonne gra w taki sposób, że każdy na ręce ma zawsze po 2 kafle zamiast 1, co też służy zmniejszeniu losowości i uznaliśmy to za dobrą decyzję. Mimo to 99% osób gra z 1 kafelkiem i też są zadowoleni.
-
- Posty: 33
- Rejestracja: 10 gru 2017, 13:14
Re: Mocarstwa - projekt autorski
W mocarstwach jest dział poswiecony modyfikacja np. Opcje wsparcia, zmeczenia itp. Utrudnienie polegajace ze załadunek artylerii czy konnicy zmienia na jednostke piechoty to jest dodatkowa opcja. Mysle ze M. Aa rzeczywiscie elastyczna gra gdzie mozna swoje nowinki wprowadzac. Ktos lubi losowosc okey jesli ktos woli miec kontrole doda jakas miane i tez mozna czerpac jakis fan z gry. Ja tam lubie poeksperymentować z grami.
Re: Mocarstwa (N.N.)
Ma być teraz fundowana na wspieram.to druga edycja Mocarstw
„edycja druga rozszerzona tryb gry jednoosobowej
nowe: karty walki wojska mechanika rozgrywki scenariusze ... „
Pewne nieliczne informacje są na facebooku np. pod linkiem:
https://www.facebook.com/Mocarstwa/post ... 0218721668
Czy ktoś wie coś więcej? Co o sądzicie o tym pomyśle?
„edycja druga rozszerzona tryb gry jednoosobowej
nowe: karty walki wojska mechanika rozgrywki scenariusze ... „
Pewne nieliczne informacje są na facebooku np. pod linkiem:
https://www.facebook.com/Mocarstwa/post ... 0218721668
Czy ktoś wie coś więcej? Co o sądzicie o tym pomyśle?
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 8813
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 2713 times
- Been thanked: 2402 times
Re: Mocarstwa (N.N.)
Sądzę, że GameTrollTV lada dzień wypuści obiektywną i surową recenzję, w której profesjonalnie, rzeczowo i bezstronnie oceni tę grę.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Re: Mocarstwa (N.N.)
Fajne figsy. Pytanie do pasjonatów figurek - to ciastolina czy może jednak poziom wyżej i masa solna? Zastanawiam się czy dadzą też schematy do malowania + plakatówki.
- Gromb
- Posty: 2835
- Rejestracja: 08 paź 2015, 19:09
- Lokalizacja: Katowice
- Has thanked: 849 times
- Been thanked: 364 times
Re: Mocarstwa (N.N.)
Europa Universalis i Tytani od Łookiego mogą się schować. II edycja z ręcznie malowanymi figurkami wciska w fotel.
Naprawdę nie wierzę, że to się dzieje i pierwsza edycja się wyprzedała i odniosła sukces. A ludzi dopytują nawet o upgrade pack.
Naprawdę nie wierzę, że to się dzieje i pierwsza edycja się wyprzedała i odniosła sukces. A ludzi dopytują nawet o upgrade pack.
The Corps Is Mother, the Corps Is Father
-
- Posty: 346
- Rejestracja: 13 lip 2015, 10:07
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 98 times
- Been thanked: 97 times
Re: Mocarstwa (N.N.)
Nie rozumiem czemu się dziwisz skoro (jak mówi strona wydawcy):
Ponadto:Co zapewnia gra Mocarstwa?
Świetnie dopracowana mechanika gry
Realistyczne walki historyczne na lądzie i morzach Europy
Równowaga pomiędzy aspektem gospodarczym oraz militarnym
Niepowtarzalne emocje podczas rozgrywki
całość wykonana w Polsce z najlepszej jakości materiałów, z zastosowaniem nowa-torskich rozwiązań jak np. drewniane żaglowce z kartonowymi masztami mieszczące na pokładzie figurki żołnierzy.
-
- Posty: 1176
- Rejestracja: 22 maja 2015, 14:31
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 130 times
- Been thanked: 141 times
Re: Mocarstwa (N.N.)
Serio? Więcej emocji mam podczas partii Chińczyka.mluckner pisze: ↑26 paź 2020, 22:55 Nie rozumiem czemu się dziwisz skoro (jak mówi strona wydawcy):Co zapewnia gra Mocarstwa?
Świetnie dopracowana mechanika gry
Realistyczne walki historyczne na lądzie i morzach Europy
Równowaga pomiędzy aspektem gospodarczym oraz militarnym
Niepowtarzalne emocje podczas rozgrywki
Moje Gry
Jeśli nie wiesz, jak masz zagrać, poczekaj, aż twojemu przeciwnikowi przyjdzie do głowy jakaś idea. Możesz być pewny, że będzie to idea fałszywa.
Siegbert Tarrasch
Jeśli nie wiesz, jak masz zagrać, poczekaj, aż twojemu przeciwnikowi przyjdzie do głowy jakaś idea. Możesz być pewny, że będzie to idea fałszywa.
Siegbert Tarrasch
- rastula
- Posty: 10023
- Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 1277 times
- Been thanked: 1310 times
-
- Posty: 1176
- Rejestracja: 22 maja 2015, 14:31
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 130 times
- Been thanked: 141 times
Re: Mocarstwa (N.N.)
Normalnie bym tego nie ruszył
Ale córka bardzo chciała mi dokopać w Chińczyka, to się zgodziłem
Moje Gry
Jeśli nie wiesz, jak masz zagrać, poczekaj, aż twojemu przeciwnikowi przyjdzie do głowy jakaś idea. Możesz być pewny, że będzie to idea fałszywa.
Siegbert Tarrasch
Jeśli nie wiesz, jak masz zagrać, poczekaj, aż twojemu przeciwnikowi przyjdzie do głowy jakaś idea. Możesz być pewny, że będzie to idea fałszywa.
Siegbert Tarrasch
Re: Mocarstwa (N.N.)
Widzę, że jest w necie ogólny opis rozszerzenia i jego zasad:
https://www.youtube.com/watch?v=cmOvZ5p ... Q8nmor_Bhg
Czy ktoś wie coś więcej? Co sądzicie?
https://www.youtube.com/watch?v=cmOvZ5p ... Q8nmor_Bhg
Czy ktoś wie coś więcej? Co sądzicie?
Re: Mocarstwa (N.N.)
Widzę, że rozszerzenie do gry Mocarstwa się ufundowało:
https://wspieram.to/mocarstwa2
Znalazłem też trochę więcej o nowym systemie gry z kartami:
https://www.facebook.com/Mocarstwa/post ... 3943709962
Czy ktoś wie coś więcej? Czy ktoś już grał, aby móc opowiedzieć jak się gra w nowym systemie?
https://wspieram.to/mocarstwa2
Znalazłem też trochę więcej o nowym systemie gry z kartami:
https://www.facebook.com/Mocarstwa/post ... 3943709962
Czy ktoś wie coś więcej? Czy ktoś już grał, aby móc opowiedzieć jak się gra w nowym systemie?