Strona 5 z 24

Re: Portal Games - plany wydawnicze 2021

: 23 sty 2021, 18:09
autor: japanczyk
p_olo86 pisze: 23 sty 2021, 17:07 To że Portali będzie oryginalnym wydawcą gry na tak dużej licencji jaką jest Diuna.
Tyle, że forma tej zapowiedzi byla... meh
Zreszta z zapowiedzi wynika ze bedzie to Detektyw: Diuna, wiec... cóż. Na pewno nie jest to spodziewana bomba, bo niestety sama zapowiedz byla żadna, więcej emocji budzi we mnie co może być w dodatku do Dune Imperium

Re: Portal Games - plany wydawnicze 2021

: 23 sty 2021, 18:25
autor: Propi
Red Cathedral to nie lada zaskoczenie, tym bardziej w połączeniu z deklaracją o korzystnej cenie gry - fakt, że komponentów w niej niewiele, ale to i tak cieszy.

Praga - no cóż, ktoś musiał się po to ustawić w kolejce licencyjnej, więc nie jest to duża niespodzianka, ale dobrze wiedzieć, z którego kierunku nadejdzie gra.

Natomiast Food Chain Magnate... to jest dopiero zaskoczenie! Jak na grę, która wyszła w trzech czy czterech językach to fakt wydania jej po polsku rozbija bank. Tym bardziej, że jest to gra mocno wymagająca i skierowana do zasadniczo wąskiego grona graczy.. Pozostaje mieć nadzieję, że odpowiednia promocja i urokliwe ilustracje zrobią swoje - i Polacy zakochają się w holenderskich planszówkach.

Zastanawiam się tylko nad cenami. Red Cathedral na moje mogłoby mieć SCD w okolicach 119-139zł, Praga pewnie bliżej 199zł, a FCM? Kurcze, to jest nie lada wydatek obecnie, pytanie ile z tego to efekt egzotyki. Spodziewałbym się przelicznika na poziomie 400zł.

Inna kwestia, to czy jeśli zainteresowanie FCM będzie wysokie to czy jest opcja na keczupowy dodatek? Duży, trudny i drogi tytuł. Jakie są szanse, że pójdzie za nim niemal równie drogi dodatek?

Re: Portal Games - plany wydawnicze 2021

: 23 sty 2021, 19:11
autor: dave8
Zapowiedzi super. Mam nadzieję, że im się wszystko uda.
Biorę na pewno Clasha i najeźdźców. Zastanowię się nad FCM.

Re: Portal Games - plany wydawnicze 2021

: 23 sty 2021, 19:27
autor: Elemenek
Mocne wejscie Portalu w 2021 rok. Zarowno gry dla zaawansowanych graczy jak i poczatkujacych. Cieszy napewno to ze nie boja sie duzych i zapewnie drogich tytulow. Licencja na Dune tez jest zaskoczeniem, (mimo iz ten swiat nie wzbudza we mnie wiekszego zainteresowania) moze w przyszlosci uda sie pozyskac jakies inne, moze i nawet bardziej popularne. Napewno jest to dobry prognostyk, aby w przyszlosci w Portalu powstawaly gry bazujace na znanych uniwersach (na co licze).

Mysle ze zakupie:
FCM
Clash of Cultures

Na radar trafiaja:
Coatl
Red Cathedral
Khora

Re: Portal Games - plany wydawnicze 2021

: 23 sty 2021, 20:35
autor: PytonZCatanu
Drogi Portalu:

1. Czy FCM dostanie jakaś nową szatę graficzną? 🤷
2. Kiedy podacie więcej informacji o ELEVEN?
3. Kiedy poznamy daty premier poszczególnych gier? Lub kwartały?

Re: Portal Games - plany wydawnicze 2021

: 23 sty 2021, 21:01
autor: krisow
Poszukaj na bgg i youtube informacji o grze Club Stories. Eleven ma być jego poprawioną wersją. Gra w sumie dość wysoko oceniana, ponad 8 pkt., dla 1-2 graczy.

Re: Portal Games - plany wydawnicze 2021

: 23 sty 2021, 21:04
autor: PytonZCatanu
krisow pisze: 23 sty 2021, 21:01 Poszukaj na bgg i youtube informacji o grze Club Stories. Eleven ma być jego poprawioną wersją. Gra w sumie dość wysoko oceniana, ponad 8 pkt., dla 1-2 graczy.
To byłby duży zawód, oczekiwałem nowego euro do 4 graczy ubranego w realia futbolu.....😔

Re: Portal Games - plany wydawnicze 2021

: 23 sty 2021, 21:05
autor: anitroche
PytonZCatanu pisze: 23 sty 2021, 20:35 3. Kiedy poznamy daty premiery? Lub kwartału?
Też bym była wdzięczna za info o planach, w które kwartały celujecie z premierami :)

Re: Portal Games - plany wydawnicze 2021

: 23 sty 2021, 21:27
autor: tomuch
PytonZCatanu pisze: 23 sty 2021, 21:04
krisow pisze: 23 sty 2021, 21:01 Poszukaj na bgg i youtube informacji o grze Club Stories. Eleven ma być jego poprawioną wersją. Gra w sumie dość wysoko oceniana, ponad 8 pkt., dla 1-2 graczy.
To byłby duży zawód, oczekiwałem nowego euro do 4 graczy ubranego w realia futbolu.....😔
A u mnie wskakuje na radar ze względu na podobieństwo do menedżerów piłkarskich, które raczej są grami solo. Zobaczymy, czy coś to będzie warte, jak podadzą szczegóły. Teraz była mowa o sześciu scenariuszach.

Na radar wpada też sporo innych gier: FCM, Bonfire, CoC, Najeźdzcy, Red Cathedral, Khora, Praga. To może być u mnie rok Portalu.

Re: Portal Games - plany wydawnicze 2021

: 23 sty 2021, 21:30
autor: japanczyk
PytonZCatanu pisze: 23 sty 2021, 20:35 1. Czy FCM dostanie jakaś nową szatę graficzną? 🤷
Dlaczego miałaby dostac skoro jest przedrukowywana w tej samej od tylu lat?

Swoja droga jak kafelki mapy moze nie są szczytem designu, to są mega czytelne - reszta mega klimatyczna i bez zarzutu (ewentualnie pieniążki mogłyby być lepsze)

Re: Portal Games - plany wydawnicze 2021

: 23 sty 2021, 21:32
autor: Raffik_San
Co do Diuny, należy pamiętać też że data wydania zbiegać się ma z premierą nowej wersji ekranizacji.
Wstrzelenie się w gorący temat na tą chwilę, może ładnie pociągnąć sprzedaż gry.

Re: Portal Games - plany wydawnicze 2021

: 23 sty 2021, 21:39
autor: Kurczu
japanczyk pisze: 23 sty 2021, 18:09
p_olo86 pisze: 23 sty 2021, 17:07 To że Portali będzie oryginalnym wydawcą gry na tak dużej licencji jaką jest Diuna.
Tyle, że forma tej zapowiedzi byla... meh
Zreszta z zapowiedzi wynika ze bedzie to Detektyw: Diuna, wiec... cóż. Na pewno nie jest to spodziewana bomba, bo niestety sama zapowiedz byla żadna, więcej emocji budzi we mnie co może być w dodatku do Dune Imperium
To prawda, że forma zapowiedzi była przeciętna, jednak gra może być bombą zwłaszcza na rozwój Portalu na świecie w przyszłych latach, tym bardziej że ma powstać trylogia gier w świecie Dune.

Re: Portal Games - plany wydawnicze 2021

: 23 sty 2021, 21:43
autor: Kwestor
PytonZCatanu pisze: 23 sty 2021, 21:04
krisow pisze: 23 sty 2021, 21:01 Poszukaj na bgg i youtube informacji o grze Club Stories. Eleven ma być jego poprawioną wersją. Gra w sumie dość wysoko oceniana, ponad 8 pkt., dla 1-2 graczy.
To byłby duży zawód, oczekiwałem nowego euro do 4 graczy ubranego w realia futbolu.....😔
Club Stories było solo, Eleven będzie miało pełne multi, więc na pewno do 4 graczy.

Re: Portal Games - plany wydawnicze 2021

: 23 sty 2021, 22:32
autor: Losiek
Portfel bezpieczny. ZERO gier na radarze, no chyba, że rejsik będzie. Ale ja tak mam z Portalem - nie jestem (stare polskie słowo) targetem.

Re: Portal Games - plany wydawnicze 2021

: 23 sty 2021, 22:57
autor: Ikari
Ktoś orientuje się ile rzeczy będzie brakować w bloodborne w porównaniu do ks? Znamy jakas przybliżona cenę ?

Re: Portal Games - plany wydawnicze 2021

: 23 sty 2021, 23:04
autor: japanczyk
Ikari pisze: 23 sty 2021, 22:57 Ktoś orientuje się ile rzeczy będzie brakować w bloodborne w porównaniu do ks? Znamy jakas przybliżona cenę ?
Poki co wszystkiego :P
Cena SCD jak Zombicide czy Cthulhu DMD, wiec w sklepach pewnie ~250 zł
Ale podstawowy KS pledge zawierał Core Box i dodatki: Lochy Kielicha oraz Mergo's Loft oraz oczywiscie Streatch Goale

Re: Portal Games - plany wydawnicze 2021

: 23 sty 2021, 23:27
autor: Rigidigi
krisow pisze: 23 sty 2021, 21:01 Poszukaj na bgg i youtube informacji o grze Club Stories. Eleven ma być jego poprawioną wersją. Gra w sumie dość wysoko oceniana, ponad 8 pkt., dla 1-2 graczy.
Jesteś pewny, że to przeróbka innej gry?

Jeśli mnie pamięć nie myli, to Trzewik rok temu na Portalconie mówił, że to projekt z którym ktoś się do niego zgłosił i na tyle mu się spodobał, że postanowił go rozwinąć. Dzisiaj dodał, że gra jest cały czas na etapie developmentu, co wskazuje na świeży pomysł.

Re: Portal Games - plany wydawnicze 2021

: 23 sty 2021, 23:37
autor: krisow
Zobacz grafiki Club Stories na bgg, youtubie i porównaj z zapowiedzią Portalu. Thomas Jansen, ten sam autor. Ten artykuł: https://www.boardgamehalv.com/eleven-fo ... ouncement/

Nie wiem na ile inna to będzie gra, ale inspiracja pewna. KS przewidywany na czerwiec.

Re: Portal Games - plany wydawnicze 2021

: 23 sty 2021, 23:58
autor: sliff
Ciekaw jestem pierwszej gry od Joanny, jeśli faktycznie gameplay będzie wystarczająco taktyczny i nie zgubi się gdzieś w tym wszystkim humor z wędrowycza to może być ciekawie.

Gry z CMON zawsze spoko, tylko mam nadzieję że przy CMD opamiętają się z tą "Kampania 2" na rzecz sezonu. No i liczę, że w końcu pojawi się RaceFTG mimo że go nie zapowiedzieli poraz kolejny.

Re: Portal Games - plany wydawnicze 2021

: 24 sty 2021, 00:10
autor: pvdel
Rigidigi pisze: 23 sty 2021, 23:27
krisow pisze: 23 sty 2021, 21:01 Poszukaj na bgg i youtube informacji o grze Club Stories. Eleven ma być jego poprawioną wersją. Gra w sumie dość wysoko oceniana, ponad 8 pkt., dla 1-2 graczy.
Jesteś pewny, że to przeróbka innej gry?

Jeśli mnie pamięć nie myli, to Trzewik rok temu na Portalconie mówił, że to projekt z którym ktoś się do niego zgłosił i na tyle mu się spodobał, że postanowił go rozwinąć. Dzisiaj dodał, że gra jest cały czas na etapie developmentu, co wskazuje na świeży pomysł.
Padło takie pytanie w czasie q&a dzisiaj i Trzewik potwierdził, ze to ta sama gra. A w zasadzie jej redevelopment. Biorąc pod uwagę, ze grafiki z trailera i w Club Stories są w zasadzie takie same, przypuszczam, ze podbija liczbę graczy w górę, żeby się lepiej sprzedało, ale trzon mechaniczny będzie taki sam.

Re: Portal Games - plany wydawnicze 2021

: 24 sty 2021, 00:28
autor: gregoff
Może Brzęczka do promocji KS Eleven. Ostatnio chlop roboty szuka to jak znalazł...

Re: Portal Games - plany wydawnicze 2021

: 24 sty 2021, 02:28
autor: Bruno
To ja trochę przekornie do pojawiających się tu głosów w tonacji "meh" napiszę, że zapowiedzi i w ogóle pomysł na Portalcon - bardzo się Portalowi udały!
I najśmieszniejsze, że piszę to z pozycji obserwatora, a nie fana, który już odkłada "miliony monet" na kupno wszystkich tych gier.

1. Zorganizować - z sukcesem! - całodniowy live, na dwa języki i dwie strefy czasowe (w Stanach - stref nawet więcej) - WOW :!: po raz pierwszy
2. Zogniskować uwagę chyba wszystkich wiodących planszówkowych jutuberów w PL, z których część dzieliła na swoich kanałach transmisję z Portalconu - WOW :!: po raz drugi
(Nie do końca chyba tylko rozumiem udział Game Trolla w tym przedsięwzięciu, bo na ich kanale nie zauważyłem nic z Portalconu)
3. Zapowiedzieć wydanie gry opartej na własnym "silniku" Detektywa, ale osadzonej w settingu wyczekiwanego przez fandom filmu "Dune" (spodziewanego blockbustera!), we współpracy z wytwórnią Legendary, co znakomicie wspomoże promocję samej gry, a może i gier planszowych w ogóle - WOW :!: po raz trzeci
4. Wyłowić na rynku, wyszkolić (nie chcę, żeby to brzmiało protekcjonalnie, więc piszę to z braku bardziej akuratnego zamiennika pod ręką) i wypromować w ciągu raptem kilku lat nową Autorkę potencjalnych hitów, która właśnie prezentuje swoją pierwszą w pełni autorską podstawkę, osadzoną w dodatku w settingu, jaki może być przepisem na sukces komercyjny - WOW :!: po raz czwarty

5. Wydać pod swoim szyldem (nie jako lokalizację PL) grę uznanego autora, jakim jest Bruno (he he!) Faidutti... SZACUN za to, że tacy twórcy decydują się na współpracę z Portalem, tym samym uznając, że to jest wydawnictwo o światowej renomie.
6. Wydać nie tanią, trudną, specyficzną i przeznaczoną dla stosunkowo wąskiego grona geeków grę Food Chain Magnate - trzeba mieć jaja, ale też na pewno uwzględnili uzysk +10 do prestiżu na "planszówkowej dzielni", bo, hello!, to oznacza, że Portal walczy już nie tylko o wpływy $, ale też - na poważnie (bo ryzykując spore pieniądze) - o prestiż. Tak naprawdę to ta właśnie premiera pokazuje, gdzie jest teraz i o co walczy Portal na polskim rynku... SZACUN za to gdzie jest obecnie Portal i do czego aspiruje.
7. Zapowiedzieć wydanie hitu in spe (Khora), który Portal wyłowił, do którego wydawcy dotarł, i z którym się dogadał... SZACUN za umiejętność trzymania ręki na pulsie!

Jeśli to nie jest imponująca lista osiągnięć w ciągu jednego dnia promocji, to proszę o przykład wydawnictwa, które w naszej części Europy pokazało więcej (a pewnie i z całego kontynentu suma ta nie przekroczy liczby kończyn standardowego mepla). A podejrzewam, jako nie-geek, a jedynie gracz, że specjaliści tej branży mogliby wyłuskać tych niesamowitości sporo więcej.
Jeszcze raz podkreślam, że piszę to z pozycji obserwatora, ani fana, ani hejtera, mało tego - gościa, który zapewne niewiele z tego katalogu zakupi (pewnie wszystko "Detektywowe" et co., może też FCM, zależnie od ceny, bo nie jest to rozrywka, na którą jestem skłonny wydawać przesadne "miliony monet").
Oferta Portalu na 2021 jest naprawdę solidna (np. Praga, Marvel, Tekhenu, Clash of Cultures), zawierająca spodziewane hity sprzedażowe (Zombicide, Bloodborne, rodzina "Detektywa" - w tym Diuna, Dziki Samogon), a przede wszystkim (!) ambitna (FCM, Eleven, Dreadful Circus, Tawatninsuyu).

Szapo ba, Portalu!
Pozamiatałeś polską sceną wydawniczą.


PS.
Spoiler:

Re: Portal Games - plany wydawnicze 2021

: 24 sty 2021, 07:48
autor: xilk
Bruno pisze: 24 sty 2021, 02:28 Nie do końca chyba tylko rozumiem udział Game Trolla w tym przedsięwzięciu, bo na ich kanale nie zauważyłem nic z Portalconu
Wyjaśnić, co się tak naprawdę stało, musi ktoś z Game Troll TV. Piotr i Carlos zrobili na YT połączenie co sobotniego programu "Co jest grane" na ich kanale z transmisją Portalkonu. Według mnie było to słabe, bo widać było, że sami nie byli pewni, czy to zadziała i czy nie będą czekać. Do tego w czasie transmisji, raz gadali, zagłuszając live Portalu, drugim razem wyciszali sam live i gadali sobie. Według mnie, mogli spokojnie wrzucić normalnie, "Co jest grane", a potem jednak zrobić oddzielnie live z transmisji Portalkonu z omówieniem na koniec. Na ten moment na kanale nie ma zapisu live z soboty, więc widzowie nie mają dostępu ani do "Co jest grane", ani rozmowy o nowościach Portalu.

Re: Portal Games - plany wydawnicze 2021

: 24 sty 2021, 09:23
autor: japanczyk
Bruno pisze: 24 sty 2021, 02:28 To ja trochę przekornie do pojawiających się tu głosów w tonacji "meh" napiszę, że zapowiedzi i w ogóle pomysł na Portalcon - bardzo się Portalowi udały!
I najśmieszniejsze, że piszę to z pozycji obserwatora, a nie fana, który już odkłada "miliony monet" na kupno wszystkich tych gier.
Ogólnie nie widze tonacji meh - sporo osób zachwala tytuły, meh pojawia się przy zapowiedziach oryginalnych gier portalu, gdzie miała być bomba, a jest... może nie kapiszon, ale na pewno nie coś czego ludzie specjalnie oczekiwali (Detektyw Diuna)
Bruno pisze: 24 sty 2021, 02:28 1. Zorganizować - z sukcesem! - całodniowy live, na dwa języki i dwie strefy czasowe (w Stanach - stref nawet więcej) - WOW :!: po raz pierwszy
Z tym sukcesem to bym nie przesadzał, bo przez czesc dnia nie mozna sie bylo zalogować do panelu portalkonu, wiec niestety nie moglem sobie na zywo poogladac czesci programu
Bruno pisze: 24 sty 2021, 02:28 2. Zogniskować uwagę chyba wszystkich wiodących planszówkowych jutuberów w PL, z których część dzieliła na swoich kanałach transmisję z Portalconu - WOW :!: po raz drugi
(Nie do końca chyba tylko rozumiem udział Game Trolla w tym przedsięwzięciu, bo na ich kanale nie zauważyłem nic z Portalconu)
Wszystkich wiodacych czyli...? GeekFactor wspolpracuje z Portalem, Troll to żart, Gambit też ma dobre stosunki, reszty nie widziałem? Poza tym wiadomo, ze ogloszenia planu wydawniczego budza emocje - Rebela tez ludzie ogladali, FoxGames tez byli ciekawi - niestety tylko Portal w Polsce wydaje duzo duzych tytułów, reszta wydawnictw ma zdecydowanie ubozsze portfolio i tylko gdzieś Galakta czai się w kącie ze swoimi KSami nie majac żadnego amrketingu
Bruno pisze: 24 sty 2021, 02:28 3. Zapowiedzieć wydanie gry opartej na własnym "silniku" Detektywa, ale osadzonej w settingu wyczekiwanego przez fandom filmu "Dune" (spodziewanego blockbustera!), we współpracy z wytwórnią Legendary, co znakomicie wspomoże promocję samej gry, a może i gier planszowych w ogóle - WOW :!: po raz trzeci
Ja sie zastanawiam dlaczego tak ludzie nad tym pieją... Że dostali licencję? No wow, brawo, dobra robota <klep klep> Serio, nie powiedzieli nic o tej grze, poza tym, ze bedzie Detektywem. Zdobycie licencji nie swiadczy totalnie o niczym - Wiedźmina też zrobił Portal, a wszyscy wiemy jaka to gra
Bruno pisze: 24 sty 2021, 02:28 4. Wyłowić na rynku, wyszkolić (nie chcę, żeby to brzmiało protekcjonalnie, więc piszę to z braku bardziej akuratnego zamiennika pod ręką) i wypromować w ciągu raptem kilku lat nową Autorkę potencjalnych hitów, która właśnie prezentuje swoją pierwszą w pełni autorską podstawkę, osadzoną w dodatku w settingu, jaki może być przepisem na sukces komercyjny - WOW :!: po raz czwarty
To już w ogóle sukces z czapy. Póki co (z całym szacunkiem) pani Asia niczym specjalnym się nie wykazała. Jej najwiekszym sukcesem jest dokończenie Królestw Pólnocy - dodatki są poprawne, a kampania Osadników zwyczajnie niedopracowana i przeciętna, więc rzucanie "autorką potencjalnych hitów" bez niczego specjalnego w portfolio... to już Solar CIty od Ropki/Kijowskiej jest ciekawsze
Bruno pisze: 24 sty 2021, 02:28 6. Wydać nie tanią, trudną, specyficzną i przeznaczoną dla stosunkowo wąskiego grona geeków grę Food Chain Magnate - trzeba mieć jaja, ale też na pewno uwzględnili uzysk +10 do prestiżu na "planszówkowej dzielni", bo, hello!, to oznacza, że Portal walczy już nie tylko o wpływy $, ale też - na poważnie (bo ryzykując spore pieniądze) - o prestiż. Tak naprawdę to ta właśnie premiera pokazuje, gdzie jest teraz i o co walczy Portal na polskim rynku... SZACUN za to gdzie jest obecnie Portal i do czego aspiruje.
Z tym cięzko dyskutować, bo FCM to prawdziwa bomba jeśli chodzi o zapowiedzi Portalu
Bruno pisze: 24 sty 2021, 02:28 7. Zapowiedzieć wydanie hitu in spe (Khora), który Portal wyłowił, do którego wydawcy dotarł, i z którym się dogadał... SZACUN za umiejętność trzymania ręki na pulsie!
Tutaj kolejne ale - Prezes to sprzedaje jako hit, a jest to po prostu kolejna gra z portfolio iello, którą Portal wydaje - ani nie połów pereł (do tego bym zaliczył raczej Red Cathedral, jako nawiazanie nowej współpracy), ani nic specjalnego. Gra oczywiscie moze byc ciekawa, z tego co czytałem to projekt japońskich studentów, a ja lubie japońskie gry ;-) Wiec tez na radarze, ale pianie z zachwytu przy tym tytule jest coz... troche na wyrost.
Bruno pisze: 24 sty 2021, 02:28 Jeśli to nie jest imponująca lista osiągnięć w ciągu jednego dnia promocji, to proszę o przykład wydawnictwa, które w naszej części Europy pokazało więcej (a pewnie i z całego kontynentu suma ta nie przekroczy liczby kończyn standardowego mepla).
Nie śledzę zagranicznego rynku - Portal na Polskim na pewno się wybija, bo jest i wydawnictwem jak i producentem gier. Jeśli chodzi o producentów to na pewni znajdą sie lepsi - czesc portfolio B&D ląduje w Portalu, jeśli chodzi o wydawnictwa - raczej drugiego o takim kalibrze nie ma, bo podobne portfolio próbuja zrobic wszyscy, ale niestety CMON jest tutaj asem, który jako pierwszy zagrał Portalm, a nikt nie wpadł jeszcze zeby sie pokusić o współprace z Mythiciem (pewnie przez rozliczne bledy w ich grach)

Re: Portal Games - plany wydawnicze 2021

: 24 sty 2021, 10:27
autor: jnowaczy
To jest temat o portalconie jak się udał czy o planach na wydawniczych