Strona 5 z 31

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

: 03 kwie 2023, 11:10
autor: IrasArgor
Co do drugiej kwestii to w odróżnieniu od poprzedniczki wóz jest ciągle z nami i jest to po prostu majdan z którym podróżujemy więc wszystkie ulepszenia będą robione na bieżąco bez konieczności marnowania czasu na odwiedzenie bazy. Ten element faktycznie był niewykorzystane także przez nas więc tutaj liczę, że crafting będzie bardziej opłacalny.

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

: 03 kwie 2023, 11:16
autor: bajbaj
ixi24 pisze: 03 kwie 2023, 10:08 1. W instrukcji od razu rzuca mi się ten dziwny i niezrozumiały dla mnie fakt, że kampanię musimy ukończyć przed upływem 60 dni. Po co ten sztuczny bloker? Tak samo było w poprzedniej grze i tak szczerze to ktoś kto gra kilkadziesiąt godzin, nagle przekroczy ten magiczny 60-ty dzień i zacznie grać od nowa? (...).

2. Druga sprawa to rozwijanie wozu/produkcja nowych elementów ekwipunku. Serio ktoś z tych elementów korzystał w poprzednich łowcach? Ja przeszedłem dwie kampanie na dwie postacie i ani nie było czasu, ani zasobów, żeby się tym aspektem zajmować, a próbowaliśmy. Było to kompletnie nieopłacalne. Łatwiej było kupować nowe rzeczy, niż wracać do bazy, ulepszać ją i tworzyć nowy ekwipunek i przez to znowu tracić cenne dni (...).

Takie dwie uwagi przed nową kampanią. Reszta rzeczy była świetna, wiec już nie mogę się doczekać kampanii i samej gry ;)
Pierwszy z problemów widzę zupełnie inaczej - bardzo podoba mi się i uważam za bardzo klimatyczne ograniczenie czasu na zrealizowanie głównego wątku gry. Poniżej kilka argumentów:

1. Argument "klimatyczny" - pojawiamy się w jakiejś mieścinie i dostajemy zlecenie na rozpoznanie jakiegoś wątku. Przecież, to nie jest zlecenie typu "gdy kiedykolwiek czegoś się dowiecie, to wróćcie do mnie", ale raczej "macie dwa miesiące na załatwienie sprawy". To wiąże się z kolejnymi argumentami.
2. Argument tzw. "żyjącego świata" - przynajmniej w A.D. 2114 Autor starał się nam dać namiastkę żyjącego świata, czyli świata gry, który żyje i zmienia się także niezależnie od naszych działań. Chodzi tu o dwa rodzaje mechanik - pierwszą wprowadzającą określone karty i lokacje w dni oznaczone na torze upływu czasu i drugą - wskazującą, że po jakimś wydarzeniu kolejne z tego wątku dostępne są z co najmniej x dni.
3. Argument "skalowalnej trudności gry" - czas w Łowcach to najważniejsza waluta, ważniejsza od ogniw(2114)/dukatów(1492). Trudność gry jest - jak mniemam - zaprojektowana względem upływu czasu. Jestem przekonany, że Mateusz to przeliczył, co przecież standardowo się robi, projektując gry. Tj. grając optymalnie i mając szczęście bohater po 10 dniach powinien mieć taki poziom i z grubsza taki poziom wyposażenia. Grając po 20 dniach ... A grając średnio optymalnie i mając umiarkowane szczęście powinno wyglądać to z grubsza tak. Gdyby zrezygnować z długości misji, to moglibyśmy się wyboostować wręcz dowolnie i pod koniec gry mieć najlepszy deck kart walki, najlepsze wyposażenie etc. W moim odczuciu gra straciłaby sens.
4. Argument "regrywalnościowy". Dzięki upływowi czasu i dużej kosztowności czasowej przemieszczeń pomiędzy lokacjami w jednej kampanii poznamy tylko część gry. Śmiało możemy więc rozegrać grę inaczej, nie tylko dokonując innych wyborów fabularnych (te są zazwyczaj niezależne od upływu czasu), ale i realizując odmienne zadania poboczne. Nie przemielimy też całych decków wydarzeń w miastach i na drogach.
5. Argument "presji" - tu już bardzo subiektywnie. Ja akurat uwielbiam taki rodzaj presji, gdy muszę podejmować decyzję, czas leci i wiem, że wszystkiego nie zrobię. Dla mnie to zdecydowanie jedna z największych zalet gry. Nawiązując do p. 2, wręcz marzyłbym o systemie podobnym do Legacy od Gragonholt, że o pewnych rzeczach dowiemy się, pewne wątki poznamy tylko, gdy będziemy w określonym miejscu, o określonym czasie (do tego potrzebna byłaby jednak bardzo złożona księga skryptów i matryca zależności między wydarzeniami - w A.D. było 6 tzw. znaczników fabularnych, w LoD ponad 200...).

Co do rozwoju bazy/rozbudowy wozu - tu mam podobne odczucia. W A.D. 2114 to bardzo ciekawa sprawa, ale ... ze względu na ogólny projekt gry zupełnie bezużyteczna. To jest trochę tak - wiadomo, że gracze uwielbiają rzemiosło i "kraftowanie". Łowcy niby to nam dają, ale ... ze względu na najważniejszą walutę w grze, czyli czas, jakiekolwiek kraftowanie traciło sens (no może poza naszym początkowym pomieszczeniem na pierwszym poziomie), ponieważ było zbyt drogie względem alternatywnej opcji, czyli sprzedania w najbliższym możliwym miejscu wszystkich ustrojstw, które taszczymy, następnie zakupu za ogniwa czegoś bardziej przydatnego. Grając drugi raz w A.D. (pierwszą kampanię przerżnęliśmy) przyjęliśmy, że koszt zawitania w bazie to 1 dzień (łącznie jedno przemieszczenie na przyjście i wyjście z bazy), ale baza nie regeneruje punktów życia (ułatwiłem grę pod dziecko, aby mogło sobie pokraftować). W najbliższym podejściu zagramy z całkowitym pominięciem bazy. W sumie to smutne, gdy jest jakiś wymiar gry, który się pomija, bo niewiele daje. Też czekam na szczegółowe zasady w tym zakresie, opisane podczas kampanii, ew. dopracowane później. Dobrze, że w A.D. 1492 wóz ma być ciągle z nami.

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

: 03 kwie 2023, 11:26
autor: gogovsky
Właśnie dni są super, trzeba patrzyć z czego się żyje jest presja, trzeba podejmować wybory czy mamy czas na zakupy/baze itd. Czas jest tu zasobem najważniejszym. A baza hmm myśmy zrobili w 3 kampaniach jakieś 20 itemow karabin/pancerz resztkowy/kamizelka kuloodporna to must done w early, bo to drogie jak fiks a w parę dni mozna dużo hajsu zaoszczędzić. Nie wyobrażam sobie przejścia gry bez bazy, ale ok.

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

: 03 kwie 2023, 11:36
autor: Cyel
Presja czasu jest super, czuć, że ma znaczenie czy gdzieś idziemy bez potrzeby, czy na pewno dobrze korzystamy z czasu na robienie rzeczy w bazie, czy możemy sobie pozwolić na odczekanie by się uleczyć. Inaczej zarządzanie tym zasobem jest całkowicie bez znaczenia i zaczynają się założenia w stylu "to załóżmy, że przewijamy 300 dni i mamy tyle sprzętu ile chcemy". Jak dla mnie bez sensu.

Baza jak najbardziej ma sens moim zdaniem, zwłaszcza, że śmiga zdalnie w większości aspektów. Schematy do niektórych rzeczy albo są bardzo tanie albo w ogóle się je za darmo dostaje a ich produkcja w bazie to nierzadko grosze a robią różnicę. Na początku nawet dodatkowa kostka za super tani ekstra magazynek potrafi pomóc.

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

: 03 kwie 2023, 12:46
autor: bajbaj
Cyel pisze: 03 kwie 2023, 11:36 Presja czasu jest super, czuć, że ma znaczenie czy gdzieś idziemy bez potrzeby, czy na pewno dobrze korzystamy z czasu na robienie rzeczy w bazie, czy możemy sobie pozwolić na odczekanie by się uleczyć. Inaczej zarządzanie tym zasobem jest całkowicie bez znaczenia i zaczynają się założenia w stylu "to załóżmy, że przewijamy 300 dni i mamy tyle sprzętu ile chcemy". Jak dla mnie bez sensu.

Baza jak najbardziej ma sens moim zdaniem, zwłaszcza, że śmiga zdalnie w większości aspektów. Schematy do niektórych rzeczy albo są bardzo tanie albo w ogóle się je za darmo dostaje a ich produkcja w bazie to nierzadko grosze a robią różnicę. Na początku nawet dodatkowa kostka za super tani ekstra magazynek potrafi pomóc.
Baza śmiga zdalnie, do o ile w bazie są materiały na jej rozbudowę i kraftowanie. Hmm... może moje odczucia to częściowo kwestia tego, że gramy na dwóch bohaterów? A w dwójkę trochę zajmuje zebranie tyle badziewia, aby baza śmigała zdalnie.

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

: 03 kwie 2023, 12:54
autor: Cyel
Może tak być, moja, jedyna jako dotąd, rozgrywka to pełen skład drużyny. Jak już szliśmy do bazy to obładowani stuffem i też z myślą o zabraniu kilku przedmiotów na raz.

Wycraftowanie w bazie kamizelek kuloodpornych i strzelby były dużymi punktami zwrotnymi w kampanii (oba przedmioty ze schematów zdobytych za darmo w questach).

Re: Łowcy (The Hunters) A.D. 2114 - pytania i wątpliwości

: 04 kwie 2023, 21:09
autor: jediwolf
Wiadomo może czy jest planowany jakiś dodruk czy nowe dodatki?

Re: Łowcy (The Hunters) A.D. 2114 - pytania i wątpliwości

: 05 kwie 2023, 08:41
autor: Dako
jediwolf pisze: 04 kwie 2023, 21:09 Wiadomo może czy jest planowany jakiś dodruk czy nowe dodatki?
Nie wiem może się mylę ale szybko to raczej nie nastąpi.
Już za chwilę rusza kampania "A.D. 1492" czyli gry opartej na tych samych choć ulepszonych mechanikach ale dziejącej się w czasach alternatywnego renesansu.
Zresztą zawsze możesz sprawdzić lub zapytać na na FB wydawnictwa autora Mateusza Albrichta
https://www.facebook.com/officinamonstrorum/

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

: 05 kwie 2023, 09:45
autor: Mendaks
Jutro tj. 6.04.2023 zapraszam was na wywiad z Mateuszem odnoścnie The Hunters A.D. 1492.

Jeżeli macie jakieś pytania odnośnie łowców będzie je można jutro śmiało zadawać.

Link do wywiadu:

https://www.youtube.com/watch?v=hgoIkk3pgLc

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

: 06 kwie 2023, 11:32
autor: Dako
Właśnie na ON TABLE pojawiła rozgrywka z samouczka Łowcy A.D.1492


Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

: 06 kwie 2023, 12:21
autor: andrzejstrzelba
Ale się jaram na tę grę. Ostatni raz czułem coś takiego ponad 2 lata temu gdy wchodziłem w Shadows of Brimstone.

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

: 06 kwie 2023, 12:27
autor: ixi24
Jak dobrze rozumiem w tej części walka odbędzie się w księdze map? (ogromny +). A fabuła poza kartami drogi, będzie w dzienniku skryptów na wzór This War of Mine ? (jeszcze większy +)

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

: 06 kwie 2023, 12:38
autor: Mr_Fisq
Dako_W pisze: 06 kwie 2023, 11:32 Właśnie na ON TABLE pojawiła rozgrywka z samouczka Łowcy A.D.1492
Spoiler:
O ile wiązałem duże nadzieje z Maladum, to w ostatecznym rozrachunku w ogóle mnie nie kupiło (Core Space w moim odczuciu lepiej się prezentuje ). Tutaj dla odmiany jestem totalnie kupiony... Miejscami grafika mogłaby stać na trochę wyższym poziomie:
- Postacie są spoko :+1:
- Karty akcji :+1:
- Rewersy kart scenariuszy/fabuły :+1:
- Mapa :+1:
- Lokacje :+1:
- Wóz niczego nie urywa, ale też raczej na plus
- Grafika przeciwnika :+1: / :-1: (Bandyta / Wilk)
- Lokacje Karczma :+1:, Las :+1: / :-1:

Natomiast nie mogę się przekonać do grafik na kartach przedmiotów (zwłaszcza broni, bo zioła są jeszcze w miarę ok).

Ale poza tym...
Gdzie można się zapisać na All-in? :mrgreen:

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

: 06 kwie 2023, 22:22
autor: Reku_
Mr_Fisq pisze: 06 kwie 2023, 12:38
- Postacie są spoko :+1:

Być może jeszcze grafiki nie do końca skończone, mi się generalnie podobają. Ale ciągle mnie męczy ta lampa naftowe u medyka w ręku. Równie dobrze mógłby trzymać w ręku żarówkę, bo wynalezione właściwie równocześnie. Do XV wieku pasuje to... no nie pasuje.

Prezentacja na On Table bardzo spoko. To ten kanał robi dobrze.
Czekam bardzo.
Może ktoś by umiał dodać to na BGG?

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

: 06 kwie 2023, 23:03
autor: japanczyk
Reku_ pisze: 06 kwie 2023, 22:22 Może ktoś by umiał dodać to na BGG?
Autor gry doda jak stwierdzi ze ku temu czas :)

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

: 06 kwie 2023, 23:21
autor: Mendaks
Reku_ pisze: 06 kwie 2023, 22:22
Mr_Fisq pisze: 06 kwie 2023, 12:38
- Postacie są spoko :+1:

Być może jeszcze grafiki nie do końca skończone, mi się generalnie podobają. Ale ciągle mnie męczy ta lampa naftowe u medyka w ręku. Równie dobrze mógłby trzymać w ręku żarówkę, bo wynalezione właściwie równocześnie. Do XV wieku pasuje to... no nie pasuje.

Prezentacja na On Table bardzo spoko. To ten kanał robi dobrze.
Czekam bardzo.
Może ktoś by umiał dodać to na BGG?
Wspominał Mateusz w wywiadzie, że grafiki nie są dokończone. To co jest w prototypie było przygotowane aby recenzenci mogli przygotować materiały. Więc duża część grafik ulegnie zmianie.

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

: 07 kwie 2023, 07:09
autor: Dako
Mendaks pisze: 06 kwie 2023, 23:21
Reku_ pisze: 06 kwie 2023, 22:22
Mr_Fisq pisze: 06 kwie 2023, 12:38
- Postacie są spoko :+1:

Być może jeszcze grafiki nie do końca skończone, mi się generalnie podobają. Ale ciągle mnie męczy ta lampa naftowe u medyka w ręku. Równie dobrze mógłby trzymać w ręku żarówkę, bo wynalezione właściwie równocześnie. Do XV wieku pasuje to... no nie pasuje.
Wspominał Mateusz w wywiadzie, że grafiki nie są dokończone. To co jest w prototypie było przygotowane aby recenzenci mogli przygotować materiały. Więc duża część grafik ulegnie zmianie.
Ten Medyk to raczej taki zostanie
Figurka też ma lampę i jest podobno gotowa.
Spoiler:

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

: 07 kwie 2023, 08:23
autor: Mendaks
Zapraszam was na wywiad z Mateuszem Albrichtem twórcą gry The Hunters A.D. 1492.

Dowiecie się jakie postaci będą dostępne w rozgrywce, jakie będą miały umiejętności, jak będzie wyglądało wyposażenie oraz z kim przyjdzie nam walczyć.

Padła także deklaracja w sprawie The Hunters A.D. 2114.

Zapraszam na wywiad.

https://youtube.com/live/hgoIkk3pgLc?feature=share

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

: 08 kwie 2023, 17:40
autor: Sixshot
Ładnie to wygląda. kiedy i gdzie będzie można ją kupić ?

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

: 08 kwie 2023, 18:16
autor: tommyray
Sixshot pisze: 08 kwie 2023, 17:40 Ładnie to wygląda. kiedy i gdzie będzie można ją kupić ?
Przełom kwietnia maja ma być kampania wersji ENG, wersji PL około miesiąc później. Potem jeszcze przynajmniej z rok czasu pracy nad tytułem…

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

: 08 kwie 2023, 19:09
autor: Sixshot
Wcześniej sie zastanawiałem pomiędzy ATO i KF ,ale Ci łowcy mnie zaintrygowali. w dodatku wersja polska. Potwory wydają się być w miarę normalne ,a nie jakieś popaprańce. Mogę czekać rok nawet jak to się dajnie rozwinie. Mam nadzieję ,że to będzie fajny mix boss battlera z dungeon crowlerem i do tego jeszcze jakaś intrygująca fabuła jakieś akcje w mieście, przygody ,a nie tylko sucha walka.

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

: 10 kwie 2023, 11:33
autor: Sixshot
Czy jak łowcy pojawia się na KS'ie to dostaniemy więcej informacji takich jak zawartość ? Np figurki , ile mniej więcej będzie kart, jaki jest przewidywany czas gry ? Kiedy mniej więcej dostaniemy grę ? ( pewnie przyszły rok )

Co do samej gry to powiem tak. Po obejrzeniu Tutoriala na kanale On-table strasznie się podjarałem tą grą. Klimat wydaje się bardzo na plus. Z tego co rozumiem to gra ma być raczej prosta w obsłudze i w miarę szybka do przejścia względem takich kolosów jak np ATO i Middara tj inna kategoria wagowa i wielkość contentu ? Czy w miarę grania będą dochodzić jakieś nowe zasady ? Czy raczej jest to gra że ogarnie się zasady w pół godziny i jazda ? Gra trochę sprawia wrażenie ,że jakby usiadł człowiek na cały dzień to by ją przeszedł całą. Mam nadzieję ,że się mylę i gra pozytywnie mnie zaskoczy.

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

: 10 kwie 2023, 11:59
autor: Dako
Sixshot pisze: 10 kwie 2023, 11:33 Czy jak łowcy pojawia się na KS'ie to dostaniemy więcej informacji takich jak zawartość ? Np figurki , ile mniej więcej będzie kart, jaki jest przewidywany czas gry ? Kiedy mniej więcej dostaniemy grę ? ( pewnie przyszły rok )

Co do samej gry to powiem tak. Po obejrzeniu Tutoriala na kanale On-table strasznie się podjarałem tą grą. Klimat wydaje się bardzo na plus. Z tego co rozumiem to gra ma być raczej prosta w obsłudze i w miarę szybka do przejścia względem takich kolosów jak np ATO i Middara tj inna kategoria wagowa i wielkość contentu ? Czy w miarę grania będą dochodzić jakieś nowe zasady ? Czy raczej jest to gra że ogarnie się zasady w pół godziny i jazda ? Gra trochę sprawia wrażenie ,że jakby usiadł człowiek na cały dzień to by ją przeszedł całą. Mam nadzieję ,że się mylę i gra pozytywnie mnie zaskoczy.
No to obejrzyj jeszcze wywiad @Mendaks z autorem gry zamieszczony w linku kilka postów wyżej i znajdziesz tam kilka odpowiedzi na swoje pytania:
viewtopic.php?p=1556282#p1556282

PS
Warto zajrzeć do tematu na forum poświęconemu Łowcy A.D. 2114 viewtopic.php?t=35598&hilit=%C5%82owcy+2114

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

: 10 kwie 2023, 12:08
autor: Dhel
Sixshot pisze: 10 kwie 2023, 11:33 Czy jak łowcy pojawia się na KS'ie to dostaniemy więcej informacji takich jak zawartość ? Np figurki , ile mniej więcej będzie kart, jaki jest przewidywany czas gry ? Kiedy mniej więcej dostaniemy grę ? ( pewnie przyszły rok )

Co do samej gry to powiem tak. Po obejrzeniu Tutoriala na kanale On-table strasznie się podjarałem tą grą. Klimat wydaje się bardzo na plus. Z tego co rozumiem to gra ma być raczej prosta w obsłudze i w miarę szybka do przejścia względem takich kolosów jak np ATO i Middara tj inna kategoria wagowa i wielkość contentu ? Czy w miarę grania będą dochodzić jakieś nowe zasady ? Czy raczej jest to gra że ogarnie się zasady w pół godziny i jazda ? Gra trochę sprawia wrażenie ,że jakby usiadł człowiek na cały dzień to by ją przeszedł całą. Mam nadzieję ,że się mylę i gra pozytywnie mnie zaskoczy.
Nie wiem jak nowi Łowcy, natomiast jeśli chodzi o wersję wcześniejszą Łowców, to kampania była do przejścia w 15 godzin. Na pewno plus, że misje są skrojone pod różną wielkość drużyny (inne rozstawienie i ilość w zależności ile my mamy osobó), w Middarze czy ATO musisz grać 4 postaciami (wiem, Middara ma opcję na 2, ale różnie to chodzi). Początek gry i środek w Łowcach są fantastyczne, mocny survival i każdy dosłownie nas kopie, trzeba przetrwać, końcówka fabuły gorzej i mam nadzieję na wybory i różne zakończenia, tego mi trochę brakowało. Gra się nie rozbudowuje jak ATO i jest na pewno przystępniejsza, parę nowych zdoności dochodzi w trakcie wraz z nowym sprzętem. Ogólnie mam bardzo pozytywne wrażenia po Łowcach, a to czego bym sobie życzył to na pewno mniejsze pudło, bo przez tego giganta ostatecznie to musiałem sprzedać.

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

: 10 kwie 2023, 20:03
autor: Sixshot
Po obejrzeniu wywiadu z autorem gry naszły mnie wątpliwości, że ta gra będzie za krótka, bo 15h nie brzmi zbyt zachęcająco. Ja wolał bym wydać tysiaka na grę co mi zapewni np 200h zabawy niż 300-400zł ( a pewnie tyle będzie wynosić cena podstawki ) i ograć grę po 15-20h . Trochę szkoda bo gra wydaje się mieć fajny potencjał ,a tu mam wrażenie ,że człowiek pokona bossa i się rozkręci ,a tymczasem sie okaże ,ze to już koniec.