Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Michito
Posty: 807
Rejestracja: 05 cze 2019, 15:54
Has thanked: 228 times
Been thanked: 254 times

Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

Post autor: Michito »

ŁOWCY A. D. 1492!!!
Od kilku miesięcy pracujemy nad nową grą, korzystającą z podobnej mechaniki do poprzednich "Łowców". Tytuł brzmi "Łowcy A. D. 1492", i sugeruje czasy, w których będzie toczyć się rozgrywka.
Świat będzie mocno osadzony w historii przełomu średniowiecza i renesansu, alternatywnej, mrocznej i postapokaliptycznej, z elementami fantastycznymi. Pod koniec miesiąca opublikujemy kolejne informacje. Poniżej możecie zobaczyć pierwszą lustrację (autorem jest Tomasz Ryger), według nas perfekcyjnie oddaje klimat, który zaplanowaliśmy 🙂
Spoiler:
Wow! To dopiero news. Świetny pomysł - uwielbiam klimaty średniowiecza 🙂 Czy wspieraczka w tym półroczu czy raczej Q3-Q4? Albo 2023?
Zobaczymy jak się uda szybko ze wszystkim uporać, prawdopodobnie koniec Q2 2022
Spis treści wątku:

Przykładowa organizacja elementów w pudełku: Ramzeseba Autor na Gamefound
Zestawienie rozmiarów i wagi pudełek: lisek2000
Ilościowe zestawienie rozmiarów kart: lisek2000
Jak uniknąć spojletów odnośnie bestii (poza pudełkiem z figurką) DatGuyRedux
Awatar użytkownika
Yuri
Posty: 3023
Rejestracja: 21 gru 2018, 09:58
Has thanked: 379 times
Been thanked: 1399 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

Post autor: Yuri »

Setting wersji futurystycznej mnie kompletnie nie interesował, marzyłem o tej grze właśnie w innym enturażu i teraz wchodzę all-in z pewnością. Rewelacyjna dla mnie wiadomość, nic nie czytałem wcześniej o tym fakcie. Gdyby ktoś coś wiedział to dzielcie się proszę informacjami.
Moja kolekcja: https://boardgamegeek.com/collection/user/Yuri1984
RABATY, gdyby ktoś potrzebował: Portal = 15%, Mepel.pl = 5%, Planszomania.pl = 2%
Chcesz się zrewanżować kawą ? Zapraszam >>> https://www.buymeacoffee.com/yuri4891
Awatar użytkownika
Yuri
Posty: 3023
Rejestracja: 21 gru 2018, 09:58
Has thanked: 379 times
Been thanked: 1399 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

Post autor: Yuri »

U mnie kompletnie jest na odwrót :) uwielbiam postapo, ale bardziej "klasyczne" ala MadMax. Gryza mi się lasery, cyberwszczepy itd. No co kto lubi po prostu i rozumiem Twój do gry afekt, bo mechanicznie też do mnie moooocno przemawia.
Moja kolekcja: https://boardgamegeek.com/collection/user/Yuri1984
RABATY, gdyby ktoś potrzebował: Portal = 15%, Mepel.pl = 5%, Planszomania.pl = 2%
Chcesz się zrewanżować kawą ? Zapraszam >>> https://www.buymeacoffee.com/yuri4891
Awatar użytkownika
Hardkor
Posty: 5256
Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1567 times
Been thanked: 1142 times
Kontakt:

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

Post autor: Hardkor »

Słyszałem dużo dobrego o grze i prawie już ją kupiłem, jednak ten klimat postapo nie jest do końca dla mnie. Wersja ze średniowieczem? Jak odpowiednio wyceniona to pewnie wezmę :)
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Awatar użytkownika
lotheg
Posty: 795
Rejestracja: 11 paź 2017, 10:25
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 270 times
Been thanked: 276 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

Post autor: lotheg »

Mam Łowców, ale ciągle czekają na swoją kolej, żeby wjechać na stół, bo pewnie od razu na dłużej. Ciekaw jestem najbardziej zmian w mechanikach, bo tylko jeśli będą jakieś i to nie kosmetyczne to będzie szansa, że obie gry będą miały miejsce u mnie na półce.
Kanban to najlepszy Vital, a Trajan jest lepszy od Zamków.
Wishlista
gogovsky
Posty: 2526
Rejestracja: 25 sty 2018, 23:48
Has thanked: 524 times
Been thanked: 596 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

Post autor: gogovsky »

Yuri pisze: 04 lut 2022, 09:15 U mnie kompletnie jest na odwrót :) uwielbiam postapo, ale bardziej "klasyczne" ala MadMax. Gryza mi się lasery, cyberwszczepy itd. No co kto lubi po prostu i rozumiem Twój do gry afekt, bo mechanicznie też do mnie moooocno przemawia.
jest różnica pomiędzy postapo lata 1980, a postapo 2033, a postapo 2114, jakby nie było rożnicy to dopiero byłoby bez sensu:D Dorośnij Juri, Madmax najlepszy, bo oglądałeś za dzieciaka i tyle.
Firma Rebel niech się zajmie wydaniem gry Domek, bo tylko do tego się nadaje.
Awatar użytkownika
Yuri
Posty: 3023
Rejestracja: 21 gru 2018, 09:58
Has thanked: 379 times
Been thanked: 1399 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

Post autor: Yuri »

gogovsky pisze: 04 lut 2022, 11:24
Yuri pisze: 04 lut 2022, 09:15 U mnie kompletnie jest na odwrót :) uwielbiam postapo, ale bardziej "klasyczne" ala MadMax. Gryza mi się lasery, cyberwszczepy itd. No co kto lubi po prostu i rozumiem Twój do gry afekt, bo mechanicznie też do mnie moooocno przemawia.
jest różnica pomiędzy postapo lata 1980, a postapo 2033, a postapo 2114, jakby nie było rożnicy to dopiero byłoby bez sensu:D Dorośnij Juri, Madmax najlepszy, bo oglądałeś za dzieciaka i tyle.
A najmniejszego zamiaru nie mam dorastać :d Mnie się baaardzo dobrze egzysuje z moimi wszelkimi naleciałościami z dzieciństwa i młodości :) mam w co grać i zupełnie nie muszę się na siłę przekonywać do jakiegoś settingu "bo warto". No nie pasuje mi i tyle :) Nie znaczy to że to zła gra itd. Wręcz przeciwnie po prostu tylko mojej skromnej osobie z tą jej alteracja nie jest po drodze po prostu.
Zagram sobie w wersję anno domini 1492 i będzie też git.
Moja kolekcja: https://boardgamegeek.com/collection/user/Yuri1984
RABATY, gdyby ktoś potrzebował: Portal = 15%, Mepel.pl = 5%, Planszomania.pl = 2%
Chcesz się zrewanżować kawą ? Zapraszam >>> https://www.buymeacoffee.com/yuri4891
jediwolf
Posty: 453
Rejestracja: 11 sty 2015, 20:14
Has thanked: 111 times
Been thanked: 103 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

Post autor: jediwolf »

Bardzo ciekawa informacja. Chciałem kupić Łowców podczas drugie zbiórki, ale finanse mi nie pozwalały. Może teraz się uda :)
Awatar użytkownika
Moonday
Posty: 1042
Rejestracja: 25 gru 2015, 12:10
Has thanked: 261 times
Been thanked: 280 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

Post autor: Moonday »

Nie miałem pojęcia i jestem pozytywnie zaskoczony. Okres historyczny bardzo mi pasuje i ma tylko nadzieję, że nie będzie aż tak futurystyczny, jak np. Lords Of Hellas. Zamierzam bacznie się przyglądać i mam nadzieję, że możemy spodziewać się materiałów w internetach z prezentacją gry i gameplayem, jak to miało miejsce w przypadku Łowców. Czekam na więcej informacji.
sasquach
Posty: 2020
Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 1040 times
Been thanked: 665 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

Post autor: sasquach »

Świat będzie mocno osadzony w historii przełomu średniowiecza i renesansu, alternatywnej, mrocznej i postapokaliptycznej, z elementami fantastycznymi.
Brzmi jak Warhammer bez licencji. Ja już czekam. Poprzedni Łowcy byli fajnym Falloutem bez licencji. A Warhammer lubię jeszcze bardziej niż Fallouta :)
tapczan0
Posty: 64
Rejestracja: 22 cze 2020, 23:24
Has thanked: 5 times
Been thanked: 1 time

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

Post autor: tapczan0 »

Taktyczna kropka. Tylko mam nadzieje, że zdążę ograć wszystko z pułki wstydu zanim to wydadzą.
Awatar użytkownika
Emil_1
Posty: 1462
Rejestracja: 31 maja 2016, 13:34
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 57 times
Been thanked: 183 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

Post autor: Emil_1 »

Kupię na 100% :)
Miłego dnia! :)
Awatar użytkownika
garg
Posty: 4825
Rejestracja: 16 wrz 2009, 15:26
Lokalizacja: Warszawa/Zielonka
Has thanked: 1800 times
Been thanked: 1295 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

Post autor: garg »

Spędziliśmy z dziećmi przy oryginale mnóstwo godzin, więc tutaj to nawet nie jest kwestia, "Czy" kupię, a raczej "Kiedy i za ile". :D .
Mam / Sprzedam/wymienię
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)

Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
Awatar użytkownika
Emil_1
Posty: 1462
Rejestracja: 31 maja 2016, 13:34
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 57 times
Been thanked: 183 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

Post autor: Emil_1 »

Może autor coś więcej zdradzi;) jest wśród nas Mateusz;)
Miłego dnia! :)
sasquach
Posty: 2020
Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 1040 times
Been thanked: 665 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

Post autor: sasquach »

shuji pisze: 04 lut 2022, 15:03 Jaki fallout, to neuroshima !
Wszystko się zgadza. Neuroshima w końcu bazowała m.in. na Falloucie z tego co pamiętam.
Awatar użytkownika
Reku_
Posty: 469
Rejestracja: 04 paź 2020, 12:23
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 62 times
Been thanked: 114 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

Post autor: Reku_ »

Super,
ja osobiście podobnie jak przedmówcy. Na Łowcom się przyglądałem z chęcią zakupu, nawet już o mało co nie wziąłem, ale ten klimat mnie nie kupił. Teraz jestem jeszcze bardziej zainteresowany.
Lista gier na BGG
Rabaty: Aleplanszówki 3%, Portal 6%, Mepel 2%, 3Trolle 7%(tylko to już nic nie znaczy) - chcesz coś zamówić - napisz
Dhel
Posty: 932
Rejestracja: 28 wrz 2018, 09:49
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 630 times
Been thanked: 574 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

Post autor: Dhel »

Ja tylko mam nadzieję, że trochę wygładzą reguły powrotu do bazy, które w oryginale były średnio opłacane do zastosowania i kafle walki nie będą dobijały swoją bylejako-szaroburo-nudnością. No i jakby do końca fabuły było tak samo ciekawie jak na początku gry to byłoby super, obserwuję.
Khag
Posty: 278
Rejestracja: 05 sty 2014, 23:06
Has thanked: 23 times
Been thanked: 24 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

Post autor: Khag »

Czy ma to być gra scenariuszowa? Legacy? Jak z teoretyczna regrywalnością tytułu?
Poznań i okolice.
Awatar użytkownika
Moonday
Posty: 1042
Rejestracja: 25 gru 2015, 12:10
Has thanked: 261 times
Been thanked: 280 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

Post autor: Moonday »

Warto też dodać, że w przypadku Łowców w drugiej wspieraczce dostaliśmy dodatek z zupełnie nową kampania. Gra jest tak skonstruowana, że tych kampanii może być więcej, bo wszystkie opierają się na kartach, a całą resztę komponentów dostarcza podstawka. Wszystko w rękach autora, ale też naszych, bo zakładam, że dobre wsparcie pozwoli grze pożyć nieco dłużej.
jediwolf
Posty: 453
Rejestracja: 11 sty 2015, 20:14
Has thanked: 111 times
Been thanked: 103 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

Post autor: jediwolf »

Ja mam nadzieję, że rozwiną znaczenie bazy/osady/miasta. Sporo ludzi narzekało, że baza w Łowcach była mało przydatna.
Dhel
Posty: 932
Rejestracja: 28 wrz 2018, 09:49
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 630 times
Been thanked: 574 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

Post autor: Dhel »

Eeee, ja chyba źle grałem, ale:

'Przez kilkadziesiąt godzin ogrywasz misje jedna po drugiej' trochę nie łapie się w ogrywanie przeze mnie na 2 bohaterów - 14 godzin i po kampanii.
Co nie zmienia faktu, że kampania, zwłaszcza początek i środek bardzo fajna, końcówka to niestety już w pewnym momencie latanie od walki do walki, co było żmudne i nudne i trochę obniżyło moją ogólną ocenę Łowców. (którzy dalej są bardzo dobrą grą!)
A Mateusza za to jak prowadził kampanię naprawdę pozostaje tylko pochwalić, czekam na więcej info o tym projekcie.
matio2007
Posty: 724
Rejestracja: 05 gru 2013, 12:55
Has thanked: 4 times
Been thanked: 287 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

Post autor: matio2007 »

Cześć dziewczyny i chłopaki!
Dziękuję za założenie tematu, przeglądałem sobie dziś forum, a tu taka niespodzianka :)
Na razie nie mogę wiele zdradzić poza opublikowaną już informacją, ale podaję kilka rzeczy, które chcemy zmienić w stosunku do Łowców A.D. 2114:
- wcześniejsza baza będzie funkcjonować jako wóz/zaprzęg, który będzie podróżował wraz z bohaterami, i który będziemy mogli rozwijać aby wytwarzać nowe przedmioty
- nie będzie kości obrony, zamiast nich obrona będzie automatycznie zmniejszać obrażenia o odpowiednią wartość
- poruszać się będziemy po mapie utworzonej z kart (jak w Tainted Grail/Destinies itd), ale tu jeszcze się mocno zastanawiamy, bo poprzedni system też miał swoje zalety
- planszetki bohaterów będą dwuwarstwowe
Terminów jeszcze nie podaję.
Tyle na dziś :)
gogovsky
Posty: 2526
Rejestracja: 25 sty 2018, 23:48
Has thanked: 524 times
Been thanked: 596 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

Post autor: gogovsky »

matio2007 pisze: 06 lut 2022, 23:27
- wcześniejsza baza będzie funkcjonować jako wóz/zaprzęg, który będzie podróżował wraz z bohaterami, i który będziemy mogli rozwijać aby wytwarzać nowe przedmioty
Coś jak wóż w Darkest Dungeon 2?:)
Firma Rebel niech się zajmie wydaniem gry Domek, bo tylko do tego się nadaje.
matio2007
Posty: 724
Rejestracja: 05 gru 2013, 12:55
Has thanked: 4 times
Been thanked: 287 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

Post autor: matio2007 »

gogovsky pisze: 06 lut 2022, 23:29
matio2007 pisze: 06 lut 2022, 23:27
- wcześniejsza baza będzie funkcjonować jako wóz/zaprzęg, który będzie podróżował wraz z bohaterami, i który będziemy mogli rozwijać aby wytwarzać nowe przedmioty
Coś jak wóż w Darkest Dungeon 2?:)
Ktoś już mi o tym mówił ostatnio :) Ale szczerze mówiąc nie znam tej gry, więc nie wiem czy jest to podobnie rozwiązane.
Założenie jest takie, że na wozie rozwijamy pewne strefy np. narzędzia w warsztacie, lub sprzęt alchemiczny, i możemy za ich pomocą wytwarzać nowy ekwipunek, mikstury itd. Nie rozwijamy wozu jako środka lokomocji (typu lepsze koła), tylko jako bazę.
jediwolf
Posty: 453
Rejestracja: 11 sty 2015, 20:14
Has thanked: 111 times
Been thanked: 103 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

Post autor: jediwolf »

matio2007 pisze: 06 lut 2022, 23:44
gogovsky pisze: 06 lut 2022, 23:29
matio2007 pisze: 06 lut 2022, 23:27
- wcześniejsza baza będzie funkcjonować jako wóz/zaprzęg, który będzie podróżował wraz z bohaterami, i który będziemy mogli rozwijać aby wytwarzać nowe przedmioty
Coś jak wóż w Darkest Dungeon 2?:)
Ktoś już mi o tym mówił ostatnio :) Ale szczerze mówiąc nie znam tej gry, więc nie wiem czy jest to podobnie rozwiązane.
Założenie jest takie, że na wozie rozwijamy pewne strefy np. narzędzia w warsztacie, lub sprzęt alchemiczny, i możemy za ich pomocą wytwarzać nowy ekwipunek, mikstury itd. Nie rozwijamy wozu jako środka lokomocji (typu lepsze koła), tylko jako bazę.
Czyli całkowicie zrezygnujecie ze stałej bazy? Trochę szkoda, zawsze to lubiłem w rpegach. Że ma się swój kąt do którego można wrócić i coś tam porobić :)
ODPOWIEDZ