Strona 5 z 15

Re: ISS Vanguard (M. Oracz, K. Piskorski, P. Samborski, M. Świerkot)

: 02 lut 2024, 07:32
autor: raj
Wiecie już, że gry przyjeżdżają i wkrótce wszyscy zaczną je dostawać.
Rozumiem, że jesteście podekscytowani, ale wystarczy już tych postów typu "A Heniek już dostał a ja nie, czy moją grę zjadły krokodyle?"
Możecie śledzić wątki kilku konkretnych zbiórek, tam na pewno znajdziecie więcej informacji na temat tego, że doszły, że nie doszły, że może czas żeby się upomnieć...
Przede wszystkim jednak, jeżeli czujecie się pominięci, powinniście kontaktować się z wydawcą/dystrybutorem. Pisanie o tym na forum wam nie pomoże.

Re: ISS Vanguard (M. Oracz, K. Piskorski, P. Samborski, M. Świerkot)

: 07 lut 2024, 16:15
autor: Goldberg
Kiedy jezyk polski w apce??

Re: ISS Vanguard (M. Oracz, K. Piskorski, P. Samborski, M. Świerkot)

: 07 lut 2024, 16:18
autor: Beerior
Z tego co kojarzę nie będzie języka polskiego w apce i było to wyraźnie zaznaczone od samego początku.

Re: ISS Vanguard (M. Oracz, K. Piskorski, P. Samborski, M. Świerkot)

: 07 lut 2024, 16:24
autor: Goldberg
Nie sledzilem tego od poczatku z tad moje pytanie.
Dzieki

Re: ISS Vanguard (M. Oracz, K. Piskorski, P. Samborski, M. Świerkot)

: 07 lut 2024, 16:27
autor: Strud
Z tego, co kojarzę, to apka miała być spolszczona, ale bez polskiego lektora.

Re: ISS Vanguard (M. Oracz, K. Piskorski, P. Samborski, M. Świerkot)

: 07 lut 2024, 17:47
autor: Void
Goldberg pisze: 07 lut 2024, 16:15 Kiedy jezyk polski w apce??
A wystarczyło przeczytać wątek, dwie strony temu .
Void pisze: 18 sty 2024, 08:50
Z komentarzy na GF znalazłem niepotwierdzone info że tekstowe tłumaczenie apki planowane jest pomiędzy Q1 i Q2 tego roku, czyli coś koło marzec kwiecień. "Asked the same AR support and they replied - language updates (adding non-eng languages) will be delivered between Q1 & Q2 2024."

Re: ISS Vanguard (M. Oracz, K. Piskorski, P. Samborski, M. Świerkot)

: 07 lut 2024, 20:31
autor: jediwolf
Beerior pisze: 07 lut 2024, 16:18 Z tego co kojarzę nie będzie języka polskiego w apce i było to wyraźnie zaznaczone od samego początku.
To źle kojarzysz. Apka miała mieć polskie napisy, lektor miał zostać angielski. Ale znając AR mogą się z tego wycofać.

Re: ISS Vanguard (M. Oracz, K. Piskorski, P. Samborski, M. Świerkot)

: 07 lut 2024, 21:03
autor: Hrosskar
Beerior pisze: 07 lut 2024, 16:18 Z tego co kojarzę nie będzie języka polskiego w apce i było to wyraźnie zaznaczone od samego początku.
Od samego początku była mowa, że tekst będzie przetłumaczony, lektor tylko po angielsku dla podstawki. Niedawno AR dało się przekonać i będzie dla kampanii z 2 fali również lektor w języku angielskim, bo stał pod dużym znakiem zapytania.

Re: ISS Vanguard (M. Oracz, K. Piskorski, P. Samborski, M. Świerkot)

: 07 lut 2024, 22:23
autor: Beerior
A to przepraszam za wprowadzenie w błąd.

Re: ISS Vanguard (M. Oracz, K. Piskorski, P. Samborski, M. Świerkot)

: 10 lut 2024, 11:58
autor: Klapouchy
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Ja już wystartowałem z synem od 3 dni młucimy kampanię na razie Hype jest duży a ilość komponentów robi wrażenie :)

Re: ISS Vanguard (M. Oracz, K. Piskorski, P. Samborski, M. Świerkot)

: 10 lut 2024, 14:28
autor: shuji
Klapouchy pisze: 10 lut 2024, 11:58 Obrazek

Obrazek

Obrazek

Ja już wystartowałem z synem od 3 dni młucimy kampanię na razie Hype jest duży a ilość komponentów robi wrażenie :)
Ile syn ma lat ?

Re: ISS Vanguard (M. Oracz, K. Piskorski, P. Samborski, M. Świerkot)

: 10 lut 2024, 19:56
autor: Klapouchy
13lat ale sporo już ogrywaliśmy ciężkich tytułów mage knight gloomhaven sw:rebelia ogólnie gra jest mechanicznie banalna festiwal kulania kośćmi i ew. modyfikowanie kartami. Jestem ciekawy czy fabuła będzie na tyle go angażować żeby przejść całą kampanię

Re: ISS Vanguard (M. Oracz, K. Piskorski, P. Samborski, M. Świerkot)

: 10 lut 2024, 21:29
autor: waadimch
Klapouchy pisze: 10 lut 2024, 19:56 13lat ale sporo już ogrywaliśmy ciężkich tytułów mage knight gloomhaven sw:rebelia ogólnie gra jest mechanicznie banalna festiwal kulania kośćmi i ew. modyfikowanie kartami. Jestem ciekawy czy fabuła będzie na tyle go angażować żeby przejść całą kampanię
Możesz napisać ile partii iss macie za sobą?

Re: ISS Vanguard (M. Oracz, K. Piskorski, P. Samborski, M. Świerkot)

: 11 lut 2024, 18:01
autor: Klapouchy
Na zdjęciach masz rozłożoną planetę na 5 lądowanie wliczając tutorial

Re: ISS Vanguard (M. Oracz, K. Piskorski, P. Samborski, M. Świerkot)

: 11 lut 2024, 18:18
autor: shuji
Klapouchy pisze: 10 lut 2024, 19:56 13lat ale sporo już ogrywaliśmy ciężkich tytułów mage knight gloomhaven sw:rebelia ogólnie gra jest mechanicznie banalna festiwal kulania kośćmi i ew. modyfikowanie kartami. Jestem ciekawy czy fabuła będzie na tyle go angażować żeby przejść całą kampanię
A kiedy zaczął grać w "dorosłe" gry ? :)

Re: ISS Vanguard (M. Oracz, K. Piskorski, P. Samborski, M. Świerkot)

: 11 lut 2024, 18:57
autor: McNab
Słyszał ktoś może gdzieś o czymś na temat dodruku/powrotu do sklepów chociaż samego core?
Zaspałem z kupnem, a chętnie bym dołożył kolejne duże pudło na mają półkę wstydu.

Re: ISS Vanguard (M. Oracz, K. Piskorski, P. Samborski, M. Świerkot)

: 11 lut 2024, 21:08
autor: Hrosskar
McNab pisze: 11 lut 2024, 18:57 Słyszał ktoś może gdzieś o czymś na temat dodruku/powrotu do sklepów chociaż samego core?
Zaspałem z kupnem, a chętnie bym dołożył kolejne doże pudło na mają półkę wstydu.
Będzie w sklepach, jak inne gry AR. Na stronie wydawnictwa można podejrzeć SCD poszczególnych rzeczy z ISS.

Re: ISS Vanguard (M. Oracz, K. Piskorski, P. Samborski, M. Świerkot)

: 12 lut 2024, 15:03
autor: Goldberg
McNab pisze: 11 lut 2024, 18:57 Słyszał ktoś może gdzieś o czymś na temat dodruku/powrotu do sklepów chociaż samego core?
Zaspałem z kupnem, a chętnie bym dołożył kolejne duże pudło na mają półkę wstydu.
szukajcie w okolicy czwartku w wiekszych sklepach planszówkowych

Re: ISS Vanguard (M. Oracz, K. Piskorski, P. Samborski, M. Świerkot)

: 12 lut 2024, 16:57
autor: Super
Ze swojego nieogarnięcia wrzuciłem tego posta do wątku o kampanii ISS Vanguarda, zamiast do wątku o grze. Dlatego przeklejam poniżej:

Ja się pokuszę o pierwsze wrażenia po 2 rozgrywkach. Sama podstawka w PL wersji.

Po 1: zastanawiam się czy tam była jakaś korekta, bo bez specjalnego skupienia trafiam ciągle na literówki. Szczególnie w księdze statku są irytujące.

Po 2: klimatycznie zapowiada się fajnie. Na razie nic jeszcze nie wiem, bo to początek przygody, ale fabuła sprawia wrażenie mocno inspirowanej wszelkiej maści serialami/grami SF. I to fajne, bo liczę na inspirującą, ciekawą opowieść, ale niezbyt ciężką.

Po 3: niezbyt ciężka jest też mechaniką. Ot turlanka. Wolałbym silniejszy element optymalizacyjny, który ogranicza się przede wszystkim do bieżącego reagowania na to czy akurat dobrze rzucamy kośćmi i jak te wyniki odpowiednio zmodyfikować/zadbać o to żeby niezależnie od tego co wyrzucimy udało się zrealizować co trzeba.

Po 4: fajne są historie rekrutów - znowu takie nie do końca poważne i krociutkie. Pozwalają pobudzić wyobraźnię a dzięki lekkiej konwencji nie wpadaja w taką pompatyczność. Za bardzo się nie przejmujesz tą historią i nie przywiazujesz do postaci ale karta jednak przestaje być tylko zbiorem statystyk a staje się w Twoim umyśle bohaterem, członkiem załogi.

Po 5: zarządzanie statkiem daje nadzieję na jakieś ciekawe planowanie, co najlepiej rozwinąć przy ograniczonych zasobach. Do tego obcowanie z segregatorem do którego są powkładane spersonalizowane strony (przez wkładanie kart do przegródek) jest w praktyce przyjemnjejsze niż się wydaje na podstawie samej idei.

Po 6: to mój pierwszy kontakt z figurkami w sundropie i wg mnie są bardzo ładne. Ale widziałem zdjęcia w sieci, na których wyglądają słabo więc może mam jakiś szczęśliwszy egzemplarz :) Ogółem jakość wykonania komponentów jest całkiem wysoką. Niezłe kości, w porządku karty.

Ogółem, póki co takie 6/10 więc nie ma szaleństwa, ale z drugiej strony jestem zaciekawiony i chcę eksplorować grę dalej. Mam poważne obawy o regrywalność, ale to się zobaczy w praktyce. Mam nadzieję że ciekawość odnośnie rozwoju fabuły będzie ciągnąć grę, nawet jak z biegiem czasu zrobi się bardziej powtarzalna.
W sumie to zróżnicowanie kości jest dość niewielkie, a szkoda, bo budowanie puli kości dla poszczególnych sekcji ma potencjał na ciekawą zabawę (ale to może zawyżone oczekiwania po TMB :D).
Powtórzę jeszcze, że to takie zupełnie wstępne wrażenia po 2 rozgrywkach więc powyższe przemyślenia mogą nie znaleźć potwierdzenia po kolejnych partiach.

Re: ISS Vanguard (M. Oracz, K. Piskorski, P. Samborski, M. Świerkot)

: 12 lut 2024, 18:21
autor: nolify
Czy w ISS Vanguard sterujemy zawsze dokładnie tą samą ilością postaci? Generalnie pytam o to, czy występuje tutaj myk jak w Uśpionych Bogach czy ATO.
Jak to wygląda, wcielamy się w jakiegoś załoganta, czy sterujemy z góry statkiem i załogą, a solo od multi różni to, że musimy obgadać z innymi podejmowane decyzje?

Re: ISS Vanguard (M. Oracz, K. Piskorski, P. Samborski, M. Świerkot)

: 12 lut 2024, 19:20
autor: Super
Sterujemy statkiem, na którym załoga jest liczniejsza niż ilość graczy. W fazie zarzadzania statkiem wspólnie decydujemy kogo posłać do jakiej pracy. A na misję eksploracji planety możemy wysłać wybranych przez siebie członków załogi o odpowiednich specjalizacjach. Instrukcja wskazuje żeby brać po jednym bohaterze z każdej sekcji na każdego gracza (więc przy 4 graczach na misję idzie 4 członków załogi, po 1 z każdej sekcji, w 3 osoby - 3 bohaterów, w 2 osoby - 2, no i solo też 2). Nie widzę jednak powodu (innego niż to że nie da się sprawiedliwie podzielić 4 bohaterów pomiędzy 3 osoby), dla którego nie moglibyśmy np. w dwie osoby wziąć po 2 sekcje na głowę i robić misję "pełnym" składem. Członków załogi można rekrutować, mogą też zginąć na misji i w ten sposób z załogi wylecieć.

Re: ISS Vanguard (M. Oracz, K. Piskorski, P. Samborski, M. Świerkot)

: 12 lut 2024, 19:38
autor: nolify
Co determinuje
Super pisze: 12 lut 2024, 19:20 Sterujemy statkiem, na którym załoga jest liczniejsza niż ilość graczy.
Czy ilość dostępnej załogi statku również jest zdeterminowana przez ilość graczy? Czy powyższe określa, nie wiem, setup danego scenariusza itp.?

Re: ISS Vanguard (M. Oracz, K. Piskorski, P. Samborski, M. Świerkot)

: 12 lut 2024, 19:48
autor: Super
Mamy na statku pulę członków załogi, którą w ramach zarządzania statkiem możemy powiększać. Każdy z nich przypisany jest do jednej z 4 sekcji, które różnią się dostępnymi kośćmi (a fabularnie są to sekcje bezpieczeństwa, nauki, zwiadu i inżynierii). I potem idąc na misję eksploracji planetarnej, wybieramy z tej puli, kogo bierzemy (wg wcześniej wytłumaczonej zasady, w uproszczeniu - po 1 zawodniku na każdego gracza).

Re: ISS Vanguard (M. Oracz, K. Piskorski, P. Samborski, M. Świerkot)

: 12 lut 2024, 20:48
autor: Dhel
nolify pisze: 12 lut 2024, 19:38 Co determinuje
Super pisze: 12 lut 2024, 19:20 Sterujemy statkiem, na którym załoga jest liczniejsza niż ilość graczy.
Czy ilość dostępnej załogi statku również jest zdeterminowana przez ilość graczy? Czy powyższe określa, nie wiem, setup danego scenariusza itp.?
Musisz sterować co najmniej 2 ‚sekcjami’ podczas eksploracji planety. Każdą planetę możesz podejść w dowolnej kombinacji co umożliwia zagrać planetę x w 2 graczy a w następny dzień planetę y w 3. Fazę statku wykonuje się jednocześnie.

Re: ISS Vanguard (M. Oracz, K. Piskorski, P. Samborski, M. Świerkot)

: 12 lut 2024, 20:54
autor: Klapouchy
nolify pisze: 12 lut 2024, 19:38 Co determinuje
Super pisze: 12 lut 2024, 19:20 Sterujemy statkiem, na którym załoga jest liczniejsza niż ilość graczy.
Czy ilość dostępnej załogi statku również jest zdeterminowana przez ilość graczy? Czy powyższe określa, nie wiem, setup danego scenariusza itp.?
Nie jest generalnie startujemy z 8 członkami załogi a pomiędzy eksploracją planety w fazie zarządzania statkiem możemy zrekrutować nowych 4 tylko że na początku żetonów dowodzenia które aktywują poszczególne sekcję statku mamy 2-3 a miejsc 4, więc jeśli odwiedzisz baraki to nie aktywujesz badań albo produkcji