Re: Diora (Karol Stawicki)
: 29 lis 2023, 11:04
Przy okazji, skoro toczymy taką ciekawą dyskusję i skoro osoby znające dogłębnie temat stwierdziły, że specyficzna kombinacja mechanik tworząca grę nie podlega żadnym prawom autorskim (z wyjątkiem loga i ilustracji) i chociaż w moim świecie pomimo, że litery i słowa nie podlegają prawom autorskim. to ich logiczna kombinacja w postaci książki, artykułu, już tak, to mam kolejne pytanie, które w zasadzie wyjaśni wszystkie już wątpliwości:
Czy mam pełne prawo wziąć aktualny światowy top, np. Ark Nova, zatrudnić zdolnego grafika, który stworzy mi serię ilustracji w stylu "kosmicznym" i wydać grę, powiedzmy Ark in Space, opartą dokładnie lub w 90% na mechanice Ark Nova, opowiadająca o tworzeniu kosmicznego ZOO z kosmicznymi stworami, pojechać z nią na targi w Essen, wykupić stoisko obok Feuerland Spiele i reklamować swoją grę jako wersję dla prawdziwych twardzieli, którzy nie lubią tych słodkich obrazków ze zwierzątkami.
Z tego co się tu dowiedziałem od fachowców, taka sytuacja jest w pełni dopuszczalna i nie wzbudza żadnych kontrowersji.
Czy mam pełne prawo wziąć aktualny światowy top, np. Ark Nova, zatrudnić zdolnego grafika, który stworzy mi serię ilustracji w stylu "kosmicznym" i wydać grę, powiedzmy Ark in Space, opartą dokładnie lub w 90% na mechanice Ark Nova, opowiadająca o tworzeniu kosmicznego ZOO z kosmicznymi stworami, pojechać z nią na targi w Essen, wykupić stoisko obok Feuerland Spiele i reklamować swoją grę jako wersję dla prawdziwych twardzieli, którzy nie lubią tych słodkich obrazków ze zwierzątkami.
Z tego co się tu dowiedziałem od fachowców, taka sytuacja jest w pełni dopuszczalna i nie wzbudza żadnych kontrowersji.
