Claustrophobia (Christophe Reaux)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
ozy
Posty: 3283
Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 7 times
Been thanked: 74 times

Re: Claustrophobia - SH w innym świecie?

Post autor: ozy »

Scenariusz nr 2 łatwiejszy dla ludzi, na razie mamy 50/50 w zwycięstwach i porażkach ludzi i demonów. Lżejszy niż scenariusz nr 1 i chyba lepiej zaczynać od niego przygodę z grą. Co nie znaczy, że jest słaby, wprost przeciwnie. :)
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Awatar użytkownika
Ajgor
Posty: 49
Rejestracja: 24 cze 2006, 17:17

Re: Claustrophobia - SH w innym świecie?

Post autor: Ajgor »

Widzę że Kolegę Claustrophobia opętała. :D Cieszę się że może ktoś mi pomoże z zasadami i zrozumieniem tekstów na kartach. A paczka jeszcze nie dotarła. :(
Awatar użytkownika
ozy
Posty: 3283
Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 7 times
Been thanked: 74 times

Re: Claustrophobia - SH w innym świecie?

Post autor: ozy »

Moja narzeczona gra w gry w sposób "szkodliwy" ;) tzn cały czas, aż do zupełnego znudzenia. Przerobiliśmy już tak NsHex, RFtG, teraz czas Claustrophobii. :D Niestety wolne się skończyło i powrót do pracy zmniejszy ilość czasu na gierki.
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Awatar użytkownika
ozy
Posty: 3283
Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 7 times
Been thanked: 74 times

Re: Claustrophobia - SH w innym świecie?

Post autor: ozy »

Pojawił się nowy scenariusz do pobrania:

http://www.claustrophobia-theboardgame. ... 009_LR.pdf
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Awatar użytkownika
Ajgor
Posty: 49
Rejestracja: 24 cze 2006, 17:17

Re: Claustrophobia - SH w innym świecie?

Post autor: Ajgor »

"Moja narzeczona gra w gry w sposób "szkodliwy" ;) tzn cały czas, aż do zupełnego znudzenia."

Jakie są warunki wypożyczenia Narzeczonej lub zamiany na moją Żonę? :)
Awatar użytkownika
ozy
Posty: 3283
Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 7 times
Been thanked: 74 times

Re: Claustrophobia - SH w innym świecie?

Post autor: ozy »

W sensie taki planszówkowy swing? :wink: Ale czasy przyszły... :D
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Awatar użytkownika
Dzej
Posty: 1399
Rejestracja: 09 sty 2008, 12:47
Lokalizacja: Kraków

Re: Claustrophobia - SH w innym świecie?

Post autor: Dzej »

There will be one scenario for 3 players using only on box in the near future (some weeks).

There will be new scenarios. One each month. Two scenarios are already online on the game site.

już żałuje że sprzedałem :(
Nigdy więcej karcianek kolekcjonerskich i pseudo kolekcjonerskich. [W trakcie infiltracji mafii Twilightowej ]
Awatar użytkownika
Filippos
Posty: 2466
Rejestracja: 02 sty 2007, 16:54
Lokalizacja: Wawa, sercem w Wawie, nogą w wawie i innymi częściami ciała też;))

Re: Claustrophobia - SH w innym świecie?

Post autor: Filippos »

Żałuj Dżej. Ja jestem po kolejnych partiach i bardzo mi się podoba. Widać też faktycznie że będzie wsparcie dla tytułu ze strony autora, nowe scenariusze itp. :D
Zwykle gram w to co mam
Moja strona o projektowaniu: http://milunski.com/
Awatar użytkownika
Dzej
Posty: 1399
Rejestracja: 09 sty 2008, 12:47
Lokalizacja: Kraków

Re: Claustrophobia - SH w innym świecie?

Post autor: Dzej »

Trochę pograłem :) Spoko odkupię sobie po sesji :wink:
Nigdy więcej karcianek kolekcjonerskich i pseudo kolekcjonerskich. [W trakcie infiltracji mafii Twilightowej ]
Awatar użytkownika
hallas
Posty: 187
Rejestracja: 09 wrz 2009, 14:06
Lokalizacja: Brodnica, Toruń

Re: Claustrophobia - SH w innym świecie?

Post autor: hallas »

Jak myślicie - jest sens zaopatrywania się w tą grę dla kogoś, kto się jeszcze nie wyżył w Space Hulk? Ogólne założenia wydają się podobne tylko Claustrophobia jest bardziej złożona.
Awatar użytkownika
yosz
Posty: 6377
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 203 times
Been thanked: 496 times
Kontakt:

Re: Claustrophobia - SH w innym świecie?

Post autor: yosz »

Moim zdaniem nie ma sensu. Te gry mimo, że mechanicznie się trochę różna, to tryb rozgrywki jest podobny. Jeżeli masz Space Hulka i Ci się nie przejadł, to nie ma sensu. Claustrophobia ma na pewno tę przewagę nad Space Hulkiem, że będzie rozwijana przez wydawcę i fanów, będą na pewno dodatki itd.

Space Hulk to był raczej jednorazowy strzał Games Workshop na rocznicę wydania tej gry. A sami fani trochę są wkurzeni teraz na GW więc i fanowskich dodatków może być mniej
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Adrahil
Posty: 76
Rejestracja: 06 sty 2005, 18:58
Lokalizacja: Lublin

Re: Claustrophobia - SH w innym świecie?

Post autor: Adrahil »

hallas pisze:Jak myślicie - jest sens zaopatrywania się w tą grę dla kogoś, kto się jeszcze nie wyżył w Space Hulk? Ogólne założenia wydają się podobne tylko Claustrophobia jest bardziej złożona.
To zależy jakie masz podejście do gier. Jeśli chcesz mieć, powiedzmy po jednej grze z danego rodzaju/ mechaniki/ tematu/ etc. to pewnie nie ma sensu mieć tych dwóch gier (jak napisał yosz).

Ja mam obie, bo zdecydowanie preferuję gry tego typu. I dla mnie są one bardzo różne. Podobnie - mam Warhammera Questa i w najbliższej przyszłości nabędę Descenta. Choć pewnie dla niektórych graczy taki ruch byłby bez sensu, bo to podobne w typie i temacie gry.

Podsumowując - dla mnie te dwie gry są zupełnie inne pod względem tematu, settingu, rozgrywki i innych elementów. Czyli opcja: zagraj u kolegi i zdecyduj.

P.S. IMO Space Hulk jest jednak bardziej złożony, Claustrophobia natomiast szybsza i lżejsza.
Muttah
Posty: 1197
Rejestracja: 11 wrz 2005, 15:36
Lokalizacja: Katowice
Been thanked: 2 times

Re: Claustrophobia - SH w innym świecie?

Post autor: Muttah »

Że co, że niby SH jest złożony? Nie żartuj, przecież tam się tylko porusza figurkami i rzuca kostką :lol:
Muttah
Posty: 1197
Rejestracja: 11 wrz 2005, 15:36
Lokalizacja: Katowice
Been thanked: 2 times

Re: Claustrophobia

Post autor: Muttah »

Mam takie "techniczne" pytanie do zawodników pogrywających w Claustrophobię, a mianowicie jak w tej grze wygląda kwestia line of sight i poruszania się? Bo z tego co widzę to mamy ładne fragmenty mapy, bez żadnych pól itd. W takim razie jak określamy kto kogo widzi i jak poruszamy się po mapie? Są jakieś sztywne reguły w tym względzie, czy całość jest raczej swobodna i intuicyjna?
Awatar użytkownika
suwak
Posty: 1
Rejestracja: 07 sty 2010, 18:50
Lokalizacja: Warszawa

Re: Claustrophobia

Post autor: suwak »

Muttah pisze:Mam takie "techniczne" pytanie do zawodników pogrywających w Claustrophobię, a mianowicie jak w tej grze wygląda kwestia line of sight i poruszania się? Bo z tego co widzę to mamy ładne fragmenty mapy, bez żadnych pól itd. W takim razie jak określamy kto kogo widzi i jak poruszamy się po mapie? Są jakieś sztywne reguły w tym względzie, czy całość jest raczej swobodna i intuicyjna?
Jest parametr movement. 1mvt pozwala ci ruszyć się pole obok. Każdy fragment planszy to jakby jedno pole. Tylko ludzie mogą eksplorować nieodkryte korytarze, ale to gracz demon ustawia jak mają biec. Wszyscy się widzą, ale domyślnie nie może być więcej niż trzech zawodników z każdej strony. Oczywiście są wyjątki, są pola gdzie może być po pięciu i takie gdzie może być tylko po jednym. Do tego dochodzi blocking rule, czyli jeśli figurek wroga jest więcej niż twoich na danym polu, to nie możesz go opuścić. I znowu są wyjątki, talent elusive pozwala na opuszczanie pola bez względu na ilość obcych jednostek, a talent impressive nie pozwala obcym jednostkom opuścić pola, choćby było ich więcej.
Muttah
Posty: 1197
Rejestracja: 11 wrz 2005, 15:36
Lokalizacja: Katowice
Been thanked: 2 times

Re: Claustrophobia

Post autor: Muttah »

hmm, czyli ogólnie nie ma tu sytuacji w stylu "gość stoi za rogiem, czyli nie mogę mu sprzedać fireballa"? Np. na skrzyżowaniu nie można się schować za rogiem, w pokoju nie da się przyczaić przy drzwiach itd? Innymi słowy, konkretne umiejscowienie na danym kwadracie planszy nie ma żadnego znaczenia, tak?
Awatar użytkownika
farmer
Posty: 1774
Rejestracja: 08 gru 2007, 10:27
Lokalizacja: Oleśnica
Has thanked: 412 times
Been thanked: 96 times

Re: Claustrophobia

Post autor: farmer »

No to widać, dlaczego SH jest "bardziej skomplikowany", mimo swej prostoty - bo dochodzi czynnik taktyczny związany z położeniem figurki w tym, a nie innym miejscu.

Choć do tego typu zabawy mi w zupełnosci wystarcza Descent. Do zabawy prostej i szybkiej (także z uwagi na cenę), wolalbym Claustrophobie miast SH 8)...

pozdr,
farm
W czasie wojny, milczą prawa.
Pierwszą ofiarą wojny jest prawda.


W to gram...
Muttah
Posty: 1197
Rejestracja: 11 wrz 2005, 15:36
Lokalizacja: Katowice
Been thanked: 2 times

Re: Claustrophobia

Post autor: Muttah »

z tego co ja grałem, to istotnych dla taktyki czynników w SH jest jeszcze dużo więcej... Zużycie amunicji, możliwe zacięcia / awaria uzbrojenia, walka wręcz (ataki z boku / z tyłu), wpływ sierżantów na dowodzenie (dociągane punkty), szyk w jakim poruszają się marines w wąskich tunelach itd. itp.

Aczkolwiek nic nie ujmuję Claustrophobii (w którą z chęcią bym zagrał), bo z tego co piszecie to zdecydowanie jest tam nad czym myśleć. Natomiast moje pytanie o kwestie LOS i poruszania wynikło z czystej ciekawości, bo przeważnie w tego typu grach jednak mamy te kwadratowe pola i LOS jest kwestią niebagatelną. Chociaż z drugiej strony, jeśli większość walk przebiega w zwarciu (aczkolwiek nie wiem, czy "claustro" właśnie tak działa) to nie jest to aż tak istotne jak w grach, gdzie przeważnie się strzela (SH, Doom itd.).
Awatar użytkownika
Filippos
Posty: 2466
Rejestracja: 02 sty 2007, 16:54
Lokalizacja: Wawa, sercem w Wawie, nogą w wawie i innymi częściami ciała też;))

Re: Claustrophobia

Post autor: Filippos »

Muttah pisze:z tego co ja grałem, to istotnych dla taktyki czynników w SH jest jeszcze dużo więcej... Zużycie amunicji, możliwe zacięcia / awaria uzbrojenia, walka wręcz (ataki z boku / z tyłu), wpływ sierżantów na dowodzenie (dociągane punkty), szyk w jakim poruszają się marines w wąskich tunelach itd. itp.

Aczkolwiek nic nie ujmuję Claustrophobii (w którą z chęcią bym zagrał), bo z tego co piszecie to zdecydowanie jest tam nad czym myśleć. Natomiast moje pytanie o kwestie LOS i poruszania wynikło z czystej ciekawości, bo przeważnie w tego typu grach jednak mamy te kwadratowe pola i LOS jest kwestią niebagatelną. Chociaż z drugiej strony, jeśli większość walk przebiega w zwarciu (aczkolwiek nie wiem, czy "claustro" właśnie tak działa) to nie jest to aż tak istotne jak w grach, gdzie przeważnie się strzela (SH, Doom itd.).
W Claustro 95% walk przebiega w zwarciu. Jest jeden przedmiot z którego można strzelać na sąsiedni kafel i nic wtedy nie blokuje możliwości strzału. Claustrophobia jest mechanicznie bardzo prosta, ale wbrew pozorom jest nad czym się zastanowić, choćby przez chwilę :wink:
Zwykle gram w to co mam
Moja strona o projektowaniu: http://milunski.com/
Awatar użytkownika
Dzej
Posty: 1399
Rejestracja: 09 sty 2008, 12:47
Lokalizacja: Kraków

Re: Claustrophobia

Post autor: Dzej »

Videło Recenzja Toma

http://www.boardgamegeek.com/thread/483 ... strophobia

oczywiście nie zgadzam się z jego oceną 5,5 :)
Nigdy więcej karcianek kolekcjonerskich i pseudo kolekcjonerskich. [W trakcie infiltracji mafii Twilightowej ]
Awatar użytkownika
janekbossko
Posty: 2615
Rejestracja: 09 lut 2006, 21:44
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 25 times
Been thanked: 28 times

Re: Claustrophobia

Post autor: janekbossko »

swietne!
jaki jest rozmiar tych koszulek? i opowiadaj, nakleiles to tlumaczenie na karte kierującego potworami?
Awatar użytkownika
Ajgor
Posty: 49
Rejestracja: 24 cze 2006, 17:17

Re: Claustrophobia

Post autor: Ajgor »

Koszulki są typowe, te na normalne karty. Nie naklejałem tego na karty bo mi ich szkoda, karteczki trzymają się bez problemu w koszulkach.
To taka wersja tłumaczenia w której słowa kluczowe pozostawiłem w oryginale aby było odniesienie do oryginalnych nazw kart, planszy przeznaczenia oraz instrukcji.
Mam zamiar zrobić karty całkowicie przetłumaczone i gotowe do druku. Nie wiem czy wszystko dobrze interpretuję, ale z pewnością ktoś mnie poprawi.
Banan2
Posty: 2620
Rejestracja: 12 maja 2009, 09:28
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 117 times
Been thanked: 68 times

Re: Claustrophobia

Post autor: Banan2 »

Awatar użytkownika
janekbossko
Posty: 2615
Rejestracja: 09 lut 2006, 21:44
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 25 times
Been thanked: 28 times

Re: Claustrophobia

Post autor: janekbossko »

moglbys gdzies wrzucic te materialy?
ODPOWIEDZ