Root (Cole Wehrle)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Backero
Posty: 442
Rejestracja: 31 maja 2015, 21:34
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 187 times
Been thanked: 102 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: Backero »

No to teraz czekamy na krok od Portal Games. Byłoby idealnie, gdyby załatwili, by polska wersja wyszła równolegle z kampanią, tak jak powoli pojawia się już z niektórymi grami :)

Co do contentu, najbardziej podoba mi się wizja większej mapy, bo w Roota zazwyczaj gramy w 5-7 osób, więc ta mapa będzie pewnie często w użyciu. A jeśli chodzi o frakcje, to podobają mi się Żaby, ale jeszcze nie wiem, czy zdetronizują moje ulubione Kruki :D
kasztan4321k
Posty: 186
Rejestracja: 08 sty 2021, 23:46
Has thanked: 27 times
Been thanked: 111 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: kasztan4321k »

Backero pisze: 23 paź 2024, 10:36 No to teraz czekamy na krok od Portal Games. Byłoby idealnie, gdyby załatwili, by polska wersja wyszła równolegle z kampanią, tak jak powoli pojawia się już z niektórymi grami :)
Zapomnij :) Leder Games ma politykę, że najpierw docierają ich gry z ks/gf do zamawiających a dopiero potem wysyłają pliki do tłumaczenia dla innych wydawnictw.

Także dodatek dopiero za 2.5 roku :)
Awatar użytkownika
Zerthin
Posty: 102
Rejestracja: 06 sty 2019, 12:19
Has thanked: 125 times
Been thanked: 78 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: Zerthin »

Skoro już w tematach wspieraczkowych jesteśmy - dzisiaj o 10 startuje zbiórka na polski Root RPG.
https://wspieram.to/root

Dla fanów gry o tyle ciekawe, bo dodaje do gry sporo (może nie aż tak sporo) mięska fabularnego.
No i możecie wesprzeć coś związanego z Rootem w trakcie gdy reszta świata wspiera angielski dodatek ;)
Awatar użytkownika
oduck
Posty: 298
Rejestracja: 07 paź 2013, 19:37
Has thanked: 736 times
Been thanked: 156 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: oduck »

kasztan4321k pisze: 05 wrz 2024, 11:27
BOLLO pisze: 02 wrz 2024, 22:33 czyli co taki włóczęga to OP jest?
Włóczęga jest żartem Cole Wehrle, którego nie wszyscy zrozumieli. Mam 99% pewności, że gdy Cole projektował tą grę, przyszło do niego Leder Games i powiedziało: "Słuchaj, za tydzień wysyłamy Roota do produkcji, więc ile masz frakcji gotowych? Jak to 3? Nie no Cole, nie tak się umawialiśmy, wymyśl na szybko frakcję bo już mamy pliki przygotowane pod 4 graczy".
Noi Cole z czystej złośliwości zrobił włóczęge.(..)

Trochę się pomyliłeś, ale w sumie niewiele ;)

https://boardgamegeek.com/thread/187533 ... -the-realm
PawelT
Posty: 2
Rejestracja: 01 sty 2025, 15:13
Been thanked: 1 time

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: PawelT »

Witajcie!
Mój syn (oraz oczywiście ja) uwielbiamy Root, więc z okazji Świąt dokupiliśmy "Plemiona Rzeczne" - spróbowaliśmy zagrać dziś kooperacyjnie: Mechaniczny Markiz (1.0) vs dwóch włóczęgów i że tak powiem... wywieźli nas na taczkach 😁
Mam wrażenie, że ogranie bota w takiej konfiguracji jest niemożliwe. Zakładam, że używając innych frakcji poszłoby nam lepiej... I tu moje pytania: czy Mechaniczny Markiz 2.0 jest "lepszy" - czytaj: "mniej zabójczy"? No i jak sprawdzają się inne ustawienia frakcji vs pierwsza wersja Markiza?
Sixshot
Posty: 418
Rejestracja: 16 lis 2022, 20:37
Has thanked: 78 times
Been thanked: 63 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: Sixshot »

Zaznaczam że nigdy nie grałem mechanicznych frakcji ale, mimo wszystko trochę dziwna konfiguracja ,gdyż 2 włóczęgów to się powinno grać na co najmniej 2 jak nie 3 militarne frakcje. Szczerze to ja bym uruchamiał 2giego włóczęgę dopiero przy 5-6 graczach.
PawelT
Posty: 2
Rejestracja: 01 sty 2025, 15:13
Been thanked: 1 time

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: PawelT »

Tak, też wydawało mi się to dziwne, ale taka konfiguracja była polecana jako jedna z opcji w instrukcji.

Wieczorem zagraliśmy ptakami vs mechaniczny markiz i było już o wiele prościej 😊
Fearevil
Posty: 55
Rejestracja: 26 paź 2015, 18:20
Has thanked: 2 times
Been thanked: 8 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: Fearevil »

PawelT pisze: 01 sty 2025, 15:18 Witajcie!
Mój syn (oraz oczywiście ja) uwielbiamy Root, więc z okazji Świąt dokupiliśmy "Plemiona Rzeczne" - spróbowaliśmy zagrać dziś kooperacyjnie: Mechaniczny Markiz (1.0) vs dwóch włóczęgów i że tak powiem... wywieźli nas na taczkach 😁
Mam wrażenie, że ogranie bota w takiej konfiguracji jest niemożliwe. Zakładam, że używając innych frakcji poszłoby nam lepiej... I tu moje pytania: czy Mechaniczny Markiz 2.0 jest "lepszy" - czytaj: "mniej zabójczy"? No i jak sprawdzają się inne ustawienia frakcji vs pierwsza wersja Markiza?


Poniżej masz mój starodawny opis rozgrywki z Mechanicznym Markizem v1, może pomoże Ci w doborze frakcji vs komputer :)


Fearevil pisze: 29 gru 2019, 22:46 Kolejne rozgrywki za mną.
Raz udało się zagrać z trzema osobami. Niestety dwóch kompletnie zielonych. Jeden grał Kotami, drugi Ptakami, a ja Sojuszem. Partia jak najbardziej po to by pokazać nowym o co chodzi. Koty ładnie punktowały za wystawiane budynki niestety pod koniec przyszedł krach i gdyby nie to, że moja małżonka pomogła szwagrowi i zaczęła szukać rozwiązania to bym wygrał, a tak partia dla Kotów.

W innych partiach wróciliśmy do standardowego dla nas zestawienia 2+ bot. Wreszcie siadły mi Jaszczury i 2x pod rząd udało się wygrać z Ptakami. Za drugim razem przewaga nawet była spora.
Dzisiaj dwie partie: Jaszczury vs Myszy vs BOT. W pierwszej rozgrywce niesamowita sytuacja. Jaszczury kontrolują tor punktacji. W pewnym momencie miały 15pkt, BOT 12pkt, a Myszy na szarym końcu z dorobkiem 5pkt. Sojusz w dwóch turach szybko nadrobił, by na koniec każdy był o włos od wygranej. Skończyło się tak:
Jaszczury- 30
BOT- 29
Sojusz- 28.
W drugiej partii żona się odegrała i udało jej się wygrać Sojuszem z zapasem punktów. Ogólnie rzecz ujmując między nami dziś był remis.

Małżonka przyznała, że gra podoba jej się bardziej niż wcześniej. Mam wrażenie, że w jej rankingu i tak nie przeskoczyła SCYTHE, ale najważniejsze że czerpie radość z grania.

Ja w skali na 10 dałbym 12, nic się nie zmieniło i myślę, że nie dopadnie mnie rutyna. Bardzo liczę na to, że wyjdą kolejne dodatki, a patrząc na to co się wydarzyło w sklepach z Plemionami Rzecznymi to chyba nie ma się co martwić o kolejne rozszerzenia.
mk20336
Posty: 1891
Rejestracja: 02 sty 2019, 09:46
Has thanked: 133 times
Been thanked: 531 times
Kontakt:

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: mk20336 »

Introducing new players to the ROOT universe

ROOT ponownie trafił na nasz planszówkowy stół. Miałem przyjemność przedstawić nowym graczom tą bardzo ciekawa, asymetryczną grę. Zapraszam do raportu z licznych rozgrywek!

LINK: Introducing new players to the ROOT universe

Obrazek
Mój blog, serdecznie zapraszam!
https://theboardgameschronicle.com/
samuraj1369
Posty: 1264
Rejestracja: 23 cze 2023, 22:11
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 559 times
Been thanked: 663 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: samuraj1369 »

Czy Root jest grywalny na dwie osoby?
Awatar użytkownika
Grzeg0rz
Posty: 88
Rejestracja: 19 lut 2019, 10:36
Has thanked: 36 times
Been thanked: 27 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: Grzeg0rz »

samuraj1369 pisze: 11 mar 2025, 07:25 Czy Root jest grywalny na dwie osoby?
Używam dodatku z botami. Wiele osób niezbyt go ceni ale w moim przypadku zdaje egzamin.
8rown
Posty: 59
Rejestracja: 12 lip 2024, 08:21
Has thanked: 16 times
Been thanked: 8 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: 8rown »

Dopóki nie zagrasz na więcej osób, to wydaje Ci się, że wszystko jest w porządku 😉
samuraj1369
Posty: 1264
Rejestracja: 23 cze 2023, 22:11
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 559 times
Been thanked: 663 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: samuraj1369 »

Czyli spoko grac w dwie osoby + np. zmechanizowana markiza 1.0?
Awatar użytkownika
Yuri
Posty: 3027
Rejestracja: 21 gru 2018, 09:58
Has thanked: 379 times
Been thanked: 1401 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: Yuri »

samuraj1369 pisze: 11 mar 2025, 07:48 Czyli spoko grac w dwie osoby + np. zmechanizowana markiza 1.0?
Tak, da się i jest to wykonalne.
Moja kolekcja: https://boardgamegeek.com/collection/user/Yuri1984
RABATY, gdyby ktoś potrzebował: Portal = 15%, Mepel.pl = 5%, Planszomania.pl = 2%
Chcesz się zrewanżować kawą ? Zapraszam >>> https://www.buymeacoffee.com/yuri4891
samuraj1369
Posty: 1264
Rejestracja: 23 cze 2023, 22:11
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 559 times
Been thanked: 663 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: samuraj1369 »

A ktoś wie czy bedzie dodruk Podziemii?
HorribleNick
Posty: 195
Rejestracja: 12 mar 2022, 18:27
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 75 times
Been thanked: 41 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: HorribleNick »

samuraj1369 pisze: 11 mar 2025, 07:48 Czyli spoko grac w dwie osoby + np. zmechanizowana markiza 1.0?
Markiza 1.0 jest strasznie toporna, ma jakieś karty szpiegów które więcej mącą niż dają wartości. Ja bym brał markiza 2.0, jest imo znacznie bardziej wartościowy jako bot.

Albo zerknąć na te małe nacje co wyszły razem z najnowszym dodatkiem
Quimeen
Posty: 114
Rejestracja: 20 mar 2019, 20:53
Has thanked: 17 times
Been thanked: 97 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: Quimeen »

samuraj1369 pisze: 11 mar 2025, 07:48 Czyli spoko grac w dwie osoby + np. zmechanizowana markiza 1.0?
Gram czasami w Roota na dwie osoby i polecam kupic dodatek z mechanicznymi frakcjami. Markiza jest bardzo prosta w obsludze i zawsze ja dokladam do rozgrywki aby wypelniala plansze.
Awatar użytkownika
ave.crux
Posty: 1905
Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Has thanked: 923 times
Been thanked: 1494 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: ave.crux »

Gra działa na dwie osoby, ale emocje jak na grzybach. Jednak jest stworzona dla wyższej liczby graczy i to czuć. Jak chcesz area control z asymetrycznymi frakcjami na 2 osoby to nie bierzesz roota tylko hrabstwo harrow. Wiadomo, inna gra, z innymi zasadami, ale takie naginanie na siłę gier żeby tylko działały w danym składzie zawsze będzie niosło za sobą jakieś upośledzenia i półśrodki.
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
kasztan4321k
Posty: 186
Rejestracja: 08 sty 2021, 23:46
Has thanked: 27 times
Been thanked: 111 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: kasztan4321k »

Za każdym razem jak ktoś gra w Roota na dwóch (z botami, najemnikami albo na dwie ręce), gdzieś na świecie umiera mały kotek.
Proszę, nie zabijajcie małych zwierzątek by zagrać w najlepszą grę na świecie we dwoje - to jest tak, jakbyście poszli do restauracji 5 gwiazdkowej i zamówili suchy chleb i wodę.
No niby można ale po co.
Awatar użytkownika
Apos
Posty: 1329
Rejestracja: 12 sie 2007, 14:42
Lokalizacja: Sosnowiec
Has thanked: 534 times
Been thanked: 1226 times
Kontakt:

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: Apos »

Po paru miesięcznym leżakowaniu, Root wrócił na stół i od razu z przytupem, bo do gry weszły wydry :)

Graliśmy w cztery osoby:
🦦 Ja jako Kompania Plemion Rzecznych
🦅 Krzysztof jako Dynastia Orlich Gniazd
🐭 Altsin jako Sojusz Plemion Leśnych
🐱 Żyraf jako Markiza de Kot

Rozgrywka?
Dynastie Orlich Gniazd rozpoczęły spokojnym, ale zdecydowanym marszem na ziemie Markizy, gdzie zaczęły wyrastać pierwsze gniazda.
Sojusz Plemion Leśnych zdobywał poparcie wśród zwykłych mieszkańców, cicho przygotowując się do wybuchu rewolucji :sympatyk:.
Ja, Kompania, handlowałem z każdym, zakładałem faktorie, a moi wojacy walczyli jako najemnicy po stronie tego, kto płacił.
Markiza próbowała utrzymać swoje terytorium, ale presja z każdej strony była coraz większa.

Żyraf zagrał vabank na dominację z trzech króliczych (żółtych) regionach i postawił sprawę jasno. Krzyśkowi dobrze szło w pełni pokojowe zajmowanie polan, ale moje wydry też potrafiły pokazać pazur i wykorzystywały przewrót, aby ukrucić jego marzenia o potędze. Altsin był dosłownie wrzodem na tyłku Żyrafa, ale też dostał po głowie - gdyby się za bardzo wybijał to moje komando-foki stały w gotowości, aby przeprowadzić desant morski i doprowadzić tych buntowników do porządku. I mówiąc o moich wydrach, to z faktorii oraz dobrych inwestycji generowałem stabilny przychód, a to zapewniło mi najwięcej PZ'tów na koniec.

Dla mnie był to debiut jako Plemiona Rzeczne – pływające wydry-kupcy, które oferują pozostałym frakcjom swoje usługi: transport rzeczny, handel kartami czy najemników. Frakcja oportunistyczna i bardzo przypadła mi do gustu – można grać politycznie, handlowo albo po prostu zbrojnie.

Miałem dwóch nowych graczy i trochę z premedytacją do mixa wrzuciłem Wydry zamiast Włóczęgi, który moim zdaniem średnio pasuje do tego konfliktu zbrojnego w Leśnogrodzie. Grało się świetnie. Mam tylko pytanie - czy bez niego, przedmioty nie mają żadnego zastosowania?

Mimo uroczej, kreskówkowej oprawy gra ma sens. Każda frakcja to inna wizja siły politycznej: od monarchii, poprzez partyzantów, aż po kapitalistycznych najemników. I to wszystko działa! Było dużo emocji, śmiechu, podchodów, a głowy parowały od optymalizacji swoich akcji.
Nie ma tu z góry narzuconej liczby rund – każdy walczy o to, by jako pierwszy zdobyć 30 punktów zwycięstwa, wykorzystując unikalne zdolności swojej frakcji albo zagrywamy kartę celu i wygramy gdy osiągniemy oraz utrzymamy opisany tam warunek. Lubię takie rozwiązania.

I ciekawostka, ostatnio mieliśmy przygodę z dużymi COIN'ami (FiTL oraz ADP) typu hit&miss. Zagrać zagraliśmy, wrażenia były dość dobre, ale nie było jednoznacznej chęci do ponownej rozgrywki. A tutaj, od razu pojawiły się pytania kiedy gramy ponownie :D

ps. na dwie osoby sugerowałbym zasiąść do The Gest of Robin Hood, The British Way lub Colonial Twilight
8rown
Posty: 59
Rejestracja: 12 lip 2024, 08:21
Has thanked: 16 times
Been thanked: 8 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: 8rown »

Widzieliście mapę z fundowanego właśnie dodatku? Czy ta duża z 15 polanami szykowana jest na jeszcze większą liczbę graczy?
kasztan4321k
Posty: 186
Rejestracja: 08 sty 2021, 23:46
Has thanked: 27 times
Been thanked: 111 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: kasztan4321k »

Pewnie by dało radę grać w 7-8 osób bo jedbak 7/8 na obecnych mapach to wiele frakcji ma po prostu przerąbane i się po prostu męczą.
Awatar użytkownika
Backero
Posty: 442
Rejestracja: 31 maja 2015, 21:34
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 187 times
Been thanked: 102 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: Backero »

8rown pisze: 16 cze 2025, 18:42 Widzieliście mapę z fundowanego właśnie dodatku? Czy ta duża z 15 polanami szykowana jest na jeszcze większą liczbę graczy?
W końcu, bo my właśnie najbardziej w przynajmniej 5-6 graczy lubimy grać :D
ODPOWIEDZ