Strona 42 z 42

Re: Root (Cole Wehrle)

: 23 paź 2024, 10:36
autor: Backero
No to teraz czekamy na krok od Portal Games. Byłoby idealnie, gdyby załatwili, by polska wersja wyszła równolegle z kampanią, tak jak powoli pojawia się już z niektórymi grami :)

Co do contentu, najbardziej podoba mi się wizja większej mapy, bo w Roota zazwyczaj gramy w 5-7 osób, więc ta mapa będzie pewnie często w użyciu. A jeśli chodzi o frakcje, to podobają mi się Żaby, ale jeszcze nie wiem, czy zdetronizują moje ulubione Kruki :D

Re: Root (Cole Wehrle)

: 23 paź 2024, 14:40
autor: kasztan4321k
Backero pisze: 23 paź 2024, 10:36 No to teraz czekamy na krok od Portal Games. Byłoby idealnie, gdyby załatwili, by polska wersja wyszła równolegle z kampanią, tak jak powoli pojawia się już z niektórymi grami :)
Zapomnij :) Leder Games ma politykę, że najpierw docierają ich gry z ks/gf do zamawiających a dopiero potem wysyłają pliki do tłumaczenia dla innych wydawnictw.

Także dodatek dopiero za 2.5 roku :)

Re: Root (Cole Wehrle)

: 24 paź 2024, 08:07
autor: Zerthin
Skoro już w tematach wspieraczkowych jesteśmy - dzisiaj o 10 startuje zbiórka na polski Root RPG.
https://wspieram.to/root

Dla fanów gry o tyle ciekawe, bo dodaje do gry sporo (może nie aż tak sporo) mięska fabularnego.
No i możecie wesprzeć coś związanego z Rootem w trakcie gdy reszta świata wspiera angielski dodatek ;)

Re: Root (Cole Wehrle)

: 10 gru 2024, 21:51
autor: oduck
kasztan4321k pisze: 05 wrz 2024, 11:27
BOLLO pisze: 02 wrz 2024, 22:33 czyli co taki włóczęga to OP jest?
Włóczęga jest żartem Cole Wehrle, którego nie wszyscy zrozumieli. Mam 99% pewności, że gdy Cole projektował tą grę, przyszło do niego Leder Games i powiedziało: "Słuchaj, za tydzień wysyłamy Roota do produkcji, więc ile masz frakcji gotowych? Jak to 3? Nie no Cole, nie tak się umawialiśmy, wymyśl na szybko frakcję bo już mamy pliki przygotowane pod 4 graczy".
Noi Cole z czystej złośliwości zrobił włóczęge.(..)

Trochę się pomyliłeś, ale w sumie niewiele ;)

https://boardgamegeek.com/thread/187533 ... -the-realm

Re: Root (Cole Wehrle)

: 01 sty 2025, 15:18
autor: PawelT
Witajcie!
Mój syn (oraz oczywiście ja) uwielbiamy Root, więc z okazji Świąt dokupiliśmy "Plemiona Rzeczne" - spróbowaliśmy zagrać dziś kooperacyjnie: Mechaniczny Markiz (1.0) vs dwóch włóczęgów i że tak powiem... wywieźli nas na taczkach 😁
Mam wrażenie, że ogranie bota w takiej konfiguracji jest niemożliwe. Zakładam, że używając innych frakcji poszłoby nam lepiej... I tu moje pytania: czy Mechaniczny Markiz 2.0 jest "lepszy" - czytaj: "mniej zabójczy"? No i jak sprawdzają się inne ustawienia frakcji vs pierwsza wersja Markiza?

Re: Root (Cole Wehrle)

: 01 sty 2025, 18:42
autor: Sixshot
Zaznaczam że nigdy nie grałem mechanicznych frakcji ale, mimo wszystko trochę dziwna konfiguracja ,gdyż 2 włóczęgów to się powinno grać na co najmniej 2 jak nie 3 militarne frakcje. Szczerze to ja bym uruchamiał 2giego włóczęgę dopiero przy 5-6 graczach.

Re: Root (Cole Wehrle)

: 02 sty 2025, 05:06
autor: PawelT
Tak, też wydawało mi się to dziwne, ale taka konfiguracja była polecana jako jedna z opcji w instrukcji.

Wieczorem zagraliśmy ptakami vs mechaniczny markiz i było już o wiele prościej 😊

Re: Root (Cole Wehrle)

: 05 sty 2025, 16:14
autor: Fearevil
PawelT pisze: 01 sty 2025, 15:18 Witajcie!
Mój syn (oraz oczywiście ja) uwielbiamy Root, więc z okazji Świąt dokupiliśmy "Plemiona Rzeczne" - spróbowaliśmy zagrać dziś kooperacyjnie: Mechaniczny Markiz (1.0) vs dwóch włóczęgów i że tak powiem... wywieźli nas na taczkach 😁
Mam wrażenie, że ogranie bota w takiej konfiguracji jest niemożliwe. Zakładam, że używając innych frakcji poszłoby nam lepiej... I tu moje pytania: czy Mechaniczny Markiz 2.0 jest "lepszy" - czytaj: "mniej zabójczy"? No i jak sprawdzają się inne ustawienia frakcji vs pierwsza wersja Markiza?


Poniżej masz mój starodawny opis rozgrywki z Mechanicznym Markizem v1, może pomoże Ci w doborze frakcji vs komputer :)


Fearevil pisze: 29 gru 2019, 22:46 Kolejne rozgrywki za mną.
Raz udało się zagrać z trzema osobami. Niestety dwóch kompletnie zielonych. Jeden grał Kotami, drugi Ptakami, a ja Sojuszem. Partia jak najbardziej po to by pokazać nowym o co chodzi. Koty ładnie punktowały za wystawiane budynki niestety pod koniec przyszedł krach i gdyby nie to, że moja małżonka pomogła szwagrowi i zaczęła szukać rozwiązania to bym wygrał, a tak partia dla Kotów.

W innych partiach wróciliśmy do standardowego dla nas zestawienia 2+ bot. Wreszcie siadły mi Jaszczury i 2x pod rząd udało się wygrać z Ptakami. Za drugim razem przewaga nawet była spora.
Dzisiaj dwie partie: Jaszczury vs Myszy vs BOT. W pierwszej rozgrywce niesamowita sytuacja. Jaszczury kontrolują tor punktacji. W pewnym momencie miały 15pkt, BOT 12pkt, a Myszy na szarym końcu z dorobkiem 5pkt. Sojusz w dwóch turach szybko nadrobił, by na koniec każdy był o włos od wygranej. Skończyło się tak:
Jaszczury- 30
BOT- 29
Sojusz- 28.
W drugiej partii żona się odegrała i udało jej się wygrać Sojuszem z zapasem punktów. Ogólnie rzecz ujmując między nami dziś był remis.

Małżonka przyznała, że gra podoba jej się bardziej niż wcześniej. Mam wrażenie, że w jej rankingu i tak nie przeskoczyła SCYTHE, ale najważniejsze że czerpie radość z grania.

Ja w skali na 10 dałbym 12, nic się nie zmieniło i myślę, że nie dopadnie mnie rutyna. Bardzo liczę na to, że wyjdą kolejne dodatki, a patrząc na to co się wydarzyło w sklepach z Plemionami Rzecznymi to chyba nie ma się co martwić o kolejne rozszerzenia.

Re: Root (Cole Wehrle)

: 19 lut 2025, 15:02
autor: mk20336
Introducing new players to the ROOT universe

ROOT ponownie trafił na nasz planszówkowy stół. Miałem przyjemność przedstawić nowym graczom tą bardzo ciekawa, asymetryczną grę. Zapraszam do raportu z licznych rozgrywek!

LINK: Introducing new players to the ROOT universe

Obrazek

Re: Root (Cole Wehrle)

: 11 mar 2025, 07:25
autor: samuraj1369
Czy Root jest grywalny na dwie osoby?

Re: Root (Cole Wehrle)

: 11 mar 2025, 07:33
autor: Grzeg0rz
samuraj1369 pisze: 11 mar 2025, 07:25 Czy Root jest grywalny na dwie osoby?
Używam dodatku z botami. Wiele osób niezbyt go ceni ale w moim przypadku zdaje egzamin.

Re: Root (Cole Wehrle)

: 11 mar 2025, 07:34
autor: 8rown
Dopóki nie zagrasz na więcej osób, to wydaje Ci się, że wszystko jest w porządku 😉

Re: Root (Cole Wehrle)

: 11 mar 2025, 07:48
autor: samuraj1369
Czyli spoko grac w dwie osoby + np. zmechanizowana markiza 1.0?

Re: Root (Cole Wehrle)

: 11 mar 2025, 11:29
autor: Yuri
samuraj1369 pisze: 11 mar 2025, 07:48 Czyli spoko grac w dwie osoby + np. zmechanizowana markiza 1.0?
Tak, da się i jest to wykonalne.

Re: Root (Cole Wehrle)

: 11 mar 2025, 13:07
autor: samuraj1369
A ktoś wie czy bedzie dodruk Podziemii?

Re: Root (Cole Wehrle)

: 11 mar 2025, 13:40
autor: HorribleNick
samuraj1369 pisze: 11 mar 2025, 07:48 Czyli spoko grac w dwie osoby + np. zmechanizowana markiza 1.0?
Markiza 1.0 jest strasznie toporna, ma jakieś karty szpiegów które więcej mącą niż dają wartości. Ja bym brał markiza 2.0, jest imo znacznie bardziej wartościowy jako bot.

Albo zerknąć na te małe nacje co wyszły razem z najnowszym dodatkiem

Re: Root (Cole Wehrle)

: 16 mar 2025, 14:33
autor: Quimeen
samuraj1369 pisze: 11 mar 2025, 07:48 Czyli spoko grac w dwie osoby + np. zmechanizowana markiza 1.0?
Gram czasami w Roota na dwie osoby i polecam kupic dodatek z mechanicznymi frakcjami. Markiza jest bardzo prosta w obsludze i zawsze ja dokladam do rozgrywki aby wypelniala plansze.

Re: Root (Cole Wehrle)

: 16 mar 2025, 18:32
autor: ave.crux
Gra działa na dwie osoby, ale emocje jak na grzybach. Jednak jest stworzona dla wyższej liczby graczy i to czuć. Jak chcesz area control z asymetrycznymi frakcjami na 2 osoby to nie bierzesz roota tylko hrabstwo harrow. Wiadomo, inna gra, z innymi zasadami, ale takie naginanie na siłę gier żeby tylko działały w danym składzie zawsze będzie niosło za sobą jakieś upośledzenia i półśrodki.

Re: Root (Cole Wehrle)

: 17 mar 2025, 19:06
autor: kasztan4321k
Za każdym razem jak ktoś gra w Roota na dwóch (z botami, najemnikami albo na dwie ręce), gdzieś na świecie umiera mały kotek.
Proszę, nie zabijajcie małych zwierzątek by zagrać w najlepszą grę na świecie we dwoje - to jest tak, jakbyście poszli do restauracji 5 gwiazdkowej i zamówili suchy chleb i wodę.
No niby można ale po co.

Re: Root (Cole Wehrle)

: 19 kwie 2025, 15:46
autor: Apos
Po paru miesięcznym leżakowaniu, Root wrócił na stół i od razu z przytupem, bo do gry weszły wydry :)

Graliśmy w cztery osoby:
🦦 Ja jako Kompania Plemion Rzecznych
🦅 Krzysztof jako Dynastia Orlich Gniazd
🐭 Altsin jako Sojusz Plemion Leśnych
🐱 Żyraf jako Markiza de Kot

Rozgrywka?
Dynastie Orlich Gniazd rozpoczęły spokojnym, ale zdecydowanym marszem na ziemie Markizy, gdzie zaczęły wyrastać pierwsze gniazda.
Sojusz Plemion Leśnych zdobywał poparcie wśród zwykłych mieszkańców, cicho przygotowując się do wybuchu rewolucji :sympatyk:.
Ja, Kompania, handlowałem z każdym, zakładałem faktorie, a moi wojacy walczyli jako najemnicy po stronie tego, kto płacił.
Markiza próbowała utrzymać swoje terytorium, ale presja z każdej strony była coraz większa.

Żyraf zagrał vabank na dominację z trzech króliczych (żółtych) regionach i postawił sprawę jasno. Krzyśkowi dobrze szło w pełni pokojowe zajmowanie polan, ale moje wydry też potrafiły pokazać pazur i wykorzystywały przewrót, aby ukrucić jego marzenia o potędze. Altsin był dosłownie wrzodem na tyłku Żyrafa, ale też dostał po głowie - gdyby się za bardzo wybijał to moje komando-foki stały w gotowości, aby przeprowadzić desant morski i doprowadzić tych buntowników do porządku. I mówiąc o moich wydrach, to z faktorii oraz dobrych inwestycji generowałem stabilny przychód, a to zapewniło mi najwięcej PZ'tów na koniec.

Dla mnie był to debiut jako Plemiona Rzeczne – pływające wydry-kupcy, które oferują pozostałym frakcjom swoje usługi: transport rzeczny, handel kartami czy najemników. Frakcja oportunistyczna i bardzo przypadła mi do gustu – można grać politycznie, handlowo albo po prostu zbrojnie.

Miałem dwóch nowych graczy i trochę z premedytacją do mixa wrzuciłem Wydry zamiast Włóczęgi, który moim zdaniem średnio pasuje do tego konfliktu zbrojnego w Leśnogrodzie. Grało się świetnie. Mam tylko pytanie - czy bez niego, przedmioty nie mają żadnego zastosowania?

Mimo uroczej, kreskówkowej oprawy gra ma sens. Każda frakcja to inna wizja siły politycznej: od monarchii, poprzez partyzantów, aż po kapitalistycznych najemników. I to wszystko działa! Było dużo emocji, śmiechu, podchodów, a głowy parowały od optymalizacji swoich akcji.
Nie ma tu z góry narzuconej liczby rund – każdy walczy o to, by jako pierwszy zdobyć 30 punktów zwycięstwa, wykorzystując unikalne zdolności swojej frakcji albo zagrywamy kartę celu i wygramy gdy osiągniemy oraz utrzymamy opisany tam warunek. Lubię takie rozwiązania.

I ciekawostka, ostatnio mieliśmy przygodę z dużymi COIN'ami (FiTL oraz ADP) typu hit&miss. Zagrać zagraliśmy, wrażenia były dość dobre, ale nie było jednoznacznej chęci do ponownej rozgrywki. A tutaj, od razu pojawiły się pytania kiedy gramy ponownie :D

ps. na dwie osoby sugerowałbym zasiąść do The Gest of Robin Hood, The British Way lub Colonial Twilight

Re: Root (Cole Wehrle)

: 16 cze 2025, 18:42
autor: 8rown
Widzieliście mapę z fundowanego właśnie dodatku? Czy ta duża z 15 polanami szykowana jest na jeszcze większą liczbę graczy?

Re: Root (Cole Wehrle)

: 16 cze 2025, 18:43
autor: kasztan4321k
Pewnie by dało radę grać w 7-8 osób bo jedbak 7/8 na obecnych mapach to wiele frakcji ma po prostu przerąbane i się po prostu męczą.

Re: Root (Cole Wehrle)

: 17 cze 2025, 10:43
autor: Backero
8rown pisze: 16 cze 2025, 18:42 Widzieliście mapę z fundowanego właśnie dodatku? Czy ta duża z 15 polanami szykowana jest na jeszcze większą liczbę graczy?
W końcu, bo my właśnie najbardziej w przynajmniej 5-6 graczy lubimy grać :D