Re: Projekt Gaja / Gaia Project (Jens Drögemüller, Helge Ostertag)
: 01 wrz 2024, 18:36
Fascynaci planszówek - łączcie się!
https://www.gry-planszowe.pl/
Według mnie może i mapa się trochę luźniejsza niż TM, ale to nadal bardzo ważny element gry, więc absolutnie nie robi się z tego pasjans.Yooreck pisze: ↑01 wrz 2024, 18:31 Ja też bardzo lubię TMtylko teraz, żeby zrozumieć lepiej GP: o co się ścigamy, jeśli przestrzeń jest luźniejsza? Na technologiach/torach?
Jak grałem nie miałem poczucia, że to multiplayer solitare, ale chciałbym usłyszeć zdanie osób bardziej ogranych (ja grałem tylko raz).
Punktacja na każdą rundę - jest. Nie ma tych premii za osiągnięcia określonego poziomu na określonym torze świątyń.
Ścigasz się oczywiście na mapie też. To jeszcze bardzo zależy od tego jak gracie. Często przy zwykłym drafcie mapa jest mniej ciasna bo ludzie bardziej "mają zarezerwowany" swój typ planet. Ale jak zagrasz z wybieraniem frakcji a potem licytacją na punkty to można grać frakcjami "obok siebie" na rodzajach planet i robi się agresywniej. W PG trochę łatwiej o podbicie łopat i sama akcja łopatowania za manę jest tańsza. Do tego masz kik + czasem akcję na płytce z ekstra zasięgiem, więc łatwiej gdzieś daleko dolecieć jak ktoś Cię odetnie.Yooreck pisze: ↑01 wrz 2024, 18:31 Ja też bardzo lubię TMtylko teraz, żeby zrozumieć lepiej GP: o co się ścigamy, jeśli przestrzeń jest luźniejsza? Na technologiach/torach?
Jak grałem nie miałem poczucia, że to multiplayer solitare, ale chciałbym usłyszeć zdanie osób bardziej ogranych (ja grałem tylko raz).
Rzeczywiście obrazek frakcji przedstawia jakiegoś spawacza, w tym kontekście przekonujecie mnie do tego, że chodzić tu może o jakieś naprawianie czy konstruowanie czegoś, ale to też przecież nie zaprzecza temu, że trochę trzeba "pothinkować" (pomyśleć zawczasu=zastanowić się =zaplanować) aby odpowiedni kafel na początku rundy położyć na planszetce, bo będzie on determinował przecież to co w danej rundzie będę chciał zrobić tą frakcją.
Rozumiem, że chcesz kończyć, ale nie mogę tak tego tak zostawić. To co proponujesz to tak jakbyś miał w grze żetony samochodu i twierdził, że to nie chodzi o auta, a np. samemu chodzące roboty (bo taka gra słów). Nikt rozsądny takich rzeczy nie robi. Nie wprowadzasz nowego znaczenia słowa, które już istnieje bez żadnego wytłumaczenia i kontekstu, bo to zwyczajnie ludzie wprowadza w błąd. A tinkering to jest konkretne słowo w języku w języku angielskim z konkretnymi znaczeniami.bardopondo pisze: ↑01 wrz 2024, 18:59 Rzeczywiście obrazek frakcji przedstawia jakiegoś spawacza, w tym kontekście przekonujecie mnie do tego, że chodzić tu może o jakieś naprawianie czy konstruowanie czegoś, ale to też przecież nie zaprzecza temu, że trochę trzeba "pothinkować" (pomyśleć zawczasu=zastanowić się =zaplanować) aby odpowiedni kafel na początku rundy położyć na planszetce, bo będzie on determinował przecież to co w danej rundzie będę chciał zrobić tą frakcją.
W tym aspekcie i jedno i drugie znaczenie będą mieć sens, wystarczy mieć trochę otwartą głowę ( tak wiem, że tink to nie think, duh, ale na tym różne słowne gry polegają).
A tu się okazuje, że sam nie sprawdziłeś oryginalnej instrukcji. Sam popełnisz błąd który zarzucasz innym.bardopondo pisze: ↑31 sie 2024, 11:25 Tak trudno zatrudnić tłumacza, który by choć troche miał styczności z grą którą tłumaczy?
Dyskusja na ten temat toczyła się.... stronę wcześniej.piterro88 pisze: ↑12 wrz 2024, 15:43 Cześć
A jak oceniacie Projekt Gaja w porównaniu do AoI?
Po wstępnym rozeznaniu wydaje mi się, że w PG są ciekawsze tory badań oraz fajniejsza różnorodność frakcji (+ możliwość dołożenia dodatku po ograniu).
Jak to wygląda Waszym zdaniem? Jakie są ewentualnie jeszcze inne różnice?.
AoI posiadam i czasem mam wrażenie, że zdolności frakcji są mało wyraziste oraz tory badań takie trochę bez większego celu.
W odniesieniu do tego czy PG wypada lepiej?
Jest dokładnie tak jak napisałeś, tory badań/technologii dużo ciekawsze, frakcje bardziej wyraźne i zmuszające do obrania konkretnej wyróżniającej się strategii a do tego modularna mapa. Dlatego wole PG od AoI którego sprzedałem po pół roku a w PG gram od kilku lat i nigdy się nie nudzi.piterro88 pisze: ↑12 wrz 2024, 15:43 Cześć
A jak oceniacie Projekt Gaja w porównaniu do AoI?
Po wstępnym rozeznaniu wydaje mi się, że w PG są ciekawsze tory badań oraz fajniejsza różnorodność frakcji (+ możliwość dołożenia dodatku po ograniu).
Jak to wygląda Waszym zdaniem? Jakie są ewentualnie jeszcze inne różnice?.
AoI posiadam i czasem mam wrażenie, że zdolności frakcji są mało wyraziste oraz tory badań takie trochę bez większego celu.
W odniesieniu do tego czy PG wypada lepiej?