Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
prezestomek
Posty: 436
Rejestracja: 20 mar 2012, 18:42
Has thanked: 2 times
Been thanked: 7 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: prezestomek »

Grzess0 pisze: 18 gru 2022, 12:41
prezestomek pisze: 18 gru 2022, 11:55
Grzess0 pisze: 18 gru 2022, 09:50

Nie - one tylko zwiększają siłę strzału (tzn. że musi być jakiś strzał, który następnie zostaje wzmocniony)
Dzięki. Orientujesz się jak jest z podziałem najemników? Logiczne wydaje się być po 1 najemniku na stronę (przy 4 graczach)
Nie bardzo rozumiem pytanie, ale instrukcja mówi, że jak gra 3 lub 4 graczy, to każdy gracz wybiera po jednym najemniku
pozwolę sobie przepisać treść obecną w mojej instrukcji: W przypadku rozgrywki na 4 graczy gracze umawiają się, czy do swoich armii dołożą po jednym, czy po dwóch Najemników.
Pierwsza część jest jasna - po 1 najemniku na armię. OK. Ale jak po dwóch najemników na 4 armie (skoro dali tylko 4 najemników na starcie)
Grzess0
Posty: 155
Rejestracja: 20 sty 2020, 15:25
Has thanked: 58 times
Been thanked: 48 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Grzess0 »

prezestomek pisze: 18 gru 2022, 14:49
Grzess0 pisze: 18 gru 2022, 12:41
prezestomek pisze: 18 gru 2022, 11:55
Dzięki. Orientujesz się jak jest z podziałem najemników? Logiczne wydaje się być po 1 najemniku na stronę (przy 4 graczach)
Nie bardzo rozumiem pytanie, ale instrukcja mówi, że jak gra 3 lub 4 graczy, to każdy gracz wybiera po jednym najemniku
pozwolę sobie przepisać treść obecną w mojej instrukcji: W przypadku rozgrywki na 4 graczy gracze umawiają się, czy do swoich armii dołożą po jednym, czy po dwóch Najemników.
Pierwsza część jest jasna - po 1 najemniku na armię. OK. Ale jak po dwóch najemników na 4 armie (skoro dali tylko 4 najemników na starcie)
To jest opis dla 2 graczy a nie 4. Może jakiś błąd w którymś druku był. W każdym razie na 4 graczy poprostu każdy wybiera 1 najemnika
Awatar użytkownika
zuroslawski
Posty: 157
Rejestracja: 21 paź 2013, 13:49
Has thanked: 15 times
Been thanked: 5 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: zuroslawski »

Hej, niedawno zakupilem Neuroshime dlatego jestem troche swiezy i pojawil sie dylemat podczas walki. Jesli uzywam sieciarza podczas walki i sieciuje on jednostke, ta jednostka ginie podczas bitwy, sieciarz zostaje. I teraz jesli znow doloze wroga jednostke do sieciarza czy sieciarz znow ja sieciuje? Czy sieciuje tylko raz jesli wykladamy go na plansze?
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4242
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 375 times
Been thanked: 419 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: tomb »

Sieciarz cały czas sieciuje. Chyba że sam jest przez jakiś inny żeton sieciowany.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
Awatar użytkownika
zuroslawski
Posty: 157
Rejestracja: 21 paź 2013, 13:49
Has thanked: 15 times
Been thanked: 5 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: zuroslawski »

Pytanie o zakonczenie. Mam ostatnie 3 zetony, jednym z nich bitwa, ktora zagrywam. Po bitwie nie mam juz zadnych zetonow, przeciwnikowi zostaja jeszcze 3 zetony. Czy zagrywa je i wtedy nastepuje ostateczna bitwa ?
Grzess0
Posty: 155
Rejestracja: 20 sty 2020, 15:25
Has thanked: 58 times
Been thanked: 48 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Grzess0 »

zuroslawski pisze: 02 lut 2023, 13:48 Pytanie o zakonczenie. Mam ostatnie 3 zetony, jednym z nich bitwa, ktora zagrywam. Po bitwie nie mam juz zadnych zetonow, przeciwnikowi zostaja jeszcze 3 zetony. Czy zagrywa je i wtedy nastepuje ostateczna bitwa ?
1. Nie zagrywasz bitwy. Zasady zabraniają zagrywania tego żetonu, gdy został już pociągnięty ostatni żeton ze stosu dowolnego gracza.

2. Tak. Finałowa bitwa następuje po ruchu ostatniego gracza (licząc od gracza który jako pierwszy dociągną ostatni żeton ze stosu). Jeśli zapełniłby planszę to byłyby dwie bitwy (z zapełnienia planszy a potem finałowa)
Awatar użytkownika
zuroslawski
Posty: 157
Rejestracja: 21 paź 2013, 13:49
Has thanked: 15 times
Been thanked: 5 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: zuroslawski »

1. Czy zasieciowana jednostka moze odpychac ?

2. Czy jednostka ktora zostaje wystawiona na plansze moze od razu uzyc odepchniecia ?
Awatar użytkownika
dicer
Posty: 765
Rejestracja: 11 sty 2014, 00:57
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 8 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: dicer »

zuroslawski pisze:1. Czy zasieciowana jednostka moze odpychac ?
Nie może ani odpychać, ani być odpychana (wyjątkiem jest sztab Mephisto).
zuroslawski pisze:2. Czy jednostka ktora zostaje wystawiona na plansze moze od razu uzyc odepchniecia?
Może, pod warunkiem, że nie jest zasieciowana. :)
Awatar użytkownika
zuroslawski
Posty: 157
Rejestracja: 21 paź 2013, 13:49
Has thanked: 15 times
Been thanked: 5 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: zuroslawski »

Co sie dzieje jesli w ostatnim dociagu zostaje tylko jeden zeton ? Od razu jest odrzucany, czy trafia na plansze ?
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4242
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 375 times
Been thanked: 419 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: tomb »

Gracz zmuszony jest odrzucić żeton tylko w sytuacji, gdy posiada trzy żetony na ręce.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
prezestomek
Posty: 436
Rejestracja: 20 mar 2012, 18:42
Has thanked: 2 times
Been thanked: 7 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: prezestomek »

Witam. Mam 2 pytania:
- w sytuacji gdy jednostka może jednocześnie strzelić i uderzyć a na jej linii strzału stoi przeciwnik oraz sztab wroga (wróg tuż obok, sztab dalej) jak są rozdawane obrażenia? cios zabija najbliższego a strzał uderza w sztab? Czy jednak wszystko bierze najbliższa jednostka?
- czy sztab może mieć inicjatywę wyższą niż 0? (dzięki własnemu modułowi stojącemu obok) - tak niby z instrukcji wynika.
prezestomek
Posty: 436
Rejestracja: 20 mar 2012, 18:42
Has thanked: 2 times
Been thanked: 7 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: prezestomek »

zuroslawski pisze: 13 lut 2023, 18:30 1. Czy zasieciowana jednostka moze odpychac ?

2. Czy jednostka ktora zostaje wystawiona na plansze moze od razu uzyc odepchniecia ?
czy można zasieciować drugiego Sieciarza? :D
Awatar użytkownika
dicer
Posty: 765
Rejestracja: 11 sty 2014, 00:57
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 8 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: dicer »

prezestomek pisze: Witam. Mam 2 pytania:
- w sytuacji gdy jednostka może jednocześnie strzelić i uderzyć a na jej linii strzału stoi przeciwnik oraz sztab wroga (wróg tuż obok, sztab dalej) jak są rozdawane obrażenia? cios zabija najbliższego a strzał uderza w sztab? Czy jednak wszystko bierze najbliższa jednostka?
Obrażenia rozpatruje się zgodnie z inicjatywą. W tym przypadku jeśli są zadawane w tej samej inicjatywie, to wszystkie przydzielane są najbliższej jednostce.
prezestomek pisze:- czy sztab może mieć inicjatywę wyższą niż 0? (dzięki własnemu modułowi stojącemu obok) - tak niby z instrukcji wynika.
Oczywiście że może. Skoro tak wynika z instrukcji, to skąd ta wątpliwość?
Awatar użytkownika
dicer
Posty: 765
Rejestracja: 11 sty 2014, 00:57
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 8 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: dicer »

prezestomek pisze:czy można zasieciować drugiego Sieciarza? :D
Można. Tak samo jak pierwszego i trzeciego. :wink:
prezestomek
Posty: 436
Rejestracja: 20 mar 2012, 18:42
Has thanked: 2 times
Been thanked: 7 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: prezestomek »

dicer pisze: 12 mar 2023, 02:59 Oczywiście że może. Skoro tak wynika z instrukcji, to skąd ta wątpliwość?
niewierny Tomasz :P
prezestomek
Posty: 436
Rejestracja: 20 mar 2012, 18:42
Has thanked: 2 times
Been thanked: 7 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: prezestomek »

Proszę o ocenę sytuacji z gry. Gramy we 2 osoby. Ja biorę 3 ostatnie żetony (w tym 2 bitwy). Ja nie mogę ich zagrać. Jest bitwa (z automatu?). Mój przeciwnik ma 5 żetonów. Dociąga 3, 1 odrzuca. Mamy finalną bitwę?
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4242
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 375 times
Been thanked: 419 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: tomb »

Gracz A dociąga ostatnie żetony. Nie może już zagrywać bitew. Zagrywa zgodnie z wolą pozostałe żetony. Jeśli na końcu jego tury plansza jest pełna to zostaje wywołana bitwa.

Następnie gracz B przeprowadza swoją turę. Niezależnie od liczby pozostałych mu żetonów, rozgrywa ostatnią turę. Nie może w niej zagrywać bitew. Po zakończeniu jego tury, jeśli plansza jest pełna to zostaje wywołana bitwa.

Po obu powyższych turach zostaje wywołana ostateczna bitwa.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
prezestomek
Posty: 436
Rejestracja: 20 mar 2012, 18:42
Has thanked: 2 times
Been thanked: 7 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: prezestomek »

Czy można mieć inicjatywę 5 gdy jednostka wyjściowo ma 3 i jest podpięta do 2 modułów?
Awatar użytkownika
Nabuchodonozor
Posty: 263
Rejestracja: 06 wrz 2008, 19:57
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 11 times
Been thanked: 9 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Nabuchodonozor »

prezestomek pisze: 19 mar 2023, 15:50 Czy można mieć inicjatywę 5 gdy jednostka wyjściowo ma 3 i jest podpięta do 2 modułów?
Jak najbardziej. Z resztą da się wyciągnąć nawet wyższe wartości
Awatar użytkownika
zuroslawski
Posty: 157
Rejestracja: 21 paź 2013, 13:49
Has thanked: 15 times
Been thanked: 5 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: zuroslawski »

Czy jednostka przeciwnika przejeta przez Agitatora lub sztab Vegas, jako ze jest to jednostka przekupiona moze zostac zniszczona podczas bitwy przez przeciwnika mimo ze wczesniej byla jego jednostka ?
Awatar użytkownika
claymore77
Posty: 78
Rejestracja: 22 kwie 2020, 22:20
Has thanked: 5 times
Been thanked: 52 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: claymore77 »

Oczywiście, ginie tak, jak wszystkie jednostki przeciwnika.
Awatar użytkownika
zuroslawski
Posty: 157
Rejestracja: 21 paź 2013, 13:49
Has thanked: 15 times
Been thanked: 5 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: zuroslawski »

Czy moge przejac agitatorem jednostke przeciwnika, nastepnie wykonac roszade z wlasna jednostka, po czym jednostka przeciwnika przestaje byc moja jednostka ze wzgledu ze nie jest juz polaczona z agitatorem ? Sytuacja jak na zdjeciu.

Obrazek
Awatar użytkownika
Nabuchodonozor
Posty: 263
Rejestracja: 06 wrz 2008, 19:57
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 11 times
Been thanked: 9 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Nabuchodonozor »

Moim zdaniem tak, gdyż w instrukcji jest napisane z tego co pamiętam, że agitowana jednostka jest "traktowana pod każdym względem jak własna jednostka", można więc używać na niej żetonów typu ruch, odepchnięcie (jako odpychający, ale nie odpychany) więc czemu nie roszady. Działają na nią wówczas też własne moduły, a strzał przelatuje przez taką jednostkę jak własną. Nie widzę żadnego powodu by roszada stanowiła tutaj wyjątek.

Swoją drogą świetne pomysłowe zagranie. Przydałoby się zrobić coś takiego z tym supermutantem, który sieciuje Twój sztab, ale niestety jest dobrze zastawiony :(
Ten ruch nie tylko uratuje Ci jednostkę i agitatora, ale odkryje też supermutanta i być może pozwoli go potem zniszyczyć, choć na potencjalnej bitwie i tak póki co będziesz stratny
Awatar użytkownika
Sztefan
Posty: 1697
Rejestracja: 01 wrz 2006, 17:18
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 4 times
Been thanked: 1 time

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Sztefan »

1. FAQ wydrukowany i dodany do edycji Dzień Molocha, 3 ilustracje w części o Mephisto - czy ktoś mógłby mi wyjaśnić, czemu w każdym przypadku wroga jednostka sieciuje? Jak dla mnie każdorazowo wroga jednostka powinna być zasieciowana przez sztab Mephisto ;)
ilustracja 1 - paszcza daje atak w każdą stronę, więc sieć Mephisto dosięga wrogą jednostkę
ilustracja 2 - Tu już bez paszczy, po prostu inkubator dał Mephisto sieć, ta jest skierowana na wrogą jednostkę, więc czemu to inkubator jest zasieciowany?
ilustracja 3- Skoro przez kolec się sieciuje, to czemu wroga jednostka nie jest zasieciowana tylko sama sieciuje?

Przy okazji jeszcze kilka innych pytań związanych z Mephisto. Tu raczej wiem, jak jest, ale chciałbym się upewnić ;)
2. Inkubator z wersją sieć - sieć działa od razu po aktywacji inkubatora, a nie dopiero w walce (w opisie jest mowa, że sieć działa w kierunkach ataku, rozumiem, że to ma tylko pokazać, w jakich kierunkach Mephisto może sieciować, a nie, że robi to tylko w walce)
3. Wszczep można atakować tylko 1x na turę. Działanie jest zazwyczaj natychmiastowe (typu ruch itp.). Działanie inkubatora jest jednak dłuższe i działa do najbliższej bitwy, nawet jeżeli ta będzie za kilka tur?
4. Jeżeli powyżej wszystko się zgadza i nie dojdzie do bitwy, to w kolejnej turze mogę aktywować inny wszczep? Innymi słowy mogę aktywować 1 wszczep na turę, niezależnie od ew. uż aktywnych z poprzednich tur, ponieważ chodzi o aktywowanie 1 wszczepu 1x na turę, a nie, że 1 może być aktywny na turę?
Awatar użytkownika
Tomzaq
Posty: 1756
Rejestracja: 09 maja 2014, 18:27
Lokalizacja: Silesia Superior
Has thanked: 119 times
Been thanked: 106 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Tomzaq »

Sztefan pisze: 03 lis 2023, 23:33 1. FAQ wydrukowany i dodany do edycji Dzień Molocha, 3 ilustracje w części o Mephisto - czy ktoś mógłby mi wyjaśnić, czemu w każdym przypadku wroga jednostka sieciuje? Jak dla mnie każdorazowo wroga jednostka powinna być zasieciowana przez sztab Mephisto ;)
ilustracja 1 - paszcza daje atak w każdą stronę, więc sieć Mephisto dosięga wrogą jednostkę
ilustracja 2 - Tu już bez paszczy, po prostu inkubator dał Mephisto sieć, ta jest skierowana na wrogą jednostkę, więc czemu to inkubator jest zasieciowany?
ilustracja 3- Skoro przez kolec się sieciuje, to czemu wroga jednostka nie jest zasieciowana tylko sama sieciuje?

Przy okazji jeszcze kilka innych pytań związanych z Mephisto. Tu raczej wiem, jak jest, ale chciałbym się upewnić ;)
2. Inkubator z wersją sieć - sieć działa od razu po aktywacji inkubatora, a nie dopiero w walce (w opisie jest mowa, że sieć działa w kierunkach ataku, rozumiem, że to ma tylko pokazać, w jakich kierunkach Mephisto może sieciować, a nie, że robi to tylko w walce)
3. Wszczep można atakować tylko 1x na turę. Działanie jest zazwyczaj natychmiastowe (typu ruch itp.). Działanie inkubatora jest jednak dłuższe i działa do najbliższej bitwy, nawet jeżeli ta będzie za kilka tur?
4. Jeżeli powyżej wszystko się zgadza i nie dojdzie do bitwy, to w kolejnej turze mogę aktywować inny wszczep? Innymi słowy mogę aktywować 1 wszczep na turę, niezależnie od ew. uż aktywnych z poprzednich tur, ponieważ chodzi o aktywowanie 1 wszczepu 1x na turę, a nie, że 1 może być aktywny na turę?
1. Nie mam. Nie odpowiem
2. Zgadza się
3. Wszczep można atakować tak jak każdą jednostkę na planszy. Jeżeli atak na wszczep mają jednostki o rożnej inicjatywie to każda zaatakuje w swojej inicjatywie. Chyba, że chodzi Ci o aktywowanie wszczepu (nie atakowanie:)) to owszem - raz na turę.
4. Co turę możesz aktywować jeden wszczep (nawet co turę ten sam), chyba że masz na planszy Sondę, która pozwala aktywować kolejny wszczep. Nie dotyczy to inkubatora, który został aktywowany wcześniej.

Zapraszam tutaj: https://www.facebook.com/groups/208706873326839
Who is John Galt?
Posiadam
ODPOWIEDZ