Strona 50 z 54

Re: Forbidden Stars / Zakazane Gwiazdy (Samuel Bailey, James Kniffen, Corey Konieczka)

: 17 lip 2022, 15:18
autor: XLR8
AndreV pisze: 17 lip 2022, 15:00
grzeslaw90 pisze: 15 lip 2022, 18:56 Pakiet spolszczający od Fulgrima :D
To pakiet spolszczający wystarczy by w pełni grać?
Potrzeba jeszcze kafelków terenu i żetonów rozkazów więc nie.
Ogólnie ja bym poczekał jeszcze na te nową edycję jeśli kogoś nie interesuje WH10k. Gra w obecnej formie jak dla mnie jest po prostu meh z powodu czasu rozgrywki. Kolejny kolos na glinianych nogach.

Re: Forbidden Stars / Zakazane Gwiazdy (Samuel Bailey, James Kniffen, Corey Konieczka)

: 17 lip 2022, 15:21
autor: gogovsky
AndreV pisze: 17 lip 2022, 15:00
grzeslaw90 pisze: 15 lip 2022, 18:56 Pakiet spolszczający od Fulgrima :D
To pakiet spolszczający wystarczy by w pełni grać?
Chyba chodzi że wersję FR figurki itd plus zestaw od Fulgrima zamiast samemu się bawić. Pozdrawiam.

Re: Forbidden Stars / Zakazane Gwiazdy (Samuel Bailey, James Kniffen, Corey Konieczka)

: 17 lip 2022, 15:23
autor: Błysk
AndreV pisze: 17 lip 2022, 15:00
To pakiet spolszczający wystarczy by w pełni grać?
Jak masz grę w innej wersji językowej to pakiet umożliwi Ci granie po polsku. Jak nie masz gry, no to nie pograszz na samym pakiecie ;).

Generalnie wspaniała jest to gra, więc polecam.

Re: Forbidden Stars / Zakazane Gwiazdy (Samuel Bailey, James Kniffen, Corey Konieczka)

: 17 lip 2022, 17:30
autor: grzeslaw90
AndreV pisze: 17 lip 2022, 15:00
grzeslaw90 pisze: 15 lip 2022, 18:56 Pakiet spolszczający od Fulgrima :D
To pakiet spolszczający wystarczy by w pełni grać?
W duecie z egzemplarzem niepolskojęzycznym

Re: Forbidden Stars / Zakazane Gwiazdy (Samuel Bailey, James Kniffen, Corey Konieczka)

: 16 sie 2022, 12:08
autor: Nilis
Po dość długim czasie posiadania gry wreszcie zagrałem partie w Zakzane Gwiazdy w 2 osoby więc podzielę się moimi przemyśleniami.

Ogólnie jestem fanem WH40000. Grałem przez wiele lat w WH Podbój i przeczytałem kilogramy książek. Gra ma świetny klimat, wygląda kapitalnie, czuć Warhammera. Jeżeli ktoś jest fanem tego Świata to gra dużo zyskuje.

Jedyna gra w którą grywam i która jest dość podoba w pewnych aspektach to Shogun. To co jest dla mnie wyjątkowe w ZG to budowanie decku pod jednostki którymi będziemy walczyć. Naprawdę świetny mechanizm zarządzania kartami walki. Gra trwa długo ale nie odczuwa się tego. Pierwszą partie grałem 5h z przypominaniem zasad itp. I nie zmęczyłem się nic. Gdyby nie fakt że było już późno zagrałbym rewanż.

Wszystko jest świetnie przemyślane poczynając od możliwości budowy budynków rekrutowaniu i ruchu wojsk, zarządzaniem kartami, asymetrią frakcji i dość sprawnymi bitwami. Jedyna rzecz, którą mnie lekko zirytowała to sytuacja gdzie miałem na planecie bastion, Space Marinów i Land Raidera natomiast przeciwnik zaatakowała mnie 3 Space Marine Chaosu i Drednotem. Generalnie zakładałem że spokojnie się obronię. Gracz Chaosu miał pecha(tak mi się wydawało) w rzucie i rzucił 6 tarcz i 2 morale. Oznaczało to że nie ma możliwości choć poskrobać moje oddziały. Zrezygnowany przeciwnik zagrał karty które dodały mu jeszcze kultystów do bitwy i cała ekipa Chaosu rozpaliła ognisko pod bastionem Imperium nie oddając nawet jednego strzału. I co? I w ten sposób mój przeciwnik WYGRAŁ bitwę i moje oddziały wycofały się z tej planety nie tknięte bitwą na sąsiednią planetę. Wygrał bo łącznie miał większe morale ode mnie i przegonił moje siły.

Po dłuższym przemyśleniu zrozumiałem że powyższa zasada jest w porządku bo Space Marines mają naprawdę ultra defensywne taktyki i często nie byłoby możliwości zniszczyć ich w regularnej walce. Można więc ich przegonić z planety. Jednakże jest to ogromnie oderwane od świata Warhammera. Jeden Ultramarine nie wycofałby się z zajętego Imperialnego Świata przed hordą chaosu a tu cała armia robi odwrót :?: Mechanicznie jest to ok ale nie spina się z tematem gry zupełnie.

Mimo to gra stoi obok Shoguna czyli dla mnie dwa najlepsze Area Control w jakie grałem do tej pory. Nie mogę się doczekać na potyczkę 3 osobową.

Re: Forbidden Stars / Zakazane Gwiazdy (Samuel Bailey, James Kniffen, Corey Konieczka)

: 16 sie 2022, 12:34
autor: Bardok
Jest może jakieś alternatywne podejście do warunków zwycięstwa w tej grze?
Jedyny minus jaki do niej mam to punktowanie za te żetony. Źle rozłożone żetony i ktoś ma ogromną przewagę. W ostatniej grze jedna osoba przez pomyłkę umieściła żeton przeciwnika blisko jego bazy dając mu na start punkt zwycięstwa praktycznie za darmo.

Chciałbym zobaczyć jakieś alternatywy - coś ala Scythe może z celami do wypełnienia? Może coś jest, a po prostu tego nie znalazłem?

Re: Forbidden Stars / Zakazane Gwiazdy (Samuel Bailey, James Kniffen, Corey Konieczka)

: 16 sie 2022, 14:24
autor: Morgon
Bardok pisze: 16 sie 2022, 12:34 Jest może jakieś alternatywne podejście do warunków zwycięstwa w tej grze?
Jedyny minus jaki do niej mam to punktowanie za te żetony. Źle rozłożone żetony i ktoś ma ogromną przewagę. W ostatniej grze jedna osoba przez pomyłkę umieściła żeton przeciwnika blisko jego bazy dając mu na start punkt zwycięstwa praktycznie za darmo.

Chciałbym zobaczyć jakieś alternatywy - coś ala Scythe może z celami do wypełnienia? Może coś jest, a po prostu tego nie znalazłem?
To nie jest minus. Wszyscy gracze muszą być świadomi że gra się zaczyna w momencie wykładania kafli, to nie jest setup, tylko część gry. Mój kolega popełnił dwukrotnie ten błąd, nie przywiązując dużej wagi do rozmiesczenia kafli, żetonów i jednostek na początku gry, dwa razy poniósł druzgocącą klęskę z tego powodu i się obraził na grę. Ta gra nie wybacza takich błędów.

Re: Forbidden Stars / Zakazane Gwiazdy (Samuel Bailey, James Kniffen, Corey Konieczka)

: 17 sie 2022, 00:33
autor: Błysk
Bardok pisze: 16 sie 2022, 12:34 Jest może jakieś alternatywne podejście do warunków zwycięstwa w tej grze?
Jedyny minus jaki do niej mam to punktowanie za te żetony. Źle rozłożone żetony i ktoś ma ogromną przewagę. W ostatniej grze jedna osoba przez pomyłkę umieściła żeton przeciwnika blisko jego bazy dając mu na start punkt zwycięstwa praktycznie za darmo.

Chciałbym zobaczyć jakieś alternatywy - coś ala Scythe może z celami do wypełnienia? Może coś jest, a po prostu tego nie znalazłem?
Nie ma nic takiego. Po prostu trzeba uważać jak się kładzie kafle. ;)

Re: Forbidden Stars / Zakazane Gwiazdy (Samuel Bailey, James Kniffen, Corey Konieczka)

: 20 sie 2022, 21:44
autor: antonio3333
Mam pytanie, czy ta gra daje dużo emocji? Czy jest warta wydania każdej złotówki na nią? Bo ceny podstawki trochę stają w gardle :P

Re: Forbidden Stars / Zakazane Gwiazdy (Samuel Bailey, James Kniffen, Corey Konieczka)

: 20 sie 2022, 22:09
autor: mineralen
antonio3333 pisze: 20 sie 2022, 21:44 Mam pytanie, czy ta gra daje dużo emocji? Czy jest warta wydania każdej złotówki na nią? Bo ceny podstawki trochę stają w gardle :P
Gra dostarcza sporych emocji.

Czy jest warta każdej złotówki? Bez przesady. Ja dałem 500 zł i jestem zadowolony. Natomiast mirki z olxa co wystawiają za 1000+ zł powinny się w głowę puknąć.

Re: Forbidden Stars / Zakazane Gwiazdy (Samuel Bailey, James Kniffen, Corey Konieczka)

: 20 sie 2022, 22:15
autor: XLR8
antonio3333 pisze: 20 sie 2022, 21:44 Mam pytanie, czy ta gra daje dużo emocji? Czy jest warta wydania każdej złotówki na nią? Bo ceny podstawki trochę stają w gardle :P
Bardzo dużo, ale mogą też to być bardzo negatywne emocje, bo gra często może się sprowadzić do brutalnego przeciągania liny i powolnej wojny na wykończenie. Przez to w naszej grupie się nie przyjęła.

Re: Forbidden Stars / Zakazane Gwiazdy (Samuel Bailey, James Kniffen, Corey Konieczka)

: 20 sie 2022, 23:30
autor: Błysk
Nilis pisze: 16 sie 2022, 12:08
Ogólnie jestem fanem WH40000. Grałem przez wiele lat w WH Podbój i przeczytałem kilogramy książek. Gra ma świetny klimat, wygląda kapitalnie, czuć Warhammera. Jeżeli ktoś jest fanem tego Świata to gra dużo zyskuje.

Jeden Ultramarine nie wycofałby się z zajętego Imperialnego Świata przed hordą chaosu a tu cała armia robi odwrót :?: Mechanicznie jest to ok ale nie spina się z tematem gry zupełnie.

Mimo to gra stoi obok Shoguna czyli dla mnie dwa najlepsze Area Control w jakie grałem do tej pory. Nie mogę się doczekać na potyczkę 3 osobową.

Oczywiście, że Space Marines się wycowywali nie raz i nie dwa. Choćby Istavan V czy Death of Haakonath.

Re: Forbidden Stars / Zakazane Gwiazdy (Samuel Bailey, James Kniffen, Corey Konieczka)

: 22 maja 2023, 21:13
autor: itsthisguyagain
Nie wiem czy śledzicie wątek "Forbidden Stars Redux" na BGG ale ostatnio Sam Bailey napisał update:
I know its been awhile, but just wanted to give everyone a a full update:

After this thread, 4 years ago, a publisher approached me and made an offer that I accepted. We bounced around a few ideas for an IP, settling on partnering with another board game personality to write a setting and have them involved in the development of the game. What they put together was really cool, but not an exact fit for what I wanted for the design part of the game. I gave some feedback and suggested some tweaks, but they disengaged after that.

I made a prototype with that IP, changing some elements to fit the game mechanics, did playtests and smoothed out both the base design and the 4 first factions design. Unfortunately the publisher was disheartened with the apparent lose of the partnership, and wouldn't move forward with developing the game further even as the 2 year deadline in the contract ran out. I attempted to move things along, suggesting other IPs or even putting one together myself, but it was in the midst of the pandemic and funds were tight. I don't blame them for not pulling the trigger on an expensive venture at the time, but I didn't want to continue to wait around when there was a game ready to be made and fans waiting to play it.

At this time another publisher made an offer to take things over. I made another attempt with the first publisher, but after getting no response to renew the contract, I signed with the new publisher. They had a good track record and seemed eager to get the game made, despite the high costs of manufacturing and shipping at the time. They insisted on finding the right IP for the game, and suggested a number that I was happy with. Unfortunately, securing an big name IP can be very difficult, and a number of possibilities fell through. I didn't want to start developing again until an IP was pretty secure, as anything else I would develop would really depend on the IP we had.

Recently the publisher told me that they had an IP in their sights that they were very excited about, and that they wanted to announcement our partnership soon (next month or so hopefully). That got me excited, so I have been working on adapting the old prototype to the new IP, developing new factions and changing mechanics so that they fit better. I've been putting in a few hours a day on this, and have over 15 factions mapped out already 😱 Not promising that all those factions will make it in the end, but exciting that there is a lot of design space and potential here.

Sorry for the continued delay everyone. Hopefully things we start picking up speed and we can all hit the battlefield once again!
Potem jeszcze dodał w odpowiedzi na pytania
It will be sci-fi. Though the game would work fine in a fantasy setting, I still see it strongest with something sci-fi.
Watek do znalezienia TU

Re: Forbidden Stars / Zakazane Gwiazdy (Samuel Bailey, James Kniffen, Corey Konieczka)

: 22 maja 2023, 23:42
autor: Błysk
Ta telenowela ciągnie się od lat. Pewnie jeszcze poczekamy długo.

Re: Forbidden Stars / Zakazane Gwiazdy (Samuel Bailey, James Kniffen, Corey Konieczka)

: 23 maja 2023, 08:50
autor: Elros.
Cześć,

Co sądzicie o balansie dodatku (Galaktyka w Płomieniach)? Trochę pograłem i mam pewne przemyślenia, ale chciałbym poznać opinie osób z innych grup.

Re: Forbidden Stars / Zakazane Gwiazdy (Samuel Bailey, James Kniffen, Corey Konieczka)

: 21 cze 2023, 22:56
autor: tencogoniema
zagraliśmy raz we 4os, każdy nowa frakcja.
Grałem tyranidami i wygralem, główne walki prowadziłem z nekronami. Mam wrażenie że zdolność Tau jest strasznie silna z zagrywaniem karty w Dominacji. Podstawowe jednostki nekronow strasznie silne, ciężko było je ubic nawet hordzie Tyrkow. Imperum jakoś tak mało klimatycznie mi się wydawało ale nawet małej zaczepki nie było. Więcej jak zagramy kolejne razy i bardziej mieszane składy będą.

Re: Forbidden Stars / Zakazane Gwiazdy (Samuel Bailey, James Kniffen, Corey Konieczka)

: 14 wrz 2023, 22:40
autor: Robin Wood
Cześć!

Wrzucam informacyjnie. Taki oto insert jak poniżej do FS + Galaxy in flames :)

Dobrych rozgrywek!

viewtopic.php?p=1592229#p1592229

Re: Forbidden Stars / Zakazane Gwiazdy (Samuel Bailey, James Kniffen, Corey Konieczka)

: 22 wrz 2023, 18:49
autor: dżodżo
Elros. pisze: 23 maja 2023, 08:50 Cześć,

Co sądzicie o balansie dodatku (Galaktyka w Płomieniach)? Trochę pograłem i mam pewne przemyślenia, ale chciałbym poznać opinie osób z innych grup.
Jeżeli masz przemyślenia na temat dodatku, to bardzo proszę o podzielenie się, może być też w PW. Prośba oczywiście dotyczy każdego kto grał, im więcej opinii tym lepiej, odzew będzie na pewno cenny.

Re: Forbidden Stars / Zakazane Gwiazdy (Samuel Bailey, James Kniffen, Corey Konieczka)

: 16 paź 2023, 21:35
autor: spirit7
Pytanie czy ktoś rozważał albo popełnił rozgrywke na 5 czy 6 graczy z dodatkiem galaktyka w plomieniach ? Jakieś wariacje mapy ustawień czy zmiany reguł pod grę na 4+ ?

Re: Forbidden Stars / Zakazane Gwiazdy (Samuel Bailey, James Kniffen, Corey Konieczka)

: 16 paź 2023, 22:02
autor: Leinadus
spirit7 pisze: 16 paź 2023, 21:35 Pytanie czy ktoś rozważał albo popełnił rozgrywke na 5 czy 6 graczy z dodatkiem galaktyka w plomieniach ? Jakieś wariacje mapy ustawień czy zmiany reguł pod grę na 4+ ?
Na 4 downtime bywa zabójczy, na więcej bym nie siadał. Na taką ilość wybrałbym TI

Re: Forbidden Stars / Zakazane Gwiazdy (Samuel Bailey, James Kniffen, Corey Konieczka)

: 16 paź 2023, 22:39
autor: gogovsky
spirit7 pisze: 16 paź 2023, 21:35 Pytanie czy ktoś rozważał albo popełnił rozgrywke na 5 czy 6 graczy z dodatkiem galaktyka w plomieniach ? Jakieś wariacje mapy ustawień czy zmiany reguł pod grę na 4+ ?
kafli nie braknie?

Re: Forbidden Stars / Zakazane Gwiazdy (Samuel Bailey, James Kniffen, Corey Konieczka)

: 22 paź 2023, 14:32
autor: AnlAir
Elros. pisze: 23 maja 2023, 08:50 Cześć,

Co sądzicie o balansie dodatku (Galaktyka w Płomieniach)? Trochę pograłem i mam pewne przemyślenia, ale chciałbym poznać opinie osób z innych grup.
Tydzień temu udostępniono pewne zmiany, które mają wpłynąć na lepsze zbalansowanie gry.
Ogólnie 15 kart zostało zmodifikowanych jak również plansze Tyranidów, Necronów i Strażników.
Spoiler:

Re: Forbidden Stars / Zakazane Gwiazdy (Samuel Bailey, James Kniffen, Corey Konieczka)

: 23 paź 2023, 13:29
autor: gogovsky
AnlAir pisze: 22 paź 2023, 14:32
Elros. pisze: 23 maja 2023, 08:50 Cześć,

Co sądzicie o balansie dodatku (Galaktyka w Płomieniach)? Trochę pograłem i mam pewne przemyślenia, ale chciałbym poznać opinie osób z innych grup.
Tydzień temu udostępniono pewne zmiany, które mają wpłynąć na lepsze zbalansowanie gry.
Ogólnie 15 kart zostało zmodifikowanych jak również plansze Tyranidów, Necronów i Strażników.
Jestem ślepy nie widzę nigdzie zmienionych kart itd :p

Re: Forbidden Stars / Zakazane Gwiazdy (Samuel Bailey, James Kniffen, Corey Konieczka)

: 23 paź 2023, 17:34
autor: AnlAir
gogovsky pisze: 23 paź 2023, 13:29 Jestem ślepy nie widzę nigdzie zmienionych kart itd :p
Otiwerałeś link google, w poście na bgg?

https://drive.google.com/drive/folders/ ... 7YgjA8Khdo

Folder ''changes only''.

Re: Forbidden Stars / Zakazane Gwiazdy (Samuel Bailey, James Kniffen, Corey Konieczka)

: 15 gru 2023, 13:43
autor: Piskal
Ostatnimi czasy, ze względu na duże zainteresowanie graczy, eksplorujemy grę w więcej niż 4 osoby.

I tak na 5 osób po próbie kilku wariantów, u nas najlepiej sprawdza się zdecydowanie gra w formacie 3x5 kafli - przy czym kafle wzdłóż krótkiego boku graniczą ze sobą po obu stronach (format walca) - dzięki czemu nie ma gigantycznych odległości od wszystkich innych kafli. Gramy max 10 rund i do 5 celów.

W takiej wersji jest odpowiednio ciasno, dużo interesujących walk i sytuacji. Co najlepsze, wcale nie powoduje to wydłużenia gry (zazwyczaj w 5 osób mieścimy się poniżej 4h gry) - mamy 2 egzemplarze, wiec 2 kafelki, jedną burzę osnowy i zestaw kości bierzemy z drugiego egzemplarza (by móc walczyć jednocześnie).

Wersje z neutralnymi kafelkami czy mapą 4x4 jakoś się nie sprawdziły :( - było za luźno, za łatwo albo za daleko.

Na 6 jeszcze nie próbowaliśmy - ktoś ma jakieś doświadczenia w tym względzie?