Re: Dark Ages (Adam Kwapiński, Andrei Novac)
: 14 lip 2022, 09:50
Dzięki za odpowiedź!
Pobieżnie po grze sprawdzałem FAQ z BGG (wersję 1.0) i nie zauważyłem info o missprincie (jeśli jest w ogóle), poprawione karty nie istnieją, ale tu pozostaje winić wydawcę w obu aspektach. Czego przy AR bym się spodziewał (JAK JA NIE CIERPIĘ TYCH SMERFÓW).
EDIT: po bardzo długim czasie uświadomiono mi, że to B&D wydało DA, nie Aweken Realms...
W naszym konkretnym przypadku to opóźniłoby Burcharda maksymalnie "1 pas" czyli jedną kolejkę, bo zdobył też 1 złoto na barbarzyńcach, a War Machines na którymś (chyba 3) poziomie pozwala pominąć "wymaganie" co do ulepszenia rycerzy na 3 poziom. Ciężko mi teoretyzować czy by to pomogło, czy nie, stattystycznie na pewno poprawia sytuację, ale wątpię by rozwiązywało problem. Burchard może zdobywać od początku gry 2 złota na "rundę" bez żadnego farta w technologiach, bo pierwsza War Machines umożliwia mu handlowanie żelazo za złoto. Do ulepszenia rycerzy jak najszybciej potrzebuje maks 4 zł. Reaserch - wystawienie War Machines, dwa razy ulepszenie war machines (2 złota), potem 2 złota na rycerzy 3 poziomu (przy czym nie potrzebuje mieć konnicy 2 poziomu). Po drugim "pasie" ma ulepszonych rycerzy, rekrutuje 1, bo może zbudować zakład żelaza kiedykolwiek z zasobów początkowych, żeby mieć 3 przychodu. Zatem przy 3 "rundzie" ma rycerza bez żadnego ryzyka, w międzyczasie może próbować coś kombinować z rekrutacją piechoty i próbować szczęścia przy barbarzyńcach, żeby zrekrutować rycerza/ więcej rycerzy wcześniej (czy to budując dodatkowy zakład wytwórczy, czy po prostu z łupów). Może też wykorzystać właśnie zrekrutowanego rycerza, żeby próbować zabijać barbarzyńców łatwiej. Inne frakcje nie mają możliwości dojścia do dwóch zrekrutowanych jednostek 3 poziomu nawet w przybliżonym czasie z trzech powodów:
a) ciężej im pozyskać dodatkowe złoto
b) są ograniczeni kartami technologii (muszą mieć jednotkę II poziomu, żeby wejść na 3, wzięcie karty z toru też kosztuje akcję (lub dwie jak lider nie ma własnej jednostki, ulepszenie 2 akcje).
c) Mają problem z zasobami do ich rekrutowania (rzadko wystarczy 1 typ zasobu do zrekrutowania jednostki 3 poziomu.
Natomiast to teoretyzowanie, musiałbym pograć więcej, ale pierwsza rozgrywka tak mnie zniechęciła, że nie wiem czy siądę do kolejnej.
Pobieżnie po grze sprawdzałem FAQ z BGG (wersję 1.0) i nie zauważyłem info o missprincie (jeśli jest w ogóle), poprawione karty nie istnieją, ale tu pozostaje winić wydawcę w obu aspektach. Czego przy AR bym się spodziewał (JAK JA NIE CIERPIĘ TYCH SMERFÓW).
EDIT: po bardzo długim czasie uświadomiono mi, że to B&D wydało DA, nie Aweken Realms...
W naszym konkretnym przypadku to opóźniłoby Burcharda maksymalnie "1 pas" czyli jedną kolejkę, bo zdobył też 1 złoto na barbarzyńcach, a War Machines na którymś (chyba 3) poziomie pozwala pominąć "wymaganie" co do ulepszenia rycerzy na 3 poziom. Ciężko mi teoretyzować czy by to pomogło, czy nie, stattystycznie na pewno poprawia sytuację, ale wątpię by rozwiązywało problem. Burchard może zdobywać od początku gry 2 złota na "rundę" bez żadnego farta w technologiach, bo pierwsza War Machines umożliwia mu handlowanie żelazo za złoto. Do ulepszenia rycerzy jak najszybciej potrzebuje maks 4 zł. Reaserch - wystawienie War Machines, dwa razy ulepszenie war machines (2 złota), potem 2 złota na rycerzy 3 poziomu (przy czym nie potrzebuje mieć konnicy 2 poziomu). Po drugim "pasie" ma ulepszonych rycerzy, rekrutuje 1, bo może zbudować zakład żelaza kiedykolwiek z zasobów początkowych, żeby mieć 3 przychodu. Zatem przy 3 "rundzie" ma rycerza bez żadnego ryzyka, w międzyczasie może próbować coś kombinować z rekrutacją piechoty i próbować szczęścia przy barbarzyńcach, żeby zrekrutować rycerza/ więcej rycerzy wcześniej (czy to budując dodatkowy zakład wytwórczy, czy po prostu z łupów). Może też wykorzystać właśnie zrekrutowanego rycerza, żeby próbować zabijać barbarzyńców łatwiej. Inne frakcje nie mają możliwości dojścia do dwóch zrekrutowanych jednostek 3 poziomu nawet w przybliżonym czasie z trzech powodów:
a) ciężej im pozyskać dodatkowe złoto
b) są ograniczeni kartami technologii (muszą mieć jednotkę II poziomu, żeby wejść na 3, wzięcie karty z toru też kosztuje akcję (lub dwie jak lider nie ma własnej jednostki, ulepszenie 2 akcje).
c) Mają problem z zasobami do ich rekrutowania (rzadko wystarczy 1 typ zasobu do zrekrutowania jednostki 3 poziomu.
Natomiast to teoretyzowanie, musiałbym pograć więcej, ale pierwsza rozgrywka tak mnie zniechęciła, że nie wiem czy siądę do kolejnej.