Strona 6 z 7

Re: Biały Zamek / White Castle (Isra C., Shei S.)

: 07 sty 2025, 13:11
autor: wajwa
Dodatek z pewnością wydłuża setup i rozgrywkę.
Daje na pewno koła ratunkowe w postaci dostępności jakichś akcji, jak inne lokacje ktoś pozajmuje.
Nie skraca to jednak krótkiej kołderki w tej grze.
Nadal nie da się zrobić wszystkiego :wink:
I to jest akurat na plus.

Re: Biały Zamek / White Castle (Isra C., Shei S.)

: 08 sty 2025, 12:28
autor: Fiacik
wajwa pisze: 07 sty 2025, 13:11 Dodatek z pewnością wydłuża setup i rozgrywkę.
Daje na pewno koła ratunkowe w postaci dostępności jakichś akcji, jak inne lokacje ktoś pozajmuje.
Nie skraca to jednak krótkiej kołderki w tej grze.
Nadal nie da się zrobić wszystkiego :wink:
I to jest akurat na plus.
Plusem jest też to, że wreszcia akcja latarni nabiera sensu.

Re: Biały Zamek / White Castle (Isra C., Shei S.)

: 08 sty 2025, 12:36
autor: BOLLO
Fiacik pisze: 08 sty 2025, 12:28
wajwa pisze: 07 sty 2025, 13:11 Dodatek z pewnością wydłuża setup i rozgrywkę.
Daje na pewno koła ratunkowe w postaci dostępności jakichś akcji, jak inne lokacje ktoś pozajmuje.
Nie skraca to jednak krótkiej kołderki w tej grze.
Nadal nie da się zrobić wszystkiego :wink:
I to jest akurat na plus.
Plusem jest też to, że wreszcia akcja latarni nabiera sensu.
Hmm...latarnie w podstawce najczęściej odpalają się z sensem w 3ciej rundzie. W dodatek grałem, fajny ale dla mnie psuje to co uwielbiam w podstawce= czas rozgrywki.

Re: Biały Zamek / White Castle (Isra C., Shei S.)

: 09 sty 2025, 09:13
autor: Fiacik
BOLLO pisze: 08 sty 2025, 12:36
Fiacik pisze: 08 sty 2025, 12:28
wajwa pisze: 07 sty 2025, 13:11 Dodatek z pewnością wydłuża setup i rozgrywkę.
Daje na pewno koła ratunkowe w postaci dostępności jakichś akcji, jak inne lokacje ktoś pozajmuje.
Nie skraca to jednak krótkiej kołderki w tej grze.
Nadal nie da się zrobić wszystkiego :wink:
I to jest akurat na plus.
Plusem jest też to, że wreszcia akcja latarni nabiera sensu.
Hmm...latarnie w podstawce najczęściej odpalają się z sensem w 3ciej rundzie. W dodatek grałem, fajny ale dla mnie psuje to co uwielbiam w podstawce= czas rozgrywki.
U nas rozgrywka wydłużyła się nieznacznie, niemal niezauważalnie, więc dla mnie ten dodatek to win-win.

Re: Biały Zamek / White Castle (Isra C., Shei S.)

: 09 sty 2025, 09:24
autor: BOLLO
Fiacik pisze: 09 sty 2025, 09:13
BOLLO pisze: 08 sty 2025, 12:36
Fiacik pisze: 08 sty 2025, 12:28

Plusem jest też to, że wreszcia akcja latarni nabiera sensu.
Hmm...latarnie w podstawce najczęściej odpalają się z sensem w 3ciej rundzie. W dodatek grałem, fajny ale dla mnie psuje to co uwielbiam w podstawce= czas rozgrywki.
U nas rozgrywka wydłużyła się nieznacznie, niemal niezauważalnie, więc dla mnie ten dodatek to win-win.
A jak z wynikami u Was? Ile macie rozgrywek za sobą z dodatkiem?

Re: Biały Zamek / White Castle (Isra C., Shei S.)

: 09 sty 2025, 09:40
autor: Mrukar
Tune Tool (znajdźcie na FB) pokazał nowy upgrade, tym razem do Białego Zamku. Tak to fajnie wygląda, że już dorzucałem grę do zamówienia, tylko się na AleP. skończyła :(

Re: Biały Zamek / White Castle (Isra C., Shei S.)

: 09 sty 2025, 10:06
autor: cichywiatr
BOLLO pisze: 09 sty 2025, 09:24 A jak z wynikami u Was? Ile macie rozgrywek za sobą z dodatkiem?
Mam koło 10 rozgrywek z dodatkiem (większość solo) i wyniki miałem w zakresie 60 - 80 punktów.

Nigdy nie udało mi się użyć żetonu powyżej 80 punktów. Dużo zależy jakie karty są na planszy.

Re: Biały Zamek / White Castle (Isra C., Shei S.)

: 09 sty 2025, 10:22
autor: BOLLO
cichywiatr pisze: 09 sty 2025, 10:06
BOLLO pisze: 09 sty 2025, 09:24 A jak z wynikami u Was? Ile macie rozgrywek za sobą z dodatkiem?
Mam koło 10 rozgrywek z dodatkiem (większość solo) i wyniki miałem w zakresie 60 - 80 punktów.

Nigdy nie udało mi się użyć żetonu powyżej 80 punktów. Dużo zależy jakie karty są na planszy.
Dokładnie mam to samo spostrzeżenie , dodatkowo ważne są wartości na kościach. Zamierzam niebawem "ustawić" rozgrywkę wybierając wedle mnie najlepsze układy kart i grać na "ustawionych" kościach (same 6) aby zobaczyć czy faktycznie można wycisnąć takie punkty i czy jest to łatwe przy takiej ustawce.

Re: Biały Zamek / White Castle (Isra C., Shei S.)

: 09 sty 2025, 11:04
autor: Cierń
BOLLO pisze: 03 sty 2025, 11:06 Zastanawiam się nad tym dodatkowym znacznikiem +160 PZ w dodatku. Wiem że dodatkowe 3akcje połączone z tym dodatkiem palą zwoje i pozwolą na robienie większych kombosów ale ktoś z was się zbliżył chociaż do takiego wyniku? Ja na razie nie przekroczyłem jeszcze magicznego 100PZ . Wszystko oczywiście zależy od wartości kości jaki się wylosują, jakie karty będą do dyspozycji i jak pozwolą się kombić ale 160PZ to dla mnie na tę chwilę totalna abstrakcja....coś jak przy PGaja (ale w to to nie umiem grać na PZ).
Na podstawce wyciśnięcie ponad 80 PZ jest możliwe, więc kto wie, choć faktycznie 160 brzmi niesamowicie :).

Re: Biały Zamek / White Castle (Isra C., Shei S.)

: 09 sty 2025, 11:08
autor: cichywiatr
BOLLO pisze: 09 sty 2025, 10:22 Dokładnie mam to samo spostrzeżenie , dodatkowo ważne są wartości na kościach. Zamierzam niebawem "ustawić" rozgrywkę wybierając wedle mnie najlepsze układy kart i grać na "ustawionych" kościach (same 6) aby zobaczyć czy faktycznie można wycisnąć takie punkty i czy jest to łatwe przy takiej ustawce.
Ciekawy pomysł, możesz podzielić się wynikami.

Na bgg kiedyś patrzyłem jak osoba miała w podstawce 80 punktów. Posiadała 14 z 15 meppli porozstawianych na mapie. Nie wiem jak to zrobiła, ale tutaj musiała ostro robic chain action, bo przy 9 ruchach musiała przynajmniej 5 razy dwa mepple na ruch wystawiać.

https://boardgamegeek.com/thread/3173380/scores

Re: Biały Zamek / White Castle (Isra C., Shei S.)

: 09 sty 2025, 11:16
autor: BOLLO
cichywiatr pisze: 09 sty 2025, 11:08
BOLLO pisze: 09 sty 2025, 10:22 Dokładnie mam to samo spostrzeżenie , dodatkowo ważne są wartości na kościach. Zamierzam niebawem "ustawić" rozgrywkę wybierając wedle mnie najlepsze układy kart i grać na "ustawionych" kościach (same 6) aby zobaczyć czy faktycznie można wycisnąć takie punkty i czy jest to łatwe przy takiej ustawce.
Ciekawy pomysł, możesz podzielić się wynikami.

Na bgg kiedyś patrzyłem jak osoba miała w podstawce 80 punktów. Posiadała 14 z 15 meppli porozstawianych na mapie. Nie wiem jak to zrobiła, ale tutaj musiała ostro robic chain action, bo przy 9 ruchach musiała przynajmniej 5 razy dwa mepple na ruch wystawiać.

https://boardgamegeek.com/thread/3173380/scores
Ostatnia moja gra na 2 graczy i oboje wystawiliśmy 14pionow. Zabrakło mi jednego żelaza abym wystawił wszystkich. I wcale jakoś dużo punktów nie ugraliśmy.

Obrazek

Obrazek

Re: Biały Zamek / White Castle (Isra C., Shei S.)

: 09 sty 2025, 11:39
autor: Vaspher
BOLLO pisze: 09 sty 2025, 09:24 A jak z wynikami u Was? Ile macie rozgrywek za sobą z dodatkiem?
Dotychczas zagrałem w Biały Zamek 14 razy:
- 2x rozgrywka czteroosobowa w samą podstawkę
- 7x rozgrywka dwuosobowa w samą podstawkę
- 5x rozgrywka dwuosobowa z dodatkiem

Oboje z żoną jesteśmy zadowoleni z dodatku - nie przedłuża znacznie setupu, a daje nowe możliwości związane z latarnią i własną planszetką + crossowe korzyści z wysyłania większej liczby konkretnych pracowników.

Co do końcowej punktacji to większość rozgrywek wygrywa żona :D Jej najwyższe rezultaty to 83, 86 i rekord 99, mój najwyższy wynik to 82. Zdecydowanie zgadzam się, że pułap punktowy mocno zależy od ułożenia kart, kości i bonusów za wysyłanie.

Re: Biały Zamek / White Castle (Isra C., Shei S.)

: 13 sty 2025, 15:54
autor: BOLLO
cichywiatr pisze: 09 sty 2025, 11:08 Ciekawy pomysł, możesz podzielić się wynikami.
Gra **Biały Zamek** zawsze dostarcza mi wiele emocji i wyzwań. Po kilkunastu partiach nurtowało mnie jednak, czy rzeczywiście da się zdobyć ponad 80 punktów? Moje dotychczasowe rozgrywki kończyły się zwykle z wynikiem pomiędzy 50 a 65 punktów, co wymagało sporo wysiłku. Skoro jednak twórcy gry wprowadzili punktację powyżej 80+, wiedziałem, że musi być to możliwe. Nawet grając solo, nie udawało mi się jednak zbliżyć do takiego wyniku.

Zdecydowałem się na przeprowadzenie eksperymentu, którego wcześniej nigdy nie próbowałem. Ustawiłem grę pod solo, przygotowując wszystkie karty, kości, znaczniki i pola akcji według mojego uznania w jak najbardziej efektywny sposób. Oczywiście nie miało to nic wspólnego z prawdziwą rozgrywką, ponieważ wyeliminowałem element przypadku. Wszystko przygotowałem, imitując możliwe układy kart i połączenia akcji.

Z premedytacją ustawiłem wszystkie kości na wartość 6, dobierając je co rundę. Nie zwracałem uwagi na współgracza, którego kości lądowały na polach akcji, których nie zamierzałem używać. Plan był prosty: w pierwszych dwóch rundach skupiłem się na wystawieniu jak największej liczby ogrodników, aby podwójnie punktować z bonusów na koniec rundy oraz zacząć wystawiać samurajów, by móc skorzystać z ich dodatkowych akcji. Ostatecznie, w trzeciej rundzie zamierzałem wystawić dworzan aby z pobierania kart pobierać bonusy i oczywiście nimi punktowacy a koniec gry.

Niestety, podczas gry zauważyłem, że zbyt wiele kart z opcją wystawienia ogrodników blokowało mi inne, potencjalnie bardziej strategiczne opcje. Po prostu wystawiłem ich za dużo.Oczywiście, w prawdziwej grze współgracz skutecznie blokowałby pewne akcje lub celowo brał kości z pól, gdzie mogliby punktować nasi ogrodnicy. Tutaj jednak, przyjmując czysto hipotetyczny układ i grając, by zdobyć jak najwięcej punktów, napotkałem inne wyzwania.

Pomimo posiadania wszystkich możliwych opcji do dyspozycji, gra nie była wcale prosta. Przez pierwsze dwie rundy nie zdobyłem ani jednego punktu, co zaczęło mnie martwić czy to się wogule uda. Dopiero w ostatniej rundzie udało mi się wystawić ostatniego dworzanina, pobrać odpowiednią kartę i zakończyć rozgrywkę z satysfakcją pustej planszetki gracza. Uczciwie muszę się przyznać że taka partia strasznie mnie wymęczyła psychicznie jeżeli chodzi o kombinowanie. Ta gra mnie po prostu zmiażdżyła ogromem możliwości i kombinowania wiedząc o tym że jedyną przeszkodą jest tylko i wyłącznie mój mózg.

Ku mojemu zdziwieniu, doświadczenie przyniosło pozytywne efekty. Udało mi się zdobyć ponad 80 punktów, choć muszę przyznać, że było to naprawdę trudne. Pamiętajcie, że wszystkie akcje wykonywałem kośćmi o wartości 6 i głównie z miejsca latarni. Zatem faktycznie przy odpowiednim układzie kart i kości jesteśmy w stanie zrobić taki wynik ale jest to niezwykle moim zdaniem trudne do wykonania.

Zachęcam Was do podzielenia się swoimi strategiami i doświadczeniami z gry **Biały Zamek**. Czy udało się Wam przekroczyć magiczną granicę 80 punktów bez dodatku? Jakie strategie stosujecie, aby uzyskiwać takie wyniki? Co Waszym zdaniem jest kluczowe, aby mocno punktować?

Obrazek
Spoiler:

Re: Biały Zamek / White Castle (Isra C., Shei S.)

: 14 sty 2025, 07:44
autor: Pan_K
A czy dworzanie w ostatniej rundzie nie ograniczyli efektywności akcji latarni? I czy Twoim zdaniem mogło to mieć wpływ na wynik końcowy? W końcu kości ustawione na 6 musiały kusić bustowaniem akcji przez wspomaganie jej każdorazowo dochodem z latarni.

Re: Biały Zamek / White Castle (Isra C., Shei S.)

: 14 sty 2025, 08:05
autor: BOLLO
Pan_K pisze: 14 sty 2025, 07:44 A czy dworzanie w ostatniej rundzie nie ograniczyli efektywności akcji latarni? I czy Twoim zdaniem mogło to mieć wpływ na wynik końcowy? W końcu kości ustawione na 6 musiały kusić bustowaniem akcji przez wspomaganie jej każdorazowo dochodem z latarni.
Nie bardzo rozumiem w jaki sposób dworzanie mieliby przeszkadzać mi w pozyskiwaniu profitów z latarni? Wręcz przeciwnie, używając ich (wstawiając do zamku) mogłem pobierać karty i używać latarni w jeszcze mocniejszy sposób. Ponieważ pierwszą nową kartę dobrałem dopiero z końcem 2giej rundy to owe boostowanie wystąpiło właśnie w 3ciej rundzie. Nie był to jakiś game changer ale dla mnie z tych 6steczek najważniejsze były monety które pozwoliły mi na wystawianie dworzan. A jakby nie patrzeć to wystawienie 5ciu to koszt 10jenów.

Myślę że w mojej rozgrywce kluczowe było boostowanie w pierwszych rundach ogrodników a następnie samurajów, tylko po to aby ostatecznie wystawić wszystkich dworzan, bo to oni tak naprawdę wygenerowali większość punktów bo aż 51pkt. Gdyby udało mi się wystawić chociaż 2 samurajów którzy punktują dworzan x2 to wynik byłby jeszcze o te 10pkt wyższy.
Mój test nie jest żadnym wyznacznik ale jedynie chciałem zobaczyć czy faktycznie takie wyniki są możliwe. Uważam że są one bardzo trudne do zrealizowania i potrzebny jest naprawdę bardzo dobry i sprzyjający układ kart, znaczników jak i przede wszystkim kości.

Re: Biały Zamek / White Castle (Isra C., Shei S.)

: 14 sty 2025, 08:12
autor: Pan_K
Dworzanie wspomagają akcję latarni, rzecz jasna. Dlatego pytam, czy zostawienie ich na ostatnią rundę nie sprawiło, że przez większość rozgrywki ta akcja miała znikome znaczenie - i czy mogło to mieć wpływ na końcowy wynik.

Sprowadza się to do pytania, czy bonusy z ogrodników przeważyły brak bonusów z latarni? Bo ogrodnicy dają płaskie punkty na koniec gry i można ich było zostawić na koniec może. Tak tylko gdybam,

Re: Biały Zamek / White Castle (Isra C., Shei S.)

: 14 sty 2025, 08:26
autor: BOLLO
Pan_K pisze: 14 sty 2025, 08:12 Dworzanie wspomagają akcję latarni, rzecz jasna. Dlatego pytam, czy zostawienie ich na ostatnią rundę nie sprawiło, że przez większość rozgrywki ta akcja miała znikome znaczenie - i czy mogło to mieć wpływ na końcowy wynik.

Sprowadza się to do pytania, czy bonusy z ogrodników przeważyły brak bonusów z latarni? Bo ogrodnicy dają płaskie punkty na koniec gry i można ich było zostawić na koniec może. Tak tylko gdybam,
Aby to stwierdzić musiałbym zagrać inaczej czyli najpierw skupić się na ogrodnikach następnie na dworzanach i w 3ciej rundzie wystawiać samurajów. Jednak jak tak sobie o tym myślę to nie byłoby to zbyt dobre ponieważ późne wystawienie samurajów i używanie dzięki nim "dodatkowej" akcji z dowolnej kości nie miałoby uzasadnienia bo pobieranie surowców dla samych surowców nie ma sensu. Wydaję mi sie zatem że opcja Ogrodnicy-Samuraje-Dworzanie to najlepsza opcja na punktowanie.

Ale szczerze się przyznam że takie masterowanie nie daję mi satysfakcji już, bo odkrycie "złotego" środka zabija ducha gry.

Re: Biały Zamek / White Castle (Isra C., Shei S.)

: 14 sty 2025, 20:57
autor: autopaga
To zależy czy grasz na niskie czy wysokie kości, ja lubię jednak szybko zboostować latarenkę i brać niskie kości, a gejsze jeszcze bardziej pomagają tej strategii.

Re: Biały Zamek / White Castle (Isra C., Shei S.)

: 29 sty 2025, 11:32
autor: Furan
Pst. Pst. Słuchajcie uważnie, bo nie będę powtarzać. Biały Zamek do zagrania na yucata.de. :)

Re: Biały Zamek / White Castle (Isra C., Shei S.)

: 04 lut 2025, 19:46
autor: LukaszLozz
Jest też w wersji alfa na BGA więc lada moment będzie w otwartej becie.

Re: Biały Zamek / White Castle (Isra C., Shei S.)

: 04 lut 2025, 19:54
autor: Leviathan
Recenzja Białego Zamku na Wojennik TV:

Re: Biały Zamek / White Castle (Isra C., Shei S.)

: 14 lut 2025, 16:38
autor: Brylantino
Ktoś orientuje się, czy dodatek Matcha będzie miał dodruk? Wymiotło go już ze wszystkich sklepów.

Re: Biały Zamek / White Castle (Isra C., Shei S.)

: 14 lut 2025, 17:04
autor: Scamander
Info z 2-go lutego:

Obrazek

Re: Biały Zamek / White Castle (Isra C., Shei S.)

: 15 lut 2025, 12:57
autor: Torgu
Zapraszam do zapoznania się z naszą recenzją Białego Zamku :)

https://popkulturowcy.pl/2025/01/12/bia ... lanszowej/

Re: Biały Zamek / White Castle (Isra C., Shei S.)

: 25 mar 2025, 01:00
autor: P-ek
Czy jest jakaś szansa na kupienie promo kart? Wnoszą coś do gry czy szkoda zawracać sobie tym głowę?