Gra jest bardzo dobra.
Od strony mechanicznej, technicznej - wymaga wdrożenia się, złapania zasad, ale tutaj mocno pomagają wszelkie tutoriale/rozgrywki na YT. Nawet nie wiem, czy nie lepiej jest najpierw pooglądać parę bitew, potem wzięcie zasad. Trzeba wypracować sobie również pewną ....zręczność, dokładność i ostrożność w ruchach, bo tutaj czasem milimetry dzielą od życia czy śmierci

Jak w filmach

Podłapanie sprawnej obsługi gry ma tutaj spore znaczenie.
Klimat - wg mnie bardzo dobry i bardzo wyczuwalny. Rozegraliśmy z kumplem mnóstwo bitew głównie na starszych zasadach 2.0 i bawiliśmy się świetnie. Czasem rozstrzygało się coś szybciej, ale czasem pojedynki były do ostatniego strzału

Statki są bardzo zróżnicowane, mają różne manewry, broń, pole ostrzału, parametry etc.
Dla przykładu Xwingi są szybsze i mają lepszą ochronę, za to TieFightery są bardziej zwrotne, ale nie mają tarcz. Są ładunki sejsmiczne, bomby, pola elektryczne, paraliżowanie pilotów. Firespray ma pole ostrzału do przodu i do tyłu. Piloci Jedi czy Sithów mają punkty Mocy, bardzo przydatne w grze. Droidy Separatystów mają potężną zwrotność, bo nie muszą się martwić o przeciążenia, ba! mogą wysunąć nogi i wylądować sobie na asteroidzie

. No jest co niemiara smaczków wyjętych i dostosowanych z filmów/seriali Star Wars do potrzeb mechaniki tej gry.
Scenariusze - teraz ogólnie w wersji 2.5 gra się przede wszystkim scenariusze. Podstawowe, turniejowe, znajdziesz tutaj:
https://www.atomicmassgames.com/xwing-documents
Są jednak wydane już dwie paczki z dodatkowymi scenariuszami, kampaniami: "Battle of Yavin" i "Siege of Coruscant". Można rozegrać sceny filmowe. Tutaj już nie ocenię, bo niestety nie grałem jeszcze.
Scenariusze nie przeszkadzają zresztą w graniu na zwykłe potyczki - ot układasz przeszkody (asteroidy, pył czy wraki) na matę, wystawiacie statki i lecisz

Formaty gry zresztą są trzy: Standard (scenariusze) i określone statki (niektóre są zbanowane, głównie większe), Extended (tu już jest spora dowolność i statki są wszystkie) oraz Epic, gdzie dochodzą statki OGROMNE - a więc korweta Tantive IV, transportery, czy Raider ciemnej strony - tu już jest gra na DWIE maty, wymaga specjalnego dodatku "Wielkie statki", innych miarek ruchu i zmodyfikowanych zasad
