Kingdom Death: Monster (Adam Poots)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Zmij
Posty: 726
Rejestracja: 29 gru 2016, 11:00
Has thanked: 163 times
Been thanked: 296 times

Re: Kingdom Death: Monster (Adam Poots)

Post autor: Zmij »

Mr_Fisq pisze: 04 lis 2024, 15:11 Ja tam nieśmiało rozważam podstawkę + jakąś alternatywę dla Lwa (Gorm?), żeby urozmaicić sobie początki :mrgreen:

Mi jakoś podkładowanie na biało nie chce dobrze wychodzić (czy to spreyem - Vallejo/Citadel czy pędzlem).
Lepiej wychodzi mi slapchop - podkład na czarno + 1-2 kolory do drybrush grubym pędzlem do makijażu.

Niezłym pomysłem może być kupienie sobie jakiś tańszych figurek do poeksperymentowania.
Gorąco polecam się przelamac i zakupić, gra jest wspaniała, ostatnio udało mi się, po epickiej walce, pokonać głównego bossa i nadal jestem pod wrażeniem jak dobra jest to gra. To że historia twojej osady sama się pisze poprzez wydarzenia i decyzję jest dla mnie bardziej imersyjne i zapadające w pamięć niż podane w formie książki czy skryptów jak w innych grach.
Co do podkładu to głównie uzywam white primer od Army Painter ale miałem vallejo czy inne i nie było problemów, czemu nie byłeś zadowolony z efektu podkladowania?podejrzewam że może próbowałeś zrobić zenithala, czy tak?
Slaphop da fajny efekt ale to już troszkę więcej pracy przez dodatkowy krok drybrushowania a kolega prosił o najprostszy sposób który będzie właściwy dla osoby bez żadnych umiejętności/wiedzy o malowaniu
ArtIO
Posty: 720
Rejestracja: 27 cze 2020, 12:29
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 26 times
Been thanked: 52 times

Re: Kingdom Death: Monster (Adam Poots)

Post autor: ArtIO »

Mr_Fisq pisze: 04 lis 2024, 15:11 Ja tam nieśmiało rozważam podstawkę + jakąś alternatywę dla Lwa (Gorm?), żeby urozmaicić sobie początki :mrgreen:
Nie wiem czy teraz nie będzie lepszym wyborem Frogdog (chyba że Gorm bardziej się podoba) :)
Według mnie to sama podstawka jest wystarczająca i nie znudzisz się tym co oferuje :D
Reloxart14 pisze: 04 lis 2024, 15:24 Trochę mnie przestraszyłeś z tą trudnością klejenia - naprawdę jest to tak skomplikowane? Potrzeba czegoś więcej niż nożyk i nóż do kleju?
Klejenie to nie jest takie trudne, bo teraz masz wszystko po numerkach rozpisane :)
Natomiast potrzebujesz cążki, nożyk modelarski(skalpel), klej - cement chyba najlepiej się sprawdza ale to według własnych preferencji i green stuff czy milliput.
Awatar użytkownika
Mr_Fisq
Administrator
Posty: 5801
Rejestracja: 21 lip 2019, 11:10
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1670 times
Been thanked: 1846 times

Re: Kingdom Death: Monster (Adam Poots)

Post autor: Mr_Fisq »

Zmij pisze: 04 lis 2024, 15:33 Gorąco polecam się przelamac i zakupić, gra jest wspaniała, ostatnio udało mi się, po epickiej walce, pokonać głównego bossa i nadal jestem pod wrażeniem jak dobra jest to gra. To że historia twojej osady sama się pisze poprzez wydarzenia i decyzję jest dla mnie bardziej imersyjne i zapadające w pamięć niż podane w formie książki czy skryptów jak w innych grach.
Jeśli się zdecyduję, to konkurencje będzie miało dość sporą. To już nie czasy gdy król był jeden i np. ciekawi mnie jak ma się np, KDM do ATO. Bo taki Oathsworn wydaje się wykastrowanym (AFAIK w KDM jest dużo więcej poza tłuczeniem bosów niż w O) railroadem.
ArtIO pisze: 04 lis 2024, 16:28 Nie wiem czy teraz nie będzie lepszym wyborem Frogdog (chyba że Gorm bardziej się podoba) :)
Według mnie to sama podstawka jest wystarczająca i nie znudzisz się tym co oferuje :D
Dodatek rzeczywiście na zaś. Jeśli gra podejdzie, to dobrze byłoby przed kolejnym BF przetestować pojedyncze rozszerzenie.
A jest jakiś konsensus co się najlepiej sprawdza jako zamiennik Lwa?
ArtIO pisze: 04 lis 2024, 16:28 Klejenie to nie jest takie trudne, bo teraz masz wszystko po numerkach rozpisane :)
Natomiast potrzebujesz cążki, nożyk modelarski(skalpel), klej - cement chyba najlepiej się sprawdza ale to według własnych preferencji i green stuff czy milliput.
Są ubytki "zewnętrzne" czy na łączeniach trzeba masą uzupełniać?
Sprzedam: Porządki po majówce - nowości, obniżki (m.in.: Nova Aetas - dodatki, Królestwa Północy, SPQR Deluxe, League of Dungeoneers)
Przygarnę: Zone Wars, Dropfleet Commander
Awatar użytkownika
Zmij
Posty: 726
Rejestracja: 29 gru 2016, 11:00
Has thanked: 163 times
Been thanked: 296 times

Re: Kingdom Death: Monster (Adam Poots)

Post autor: Zmij »

Reloxart14 pisze: 04 lis 2024, 15:24 Trochę mnie przestraszyłeś z tą trudnością klejenia - naprawdę jest to tak skomplikowane? Potrzeba czegoś więcej niż nożyk i nóż do kleju?

Dodatkowo mam pytanie o potwory z dodatków -
Czy mogę do kampanii dodać wszystkie potwory jednego poziomu i podczas kampanii po prostu wybierać, na co poluję? Czy potwory z dodatku kompletnie zastępują podstawowych przeciwników?
Nie jest to jakies trudne, wymaga tylko troche cierpliwosci i precyzji, wazne sa cążki (nie noz) i klej, tu polecam Tamiya ultra thin. Mysle ze kazdy, jezeli tylko ma dobre checi, to jest w stanie to zrobić
Co do dodatkow to zalezy ktore, pajak np zupelnie zastepuje kozę ale taki gorm dodaje tylko wydarzenie triggerujące możliwośc polowan na niego ale nie usuwa lwa z kampanii. Polecam watek ze spolszczeniem tej gry, tam masz instrukcje do wszystkiego po polsku i mozesz sprawdzic jak dzialaja interesujace Cie dodatki.
Na pierwsza kampanię absolutnie nie polecam dodawac zadnego dodatku, bo w zupelnosci nie ma takiej potrzeby a i nawet mozesz popsuć sobie rozgrywke. Dodatki sa dla ludzi ogranych w podstawke co chca sobie gre urozmaicic
ArtIO
Posty: 720
Rejestracja: 27 cze 2020, 12:29
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 26 times
Been thanked: 52 times

Re: Kingdom Death: Monster (Adam Poots)

Post autor: ArtIO »

Mr_Fisq pisze: 04 lis 2024, 17:35
Zmij pisze: 04 lis 2024, 15:33 Gorąco polecam się przelamac i zakupić, gra jest wspaniała, ostatnio udało mi się, po epickiej walce, pokonać głównego bossa i nadal jestem pod wrażeniem jak dobra jest to gra. To że historia twojej osady sama się pisze poprzez wydarzenia i decyzję jest dla mnie bardziej imersyjne i zapadające w pamięć niż podane w formie książki czy skryptów jak w innych grach.
Jeśli się zdecyduję, to konkurencje będzie miało dość sporą. To już nie czasy gdy król był jeden i np. ciekawi mnie jak ma się np, KDM do ATO. Bo taki Oathsworn wydaje się wykastrowanym (AFAIK w KDM jest dużo więcej poza tłuczeniem bosów niż w O) railroadem.
ArtIO pisze: 04 lis 2024, 16:28 Nie wiem czy teraz nie będzie lepszym wyborem Frogdog (chyba że Gorm bardziej się podoba) :)
Według mnie to sama podstawka jest wystarczająca i nie znudzisz się tym co oferuje :D
Dodatek rzeczywiście na zaś. Jeśli gra podejdzie, to dobrze byłoby przed kolejnym BF przetestować pojedyncze rozszerzenie.
A jest jakiś konsensus co się najlepiej sprawdza jako zamiennik Lwa?
ArtIO pisze: 04 lis 2024, 16:28 Klejenie to nie jest takie trudne, bo teraz masz wszystko po numerkach rozpisane :)
Natomiast potrzebujesz cążki, nożyk modelarski(skalpel), klej - cement chyba najlepiej się sprawdza ale to według własnych preferencji i green stuff czy milliput.
Są ubytki "zewnętrzne" czy na łączeniach trzeba masą uzupełniać?
Teraz to będzie jeszcze więcej Boss Battlerów :D
Można przetestować w symulatorze albo na forum jest spolszczenie i tam widziałem chyba większość dodatków z oryginalnej kampanii.
W tej chwili wygląda że jest to Frogdog, ale lepiej nie pomijać Lwa bo grasz niby przeciw tego samego ale na różnych poziomach złożoności. Jak pojawi się CoD to będzie można zastąpić każdą postać w teorii :)
Ogólnie wystarczający jest Core Box ewentualnie CB+GC to już bardzo dużo zawartości. Dodatki są opcjonalne - fajne figurki, ale dla samych figurek cena zbyt wysoka nawet na BF.

Czasem trzeba uzupełnić na łączeniach, bo pomimo tego że stopisz trochy plastik to i tak zostają miejsca gdzie lepiej uzupełnić dla równej powierzchni. Jak ktoś planuje korzystać z speedpaint/Contrast czy shade to must-have.
Dazir
Posty: 225
Rejestracja: 14 maja 2019, 19:18
Has thanked: 76 times
Been thanked: 68 times
Kontakt:

Re: Kingdom Death: Monster (Adam Poots)

Post autor: Dazir »

Przyłączam się do wszystkich, którzy polecają KDM. Gra jest absolutnie genialna, klimat, mechaniki, brutalność (element roguelike), różnorodność, zmienność, regrywalność... zalet jest ogrom.
HIstorie jakie tworzysz budując swoją osadę są tak różne i zapadające w pamięć. Walki z bossami - mimo, że wydaje się że jest ich dość "mało" to ich talie zachowań dają masę regrywalności, kombinacji i wrażeń.
Dodatki? lepiej te, które "grają" w miarę wcześnie w kampanii (gorm, frogdog od samego początku) czy ciut później (pajęczysko) na początek. Chociaż sama podstawka to setki (tak setki!) godzin bez potrzeby dodatków.

Składanie jest dośc proste i są instrukcje w necie jak napotkasz trudności. Klej wymagany, oczywiście i czasem green stuff na wypełnienie szczelin. Jakość figurek to absolutny top.
ppd
Posty: 15
Rejestracja: 31 lip 2024, 18:32
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times

Re: Kingdom Death: Monster (Adam Poots)

Post autor: ppd »

Czy duże znaczenie ma wersja gry? Jak znaczące były poprawki i czy w łatwy sposób można je samemu "włączyć" do gry? Widzę, ze w oficjalnym sklepie widnieje wersja 1.6, na olx ktoś sprzedaje 1.3
Awatar użytkownika
Zmij
Posty: 726
Rejestracja: 29 gru 2016, 11:00
Has thanked: 163 times
Been thanked: 296 times

Re: Kingdom Death: Monster (Adam Poots)

Post autor: Zmij »

ppd pisze: 04 lis 2024, 19:48 Czy duże znaczenie ma wersja gry? Jak znaczące były poprawki i czy w łatwy sposób można je samemu "włączyć" do gry? Widzę, ze w oficjalnym sklepie widnieje wersja 1.6, na olx ktoś sprzedaje 1.3
Jeżeli dobrze pamiętam to zmiany były bardzo duże z 1.3 do 1.5 więc nie warto brać takiej wersji. W poprzednich wersjach kampania była krótsza i kończyła się na Watcher potem dodano jeszcze kilka lat i dodano Gold Smoke Knighta ale już nie pamiętam dokladnie czy była to wersja 1.0 czy też 1.3, tak czy inaczej update pack jest nie do dostania i brak jest kompatybilnosci takiej wersji ze wszystkimi dodatkami. Ew do rozwazenia jedynie w przypadku gdy planujesz wydrukować sobie spolszczenie wszystkich kart i podręczników w wersji 1.6.
ArtIO
Posty: 720
Rejestracja: 27 cze 2020, 12:29
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 26 times
Been thanked: 52 times

Re: Kingdom Death: Monster (Adam Poots)

Post autor: ArtIO »

ppd pisze: 04 lis 2024, 19:48 Czy duże znaczenie ma wersja gry? Jak znaczące były poprawki i czy w łatwy sposób można je samemu "włączyć" do gry? Widzę, ze w oficjalnym sklepie widnieje wersja 1.6, na olx ktoś sprzedaje 1.3
Tak, najlepiej kupować 1.6. Można sprawdzić co zawierał upgrade pack 1.5. Ale wersji 1.3 (wersja z oryginalnego KS) nie warto już kupować chyba że będzie bardzo tania.
Ostatnio zmieniony 04 lis 2024, 21:10 przez ArtIO, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
brazylianwisnia
Posty: 4656
Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
Has thanked: 311 times
Been thanked: 1119 times

Re: Kingdom Death: Monster (Adam Poots)

Post autor: brazylianwisnia »

Ktoś jest na bieżąco z newsami, plotkami? Jakie mają dalsze plany? Jakieś 2.0? Nowa gra czy raczej planują skupiac na małych dodatkach?
Sprzedam:Ostatnia Wola+Utrata posady, Arnak, insert Folded Space dla Everdell, Marvel Zombies
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
ArtIO
Posty: 720
Rejestracja: 27 cze 2020, 12:29
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 26 times
Been thanked: 52 times

Re: Kingdom Death: Monster (Adam Poots)

Post autor: ArtIO »

brazylianwisnia pisze: 04 lis 2024, 20:29 Ktoś jest na bieżąco z newsami, plotkami? Jakie mają dalsze plany? Jakieś 2.0? Nowa gra czy raczej planują skupiac na małych dodatkach?
Dalsze plany to CoD, a więcej info jakie mają plany będzie podczas BF. Te małe dodatki pewnie będą wydawać dalej.
Awatar użytkownika
krecilapka
Posty: 1019
Rejestracja: 26 mar 2013, 09:54
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 58 times
Been thanked: 254 times

Re: Kingdom Death: Monster (Adam Poots)

Post autor: krecilapka »

ArtIO pisze: 04 lis 2024, 21:28
brazylianwisnia pisze: 04 lis 2024, 20:29 Ktoś jest na bieżąco z newsami, plotkami? Jakie mają dalsze plany? Jakieś 2.0? Nowa gra czy raczej planują skupiac na małych dodatkach?
Dalsze plany to CoD, a więcej info jakie mają plany będzie podczas BF. Te małe dodatki pewnie będą wydawać dalej.
Polemizowałbym.
Komentarze i informacje do tej kampanii są tak porozrzucane, że już nie pamiętam gdzie te plany czytałem. Ale to pamiętam, że właśnie Campaign of Death zostało przesunięte w czasie (a szkoda :( ). Ponieważ rozrosło się bardzo (a to akurat super :mrgreen: ), i dalej nad tym będą pracowali, żeby podrasować parę rzeczy których w tej kampanii w ogóle nie było. Nie było mechanizmu tych kart ziaren (seed), filozofii. Dołożyli kampanię i coś tam jeszcze. Nawet nie mają zrobionych projektów figurek. Z tego co pamiętam, spadło na końcówkę 2025 roku. Wiec skoro podał taki termin, to znając go, wg mnie napisał dosłownie "w końcówce 2025 roku pokaże wam takie rendery, grafiki i foty figurek, że się zaślinicie i spokojnie łykniecie słowa - gotowe w 95%, jeszcze musimy zrobić tylko korektę" :twisted:
Priorytetu produkcyjnego nabrały dodatki z 4 fali. Podawał kolejność wydawniczą i CoD "przeskoczyły" chyba ze trzy dodatki z 4 fali.

Wersji 2.0 nic nie zapowiada, ponieważ żeby dokończył co jest zaplanowane obecnie w kampanii kickstarterowej, to jest no na kolejne całe lata. Wszystko wskazuje, że nadal tak sobie będzie cykał co jakiś czas trochę kolekcjonerskich cycatych figurek, na bieżące wydatki i co parę miesięcy wleci dodatek. Tak żeby tych którzy nie wsparli bundlem, było stać kupować w sklepie pojedynczo :).

Za kolegę który chce wejść na pełnej w KDMa trzymam kciuki oby Ci się spodobało chłopie bo inaczej to będzie bolesne ;-). Chociaż z drugiej strony gdy coś kupujemy z wysiłkiem i drogiego to już na wstępie zostaje obdarzone dużym kredytem zaufania.
Ale co do pomysłu zastępowania lwa, wrzucania wszystkich potworów 1 poziomowych itd.
TO NIE JEST TEGO TYPU GRA.
Ta gra stoi kampanią przez duże K. Walka z Bossami jest tylko elementem większej układanki. Jedna kampania jest serio długa. Zajmie Ci minimum ze 2-3 miesiące realnego czasu, zależnie od tego jak intensywnie byś grał. To taki połączony system - na potwory polujesz nie tylko dla walki, ale głównie po surowce i żeby podnosić umiejętności wojowników. Potwory na które można polować mają dedykowane tylko dla siebie warsztaty do produkcji pancerzy / broni. Usuniesz z tego łańcucha lwa, to zabraknie Ci możliwości zbudowania łuku, katarów, włóczni które można wyprodukować TYLKO z jego skóry, pazurów, jelit. Po każdym polowaniu dostaniesz losowo kilka takich zasobów, nigdy nie wiesz co. Więc czasem będziesz musiał iść na niego jeszcze raz tylko po to, bo brakuje Ci czegoś konkretnego żeby wyprodukować pożądany ekwipunek. Ale żeby uzbierać pancerze/broń dla 4 (czy 5 zależnie od wersji kampanii jaką będziesz grał) Ocalałych to musisz wyprawić się ok 7 razu na tego samego potwora, żeby to miało sens. Później dla urozmaicenia i wzbogacenia ekwipunku idziesz na drugiego i jesteś w połowie gry :). Wtedy stajesz przed dylematem czy polować na tego podstawowego na wyższym poziomie czy zmagać się z potworem wyższego poziomu i tym co on oferuje. Ale tutaj może się okazać, że nie masz właściwego ekwipunku, wyszkolonych wojowników by sobie z nim swobodnie radzić, bo 8 rozgrywek wcześniej nie obrałeś właściwej drogi rozwoju. Więc do końca pozostanie Ci polowanie na znane Ci potwory wyższego poziomu ;-). I tak dojedziesz do końca, i dopiero rozumiesz jak w kolejnej kampanii, którą zaczniesz od początku ustawić się, by radzić sobie. A do tego potrzebujesz właśnie białego lwa z podstawki ;-).
Jeśli jednak nie odpowiada Ci lew to gra obecnie daje trzy alternatywy 1 poziomowe, które mogą zastąpić Lwa. Jest to Gorm (to taki "szary" dodatek), Crimson Crocodile (Karmazynowy Krokodyl) z rozszerzenia Gambler Chest (Skrzynia Szulera) i Frogdog (Żabogar). Btw. piszę polskie nazwy bo gram pl, i mi tak wygodniej.
Ale to nie jest tak, że wrzucisz sobie 4 takie potwory 1 poziomu jednocześnie do kampanii żeby mieć fun. Miałbyś wtedy słabe postaci z niskim progresem i niekompletnym wyposażeniem. Nie będziesz miał funu. Zasadniczo jest tak, że podczas jednej kampanii zapolujesz na 3, no może ewentualnie 4 różne potwory. Gra nie da Ci czasu na coś więcej. Tak idąc klasycznie to jeden 1 typu, jeden 2 typu i jeden 3 typu czy 4 typu zależnie jakbyś się czuł i co masz. Każdy typ potwora ma 3 poziomy trudności.
Wg mnie dopiero po rozegraniu do końca podstawki jesteś gotowy by dołożyć jakiekolwiek dodatek. Wcześniej nie daje Ci to nic, nie uatrakcyjnia nijak rozgrywki. Podstawka to jest kompletna gra. Nie bez powodu niektóre z dodatków nie tyle dodają potwora co PODMIENIAJĄ któregoś z podstawki. Jak zagrasz podstawkę to dopiero nabywasz wiedzę, które dodatki by coś ciekawego wniosły do kolejnej kampanii.
ArtIO
Posty: 720
Rejestracja: 27 cze 2020, 12:29
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 26 times
Been thanked: 52 times

Re: Kingdom Death: Monster (Adam Poots)

Post autor: ArtIO »

krecilapka pisze: 05 lis 2024, 00:22
ArtIO pisze: 04 lis 2024, 21:28
brazylianwisnia pisze: 04 lis 2024, 20:29 Ktoś jest na bieżąco z newsami, plotkami? Jakie mają dalsze plany? Jakieś 2.0? Nowa gra czy raczej planują skupiac na małych dodatkach?
Dalsze plany to CoD, a więcej info jakie mają plany będzie podczas BF. Te małe dodatki pewnie będą wydawać dalej.
Polemizowałbym.
Spoiler:
Ale tu chyba w 100% się zgadzamy :)
Gra w wersji 1.6 jest poprawiona i kompletna (nie wymaga dodatków czy korekt).
CoD ro już duży dodatek i pewnie nie pojawi się do 2026-2027, ale może znowu wrzucą na BF wsparcie :)
Czy ktoś pamięta jaka była cena 100$/150$?
Ogólnie to sama podstawka jest wystarczająca - nie warto wchodzić od razu we wszystkie dodatki tylko zagrać w to co oferuje Core Box następnie można dodać GCE, a jak już trochy ograsz grę to zaczynać dodawać/wymieniać potworów.
Awatar użytkownika
loaru
Posty: 503
Rejestracja: 13 sty 2015, 10:07
Has thanked: 119 times
Been thanked: 249 times

Re: Kingdom Death: Monster (Adam Poots)

Post autor: loaru »

Piszecie, że nie trzeba dodatków. Czy jeśli szybko przegram kampanię to przy ponownym podejściu coś się zmienia u tego lwa? Nie chciałbym się tłuc wiecznie z tym samym zestawem kart AI na start, chyba że gra ma mechanikę fail forward :?
bosik111
Posty: 441
Rejestracja: 12 gru 2013, 13:53
Has thanked: 13 times
Been thanked: 60 times

Re: Kingdom Death: Monster (Adam Poots)

Post autor: bosik111 »

Mr_Fisq pisze: 04 lis 2024, 17:35
Jeśli się zdecyduję, to konkurencje będzie miało dość sporą. To już nie czasy gdy król był jeden i np. ciekawi mnie jak ma się np, KDM do ATO. Bo taki Oathsworn wydaje się wykastrowanym (AFAIK w KDM jest dużo więcej poza tłuczeniem bosów niż w O) railroadem.
Grając w obie powiem że gry sporo się różnią, wbrew pozorom i pozowaniu pierwszych cykli ATO na KDM 2.0

Po pierwsze walka - tutaj wygrywa zdecydowanie ATO, system walki jest złożony i w miarę postępu potyczki twoi tytani i wróg stają się silniejsi, system obrażeń pozwala na wprowadzanie uszkodzeń o otwarć przez poprzedniego gracza, więc nawet jesli twoja broń nie jest normalnie zadać obrażeń jakiejś części ciała przeciwnika, lub ma zbyt małą szansę na powodzenie ataku, twój poprzednik poprzez swój atak i używając swoich przedmiotów lub umiejętności mógł pozostawić ci żetony które pomogą ci w wyprowadzeniu potężniejszego ataku. Jest sporo tego typu rozkmin, i każdy przeciwnik oferuje dość zróżnicowane zachowania, więc będziesz potrzebował kilku potyczek żeby go rozgryźć, podobnie jak w KDM.

System ekwipunku jest prostszy w ATO, crafting też trochę mniej złożony jak i cała faza na mapie kampanii, interesuje cię głównie wybranie odpowiednich technologii, bo masz ograniczoną ich ilość którą możesz opracować podczas kampanii. W KDM masz system kolorów i setów, które pozwalają na pewne specyficzne kombinacje ekwipunku, przez co musisz się dobrze zastanowić jak zbudować zestaw sprzętu dla danej postaci. Generalnie tutaj na plus wychodzi KDM.

Narracja jest zdecydowanie lepsza w ATO, zwłaszcza jak lubisz klimaty greckiej mitologii zmiksowane z przedwieczną grozą, i pytania natury filozoficznej i moralnej (tutaj rozdział drugi jest szczególnie się wykazuje). W kdm, przynajmniej podstawce nie ma za dużo lore, autor raczej spodziewa się że posklejasz kawałki które ci serwuje podczas eventów i polowań w spójną całość coś al dark souls. Faza osady jest zdecydowanie bardziej złożona i oferuje więcej okazji do pisania własnej historii, i gra oczekuje że rozegrasz ją wiele, wiele razy. ATO jest jak epicki utwór, przeczytasz go kilka razy i nie ma już wiele więcej do odkrycia(co zwykle nie jest problemem, większość planszówkowiczow kończy takie gry po przejściu raz), KDM jest bardziej jak sandbox - dostajesz narzędzia, jakieś sytuacje które spotykają twoją osadę i twoim zadaniem jest doprowadzić ją w miarę jak najdalej do sukcesu, jak to zrobisz - twoja sprawa.

Jeszcze jedno tak nawiasem - absolutnie nienawidze składać figurek do KDM, szczególnie potworów, a zjadłem zęby na warhammerze, ilość dodatkowej roboty przy wypełnianiu tych szczelin, potem oczyszczaniu praktycznie podwaja czas przygotowania figurki. Nie wiem czy poprawili technologie przy gamblerze ale przy żadnej innej grze nie miałem tak ochoty rzucić figurką jak przy KDM. Tutaj dla mnie wygrywa ATO, bo figsy mimo że trochę niższej jakości przychodzą sklejone i trzeba tylko poprawić nadlewy I dokonać minimalnych uzupełnień na niektórych modelach.

Ostatecznie obydwie gry oferują kupę zabawy, dużo zależy też od klimatu jaki preferujesz - ATO jest bardziej przystępne, i nie nie ma tyle body horroru co KDM, to drugie za to ma bardzo specyficzny styl, nie każdemu to odpowiada. Zwłaszcza niektóre modele jak Gorm, czy ostatnio frogdog są dość kontrowersyjne, niektórym się to podoba, innych odrzuca. Tutaj jest też kwestia tego czy grasz stricte solo czy z kimś, bo osobiście jeśli chciałbym przekonać kogoś nowego do boss battlerow to wyciągnąłbym na stół ATO za każdym razem - jest po prostu bardziej przyjazne stylistycznie i mniej odrzucające dla nowych graczy, zwłaszcza jeśli nie są przywykli do tego typu body horroru i roznegliżowana jak w KDM.
manicminer
Posty: 937
Rejestracja: 07 wrz 2019, 15:00
Has thanked: 91 times
Been thanked: 132 times

Re: Kingdom Death: Monster (Adam Poots)

Post autor: manicminer »

Spoiler:
Jesteś pewny, że nie będzie nowego Core boxa ? bo coś kojarzę, że w zeszłym roku były takie plany ze strony Pootsa.
bosik111
Posty: 441
Rejestracja: 12 gru 2013, 13:53
Has thanked: 13 times
Been thanked: 60 times

Re: Kingdom Death: Monster (Adam Poots)

Post autor: bosik111 »

ArtIO pisze: 05 lis 2024, 01:48
krecilapka pisze: 05 lis 2024, 00:22
ArtIO pisze: 04 lis 2024, 21:28

Dalsze plany to CoD, a więcej info jakie mają plany będzie podczas BF. Te małe dodatki pewnie będą wydawać dalej.
Polemizowałbym.
Spoiler:
Ale tu chyba w 100% się zgadzamy :)
Gra w wersji 1.6 jest poprawiona i kompletna (nie wymaga dodatków czy korekt).
CoD ro już duży dodatek i pewnie nie pojawi się do 2026-2027, ale może znowu wrzucą na BF wsparcie :)
Czy ktoś pamięta jaka była cena 100$/150$?
Ogólnie to sama podstawka jest wystarczająca - nie warto wchodzić od razu we wszystkie dodatki tylko zagrać w to co oferuje Core Box następnie można dodać GCE, a jak już trochy ograsz grę to zaczynać dodawać/wymieniać potworów.
Podejrzewam że autor planuje podnieść skalę modeli z podstawki do nowego standardu przy okazji 2.0, może dorzuci też troche ulepszeń do podstawowych przeciwników, coś a La gambler tylko kompletne z indomitable resources dla wszystkich przeciwników. Podejrzewam że cena oryginałów na rynku wtórnym pójdzie mocno w dół jak się okaże że są takie plany, więc nic na razie nie ogłasza, zwłaszcza że jeszcze ma kupe roboty z dostarczeniem tego co na obiecywał prawie dekadę temu.
Awatar użytkownika
Ardel12
Posty: 4051
Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
Lokalizacja: Milicz/Wrocław
Has thanked: 1395 times
Been thanked: 2934 times

Re: Kingdom Death: Monster (Adam Poots)

Post autor: Ardel12 »

bosik111 pisze: 05 lis 2024, 15:47
ArtIO pisze: 05 lis 2024, 01:48
krecilapka pisze: 05 lis 2024, 00:22

Polemizowałbym.
Spoiler:
Ale tu chyba w 100% się zgadzamy :)
Gra w wersji 1.6 jest poprawiona i kompletna (nie wymaga dodatków czy korekt).
CoD ro już duży dodatek i pewnie nie pojawi się do 2026-2027, ale może znowu wrzucą na BF wsparcie :)
Czy ktoś pamięta jaka była cena 100$/150$?
Ogólnie to sama podstawka jest wystarczająca - nie warto wchodzić od razu we wszystkie dodatki tylko zagrać w to co oferuje Core Box następnie można dodać GCE, a jak już trochy ograsz grę to zaczynać dodawać/wymieniać potworów.
Podejrzewam że autor planuje podnieść skalę modeli z podstawki do nowego standardu przy okazji 2.0, może dorzuci też troche ulepszeń do podstawowych przeciwników, coś a La gambler tylko kompletne z indomitable resources dla wszystkich przeciwników. Podejrzewam że cena oryginałów na rynku wtórnym pójdzie mocno w dół jak się okaże że są takie plany, więc nic na razie nie ogłasza, zwłaszcza że jeszcze ma kupe roboty z dostarczeniem tego co na obiecywał prawie dekadę temu.
To wtedy kolejny upgrade pack do kupienia wyda i z ver1.6 przeskoczy się na 2.0. Patrz jakie zmiany były między 1.0->1.3, więc tutaj co najwyżej kupując teraz to za te 5 lat trzeba będzie po prostu dołożyć kasę.

Ja bym jednak obstawiał, że pojawi się nowy twór. KD 2.0 tylko pytanie o końcowy człon. Obecnie KDM to już kobyła, która zawartością i ceną przeraża wielu. Nowa podstawka coś ala KF a ATO mogłaby zrobić robotę.

IMHO nie wierzę, że cokolwiek w temacie ruszy, póki nie ogarnie obecnego produktu. Ile tam jeszcze dodatków zostało? CoD i 9 małych? A jeszcze w tych "małych" są ogrome rzeczy, więc do rychłego wydania 2.0, spadku cen z rynku wtórnego 1.6 i wyprzedaży obecnego contentu to jestem mocno sceptyczny.
Awatar użytkownika
brazylianwisnia
Posty: 4656
Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
Has thanked: 311 times
Been thanked: 1119 times

Re: Kingdom Death: Monster (Adam Poots)

Post autor: brazylianwisnia »

Co jakiś czas kusi mnie wejście w KDM mimo posiadania wiele, wiele gier do ogrywania :P powody chyba są jasne - klimat wygląda świetnie, ogromną głębia gry, rozwój osady, "emergent storytelling"...są jednak minusy, które mnie powstrzymują.
Wspomniane sklejanie modeli wydaje się potężna dodatkowa praca do wykonania. Do tego trzeba bardziej uważać na figurki z żywicy aby nie spadły ze stołu. Swoją drogą nigdzie nie widziałem miejsca na figurki. Czy w pudełku nie ma przewidzianego na nie miejsca?
Do tego możliwość wyjścia wersji 2.0 czy też duchowego spadkobiercy KDM w bardziej atrakcyjnej cenie i ulepszonego o doświadczenia. Kiedyś to się musi raczej wydarzyć..
Pomyśleć, że Core + Gambler za (chyba) 350usd i bez VAT wydawało mi się drogo i wywaliłem z koszyka na KS....
Sprzedam:Ostatnia Wola+Utrata posady, Arnak, insert Folded Space dla Everdell, Marvel Zombies
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
tommyray
Posty: 2143
Rejestracja: 11 mar 2017, 14:51
Lokalizacja: Gliwice/Katowice
Has thanked: 570 times
Been thanked: 945 times
Kontakt:

Re: Kingdom Death: Monster (Adam Poots)

Post autor: tommyray »

Ja po latach czekania czuję, że u mnie dobry czas na wejście w KDM przeminął. Wiadomo czemu - ATO…
A może ma ktoś doświadczenie z KDM już po ATO i mógłby opisać jak wtedy odbiera się protoplastę gatunku?

Oooo parę postów wyżej bosik robi porównanie - czytam!
Awatar użytkownika
Ardel12
Posty: 4051
Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
Lokalizacja: Milicz/Wrocław
Has thanked: 1395 times
Been thanked: 2934 times

Re: Kingdom Death: Monster (Adam Poots)

Post autor: Ardel12 »

brazylianwisnia pisze: 05 lis 2024, 17:29 Co jakiś czas kusi mnie wejście w KDM mimo posiadania wiele, wiele gier do ogrywania :P powody chyba są jasne - klimat wygląda świetnie, ogromną głębia gry, rozwój osady, "emergent storytelling"...są jednak minusy, które mnie powstrzymują.
Wspomniane sklejanie modeli wydaje się potężna dodatkowa praca do wykonania. Do tego trzeba bardziej uważać na figurki z żywicy aby nie spadły ze stołu. Swoją drogą nigdzie nie widziałem miejsca na figurki. Czy w pudełku nie ma przewidzianego na nie miejsca?
Do tego możliwość wyjścia wersji 2.0 czy też duchowego spadkobiercy KDM w bardziej atrakcyjnej cenie i ulepszonego o doświadczenia. Kiedyś to się musi raczej wydarzyć..
Pomyśleć, że Core + Gambler za (chyba) 350usd i bez VAT wydawało mi się drogo i wywaliłem z koszyka na KS....
I tutaj jest zabawnie, figurki nie mieszczą się w pudle :) Może jakbyś wziął insert pod samą podstawkę to ktoś ogarnął miejsce na same figurki postaci i mniejsze potwory, ale ogólnie w core zmieścisz podstawkę + wszystkie 12 dodatków. Wszelkie figurki niestety musisz trzymać osobno. Ja używam feldhera do tego i sobie chwalę, ale jest to kosztowne i zabiera w ciul miejsca(mam bo figurki są pomalowane). Tak samo masz w Shadows of Brimestone. Tam też zapomnij o trzymaniu figurek w pudłach(niektóre małe dodatki pomieszczą, ale tam figurki zwykle są małe i samo pudełko zajmuje już za dużo miejsca xD).

Figurki są delikatne, mają ogrom detali, więc łatwo by przy upadku ze stołu coś odpadło lub się złamało. Ba, mi się zdarzyło wyciągając z gąbki zahaczyć o nią bronią i ją złamać :evil:

Nie wiem tylko skąd przeświadczenie, że jak Adam wyda 2.0 to cena będzie lepsza niż tego co oferuje obecna wersja 1.6. Wątpię by odpalił podobnie nie doszacowaną wspieraczkę. Moim zdaniem jak ktoś chce spadkobierce to ATO i KF są od tego, niż czekanie na mityczną wersję

Kiedyś 2.0 wyjdzie. Kiedyś nawet 10.0, bo czemu by nie, ale kiedy i w jakiej postaci to obecnie są wyłącznie spekulacje.
ArtIO
Posty: 720
Rejestracja: 27 cze 2020, 12:29
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 26 times
Been thanked: 52 times

Re: Kingdom Death: Monster (Adam Poots)

Post autor: ArtIO »

bosik111 pisze: 05 lis 2024, 15:47
Spoiler:
Podejrzewam że autor planuje podnieść skalę modeli z podstawki do nowego standardu przy okazji 2.0, może dorzuci też troche ulepszeń do podstawowych przeciwników, coś a La gambler tylko kompletne z indomitable resources dla wszystkich przeciwników. Podejrzewam że cena oryginałów na rynku wtórnym pójdzie mocno w dół jak się okaże że są takie plany, więc nic na razie nie ogłasza, zwłaszcza że jeszcze ma kupe roboty z dostarczeniem tego co na obiecywał prawie dekadę temu.
Czyli coś w stylu jak wypuścił dodatki w wersji 2.0?
Ale podstawka w wersji 1.6 jest skończona, oczywiście może wydać nową wersje tylko po co? Obecnie w magazynach w kilku lokalizacjach CB w wersji 1.6 + GC i pełno dodatków nadal są dostępne. Taki GC to już wersja 2.0 gry. A podobno CoD zrobi z tego wersje 3.0 tylko niewiadomo kiedy zostani wydany. Z tymi cenami i że zaczną spadać - wątpię. Niema sensu wprowadzać nową podstawkę jak chcesz sprzedać GC i CoD który pewnie kosztować będzie tyle co CB.
Awatar użytkownika
brazylianwisnia
Posty: 4656
Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
Has thanked: 311 times
Been thanked: 1119 times

Re: Kingdom Death: Monster (Adam Poots)

Post autor: brazylianwisnia »

Ardel12 pisze: 05 lis 2024, 18:36 Nie wiem tylko skąd przeświadczenie, że jak Adam wyda 2.0 to cena będzie lepsza niż tego co oferuje obecna wersja 1.6. Wątpię by odpalił podobnie nie doszacowaną wspieraczkę. Moim zdaniem jak ktoś chce spadkobierce to ATO i KF są od tego, niż czekanie na mityczną wersję

Kiedyś 2.0 wyjdzie. Kiedyś nawet 10.0, bo czemu by nie, ale kiedy i w jakiej postaci to obecnie są wyłącznie spekulacje.
Moje przeświadczenie bierze się z Gambler Chest.W sytuacji gdzie KDM miał już potężna sprzedaż wyszedł bardzo tanio. Może inaczej rozumiemy 2.0. bardziej mam na myśli nową grę KDM standalone. Inna niż 1.6. Podobnie jak z GC mógłbaby być niska cena na wabia żeby wciagnac ludzi w nową linie.

Mimo wszystko mam odczucie, że KDM, ATO i KF sa dość różne. ATO to gra fabularna. KF to natomiast gry gdzie mamy bardzo personalna przygodę połączona ze zwiedzaniem dziwnego świata rodem z Dark Souls. KDM(tu znam tylko z wideo) wygląda bardziej na grę proceduralna, o mroczno-dziwnej stylistyce nastawiona na proceduralne historie o przetrwaniu, rozwoju osady ale za właściwie bez tradycyjnej eksploracji czy pieczołowicie zaplanowanej fabuły. Sam system walki oczywiście jest wariacja tego samego systemu.
Sprzedam:Ostatnia Wola+Utrata posady, Arnak, insert Folded Space dla Everdell, Marvel Zombies
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
Awatar użytkownika
Ardel12
Posty: 4051
Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
Lokalizacja: Milicz/Wrocław
Has thanked: 1395 times
Been thanked: 2934 times

Re: Kingdom Death: Monster (Adam Poots)

Post autor: Ardel12 »

brazylianwisnia pisze: 05 lis 2024, 20:51 Moje przeświadczenie bierze się z Gambler Chest.W sytuacji gdzie KDM miał już potężna sprzedaż wyszedł bardzo tanio. Może inaczej rozumiemy 2.0. bardziej mam na myśli nową grę KDM standalone. Inna niż 1.6. Podobnie jak z GC mógłbaby być niska cena na wabia żeby wciagnac ludzi w nową linie.
GCE to jednak dodatek, a rozmawiamy o nowej podstawce czy to w wersji 2.0 czy nowego tytułu KD. W sumie też o jakich cenach piszesz? Co znaczy taniej? Taniej niż jak było, gdy scalperzy ustawiali ceny? Obecnie podstawka 420, a GCE 400. Na to VAT musimy doliczać. Było taniej jak wrzucali, ale dalej to był kafel+. Można było brać w sumie w zestawach, tam były bardzo dobre ceny, ale też produkt dość leciwy jest :D

Pytanie czy ludzie i tak nie kupią jaka to by cena nie była :) tak czy siak, to nie jest case na kolejny rok czy dwa nawet :D pożyjemy zobaczymy.
brazylianwisnia pisze: 05 lis 2024, 20:51 Mimo wszystko mam odczucie, że KDM, ATO i KF sa dość różne. ATO to gra fabularna. KF to natomiast gry gdzie mamy bardzo personalna przygodę połączona ze zwiedzaniem dziwnego świata rodem z Dark Souls. KDM(tu znam tylko z wideo) wygląda bardziej na grę proceduralna, o mroczno-dziwnej stylistyce nastawiona na proceduralne historie o przetrwaniu, rozwoju osady ale za właściwie bez tradycyjnej eksploracji czy pieczołowicie zaplanowanej fabuły. Sam system walki oczywiście jest wariacja tego samego systemu.
Jak i OS, są to różne od siebie tytuły, które głównie łączy element boss battlera. Fajnie, że jest wybór. Chcesz w miarę prostego, to masz OS, chcesz wielką historię grupy w starożytności to masz ATO. Chcesz mroczny klimacik z mocnym nastawieniem na rozwój osady to KDM. A jak wolisz coś w stylu DS, to KF wygląda, że zapełni tą lukę, acz nie walczymy tam jednak sami, to odczucia są do tego najbliższe jak napisałeś. Czy więc można zastąpić jedne drugim? Cóż, wiesz jak jest, jednemu styknie jedna kobyła, inny dopatrzy się w każdej z nich rozłącznych elementów do innych, że będą mogły koegzystować na półce(jak ja). Zależy jaki poziom szczegółowości wybierzemy.
Awatar użytkownika
brazylianwisnia
Posty: 4656
Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
Has thanked: 311 times
Been thanked: 1119 times

Re: Kingdom Death: Monster (Adam Poots)

Post autor: brazylianwisnia »

Ardel12 pisze: 05 lis 2024, 21:45
Żeby to obrazowo wyjaśnic - jest jesień 2027/2028 a na KS wjeżdża kampania nowego core z rodziny KDM zwierający 90% inny content niz 1.6. ilosc zawartości podobna. Cena 299USD nie wydaje mi się nierealna aby zachęcić ludzi i późnej pchać dodatki.
Sprzedam:Ostatnia Wola+Utrata posady, Arnak, insert Folded Space dla Everdell, Marvel Zombies
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
ODPOWIEDZ