Strona 7 z 52

Re: Star Wars: X-Wing

: 13 paź 2012, 18:34
autor: yosz
na razie dwie partie za mną. Czy misję z eskortą senatora da się wygrać rebeliantami? :> bo na razie 2/2 to zwycięstwo imperium, a senator nie doleciał nawet do środka (fakt ze raz to był total fuks - 4 trafienia na 4 kościach vs zero uników ;) )

Re: Star Wars: X-Wing

: 13 paź 2012, 22:53
autor: BloodyBaron
yosz pisze:na razie dwie partie za mną. Czy misję z eskortą senatora da się wygrać rebeliantami? :> bo na razie 2/2 to zwycięstwo imperium, a senator nie doleciał nawet do środka (fakt ze raz to był total fuks - 4 trafienia na 4 kościach vs zero uników ;) )
zawsze możesz skrócić pole gry, jeśli uważasz, że Rebelsi mają za daleko :) Nie miałem jeszcze okazji spróbować, ale grając ten scenariusz próbowałbym zjechać senatorem do któregoś z boków, żeby odciąć jedną flankę dla Tie'ów, trzymać x-wingiem eskortę dodając evade'y na prom, póki się da. Tie fightery powinny mieć zgryz - jeśli nie skupią ognia na x-wingu prom może im odlecieć, jeśli skupią uwagę na promie - x-wing powinien próbować wchodzić na ogon i zestrzelić - przy założonym locku w poprzedniej rundzie i z focusem w kolejnej x-wing powinien być w stanie szybko strącić jednego TF-a, a wtedy drugi ma problem. Misja w sumie polega na tym, żeby prom doleciał do mety, nawet jeśli x-winga zestrzelą....

Re: Star Wars: X-Wing

: 14 paź 2012, 08:23
autor: yosz
Doczytałem, że przy 100 punktach prom powinien mieć 6oslon dodatkowo. Graliśmy na 60 wiec jakieś 2-3 dodatkowe osłony powinny być. W drugiej grze pewnie by to zmieniło wynik

Re: Star Wars: X-Wing

: 18 paź 2012, 01:43
autor: Raviael
Kupiłem (póki co core set, tie advanced i y-wing) i jestem zadowolony, aczkolwiek cierpię na brak przeciwników. Bez nich nie opłaca mi się robić większych zakupów i traktować gry jako "bitewniaka".
Ktoś we Wrocławiu w to grywa? Jeśli tak to PW :wink:

Re: Star Wars: X-Wing

: 21 paź 2012, 00:06
autor: BloodyBaron
pierwsze dwie partie - na razie solo - za mną - Luke na Howlrunnera i Mithela - wynik Rebelia 1: Imperium 1. Gra jest super - nawet samodzielnie przestawiając stateczki i kombinując, jak je tu ustawić, żeby zmaksymalizować obszar obejmowany ogniem i jakie odpalić zdolności, daje sporo przyjemności. Nie mogę się doczekać wypróbowania z żywym przeciwnikiem.

Re: Star Wars: X-Wing

: 21 paź 2012, 10:58
autor: Leviathan
BloodyBaron pisze:pierwsze dwie partie - na razie solo - za mną - Luke na Howlrunnera i Mithela - wynik Rebelia 1: Imperium 1. Gra jest super - nawet samodzielnie przestawiając stateczki i kombinując, jak je tu ustawić, żeby zmaksymalizować obszar obejmowany ogniem i jakie odpalić zdolności, daje sporo przyjemności. Nie mogę się doczekać wypróbowania z żywym przeciwnikiem.
Na BGG trwa opracowywanie wariantu solo. To dopiero będzie rewelacja jeśli faktycznie takie coś będzie miało ręce i nogi.

Re: Star Wars: X-Wing

: 21 paź 2012, 18:11
autor: lesar
Wariant solo jest całkiem sprytny, proste zasady opierające się na rzucaniu kością k6 w imieniu przeciwnika aby ustalić jaki wybierze manewr w zależności na której godzinie widzi statek przeciwny czyli: "Mam X-wing na 3". Sprytnie rozpisane są tabele ruchów dla X-winga, Tie oraz Adv-Tie. Akcje ustalamy również rzutem k6 - 1-3 (skupienie) 4-6 (unik). Inne opcej również są ciekawie rozwiązane. Polecam

PS. Jak będzie więcej chętnych mogę przetłumaczyć zasady.

Re: Star Wars: X-Wing

: 21 paź 2012, 22:02
autor: maciejo
lesar pisze:Wariant solo jest całkiem sprytny, proste zasady opierające się na rzucaniu kością k6 w imieniu przeciwnika aby ustalić jaki wybierze manewr w zależności na której godzinie widzi statek przeciwny czyli: "Mam X-wing na 3". Sprytnie rozpisane są tabele ruchów dla X-winga, Tie oraz Adv-Tie. Akcje ustalamy również rzutem k6 - 1-3 (skupienie) 4-6 (unik). Inne opcej również są ciekawie rozwiązane. Polecam

PS. Jak będzie więcej chętnych mogę przetłumaczyć zasady.
Byłoby miło :wink:

Odp: Re: Star Wars: X-Wing

: 21 paź 2012, 22:20
autor: przemoo99
maciejo pisze:
lesar pisze:Wariant solo jest całkiem sprytny, proste zasady opierające się na rzucaniu kością k6 w imieniu przeciwnika aby ustalić jaki wybierze manewr w zależności na której godzinie widzi statek przeciwny czyli: "Mam X-wing na 3". Sprytnie rozpisane są tabele ruchów dla X-winga, Tie oraz Adv-Tie. Akcje ustalamy również rzutem k6 - 1-3 (skupienie) 4-6 (unik). Inne opcej również są ciekawie rozwiązane. Polecam

PS. Jak będzie więcej chętnych mogę przetłumaczyć zasady.
Byłoby miło :wink:

Też się piszę ;-)

Re: Star Wars: X-Wing

: 22 paź 2012, 14:32
autor: lesar
Na szybko zasady X-WING SOLO SYSTEM - rozpiska dla gry przeciwko Imperium - symulujemy ruchy TIE i TIE Adv.
1.Przetłumaczone i zinterpretnowane ze strony http://boardgamegeek.com/filepage/83094 ... ie-fighter
2.Należy otworzyć pdf, tam jest ważna tabela ruchów dla TIE, tabela dla TIE Adv. jest tutaj: http://boardgamegeek.com/filepage/83269 ... e-advanced
3.Setup gry przebiega normalnie jak w grach dwuosobowych). Budujemy składy wg własnego uznania
4.Podjęcie decyzji jak ma się ruszyć TIE (jaki wskaźnik ruchu wybrać) trzeba ustalić poprzez określenie pozycji najbliższego X-winga z jego punktu widzenia (od jego strony patrząc), czyli ustalamy gdzie się znajduje statek Rebelii, na podstawie tarczy zegara, czyli jeżeli X-WING będzie idealnie po jego lewej stronie do jest to godzina 9, po prawej 3, z przodu 12, z tyłu 6, pozostałe godziny odpowiednio. Piloci tak się właśnie informuję np. „Masz ogon na 5”.
5. Rozpiska godzin jest w lewej skrajnej kolumnie (hour), albo konkretna godzina np. 12, albo przedział 11-10 (bo ciężko jest w sumie jednoznacznie ustalić konkretną w takim przedziale)
6.Następnie szacujemy dla TIE, czy X-winga, którego widzi, zbliża się on do niego (CLOSING) czy oddala się od niego (MOVING AWAY).
7.Tak więc każda godzina i przedział godzin są rozbite na kierunek: CLOSING i MOVING AWAY)
8.Następnie rzucamy k6 i ustalamy wynik – sześć kolejnych kolumn
9.Dobieramy odpowiedni wskaźnik ruchu – Uwaga: Bank right – oznacza skręt w prawo (lekko), Turn right – zwrot w prawo (o 90 stopni), Forward – do przodu
10.Kolory manewrów w tabeli – czarny manewr jest odpowiednikiem białego.
11.Jeżeli jest klika X-wingów w otoczeniu TIE, aby ustalić pozycję wybiera zawsze najbliższego X-winga.
12.Akcje TIE'a
opcja 1: albo sami decydujemy albo rzucamy k6 – skupienie wyniki 1-3, unik – wyniki 4-6
opcja 2: decydujemy – jeżeli TIE jest w stanie atakować to dajemy mu skupienie, a jak jest ustawiony bardziej defensywnie to dajemy unik.
13.Beczka (wybieramy sobie opcje):
opcja 1: nie używamy jej w grze w ogóle
opcja 2: wybieramy beczkę dla TIE zamiast uniku i skupienia zawsze kiedy wykonanie jej dla lepszą pozycję dla TIE'a do strzelania.
14.Stres – pilot TIE'a nigdy nie ma stresu. Dla kompensacji tej zasady należy pamiętać że po czerwonym manewrze nie mogą wykonywać żadnych akcji.
15. Namierzanie celu (tylko TIE Adv.) - akcja darmowa, możliwa w każdej rundzie, jeżeli w zasięgu namierzenia jest kilka X-wingów, przypisujemy im cyfry z k6 i rzucamy np. dla dwóch X-wingów - rzut k6 (1-3 X-wing nr 1, 4-6 X-wing nr 2). Wszystkie znaczniki namierzania celu usuwamy w fazie końcowej.
16. Należy pamiętać, że są dwie różne tabele w podanych wcześniej linkach dla TIE i TIE Adv.

PS. Zasady dla gry przeciwko Rebelii opiszę wieczorem, powodzenia i sroki za możliwe wpadki językowe ale robiłem to bardzo szybko.

Re: Star Wars: X-Wing

: 23 paź 2012, 23:45
autor: lesar
Właśnie skończyłem SOLO rozgrywkę, niestety Imperium gorą, grałem 2xTIE + 1xTIE ADV. vs 2xX-Wing. W rozgrywce solo należy pamiętać, że najpierw planujemy ruchy własnych statków (na wskaźnikach), a potem przeciwników (również na wskaźnikach) i ruszamy wg rosnących umiejętności pilotów.

Dla tych, którzy nie mają kosmosu na podkład, proponuję najtańsze rozwiązanie czyli czarną AGROWŁÓKNINĘ do kupienia w części ogrodniczej Castoramy, jest cienka nie gniecie się daje super efekt i co najważniejsze kosztuje 4 zł za kawałek 160x90. Można sobie pstryknąć ze szczoteczki do zębów białej farbki dla gwiezdnego efektu. Łatwo się zwija, nie gniecie się, do stołu można sobie przyczepić za pomocą taśmy dwustronnej przylepnej. Podstawki nie ślizgają się, za bardzo ale można sobie z tym poradzić bardziej wklejając od spodu podkładki filcowe, takie jak się daje pod krzesła (są różne rozmiary, można wkleić takie małe okrągłe po 2 podwójne w każdy narożnik). Na pewno na kosmos jest to lepsza alternatywa niż filc.

Re: Star Wars: X-Wing

: 24 paź 2012, 00:03
autor: lesar
Uwaga uzupełnienie zasady w SOLO SYSTEM:
Jeżeli TIE Adv. ma atakować i ma do wyboru kilka statków, to posiłkuje się kosteczką k6, wyniki
1-2 wybiera najbliższego
3-4 wybiera bardziej uszkodzonego
5-6 wybiera pilota z największą wartością umiejętności

nie możności wyboru ponownie k6 i wybieramy z dwóch opcji 1-3/4-6

zwykły TIE wybiera zawsze najbliższy statek

Re: Star Wars: X-Wing

: 24 paź 2012, 00:09
autor: lesar
rozpiska dla X-winga jest tutaj: http://files.boardgamegeek.com/file/dow ... X-Wing.pdf?

zasady są takie same, wybór statku, który ma być atakowany odbywa się tak samo jak dla TIE Adv. (rzut kostką - opis wcześniej), z jedną zmianą, że nie korzysta się z żetonów skupienia, natomiast tylko z namierzania celu (zasady również wcześniej opisane), może być używane co turę, ale w fazie końcowej zawsze jest usuwane.

Re: Star Wars: X-Wing

: 24 paź 2012, 08:29
autor: ghostdog
a ja zadam pytanie z innej beczki. Na niektórych fotach na BGG widać fajne plansze kosmosu. nie wiecie, gdzie takowe można zdobyć?

Re: Star Wars: X-Wing

: 24 paź 2012, 12:21
autor: lesar
na przykład na banerze wydrukować dobrej jakości zdjęcie kosmosu, tylko naprawdę dobrej jakości są do pobrania w sieci darmowe a te najlepsze płatne.

Re: Star Wars: X-Wing

: 30 paź 2012, 14:57
autor: lesar
Uwaga poprawka do zasad:
CLOSING= oznacza, że statek na którego patrzy TIE zbliża się
MOVING AWAY= oznacz, że statek na którego patrzy TIE oddala się

oczywiście trzeba to określać z wyczuciem, alternatywne ruchy tie do gry solo są również pod tym adresem http://boardgamegeek.com/filepage/83661 ... zględniają również odległość oraz jest więcej wariantów bo rzuca się 2k6 i sumuje wynik do odczytu

Re: Star Wars: X-Wing

: 31 paź 2012, 10:16
autor: Leirualxxx
Odnośnie maty - osobiście mam na materiale banerowym. Jak dla mnie nawierzchnia ta jest bez zarzutu (w miarę gładka i mało śliska). Dzisiaj zanosi się partia na 75-100 punktów więc porobię foty i postaram się je jeszcze dzisiaj powrzucać :)

Baner z tego sklepu - http://www.reklamowy.co/ - 1x1m kosztował mnie 19zł, więc zdecydowanie się opłaca :)

Re: Star Wars: X-Wing

: 31 paź 2012, 12:32
autor: ghostdog
Leirualxxx pisze:Odnośnie maty - osobiście mam na materiale banerowym. Jak dla mnie nawierzchnia ta jest bez zarzutu (w miarę gładka i mało śliska). Dzisiaj zanosi się partia na 75-100 punktów więc porobię foty i postaram się je jeszcze dzisiaj powrzucać :)

Baner z tego sklepu - http://www.reklamowy.co/ - 1x1m kosztował mnie 19zł, więc zdecydowanie się opłaca :)
Będę zobowiązany za fotki, jakie dokładnie wymiary brałeś? Foto im sam dawałeś czy oni? Jak długo trwało od zamówienia do realizacji?

Re: Star Wars: X-Wing

: 31 paź 2012, 20:19
autor: Leviathan
Na stronie FFG pojawił się oficjalny FAQ do X-Winga.

Re: Star Wars: X-Wing

: 31 paź 2012, 21:53
autor: Leirualxxx
No więc tak, po pierwsze foty (sory za kiepską jakość - robione przy sztucznym oświetleniu aparatem z telefonu). Postaram się zrobić niedługo podczas gry w słońcu :)

http://s17.postimage.org/3t43iyw7z/Photo_0274.jpg
http://s12.postimage.org/jgozlmh8d/Photo_0275.jpg
http://s10.postimage.org/ckenpmd7t/Photo_0284.jpg

Natomiast info odnośnie plików:
- owszem, sam im wysyłałem obrazy/zdjęcia
- wydrukowany baner jest wielkości 1x1m
- wydrukowany widoczny obraz posiada następujące parametry pliku: 6145x6145 pikseli, rozdzielczość 100dpi
- przesłane do akceptacji (i zaakceptowane jako odpowiedniej jakości) pozostałe zdjęcia mają parametry: 3200x3200 pikseli i rozdzielczość 72dpi (to już trochę mało, optymalnie jest 100 i powyżej przy takich drukach); 1920x1080 pikseli (nawet tak niewielka ilość pikseli została uznana za wystarczającą - ale wiadomo im obraz bardziej zbliżony do oczekiwanych rzeczywistych rozmiarów tym lepiej) i rozdzielczość 96dpi; ostatni obraz jak poprzedni
- wszystkie obrazy wysłane w formatach jpg

Zamówienie dane do realizacji w środę - odebrałem w poniedziałek.

Mata sprawuje się wyśmienicie a i prezentuje się bardzo elegancko. Czerń jest czernią, a czerwień czerwienią :) Nie ma żadnych smug czy też innych artefaktów. Przy takiej ilości pikseli, dpi i wymiarze rzeczywistym w ogole nie widac pikseli.

Dodam na wszelki wypadek, że mój jedyny kontakt z tym sklepem był w sprawie banera. Nie pracuje dla nich, nie płaca mi za reklamę itp itd. Poprostu stwierdziłem, że podziele się z wami dobrymi doświadczeniami :)

I oczywiście, may the force be with you, always ;)

Re: Star Wars: X-Wing

: 31 paź 2012, 21:58
autor: Leirualxxx
Bonus - strona z obrazkiem w jeszcze lepszej "pikselowości" niż miałem:

http://hubblesite.org/gallery/album/neb ... ires/true/

Ogólnie strona ze zdjęciami z Hubbla jest idealna jeżeli potrzebne są wam piękne (i dobrej jakości) zdjęcia kosmosu :)

Re: Star Wars: X-Wing

: 06 lis 2012, 15:07
autor: Leirualxxx
No więc tak, kolejnych kilka partii za mną - wrażenia nadal pierwsza klasa. Ale granie bez maty to już nie to samo :P

Poniżej link do lepszej jakości zdjęć niż ostatnio - mata + statki w boju (podstawka i 4 dodatki):

https://picasaweb.google.com/1100738821 ... icCQ2c76LQ

Re: Star Wars: X-Wing

: 06 lis 2012, 17:30
autor: ghostdog
oj kusisz :oops:

Re: Star Wars: X-Wing

: 08 lis 2012, 09:03
autor: ghostdog
no i kicha. Nowych statków nie zobaczymy do lutego
http://www.fantasyflightgames.com/edge_ ... ?eidn=3721
Wkurzyłem się strasznie.

Re: Star Wars: X-Wing

: 08 lis 2012, 09:55
autor: Jacek_PL
To chyba Mikołaj w tym roku mnie zawiedzie :wink: Swoją drogą nowe opakowania są zdecydowanie ładniejsze, a duże statki będę się pewnie nieźle sprzedawać dla kolekcjonerów.