Smartphone Inc. (Ivan Lashin)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Atk
Posty: 1555
Rejestracja: 01 kwie 2020, 16:33
Has thanked: 550 times
Been thanked: 339 times

Re: Smartphone Inc. (Ivan Lashin)

Post autor: Atk »

Jak już mówiłem to źle planowanie rundy

Sprawdziłem ta teorię najniższej ceny. Do tego zgarnąlem większość patentów (w tym jeden w ostatniej rundzie, gdzie ziomek w przedostatniej w czasie logistyki mógł dołożyć kostki do technologii, ale patent dostawał w następnej. Zagrałem niższą cenę, dołożyłem tam swoje kostki i jako pierwsza osoba zgarnąlem mu patent z przed nosa), a i to nie dało mi zwycięstwa. Co najlepsze, wygrała dziewczyna ziomka z ekipy, która gra z nami raz na ruski rok xd. Grała średnia cena, najczęściej 5/6/7 sprzedając, trochę logistyki, patentów w sumie nie miała, jakieś tam technologie. Ekipa jechała różnie, każdy w coś.

Na moje najlepsza odpowiedzią na kogoś, kto gra niska cena jest właśnie logistyka. W naszym wypadku było tyle miejsca do kupna, że nie dałem rady na tyle zapchać rynku (robiłem chyba 13+ w ostatniej rundzie, miałem technologie pozwalająca wystawiać płytki za krawędź, a miałem ich pełno). Zdaje mi się, że wyciągnąłem ile mogłem z tej taktyki, jednak ilość miejsc do kupowania mnie pokonała.
Stephan
Posty: 202
Rejestracja: 27 lip 2011, 21:20
Has thanked: 84 times
Been thanked: 61 times

Re: Smartphone Inc. (Ivan Lashin)

Post autor: Stephan »

Atk pisze: 16 maja 2021, 10:50 Jak już mówiłem to źle planowanie rundy

Sprawdziłem ta teorię najniższej ceny. Do tego zgarnąlem większość patentów (w tym jeden w ostatniej rundzie, gdzie ziomek w przedostatniej w czasie logistyki mógł dołożyć kostki do technologii, ale patent dostawał w następnej. Zagrałem niższą cenę, dołożyłem tam swoje kostki i jako pierwsza osoba zgarnąlem mu patent z przed nosa), a i to nie dało mi zwycięstwa. Co najlepsze, wygrała dziewczyna ziomka z ekipy, która gra z nami raz na ruski rok xd. Grała średnia cena, najczęściej 5/6/7 sprzedając, trochę logistyki, patentów w sumie nie miała, jakieś tam technologie. Ekipa jechała różnie, każdy w coś.

Na moje najlepsza odpowiedzią na kogoś, kto gra niska cena jest właśnie logistyka. W naszym wypadku było tyle miejsca do kupna, że nie dałem rady na tyle zapchać rynku (robiłem chyba 13+ w ostatniej rundzie, miałem technologie pozwalająca wystawiać płytki za krawędź, a miałem ich pełno). Zdaje mi się, że wyciągnąłem ile mogłem z tej taktyki, jednak ilość miejsc do kupowania mnie pokonała.
A na jakiej mapie/w jakim składzie graliście?
Atk
Posty: 1555
Rejestracja: 01 kwie 2020, 16:33
Has thanked: 550 times
Been thanked: 339 times

Re: Smartphone Inc. (Ivan Lashin)

Post autor: Atk »

sry na 5 osoby gralismy
dwaduzepe
Posty: 687
Rejestracja: 27 maja 2020, 14:27
Has thanked: 124 times
Been thanked: 255 times

Re: Smartphone Inc. (Ivan Lashin)

Post autor: dwaduzepe »

Ktos ma jakis sensowny patent na wkladanie tych szesciu plastikowych pudeleczek na spod pudelka? Bo to ledwo wchodzi.
Largo
Posty: 788
Rejestracja: 27 lip 2017, 09:31
Has thanked: 162 times
Been thanked: 125 times

Re: Smartphone Inc. (Ivan Lashin)

Post autor: Largo »

dwaduzepe pisze: 18 maja 2021, 17:44 Ktos ma jakis sensowny patent na wkladanie tych szesciu plastikowych pudeleczek na spod pudelka? Bo to ledwo wchodzi.
https://www.youtube.com/watch?v=SlyV4ZICGGc
dwaduzepe
Posty: 687
Rejestracja: 27 maja 2020, 14:27
Has thanked: 124 times
Been thanked: 255 times

Re: Smartphone Inc. (Ivan Lashin)

Post autor: dwaduzepe »

Largo pisze: 18 maja 2021, 18:10
dwaduzepe pisze: 18 maja 2021, 17:44 Ktos ma jakis sensowny patent na wkladanie tych szesciu plastikowych pudeleczek na spod pudelka? Bo to ledwo wchodzi.
https://www.youtube.com/watch?v=SlyV4ZICGGc
tyle to ja sam wymyslilem, ale nadal te plastiki ledwo wchodza jak u niego, trzeba szarpac pudelkiem
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5718
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 949 times
Been thanked: 1483 times
Kontakt:

Re: Smartphone Inc. (Ivan Lashin)

Post autor: mat_eyo »

Ja miałem te sześć pudełeczek na spodzie pudła, ale jedno z nich przewiązane tasiemką. Wychodziło po pociągnięciu za tasiemkę, a resztę wtedy można spokojnie wyjąć ręką.
dwaduzepe
Posty: 687
Rejestracja: 27 maja 2020, 14:27
Has thanked: 124 times
Been thanked: 255 times

Re: Smartphone Inc. (Ivan Lashin)

Post autor: dwaduzepe »

mat_eyo pisze: 18 maja 2021, 20:46 Ja miałem te sześć pudełeczek na spodzie pudła, ale jedno z nich przewiązane tasiemką. Wychodziło po pociągnięciu za tasiemkę, a resztę wtedy można spokojnie wyjąć ręką.
bardziej o wkladanie do pudelka mi chodzi. trzeba wciskac na sile odginajac kawalek pudelka. to musi wreszcie rozerwac pudelko
pcyzm
Posty: 750
Rejestracja: 21 kwie 2020, 17:03
Has thanked: 214 times
Been thanked: 242 times

Re: Smartphone Inc. (Ivan Lashin)

Post autor: pcyzm »

dwaduzepe pisze: 18 maja 2021, 21:39 bardziej o wkladanie do pudelka mi chodzi. trzeba wciskac na sile odginajac kawalek pudelka. to musi wreszcie rozerwac pudelko
Nie wiem na ile to prawda, ale podobno te pudełka w wersji KS były z cieńszego plastiku... Generalnie też się zastanawiam jak to będzie na dłuższą metę (szczególnie, że cieżko raczej dostać taki zastępczy organizer). Jako, że gra u mnie z tych częściej rozkładanych to byłbym skłonny dokupić jakiś dedykowany insert.
dwaduzepe
Posty: 687
Rejestracja: 27 maja 2020, 14:27
Has thanked: 124 times
Been thanked: 255 times

Re: Smartphone Inc. (Ivan Lashin)

Post autor: dwaduzepe »

Jak kladziecie sprzedawcow na malej mapie w grze dwuosobowej? Bo nie do konca jest to jasno opisane w instrukcji.
pcyzm
Posty: 750
Rejestracja: 21 kwie 2020, 17:03
Has thanked: 214 times
Been thanked: 242 times

Re: Smartphone Inc. (Ivan Lashin)

Post autor: pcyzm »

dwaduzepe pisze: 20 maja 2021, 20:58 Jak kladziecie sprzedawcow na malej mapie w grze dwuosobowej? Bo nie do konca jest to jasno opisane w instrukcji.

"Jeśli w rozgrywce biorą udział dwie osoby lub grasz solo weź losowo 1 Sprzedawcę “S” i 1 “M”.

No i na mapie wybieramy odpowiednio 1 region S i 1 region M niejako też 'losowo'.
dwaduzepe
Posty: 687
Rejestracja: 27 maja 2020, 14:27
Has thanked: 124 times
Been thanked: 255 times

Re: Smartphone Inc. (Ivan Lashin)

Post autor: dwaduzepe »

pcyzm pisze: 20 maja 2021, 22:09
dwaduzepe pisze: 20 maja 2021, 20:58 Jak kladziecie sprzedawcow na malej mapie w grze dwuosobowej? Bo nie do konca jest to jasno opisane w instrukcji.

"Jeśli w rozgrywce biorą udział dwie osoby lub grasz solo weź losowo 1 Sprzedawcę “S” i 1 “M”.

No i na mapie wybieramy odpowiednio 1 region S i 1 region M niejako też 'losowo'.
no wlasnie ten sposob i moment wybrania miejsca jest nie do konca jasno opisany
pcyzm
Posty: 750
Rejestracja: 21 kwie 2020, 17:03
Has thanked: 214 times
Been thanked: 242 times

Re: Smartphone Inc. (Ivan Lashin)

Post autor: pcyzm »

Ostatnio grałem w pełnym składzie na 5 graczy. To jest gra, którą ciężko się tłumaczy, ale po 1 rundzie już wszyscy śmigają.

Co mnie pozytywnie zaskoczyło, to to że ostatnia runda potrafi nieźle namieszać w wynikach i procentują wówczas pewne akcje podjęte we wcześniejszych rundach. Strategia najniższej ceny do pewnego momentu daje radę, ale potem... można się mocno rozczarować ;)

Na 5 różnych graczy tytuł finalnie zebrał pozytywne oceny mimo, że na początku gra niektórym wydawała się zbyt 'męcząca' szczególnie na widok tabliczki mnożenia. No i sprawdziło się to, że plansza jest mocno czytelna i nowe osoby szybko łapały wszystkie zależności.
Stephan
Posty: 202
Rejestracja: 27 lip 2011, 21:20
Has thanked: 84 times
Been thanked: 61 times

Re: Smartphone Inc. (Ivan Lashin)

Post autor: Stephan »

pcyzm pisze: 23 maja 2021, 16:07

Strategia najniższej ceny do pewnego momentu daje radę, ale potem... można się mocno rozczarować ;)
Ha, bo ja z moich przygód ze Smartphonem wyciągnąłem zupełnie inne wnioski. Dopóki na planszy jest jeszcze miejsce do ekspansji a każdy gracz idzie w inne technologie, cena telefonu nie gra aż takiej roli. Za to w ostatniej rundzie, gdy nie ma już pola do rozwoju (akcja logistyki jest martwa), zaś gracze mają opatentowane prawie wszystkie technologie, cena telefonu (a raczej wynikająca z niej kolejność) jest kluczowa.

Bardzo brakuje mi tu znanego z gier area control mechanizmu "wpychania" się przeciwnikowi na kwadrat. Mogłaby do tego służyć właśnie akcja logistyki, gdzie na przykład za dwa jej punkty moglibyśmy dostawić biuro w zajętym regionie. Albo np. sprzedać dodatkowe telefony, płacąc za to niewykorzystanymi punktami logistyki, co obrazowałoby działania marketingowe. Albo gdyby można zdobywać kolejne poziomy poszczególnych technologii, przez co klient chcący np. Wi-fi kupiłby od producenta z jej wyższym poziomem, co sprawiłoby, że wartość obu tych akcji (niebieskiej i fioletowej) do samego końca byłaby duża i trwałby wyścig, zamiast końcówej zgaduj-zgaduli o wysokość wyceny produktu.
dwaduzepe
Posty: 687
Rejestracja: 27 maja 2020, 14:27
Has thanked: 124 times
Been thanked: 255 times

Re: Smartphone Inc. (Ivan Lashin)

Post autor: dwaduzepe »

Stephan pisze: 22 cze 2021, 16:35
pcyzm pisze: 23 maja 2021, 16:07

Strategia najniższej ceny do pewnego momentu daje radę, ale potem... można się mocno rozczarować ;)
Ha, bo ja z moich przygód ze Smartphonem wyciągnąłem zupełnie inne wnioski. Dopóki na planszy jest jeszcze miejsce do ekspansji a każdy gracz idzie w inne technologie, cena telefonu nie gra aż takiej roli. Za to w ostatniej rundzie, gdy nie ma już pola do rozwoju (akcja logistyki jest martwa), zaś gracze mają opatentowane prawie wszystkie technologie, cena telefonu (a raczej wynikająca z niej kolejność) jest kluczowa.

Bardzo brakuje mi tu znanego z gier area control mechanizmu "wpychania" się przeciwnikowi na kwadrat. Mogłaby do tego służyć właśnie akcja logistyki, gdzie na przykład za dwa jej punkty moglibyśmy dostawić biuro w zajętym regionie. Albo np. sprzedać dodatkowe telefony, płacąc za to niewykorzystanymi punktami logistyki, co obrazowałoby działania marketingowe. Albo gdyby można zdobywać kolejne poziomy poszczególnych technologii, przez co klient chcący np. Wi-fi kupiłby od producenta z jej wyższym poziomem, co sprawiłoby, że wartość obu tych akcji (niebieskiej i fioletowej) do samego końca byłaby duża i trwałby wyścig, zamiast końcówej zgaduj-zgaduli o wysokość wyceny produktu.
przeciez mozesz dostawiac biura do regionow, gdzie sa biura innych graczy
Stephan
Posty: 202
Rejestracja: 27 lip 2011, 21:20
Has thanked: 84 times
Been thanked: 61 times

Re: Smartphone Inc. (Ivan Lashin)

Post autor: Stephan »

Tak, dopóki są jeszcze wolne sloty. A one w ostatniej rundzie są na ogół zajęte, chyba, że jest technologia dodająca drugie biuro w regionie. Wtedy to nawet jeszcze wcześniej.
pcyzm
Posty: 750
Rejestracja: 21 kwie 2020, 17:03
Has thanked: 214 times
Been thanked: 242 times

Re: Smartphone Inc. (Ivan Lashin)

Post autor: pcyzm »

Stephan pisze: 22 cze 2021, 16:35 Ha, bo ja z moich przygód ze Smartphonem wyciągnąłem zupełnie inne wnioski. Dopóki na planszy jest jeszcze miejsce do ekspansji a każdy gracz idzie w inne technologie, cena telefonu nie gra aż takiej roli. Za to w ostatniej rundzie, gdy nie ma już pola do rozwoju (akcja logistyki jest martwa), zaś gracze mają opatentowane prawie wszystkie technologie, cena telefonu (a raczej wynikająca z niej kolejność) jest kluczowa.
We wszystkich kilku partiach (duża mapa, pełny skład) grała przynajmniej jedna osoba uparcie obierająca taktykę 'na chińczyka' i scenariusz bywa dosyć podobny: do 3 tury jest ok i często lideruje, ale pod koniec to inni gracze go przeskakują. Stąd nie tyle co neguje istotę pilnowania ceny co bardziej postrzeganie jej jako elementu prowadzącego do pewnego zwycięstwa. Być może takim elementem tonującym zalewanie rynku tanimi telefonami jest już wspomniana wcześniej... gra nad stołem.
Awatar użytkownika
Dejw87
Posty: 111
Rejestracja: 24 lis 2016, 12:56
Lokalizacja: Zabrze
Has thanked: 17 times
Been thanked: 21 times

Re: Smartphone Inc. (Ivan Lashin)

Post autor: Dejw87 »

Czy jest ktoś kto reklamował plansze i dostał nowe albo dostał chociaż jakąś informacje? Reklamacja zgłoszona 3 miesiące temu i cisza.
Akwamarynowy
Posty: 108
Rejestracja: 18 lut 2020, 17:32
Has thanked: 19 times
Been thanked: 23 times

Re: Smartphone Inc. (Ivan Lashin)

Post autor: Akwamarynowy »

Dejw87 pisze: 11 sie 2021, 16:14 Czy jest ktoś kto reklamował plansze i dostał nowe albo dostał chociaż jakąś informacje? Reklamacja zgłoszona 3 miesiące temu i cisza.
Reklamowałem i czekam cierpliwie :) choć jakieś info by się przydało
pcyzm
Posty: 750
Rejestracja: 21 kwie 2020, 17:03
Has thanked: 214 times
Been thanked: 242 times

Re: Smartphone Inc. (Ivan Lashin)

Post autor: pcyzm »

Akwamarynowy pisze: 11 sie 2021, 18:19
Reklamowałem i czekam cierpliwie :) choć jakieś info by się przydało
Kiedyś było info, że poprawione plansze pojawią się przy okazji dodruku i wszystko byłoby fajnie gdyby nie fakt, że Smartphone INC nie jest wpisany na liście Zapowiedzi na stronie Portalu (tam na dole jest właśnie lista dodruków). Być może jest to jakieś przeoczenie, ale lepiej dopytać.
Awatar użytkownika
polwac
Posty: 2593
Rejestracja: 09 mar 2017, 19:50
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 1174 times
Been thanked: 462 times

Re: Smartphone Inc. (Ivan Lashin)

Post autor: polwac »

Nawet jeśli wersja PL nie będzie miała dodruku to wersja EN pewnie taki dodruk będzie mieć prędzej czy później.
Paweł
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
dwaduzepe
Posty: 687
Rejestracja: 27 maja 2020, 14:27
Has thanked: 124 times
Been thanked: 255 times

Re: Smartphone Inc. (Ivan Lashin)

Post autor: dwaduzepe »

Dejw87 pisze: 11 sie 2021, 16:14 Czy jest ktoś kto reklamował plansze i dostał nowe albo dostał chociaż jakąś informacje? Reklamacja zgłoszona 3 miesiące temu i cisza.
Mysle, ze Rzecznik Praw Konsumenta chetnie wymieni kilka pism z Trzewikiem w tej sprawie.
Awatar użytkownika
eveni
Posty: 1668
Rejestracja: 08 lip 2019, 15:24
Has thanked: 662 times
Been thanked: 565 times

Re: Smartphone Inc. (Ivan Lashin)

Post autor: eveni »

Dejw87 pisze: 11 sie 2021, 16:14 Czy jest ktoś kto reklamował plansze i dostał nowe albo dostał chociaż jakąś informacje? Reklamacja zgłoszona 3 miesiące temu i cisza.
Reklamowałam już dawno, ostatnio pytałam czy coś nowego wiadomo w tej sprawie:
"Niestety - sami czekamy na odpowiedź drukarni z Chin. Jak tylko plansze się pojawią, będziemy o tym na bieżąco informować.".
dawid
Posty: 529
Rejestracja: 26 lut 2014, 14:59
Has thanked: 185 times
Been thanked: 246 times

Re: Smartphone Inc. (Ivan Lashin)

Post autor: dawid »

Do wczoraj udało nam się rozegrać jakieś 10 rozgrywek w Smartphona (zawsze w 4 lub 5 osób). Przyznam, że całkiem lubię tą grę. Bardzo łatwe zasady, szybko się tłumaczy, rozgrywka bardzo dynamiczna. U nas jest to idealny tytuł kiedy wpadają mniej ograni gracze.

Podoba mi się, że praktycznie każda strategia ma szansę wygrać. U nas najczęściej wygrywali gracze, którzy pod koniec gry dawali maksymalną cenę, ale "Chińczykom" też się czasem zdarzało. Ilość tur wydaje się idealna, gdyby była 1 runda mniej to tanie telefony wygrywałyby za każdym razem.

Wczoraj natomiast zdarzyło nam się po raz pierwszy zagrać w 3 osoby na małej planszy. TL:DR Dramat.
Doszło do sytuacji, że w pierwszej rundzie każdy z graczy zdobył tanie Wi-Fi i każdy z graczy w pierwszej rundzie postawił 2 siedziby w lokalizacjach gdzie są tylko 2 sloty. To sprawiło, że 3 z 7 lokalizacji od samego początku są praktycznie wyłączone z jakiejkolwiek rywalizacji.
Ponadto bardzo nie podoba mi się łączenie pól z wymaganiami cenowymi lub technologii. To sprawia, że pól z czystą technologią jest mało i pod koniec gry posiadanie technologii nie daje zbyt dużo korzyści.
Wyłączając 3 lokalizacje, które były zabetonowane na samym początku pozostają 22 pola gdzie można coś sprzedać. Ustawiając sobie najniższą cenę można sprzedać na 15 z tych 22 pól.
Mając na uwadze, że nie ma gdzie sprzedawać każdy ustawiał minimalną cenę. Każdy też naprodukował z 15-16 jednostek. Oczywiście był remis w cenie i zaczynał ten, który przez całą grę radził sobie najgorzej. Oczywiście wykorzystał swoje 16 jednostek. 2 gracz już prawie nic nie mógł zrobić. 3 gracz tylko w tym swoim zabetonowanym miejscu z dwoma siedzibami. Oczywiście rozpoczynający gracz wygrywał.
Ekscytacji w tym co kot napłakał.

O ile podstawka to dla mnie solidne 7/10 i chętnie gram z mniej doświadczonymi graczami, tak mapa z 1.1 to jakiś 3/10 babol, który się do niczego nie nadaje (oczywiście powyższy przykład był spowodowany głównie przez technologię WiFi, może się tak poukładać technologia, że nie będzie aż tak słabo. No ale wolę nie ryzykować).

Cieszę się tylko, że 1.1 spróbowałem po wyrobieniu sobie zdania na temat tej gry. Gdybym zaczął od małej mapy to wystawiłbym na sprzedaż w połowie pierwszej gry.
Awatar użytkownika
polwac
Posty: 2593
Rejestracja: 09 mar 2017, 19:50
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 1174 times
Been thanked: 462 times

Re: Smartphone Inc. (Ivan Lashin)

Post autor: polwac »

Czy nie jest tak, że mała mapa ma sens tylko pod dwóch graczy?
Paweł
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
ODPOWIEDZ