Strona 7 z 17

Re: Gloomhaven: Jaws of The Lion (Szczęki Lwa) - zasady, pytania, wątpliwości

: 27 lis 2021, 17:38
autor: aeiou871
Leliw pisze: 27 lis 2021, 17:34 1. Czy obiekty docelowe są traktowane jako przeciwnicy i mogę zmusić figurkę potwora do ataku obiektu docelowego? W instrukcji znalazłem, że są traktowani jak wrogowie i mogą być celem ataku, ale wolę się upewnić.
2. W sytuacji, gdy mam aktywną stałą premię od karty "Dodaj 2x Ruch przy 4 kolejnych zdolnościach ruchu" to w momencie, gdy korzystam z karty "Ruch 2, Odepchnięcie 2", ale nie mam się gdzie ruszyć to mogę przesunąć żeton na karcie ze stałą premią? W konkretnej sytuacji może to dać 1 pkt. doświadczenia za przesunięcie żetonu na karcie.
3. Ma ktoś może linka do jakieś Q&A lub czegoś w tym stylu na temat doprecyzowania pewnych zasad?
1. Tak, tylko nie działają na nie stany. Możesz zmusić potwora do atku na obiekt docelowy.
2. Tak, możesz
3. Odpowiedź na większość pytań znajdziesz w tematach na bgg, Tutaj na przyklad zebrano informacje o znanych bledach w druku

Re: Gloomhaven: Jaws of The Lion (Szczęki Lwa) - zasady, pytania, wątpliwości

: 04 gru 2021, 21:54
autor: Mateuszxxx
Pytanie , czy jak chce odepchnąć przeciwnika w trudny teren a mam tylko odepchnięcie 1 to przeciwnik nie może wejść na tej teren ponieważ normalnie potrzebuje 2 ruchu ?

Re: Gloomhaven: Jaws of The Lion (Szczęki Lwa) - zasady, pytania, wątpliwości

: 04 gru 2021, 21:57
autor: Mateuszxxx
Pytanie o modyfikatory obrażeń . 1) zawsze podczas ataku dobieramy modyfikator obrażeń , jednak są ataki które mają w poleceniu że nie używa się do niego modyfikatora. A co jeżeli atak na wroga informuje nas że ma niekorzyść ? Taki atak bohatera ignoruje to czy zadziała niekorzyść / korzyść ?

Re: Gloomhaven: Jaws of The Lion (Szczęki Lwa) - zasady, pytania, wątpliwości

: 04 gru 2021, 22:00
autor: Grzdyll
Mateuszxxx pisze: 04 gru 2021, 21:54 Pytanie , czy jak chce odepchnąć przeciwnika w trudny teren a mam tylko odepchnięcie 1 to przeciwnik nie może wejść na tej teren ponieważ normalnie potrzebuje 2 ruchu ?
W trakcie odpychania/przyciagania nie ma znaczenia trudny teren. Możesz odepchnąć przeciwnika.

Re: Gloomhaven: Jaws of The Lion (Szczęki Lwa) - zasady, pytania, wątpliwości

: 04 gru 2021, 22:02
autor: aeiou871
Mateuszxxx pisze: 04 gru 2021, 21:57 Pytanie o modyfikatory obrażeń . 1) zawsze podczas ataku dobieramy modyfikator obrażeń , jednak są ataki które mają w poleceniu że nie używa się do niego modyfikatora. A co jeżeli atak na wroga informuje nas że ma niekorzyść ? Taki atak bohatera ignoruje to czy zadziała niekorzyść / korzyść ?
Jakie ataki masz na myśli? Jeśli np. "sąsiadujący wróg otrzymuje X obrażeń", to nie jest to atak i nie dobiera się żadnych modyfikatorów

Re: Gloomhaven: Jaws of The Lion (Szczęki Lwa) - zasady, pytania, wątpliwości

: 04 gru 2021, 22:03
autor: Grzdyll
Mateuszxxx pisze: 04 gru 2021, 21:57 Pytanie o modyfikatory obrażeń . 1) zawsze podczas ataku dobieramy modyfikator obrażeń , jednak są ataki które mają w poleceniu że nie używa się do niego modyfikatora. A co jeżeli atak na wroga informuje nas że ma niekorzyść ? Taki atak bohatera ignoruje to czy zadziała niekorzyść / korzyść ?
Korzyść/niekorzyść działa tylko przy akcji ataku, gdy dobiera się modyfikator(y). Gdy jakiś opis na karcie mówi o obrażeniach ale nie jest atakiem nie stosuje się modyfikatorów więc korzyść/niekorzyść nie ma tu zastosowania.

Re: Gloomhaven: Jaws of The Lion (Szczęki Lwa) - zasady, pytania, wątpliwości

: 04 gru 2021, 22:32
autor: Mateuszxxx
Ok dzięki . Chodziło mi o Kolce Tarczy , ale faktycznie nie ma tak znaku ataku .




aeiou871 pisze: 04 gru 2021, 22:02
Mateuszxxx pisze: 04 gru 2021, 21:57 Pytanie o modyfikatory obrażeń . 1) zawsze podczas ataku dobieramy modyfikator obrażeń , jednak są ataki które mają w poleceniu że nie używa się do niego modyfikatora. A co jeżeli atak na wroga informuje nas że ma niekorzyść ? Taki atak bohatera ignoruje to czy zadziała niekorzyść / korzyść ?
Jakie ataki masz na myśli? Jeśli np. "sąsiadujący wróg otrzymuje X obrażeń", to nie jest to atak i nie dobiera się żadnych modyfikatorów

Re: Gloomhaven: Jaws of The Lion (Szczęki Lwa) - zasady, pytania, wątpliwości

: 06 gru 2021, 08:51
autor: domin_guezz
Cześć, mam kilka pytań/wątpliwości poniżej:

1. Kolejność korzystania ze zdolności w ramach akcji danej karty.
Mam taką kartę.

Obrazek
Czy muszę rozpatrywać te zdolności od góry do dołu w kolejności jakiej są jeśli chodzi o akcje górne? Czy mogę np najpierw zrobić ruch a potem wybraną akcje ataku?

2. Żywioły

Obrazek

Co się dzieje z żetonem żywiołu np ognia jeśli w danej turze jest on silny do końca rundy i w kolejności tury następny gracz zagrywa kartę z tym żywiołem ognia bez żadnego dodatkowego efektu- po prostu na karcie widnieje tylko ikonka żywiołu. Czy to przedłuża jego silność na kolejna rundę czy nie ma znaczenia bo nie dublujemy efektów i po zakończeniu akcji wszystkich figurek i tak przejdzie do obszaru słabnący?

3. Stany
Do końca danej rundy mam nałożone ogłuszenie i w mojej turze walczę z powrotem który też mi nadaje ogłuszenie. Czy ten stan odnawia się i będzie aktywny do końca następnej rundy?


Z góry dzięki za pomoc :wink:
Pozdr!

Re: Gloomhaven: Jaws of The Lion (Szczęki Lwa) - zasady, pytania, wątpliwości

: 06 gru 2021, 08:59
autor: mementomoris
Jak się dobiera karty modyfikatora obrażeń, przy ataku na kilka celów? Z instrukcji wychodzi mi, że jedna umiejętność ataku = jedno dociągnięcie, a osobno ciągnie się tylko jeśli z jednej karty wykonuje się kilka osobnych ataków. W takim wypadku pojedynczy atak dystansowy w kilka celów jednocześnie wymaga jednorazowego wyciągnięcia karty. Tylko jeżeli atakujemy dystansowo, to cele sąsiadujące z figurką gracza powinny obrywać z niekorzyścią, więc może się okazać, że jednocześnie mamy atak zwykły i z niekorzyścią. Pomijam już dystansowe ataki obszarowe, bo tu chyba nie ma sensu traktować w różny sposób cele ataku.

Re: Gloomhaven: Jaws of The Lion (Szczęki Lwa) - zasady, pytania, wątpliwości

: 06 gru 2021, 09:08
autor: aeiou871
Spoiler:
Ad. 1. Atak, Ruch, Atak - zawsze w kolejności z karty
Ad. 2. Każde wzmocnienie żywiołu przesuwa żywioł do pozycji "silne" niezależnie czy wcześniej był wygaszony czy słabnący.
Ad. 3. Stany takie jak ogłuszenie nie są do końca rundy, tylko do końca następnej tury postaci, która ten stan otrzymała. Jeśli w swojej turze wszedłeś na pułapkę ogłuszającą, to natychmiast stajesz się ogłuszony i jesteś ogłuszony do końca swojej następnej tury (czyli w kolejnej rundzie musisz zagrać 2 karty na marne lub wykonać długi odpoczynek). Jeśli w turze potwora potwór Cię ogłuszył przed Twoją turą w rundzie, to jeśli miałeś zaplanowane jakieś akcje, musisz odrzucić po prostu karty i na koniec Twojej tury w danej rundzie tracisz Ogłuszenie. Jeśli ogłuszył Cię po Twojej rundzie, to w następnej rundzie powinieneś zaplanować długi odpoczynek lub musisz zagrać 2 karty na zmarnowanie. Stany takie jak Wzmocnienie, Zamroczenie, Unieruchomienie, Rozbrojenie i Ogłuszenie zawsze trwają do końca następnej tury postaci (nie do końca rundy).

Re: Gloomhaven: Jaws of The Lion (Szczęki Lwa) - zasady, pytania, wątpliwości

: 06 gru 2021, 09:12
autor: aeiou871
mementomoris pisze: 06 gru 2021, 08:59 Jak się dobiera karty modyfikatora obrażeń, przy ataku na kilka celów? Z instrukcji wychodzi mi, że jedna umiejętność ataku = jedno dociągnięcie, a osobno ciągnie się tylko jeśli z jednej karty wykonuje się kilka osobnych ataków. W takim wypadku pojedynczy atak dystansowy w kilka celów jednocześnie wymaga jednorazowego wyciągnięcia karty. Tylko jeżeli atakujemy dystansowo, to cele sąsiadujące z figurką gracza powinny obrywać z niekorzyścią, więc może się okazać, że jednocześnie mamy atak zwykły i z niekorzyścią. Pomijam już dystansowe ataki obszarowe, bo tu chyba nie ma sensu traktować w różny sposób cele ataku.
Każdy atak to dobranie modyfikatora i każdy atak rozpatrujesz osobno. Nie ma umiejętności ataku, tylko akcje ataku (cała połowa karty, na której jest atak) lub zdolności ataku (pojedyncze polecenie zawierające w sobie atak). Atak X, Zasięg Y, Cel Z pozwala Ci zaatakować Z celów w zasięgu Y o sile ataku X i dla każdego celu rozpatrujesz z osobna czy atak jest wykonywany z niekorzyścią (tzn. jeśli jest to atak dystansowy na wroga na sąsiadującym polu) i dla każdego celu osobno dobierasz karty modyfikatorów. Dokładnie tak samo działają ataki obszarowe - każdy cel takiej zdolności ataku to osobny atak, dla którego rozpatrujesz ewentualną niekorzyść i dobierasz osobno karty modyfikatorów.

Re: Gloomhaven: Jaws of The Lion (Szczęki Lwa) - zasady, pytania, wątpliwości

: 06 gru 2021, 09:47
autor: domin_guezz
aeiou871 pisze: 06 gru 2021, 09:08
Spoiler:
Ad. 1. Atak, Ruch, Atak - zawsze w kolejności z karty
Ad. 2. Każde wzmocnienie żywiołu przesuwa żywioł do pozycji "silne" niezależnie czy wcześniej był wygaszony czy słabnący.
Ad. 3. Stany takie jak ogłuszenie nie są do końca rundy, tylko do końca następnej tury postaci, która ten stan otrzymała. Jeśli w swojej turze wszedłeś na pułapkę ogłuszającą, to natychmiast stajesz się ogłuszony i jesteś ogłuszony do końca swojej następnej tury (czyli w kolejnej rundzie musisz zagrać 2 karty na marne lub wykonać długi odpoczynek). Jeśli w turze potwora potwór Cię ogłuszył przed Twoją turą w rundzie, to jeśli miałeś zaplanowane jakieś akcje, musisz odrzucić po prostu karty i na koniec Twojej tury w danej rundzie tracisz Ogłuszenie. Jeśli ogłuszył Cię po Twojej rundzie, to w następnej rundzie powinieneś zaplanować długi odpoczynek lub musisz zagrać 2 karty na zmarnowanie. Stany takie jak Wzmocnienie, Zamroczenie, Unieruchomienie, Rozbrojenie i Ogłuszenie zawsze trwają do końca następnej tury postaci (nie do końca rundy).
Ad 1. Ok mam jasność
Ad 2. Ale mi chodzi o sytuacje jak żywioł jest już silny w danej rundzie i korzystam z karty na której mama tą właśnie ikonkę żywiołu. Co się dzieje po zakończeniu tej rundy z tym żywiołem ?
Ad 3. Ok z ogłuszeniem mam jasność. A jak sprawa wyglada z innymi stanami np. zamroczenie. Dajmy na to że aktualna tura to ta gdzie zejdzie mi z figurki ten stan bo miałem go już nałożonego w poprzedniej rundzie, no ale podejmuje walkę z potworem który mi go znowu nakłada. Czy w takim razie kolejne zamroczenie będzie aktywowane i potrwa do końca mojej następnej tury?

Re: Gloomhaven: Jaws of The Lion (Szczęki Lwa) - zasady, pytania, wątpliwości

: 06 gru 2021, 10:05
autor: Void
domin_guezz pisze: 06 gru 2021, 09:47
aeiou871 pisze: 06 gru 2021, 09:08
Spoiler:
Ad. 1. Atak, Ruch, Atak - zawsze w kolejności z karty
Ad. 2. Każde wzmocnienie żywiołu przesuwa żywioł do pozycji "silne" niezależnie czy wcześniej był wygaszony czy słabnący.
Ad. 3. Stany takie jak ogłuszenie nie są do końca rundy, tylko do końca następnej tury postaci, która ten stan otrzymała. Jeśli w swojej turze wszedłeś na pułapkę ogłuszającą, to natychmiast stajesz się ogłuszony i jesteś ogłuszony do końca swojej następnej tury (czyli w kolejnej rundzie musisz zagrać 2 karty na marne lub wykonać długi odpoczynek). Jeśli w turze potwora potwór Cię ogłuszył przed Twoją turą w rundzie, to jeśli miałeś zaplanowane jakieś akcje, musisz odrzucić po prostu karty i na koniec Twojej tury w danej rundzie tracisz Ogłuszenie. Jeśli ogłuszył Cię po Twojej rundzie, to w następnej rundzie powinieneś zaplanować długi odpoczynek lub musisz zagrać 2 karty na zmarnowanie. Stany takie jak Wzmocnienie, Zamroczenie, Unieruchomienie, Rozbrojenie i Ogłuszenie zawsze trwają do końca następnej tury postaci (nie do końca rundy).
Ad 1. Ok mam jasność
Ad 2. Ale mi chodzi o sytuacje jak żywioł jest już silny w danej rundzie i korzystam z karty na której mama tą właśnie ikonkę żywiołu. Co się dzieje po zakończeniu tej rundy z tym żywiołem ?
Ad 3. Ok z ogłuszeniem mam jasność. A jak sprawa wyglada z innymi stanami np. zamroczenie. Dajmy na to że aktualna tura to ta gdzie zejdzie mi z figurki ten stan bo miałem go już nałożonego w poprzedniej rundzie, no ale podejmuje walkę z potworem który mi go znowu nakłada. Czy w takim razie kolejne zamroczenie będzie aktywowane i potrwa do końca mojej następnej tury?
2. Nie ma "podwójnie silnego" żywiołu. Po prostu dalej jest silnym i od koniec rundy zmieni się na słabnący.
3. Co masz na myśli że "podejmujesz walkę" bo nie rozumiem? Jest tak samo jak z ogłuszeniem w poprzednim przykładzie, do końca twojej następnej tury.

Re: Gloomhaven: Jaws of The Lion (Szczęki Lwa) - zasady, pytania, wątpliwości

: 06 gru 2021, 10:14
autor: aeiou871
domin_guezz pisze: 06 gru 2021, 09:47
aeiou871 pisze: 06 gru 2021, 09:08
Spoiler:
Ad. 1. Atak, Ruch, Atak - zawsze w kolejności z karty
Ad. 2. Każde wzmocnienie żywiołu przesuwa żywioł do pozycji "silne" niezależnie czy wcześniej był wygaszony czy słabnący.
Ad. 3. Stany takie jak ogłuszenie nie są do końca rundy, tylko do końca następnej tury postaci, która ten stan otrzymała. Jeśli w swojej turze wszedłeś na pułapkę ogłuszającą, to natychmiast stajesz się ogłuszony i jesteś ogłuszony do końca swojej następnej tury (czyli w kolejnej rundzie musisz zagrać 2 karty na marne lub wykonać długi odpoczynek). Jeśli w turze potwora potwór Cię ogłuszył przed Twoją turą w rundzie, to jeśli miałeś zaplanowane jakieś akcje, musisz odrzucić po prostu karty i na koniec Twojej tury w danej rundzie tracisz Ogłuszenie. Jeśli ogłuszył Cię po Twojej rundzie, to w następnej rundzie powinieneś zaplanować długi odpoczynek lub musisz zagrać 2 karty na zmarnowanie. Stany takie jak Wzmocnienie, Zamroczenie, Unieruchomienie, Rozbrojenie i Ogłuszenie zawsze trwają do końca następnej tury postaci (nie do końca rundy).
Ad 1. Ok mam jasność
Ad 2. Ale mi chodzi o sytuacje jak żywioł jest już silny w danej rundzie i korzystam z karty na której mama tą właśnie ikonkę żywiołu. Co się dzieje po zakończeniu tej rundy z tym żywiołem ?
Ad 3. Ok z ogłuszeniem mam jasność. A jak sprawa wyglada z innymi stanami np. zamroczenie. Dajmy na to że aktualna tura to ta gdzie zejdzie mi z figurki ten stan bo miałem go już nałożonego w poprzedniej rundzie, no ale podejmuje walkę z potworem który mi go znowu nakłada. Czy w takim razie kolejne zamroczenie będzie aktywowane i potrwa do końca mojej następnej tury?
Ad. 2. No to nic się nie dzieje tak naprawdę, bo żywioł i tak jest silny. Nie daje to dodatkowej rundy, w której żywioł miałby być silny - na koniec rundy spada do kolumny słabnące.
Ad. 3. Wszystkie stany, które wymieniłem działają w ten sam sposób: działają od nałożenia do końca następnej tury figurki. Miałeś Zamroczenie z poprzedniej rundy, w tej rundzie w swojej turze atakowałeś z niekorzyścią, na koniec Twojej tury straciłeś Zamroczenie, ale znów zaatakował Cię Spitting Drake i znów nałożył Zamroczenie, zatem w następnej rundzie znów zaatakujesz z niekorzyścią i na koniec swojej tury stracisz Zamroczenie.

Re: Gloomhaven: Jaws of The Lion (Szczęki Lwa) - zasady, pytania, wątpliwości

: 06 gru 2021, 12:48
autor: Mateuszxxx
Jak mam interpretować dolną część karty . Dostaje ogień , światło , 1 exp i kartę daje do utraconych ?

Re: Gloomhaven: Jaws of The Lion (Szczęki Lwa) - zasady, pytania, wątpliwości

: 06 gru 2021, 12:49
autor: Mateuszxxx
Obrazek

Re: Gloomhaven: Jaws of The Lion (Szczęki Lwa) - zasady, pytania, wątpliwości

: 06 gru 2021, 13:03
autor: aeiou871
Mateuszxxx pisze: 06 gru 2021, 12:48 Jak mam interpretować dolną część karty . Dostaje ogień , światło , 1 exp i kartę daje do utraconych ?
Przede wszystkim dostajesz Tarczę 3 do końca rundy. Wzmacniasz ogień i światło, dostajesz jeden punkt doświadczenia. Do końca rundy karta leży przed Tobą i zapewnia Ci Tarczę 3, na koniec rundy ląduje na stosie kart utraconych.

Re: Gloomhaven: Jaws of The Lion (Szczęki Lwa) - zasady, pytania, wątpliwości

: 06 gru 2021, 13:10
autor: Mateuszxxx
Obrazek



Czy jeśli chce to użyć z kartą ulubieniec w tej samej turze to dostaje dodatkowe 2 obrażenia i punkt exp ? Wydaje mi się że nie .

Re: Gloomhaven: Jaws of The Lion (Szczęki Lwa) - zasady, pytania, wątpliwości

: 06 gru 2021, 13:14
autor: aeiou871
Spoiler:
Zależy jak rozumiesz to "w tej samej turze", ale spróbuje wytłumaczyć bez względu na Twoje rozumienie. Wykończenie - jak sama nazwa wskazuje - ma dobić wroga i to tego, w którego już rzuciłeś ulubionym toporem. Stąd +2 do Ataku i 1 punkt doświadczenia dostajesz wtedy i tylko wtedy, kiedy cel ataku już ma wbity w siebie Twój ulubiony topór. Jeśli rzucasz Ulubieńcem w momencie ataku z Wykończenia, nie dostajesz premii z tej karty.

Re: Gloomhaven: Jaws of The Lion (Szczęki Lwa) - zasady, pytania, wątpliwości

: 06 gru 2021, 13:39
autor: Mateuszxxx
Dzięki za wcześniejsze odpowiedzi . Kolejne pytania . Czy jak wykonuje akcję po kropkach to robię to w jakiej chce kolejności ,np przyciągnięcie później atak ?
2. Czy mogę użyć atak wręcz jak mam symbol łuku ?
Obrazek

Re: Gloomhaven: Jaws of The Lion (Szczęki Lwa) - zasady, pytania, wątpliwości

: 06 gru 2021, 13:43
autor: ave.crux
Robisz ruch w taki sposób aby późniejzsy atak zasięgowy nie był wykonywany z niesławą??(nie pamiętam jak się nazywa ten stan, gdzie dociągasz 2 karty i wybierasz tę słabszą). Jeżeli potwór jest obok ciebie to odchodzi na pole obok tak aby mógł wykonać atak dystansowy z dociągnięciem 1 karty modyfikatora ataku.

Re: Gloomhaven: Jaws of The Lion (Szczęki Lwa) - zasady, pytania, wątpliwości

: 06 gru 2021, 13:52
autor: Mateuszxxx
Nie odpowiedziałeś w ogóle na moje pytania ....

Re: Gloomhaven: Jaws of The Lion (Szczęki Lwa) - zasady, pytania, wątpliwości

: 06 gru 2021, 14:03
autor: aeiou871
Spoiler:
Musisz zwrócić uwagę na czcionkę, jaką są napisane poszczególne zdolności. Na tej karcie są dwie zdolności: Ruch oraz Atak (dystansowy), z tym że Atak powoduje też Przyciągnięcie i Unieruchomienie celu. Przyciągnięcie i Unieruchomienie nie są samodzielnymi zdolnościami, tylko cechami ataku i są rozpatrywane po rozpatrzeniu ataku (jedynie Przebicie działa w trakcie ataku). Nie wybierasz kolejności tych zdolności: najpierw potwór wykonuje Ruch (chyba, że jest postać w Zasięgu 3), po czym atakuje swój cel skupienia (dobiera modyfikator, zadaje obrażenia), a na końcu cel ataku zostaje przyciągnięty i unieruchomiony.

Re: Gloomhaven: Jaws of The Lion (Szczęki Lwa) - zasady, pytania, wątpliwości

: 06 gru 2021, 14:06
autor: Void
Spoiler:
1. Od góry do dołu.
2. Nie możesz, jest to zasięgowy atak przecież. Traciłaby wtedy sens zasada niekorzyści dls ataku zasięgowego przeciw celom znajdującym się bezpośrednio obok.

Re: Gloomhaven: Jaws of The Lion (Szczęki Lwa) - zasady, pytania, wątpliwości

: 06 gru 2021, 14:21
autor: donmakaron
Jeśli zdolności są napisane małą czcionką pod atakiem, to są efektem tego ataku. Jeśli atak nie zostanie przeprowadzony, nie wchodzą w życie. Zdolności wykonujesz od góry do dołu. W przytoczonej karcie wróg najpierw wykona ruch, potem jeśli nie ma nikogo w zasięgu to nic nie zrobi, a jak ma to zaatakuje w zasięgu, przyciągnie i unieruchomi.

Możesz używać ataku zasiegowego w zasięgu 1 (na sąsiednie pole), ale robisz to z disadvantage. Nie jest to wtedy atak wręcz. Zwróć uwagę, że jeżeli potwór ma taką możliwość (czyt. ma ruch w ramach swojej aktywacji), najpierw odsunie się od swojego celu, a potem do niego strzeli, jeżeli pozwoli mu to uniknąć strzelania na sąsiednie pole.

To wszystko jest wprost napisane w instrukcji:
Ability Card (Monster): [...] These cards determine the monster’s initiative for the round and what specific abilities it will perform, in the order written.

Range: [...] If a ranged attack is performed on a figure adjacent to the attacker, the attack gains Disadvantage.

Ability: An ability is a single process that a figure performs, usually on their turn. Abilities are what make up an action, which may consist of a single ability or multiple abilities. In the case of the latter, each individual ability of the action will be separated by an ability card line. [...]

Odnośnie wcześniejszego pytania:
Attack (Ability): [...] An Attack ability may consist of multiple attacks, and, in such cases, a separate attack modifier card is applied for each target [...]